Středa 22. května 2024, svátek má Emil
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Reklamy chtělo vidět 1400 lidí

Česko

BRNO Jak se pozná opravdový fanoušek reklamního průmyslu? Poměrně snadno - v sobotu v jednu ráno opouštěl prostory Palace Cinemas ve Velkém Špalíčku.

Tou dobou totiž v tamních kinosálech končila vůbec první brněnská Noc reklamožroutů. Vytrvalejší návštěvníci unikátní akce dostali během šesti hodin šanci zhlédnout na pět set reklam z celého světa.

Na nezájem si pořadatelé nemohli stěžovat. Do sedmi sálů se stejným programem usedlo na čtrnáct set převážně mladých lidí. Mnozí přišli z profesního zájmu, jiní kvůli zábavě. „Měl jsem možnost reklamu studovat v USA. I proto mě projekt oslovil. Zajímavé mi přišlo zejména sledovat reklamy v netradičních prostorách i reakce diváků,“ zmínil brněnský student Petr Kotrla, který v kině vydržel do samého konce. „Těšila jsem se hlavně, že se dobře pobavím. A to se povedlo,“ svěřila se další z návštěvnic Kateřina Popovičová.

Na plátně se během pěti hodin objevily rozmanité spoty - organizátoři slibovali umění, kýč, jedinečnost i vtip ze všech kontinentů a zemí včetně Mongolska, Iráku či Indie. Mezi reklamami na nablýskané limuzíny se objevily třeba filmové apely k boji s AIDS nebo proti změnám klimatu. Ze „slavných“ reklam nechyběl spot na BMW se zpěvačkou Madonnou nebo krátký film s herečkou Nicol Kidmanovou propagující parfém Chanel No. 5.

Diváci každou z reklam ve tmě kinosálů hlasitě hodnotili. Během projekcí se mohli v předsálí občerstvit a zhlédnout třeba ohnivou show nebo taneční vystoupení.

Zakladatelem projektu Noc reklamožroutů je Francouz Jean Marie Boursicot, který schraňuje zřejmě největší filmotéku reklam na světě. Ta čítá na 700 tisíc spotů a každý rok do ní přibude 25 tisíc nových. Bouriscot rok co rok vytváří co nejzajímavější skladbu spotů a předvádí ji po celém světě.

Neřešitelnou otázkou pro návštěvníky snad všech Nocí reklamožroutů zůstává, v jakou chvíli si odskočit a zajít pro pití. Během reklamy to totiž většině lidí přijde v tento večer škoda.

Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání

Regionální mutace| Lidové noviny - Brno

Autor: