Diskuze
S opisováním diplomek je konec
Děkujeme za pochopení.
Leon
Zajímalo by mne
jak bude vysoká škola hodnotit opsání
Pytagorovy, Eukleidovy, či jiné věty v diplomové práci absolventa?
Sonya
Re: Zajímalo by mne
předpokládám, že program ukáže (zvýrazní) shodné texty (něco jako púorovnání dokumentů v MS Word). Pokud se takto zvárazní jen věty nmebo (označené) citáty), nevidím v ničem problém
Dalibor Stys
Problem je na strane vysokoskolskeho systemu
Pokud je rozumny pocet studentu na ucitele a rozumny pomer mezi samostatnou praci a kontaktnimi hodinami, mohou plagiaty nastat pouze tam, kde je vyucujici pozaduje. Jaky je ten pomer? Individualni. Jsou studenti, kteri pro odpoved na otazku potrebuji chvili samostatneho studia, pak ji porozumi, zodpovi ji spravne a jeste k jejimu reseni neco noveho prinesou. Jini se zas v tematu rychle zorientuji a otazku v ramci kontextu rychle zodpovi. Otazka je co vytusi z chovani ucitele a nakolik ucitel sam otazce do hloubky rozumi nebo sam jen prijal reseni ktere mu kdysi kdosi predlozil. Pokud ma vysokou skolou projit 50% populace, jsou takove uvahy samozrejme nesmyslne a je treba vymyslet automaticky zpusob hodnoceni. Unosny vysokoskolak by mel umet alespon jeden cizi jazyk, mnozstvi cizojazycnych textu k prekladum je vzhledem k velikosti naseho pidistatu blizke nekonecnu, staci si neco prelozit a muzu si byt jist, ze problem s automatickym hodnocenim se mi vyhne.
marki
Konečně! Na skolach se to bezne delalo
Aspon na tech, kde jsme pracovali, a to bylo na 4, pomahali jsme jim delat s kamaradkou korektury, tak jsme si toho vsimli, navic se studenti/tky s tim chlubi, jak ošalili pedagogy, zvlaste ty, na nez meli pifku, ze jim nepomohli! My sami jsme nesmeli studovat vysoke skoly za bolsevika, tak jsme to nikdy nechapali, ze si toho mladi nevazeji, vsem bychom vzali diplomy a zpetne to zkotrolovat jiz u hotovych diplomek a specielne u bakalarek, tam se to delalo nejcasteji!!!!! Pak maji vsichni vysokou skolu a jsou blbejsi nez my, co jsme nemohli studovat, ale jsou dynamicti a reprezentativni CHACHA, vsak se jim to vrati!!!
jan
Re: Konečně! Na skolach se to bezne delalo
Je to pravda, je smutne, ze jsou obslehnute nekdy i cele diplomky. Pripadne, v pripadech tech "rovnejsich mezi rovnymi", byva tento jindy verejne pristupny dokument ve studovnach fakult k nenalezeni (tj. byva v seznamu publikaci jako nadpis, ale ta diplomka je jaksi nedohledatelna) :)
IDOL
BIDLO MLADÝM POSKYTL SVOU RADU V "POVÝŠILI MĚ"!
NEVÍM, ZDA MLADÝM K NĚČEMU JE, ALE URČITĚ VYPOVÍDÁ O BIDLOVĚ OSOBNOSTI
Bidlo
Re: BIDLO MLADÝM POSKYTL SVOU RADU V "POVÝŠILI MĚ"!
Idole a co ty, ty jsi svojí diplomovou práci na VUML také opsal?
Magor Milda, Mgr. etc.
Strojně čitelné publikace ve standartním formátu Latex nebo
Word , případně .pdf jsou samozřejmostí, digitalizovat diplomky nebo dizertace z minulosti stojí hodně námahy. Tam se ale právě najde nejvíce seriósních prací s obsahem, který lze pouze lehce modifikovat a použít. Pokud je ovšem zdroj uveden v literatuře, je vše v pořádku, studenty, kteří toho četli hodně, čeká pochvala.
Rozhodující bod je v té části práce, kde sám autor definuje svůj přínos k oboru, tudíž svoji vlastní originální práci. Tato část práce je třeba na seriózních školách na západě povinná a opravdu se kontroluje, protože nebývá tak rozsáhlá. Na technických a přírodovědeckých, matematických a chemických fakultách se můžete spolehnout, že tuto část práce analyzuje nejméně několik odborníků, proto trvá taková promoce často více, než rok. Teprve když všichni s přínosem práce souhlasí, je fakultou přijata.
Strojní kontrola opisování je zrádná, jednak jsou formulace, které jsou závazné, jinak lze pozměnit volnou formulaci tak, že ji nelze identifikovat. Sprosté opisování i s chybami je sice běžné, ale pochybuji, že se podaří prokázat.
lomihnát
Re: Strojně čitelné publikace ve standartním formátu Latex nebo
Je poměrně složité popsat některé obecně známé jevy tak, aby to vypadalo jinak, a pokud je použita formulace obecná, ve smyslu "pohyb křídel během letu napomáhá intenzivní výměně vzduchu v dýchacích otvorech" , pak je opravdu složité k ní dohledat autora....
No, snad si s tím autoři nějak poradili.
Vlada
tak tohle ukazuje
ze na dotycnych skolach jsou patne pedagogove podle rceni "umis - badas, nic neumis - ucis". Je li v danem oboru vedouci prace skutecne odbornik pak vi co bylo publikovano, sepsano a co studenti alespon v rozumnem casovem horizontu napsali. Navic kazda prace ma mit oponenta, ktery ma byt rovnez odbornik. Je potesitelne, ze v tomto hanba seznamu chybi MFF-UK, tam odbornici skutecne jsou.
JUDr. Marek Kalina
Pokrytectví
Minulý rok jsem měl možnost vést seminář na vysoké škole a tuto hysterii nechápu. V průběhu studia jsou totiž studenti často nuceni k sepisování elaborátů na naprosto nesmyslná témata, často z podružných předmětů, které s oborem studia téměř nesouvisejí. Vezmu případ z právnických fakult. Ty by měly připravit studenty na budoucí praxi, na praktický život, naučit je k životu užitečným dovednostem. Jeden z kolegů soustavně zadával rozsáhlou seminární práci na příšerně bizarní témata, jako např. tzv. císařské interdiktum o sběru žaludů, apod.. No mě jako vyučujícímu přišla bizarní představa, aby nadějný budoucí advokát ztrácel svůj čas hloubkovým zkoumáním takovýchto obsmkurních záležitostí a ještě o tom sepisoval 20 stran textu. Samozřejmě, že mnoho studentů správně pochopilo, že by to byl velmi neefektivně vydaný čas a práce někde zkompilovali. Já kacířsky říkám - no a co? Ono množství komplilátů vypovídá i o kvalitě a užitečnosti zadávaných prací. Víte, dobrý student, když ví, že se bude zabývat něčím smysluplným , co v budoucnu využije, tak tomu ten čas věnuje. Že ale podstatná část studentů odmítá mrhat časem a energií nad podobnými nesmysly, to mě nijak nepřekvapuje. Proto bych ten humbuk kolem kompilátů bral s rezervou...
L
Studovat cestne
Uz je treba zacit ziskavat tituly cestne. Jako ti ctyricetinasobni cestni doktori.
Jiri
Žena jedoucí na šelmě? - 5. Záhada - Babylón
Zajímavá kniha. Pro četbu klikněte na následující odkaz:
http://granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=4305" target="_blank" rel="nofollow">Žena jedoucí na šelmě? - 5. Záhada - Babylón
Mejla
Karlova univerzita teď zametá stopy hlavně na právech,
aby Standa Grossa zůstal čistý......