Středa 29. května 2024, svátek má Maxmilián, Maxim
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Šimonovský: Bodový systém nemírnit, naopak

Ministr dopravy Milan Šimonovský je spokojený se změnami na silnicích, které platí od 1. července. Není podle něj nutné bodový systém zmírnit, protože přispěl k zásadnímu snížení počtu nehod. V budoucnu je možné uvažovat spíše o jeho zpřísnění.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

noc

20. 7. 2006 15:07
Souhlasím se Šimonovským, Husák - demisi!!!

Husák by měl bez vytáček a okamžitě odstoupit z funkce a pracovat jako pěšák na chodhníku!!!!! Mimochodem: konečně se od 1. ervence na silnicích ČR dá jezdit, nikdo mě zatím neohrožoval tím, že by se lepil k zadku auta a chtěl nebezpečně předjíždět. Ve městech jsou řidiči pozornější, všímají si chodců a tak dál. Tak je to dobře. Bylo už načase zastavit to hrozné frajerské spěchání všude a pořád a troubení na ty, kteří jedou předpisově. Nerozumím těm, kteří chtějí situaci vrátit před 1. červenec 2006. Nemáš na pokuty? Tak jezdi podle předpisů. Ta pravidla jsou dobrá. NOC

0 0
možnosti

drak

18. 7. 2006 8:43
imonovský je přejícný člověk (1):

Šimonovský je přejícný křesťan, přeje ostatním jen to „nejlepší“. Naštěstí už nemůže podávat „zlepšovací návrhy“ to už bude zaplať pan bůh na někom jiném. Když už jsme u toho trestání apod., tak trestat by měli i hňupy na odborech dopravy, kteří všude nechávají rozvěšovat 30 km/h, kteréžto jsou ale minimálně ze 75% tzv. „vybírací“. „Vybírací“ je značka, jejíž umístění je v podstatě zbytečné, jediný účel, který má je aby dopravní policie mohla vybrat naprosto bez námahy požadovanou kvótu prostředků. Zkrátka bezpečnost zajišťuje tato značka v míře naprosto přemrštěné a proto není respektována a slouží pak čas od času jako záminka k buzeraci řidičů. Připadne vám normální, když v Praze na trase dlouhé 8,5 km narazíte na 12 omezení na 30 km/h? Nejsem za volantem úplný zelenáč, mám najeto cca 600.000 km za cca 20 let a z toho 80% po Praze. Z těch 12 omezení směle označím 4 přinejmenším za sporná (chci být objektivní) a 4 bez jakékoliv diskuze rovnou jako typicky vybírací. Zákon by měl na takové jednání rovněž pamatovat tím, že ho definuje ale rovněž tím, že jeho původci „napaří“ patřičnou sankci, tak aby ho na něco takového přešla chuť. Pak jsou mnohde dlouhé, rovné, bezpečné úseky s takřka liduprázdnými chodníky kolem a je tam 50 km/h, které opět nikdo nerespektuje, protože častokráte tam může ohrozit leda tak sebe a kandelábr.

0 0
možnosti

drak

18. 7. 2006 8:43
Šimonovský je přejícný člověk (2)

Proč tam někdo nezvýší limit na 60, 70, či 80 km/h? Tato liknavost by rovněž měla být patřičně definována zákonem a rovněž patřičně odměňována. Rovněž i ono překročení rychlosti či jiný přestupek by měly být posuzovány z více hledisek a to zejména z relativní a absolutní velikosti překročení jako takového, denní doby a počtu případných ohrožených tímto počínáním, zkrátka mířím tím tam, že bude-li překročení rychlostního limitu do +10 km/h, mohla by za to být mírná pokuta bez odečtení bodu, pakliže to bude +20 bez ohrožení okolí, tak pokuta a bod a s ohrožením okolí větší pokuta a 2-3 body, zkrátka chce to trochu zdravého rozumu a také k tomuto rozumu vést i řidiče tak aby cítili, že se konečně děje něco rozumného, co se snaží o to aby provoz byl rozumně bezpečný a plynulý a že kdo se dovede udržet v rozumných mezích, tak o právo se ho zúčastnit nepřijde. Zatím to vypadá, že jde spíše o to aby ze silnic zmizelo co nejvíce vozidel a řidičů a než se to stane aby si to ještě patřičně užili byrokracie, tuposti a křupanství. Jediné, co můžeme v rámci legislativy dělat je, že se budeme na patřičných odborech dopravy ptát po důvodech umístění toho či onoho omezení a bude-li hodně hloupé, tak ho prostě napadneme, zveřejním apod. Stejně se dá postupovat i u bezpečných úseků, kde platí 50 km/h a přitom by tam klidně mohlo být i 70 či 80 km/h a vůbec nic by se nestalo, stejně tam tak každý jezdil ale před zavedením bodového systému, nyní nezbývá, nežli si obrazně řečeno došlápnout na místně příslušné odbory dopravy, protože kdo by chtěl doplácet na jejich zpupnost a hloupost? Zkrátka je tam 30 km/h? Proč? Nestačilo by 40 km/h? Zdůvodněte mi to prosím. Zde je dlouhý rovný bezpečný úsek, proč tam není 70 či 80 km/h? Proč je tam jen 50 km/h? Zkrátka chce to v rámci daných možností se nedat a hlavně si to pamatovat a nevolit příště taková hovada do sněmovny a starosty, kteří si nedokážou v městské polici či na odboru dopravy udělat pořádek, příště nevolit rovněž.

0 0
možnosti

Zoro

14. 7. 2006 14:50
Šimonovského

Šimonovského netrestat a popravit je to hňup jak dub.

0 0
možnosti

Peter

14. 7. 2006 5:46
Simonovskyho povesit na kandelabr.

Cernoprdelnici vzdycky kolaborovali, s nacky, s komousema, a ted zavadeji policejni stat. Simonovskeho na sibenici!

0 0
možnosti

Luboš

13. 7. 2006 23:40
KDU-ČSL má buzeraci v krvi ....

Podívejme se do historie katolické církve, jak v minulosti omezovala lidi, buzerovala je a trestala. Kdyby ten blb Šimonovský žil ve 14.století, tak by nás po odebrání bodů nechal na hranici upalovat. Při komunálkách černokněžníky  pošleme do (Y) .....

0 0
možnosti

P

13. 7. 2006 20:26
Selhání systému

má nahradit tvrdost. To je dost šílený nápad. Je už to nějakou dobu, v televizi byl případ, kdy rozvedená matka dostala podmínku za to, že její dospívající dcera nechodila do školy. Důsledkem byla ztráta zaměstnání - pokladní v hypermarketu. Také jsem se setkal s několika zedníky- živnostníky, kteří to zabalili. Řekli, je výhodnější nic nedělat a nechat se živit. S řidičákem je to podobné, zvýšený počet úředníků, větší náklady. Prý aby se zachránily životy. Proberte se, nejsme nesmrtelní, jestli nezemřem na silnici, zemřeme na něco jiného, ale smrti se nevyhnem. Źivot má vždy určitou míru rizika smrti, jsem pro co nejmenší, ale zastavit smrt, to může zkoušet jen idealista. A příroda provádí regulaci, zvýšení tvrdosti vůči občanům vede ke zhrubnutí společnosti, přibude násilí i vražd. Menší úvaha - Jsem opilý a staví mne policie. Vím, že přijdu nejen o řidičák, ale i o práci. Nebudu splácet hypotéku, stanu se bezdomovcem. Život je zničený, svou hloupostí. A co se zkusit zachránit tak, že přejedu policajty a zmizím. Mluvit o tomto je tabu, ale není tato úvaha logická. Nestálo by za to mít opravdu dobrý zákon, než nápad šílence, který se dostal k moci?

0 0
možnosti

jaryn

13. 7. 2006 21:03
Re: Selhání systému

Pěkně napsáno.

0 0
možnosti

Jirka

13. 7. 2006 19:54
Poznámka

Dobrý den, ještě mne napadlo po čtení Vašich vět, ano, když bodový systém tak zrušit všechny výjimky, opakuji VŠECHNY!!! a ponechat přednost jen polisictům jedoucím k nehodě či případu, hasičům a záchrance. S několikanásobně tvrdším postihem při zneužití. Tedy nechat naše volené zástupce jezdit naprosto stejně jako my, ne že budou kázat vodu a sami pijí víno. Spočítal někdo kolik za třeba deset let dozadu udělali přestupků poslanci, ministři? Děkuji Jirka

0 0
možnosti

Videnak

13. 7. 2006 22:39
Re: Poznámka

Nevim, proc do celeho problemu tahate styl rizeni poslancu. Je sice pravda, ze oni maji sanci se z nehody vysekat diky mandatu ale na druhou stranu, jich je jenom 200 kdezto ostatnich nedisciplinovanych rididicu jsou desitky tisic. Penalizovani 200 lidi nevyresi problem tech tisicu

0 0
možnosti

Jirka

13. 7. 2006 19:45
Nesouhlas

Dobrý den, nesouhlasím s ukvapeným hodnocením zavedení bodoveho systému jako příčiny poklesu nehodovosti. To je jen proto, že se dopředu několik týdnů vyhrožovalo že se nakupují přístroje a bude intenzivní kontrola. Jakmile si lidé zvyknou vrátí se to zpět. Kdyby policie hlídala trvale, hlavně na známých nebezpečných místech, stačila by přítomnost. Když říkají že mají preventivní roli, tak mají viditelně postávat a lidé by dodržovali. Pokud chtějí jen brát, budou se dál schovávat jako dřív, což není systémové řešení. Navíc bohatí si to zaplatí jako dřív a o nic nepřijdou. Vše co doposud padlo v dopravě bylo nepromyšlené a nesystémové, např. přechody. bylo slíbeno že se posunou a omezí aby nebrzdily dopravu. Už se Vám stalo že najedete do křižovatky z vedlejší a někdo dá přednost a stojíte v křižovatce a někdo do Vás bouchne? Pak jste vinen, protože vyjíždíte z vedlejší. Nebo lidi co stojí u kraje vozovky, povídají si a Vy tam stojíte ve snaze dodržet? Samozřejmě touto cestou musím kritizovat ty řidiče, co když zastavím u přechodu, klidně předjedou nebo z protisměru ohrozí chodce. Ale tohle nevyřeší body, to vyřeší přítomnost policisty.  Shrnu - vnímám tento systém jako pokus nahradit přitvrzením represe nedostatek systému. Děkuji Jirka

0 0
možnosti

dupro

13. 7. 2006 20:19
Re: Nesouhlas

po Liberci nenajdete na hlavní tepně tř. 1. máje a vůbec kolem všech křižovatek jediný přechod, který by nekopíroval probíhající pomyslný chodník. Každý řidič, který odbočuje nebo přejíždí hlavní třídu zůstane stát napříč v jízdním pruhu jako terč. Chodci se courají jeden za druhým a zkuste jim nedat přednost. Posadil bych do takového auta Šimonovského, aby ho někdo sestřeli z vozovky.

0 0
možnosti

fakír

13. 7. 2006 19:28
Inu katolík

takhle to vypadá když katolík má možnost uskutečňovat svoje vize v praxi.

0 0
možnosti

Kralupák

13. 7. 2006 19:35
Re: Inu katolík

Fakíre, a jak by vypadal silniční zákon od hinduisty?

0 0
možnosti