Středa 22. května 2024, svátek má Emil
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Slovanský dům zaplní Noc reklamožroutů

Česko

PRAHA Na loňský úspěch naváže koncem listopadu Noc reklamožroutů, která bude bavit diváky až do ranních hodin reklamními spoty z různých zemí. Pražská část přehlídky se uskuteční již tradičně v multikině Palace Cinemas ve Slovanském domě.

„V Praze počítáme se dvěma večery této šestihodinové podívané. Uvedeme ji 23. a 24. listopadu pokaždé pro 2 tisíce fanoušků,“ řekla manažerka Petra Lamlová. Vstupenky se prodávají po 399 a 499 korunách. Vloni bylo během tří týdnů vyprodáno.

Letošní kolekce, která procestuje 147 měst v 60 zemích, nabídne přes pět stovek reklam. Pozoruhodné mají být spoty asijských nebo afrických zadavatelů a tvůrců, nebo italské reklamy ze 60. let minulého století. Každý z večerů bude patřit také kýčům a reklamám, které diváka pobaví, nebo povedou k zamyšlení nad prezentovaným tématem. „Již v tuto chvíli můžeme upozornit na reklamu se zpěvačkou Madonnou. Spot vznikl pro jeden automobilový koncern v režii jejího manžela Guye Ritchieho,“ dodala Lamlová.

Návštěvníci uvidí hudební a taneční vystoupení, módní přehlídku i netradiční balet na kolech. Nad Nocí reklamožroutů převzala záštitu Asociace komunikačních agentur, která ji doplní výstavou o tom, jak reklama vzniká.

Promítané reklamy jsou z filmotéky francouzského sběratele Jeana Marie Boursicota. Obsahuje přes 700 tisíc reklam a představuje tak největší sbírku na světě.

Obchodní aspekty reklam Boursicota nezajímají. Zaměřuje se na reklamy stejně jako jiní sbírají známky či starožitnosti. Sbírá i odmítnutá, cenzurovaná a zakázaná díla. Během pětadvaceti let jim tleskaly miliony lidí prakticky na celém světě.

Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání

Regionální mutace| Lidové noviny - Čechy

Autor: