„V Praze počítáme se dvěma večery této šestihodinové podívané. Uvedeme ji 23. a 24. listopadu pokaždé pro 2 tisíce fanoušků,“ řekla manažerka Petra Lamlová. Vstupenky se prodávají po 399 a 499 korunách. Vloni bylo během tří týdnů vyprodáno.
Letošní kolekce, která procestuje 147 měst v 60 zemích, nabídne přes pět stovek reklam. Pozoruhodné mají být spoty asijských nebo afrických zadavatelů a tvůrců, nebo italské reklamy ze 60. let minulého století. Každý z večerů bude patřit také kýčům a reklamám, které diváka pobaví, nebo povedou k zamyšlení nad prezentovaným tématem. „Již v tuto chvíli můžeme upozornit na reklamu se zpěvačkou Madonnou. Spot vznikl pro jeden automobilový koncern v režii jejího manžela Guye Ritchieho,“ dodala Lamlová.
Návštěvníci uvidí hudební a taneční vystoupení, módní přehlídku i netradiční balet na kolech. Nad Nocí reklamožroutů převzala záštitu Asociace komunikačních agentur, která ji doplní výstavou o tom, jak reklama vzniká.
Promítané reklamy jsou z filmotéky francouzského sběratele Jeana Marie Boursicota. Obsahuje přes 700 tisíc reklam a představuje tak největší sbírku na světě.
Obchodní aspekty reklam Boursicota nezajímají. Zaměřuje se na reklamy stejně jako jiní sbírají známky či starožitnosti. Sbírá i odmítnutá, cenzurovaná a zakázaná díla. Během pětadvaceti let jim tleskaly miliony lidí prakticky na celém světě.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Čechy