Pondělí 29. dubna 2024, svátek má Robert
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Sněmovna povolila vyvlastňování

Představitelé státu zřejmě dostanou do rukou účinný nástroj pro urychlení výstavby komunikací. Pokud to bude ve veřejném zájmu, budou moci využít institu vyvlastňování. Předlohu schválili poslanci.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

petar1@atlas.cz

21. 12. 2005 11:07
Vyvlastňovat lze již dnes, úředníci si jen zjednodušují práci
Jak "budou moci" vždycky mohli, vyvlastnit lze už dnes, ve veřejném zájmu, za náhradu a pokud nelze účelu dosáhnout jinak. Není to žádná novinka, problém je jak to probíhá v praxi. Pokud se má někde něco stavět, musí se nejdřív zvážit všechna pro a proti možných variant, když má být někomu vyvlastněn jeho majetek. Úřady si teď chtějí usnadnit svou už tak silnou pozici.
 
Když se člověk bez emocí podívá na známou kausu vozemků pro Hradeckou dálnici, to co z novin může vypadat jako zlovůle a vydírání státu ze strany jedné rodiny má při bližším pohledu dost jinou podobu. Stará selská rodina začala po listopadu znovu hospodařit na svých a pronajatých státních pozemcích, na rozjez potřebovala úvěr. Brzo bylo zřejmé, že přes část jejích pozemků má vést dálnice, rodina od počátku nabízela státu výměnu za jiné pozemky (např. ty, které měla od státu v sousedství sama pronajaty. Stát na nabídky arogantně nereagoval a pronajaté pozemky nakonec převedl někomu jinému (proč asi?). Za pozemky byla nabídnuta odhadní cena, která nemá s jejich reálnou hodnotou nic společného. Rodina potřebuje žít a splácet úvěry, k tomu musí hospodařit na určité minimální výměře, kterou bez pozemků pod dálnicí mít nebude, jiné srovnatelné pozemky si za  směšnou cenu nabízenou státem nepořídí. Proto se samozřejmě brání do posledního dechu, protože se nechce dočkat toho, že nebude schopná splácet a stát který jí zbídačil se na ní bude nakonec ukájet pro neplacení daní apod. Kde vidíte nějaké vydírání? Až vám pár ouřadů rozhodne o tom, že místo Vašeho domu musí stát odbočka z dálnice, nebo (na pár let) hangár nějaké firmy a vy dostanete náhradou částku za kterou si nekoupíte ani garzonku, napište znova o veřejném zájmu, pokroku a zpátečnících.
0 0
možnosti

jura

21. 12. 2005 10:38
jsem proti
a proto budu volit proti socanum a dam opouici i nejake penize. Zacina to znarodnovani a kde to konci jsem jiz jednou zazil.....
0 0
možnosti

penicilin

21. 12. 2005 10:51
Re: jsem proti
Ta opozice by vyvlastňovala taky - ve veřejném zájmu a za náhradu. Podstatné je, že je to vyvlastnění za náhradu.
0 0
možnosti

penicilin

21. 12. 2005 9:22
Souhlasím s tímto zákonem.
Souhlasím s tímto zákonem a podporuji ho. Jestli to nikomu nedošlo, tak možnost nuceného výkupu pozemků existovala už za c.k.Rakouska i za první republiky. Stát měl například pro stavbu železnice, silnice, letiště, pohraniční pevnosti a podobých případech právo vykoupit pozemek a vlastník pozemku ho musel prodat za státem určenou cenu. Kdyby tato možnost nebyla, tak bychom asi neměli železnice a silnice. To asi nikomu nedošlo, že? Jedná se o vyvlastnění ve veřejném zájmu a za náhradu, tak proč takový humbuk? Stavba automobilky, kde by mělo být 3000 nových pracovních míst a 9000 návazných, to už je veřejný zájem. Je přece veřejný zájem řešit nezaměstnanost a taková automobilka už je přínos. Majitelé pozemku shrábnou pořádný balík, tak o co jde? Náhrada může být i jiný pozemek, pokud je k mání. Zdá se mi, že opět někdo chce dělat bouři ve sklenici vody.
0 0
možnosti

Shob

21. 12. 2005 9:26
Re: Souhlasím s tímto zákonem.
A me se zase zda, ze ma nekdo v mozku zaseknuty rudy srp.
0 0
možnosti

Contras

21. 12. 2005 9:00
Neokominterna
U moci v takzvanych demokraturach je zpravidla avantgarda neokominterny. Poté, co Stalin rezignoval na ideologii permanentni revoluce, zednář Lev Davidovič Bronštejn Trockij (nebyl Rus) vystoupil do opozice a hlásal permanentní revoluci. Tato permanentní revoluce je - dle rad soudruha Gramsciho, který navrhoval nerevoluční cestu plátek po plátku (sledujme např. praxi feministek, homosexuálů...) a pochod institucemi - plane i u nas a Chorche je pouze nástrojem.
0 0
možnosti

bp

21. 12. 2005 9:08
Re: Neokominterna
Přesně tak - je to salámová metoda. Jedno kolečko, počkat až ho lidi stráví, pak ukrojíme druhé, třetí, ... a po čase je ze salámu jen zbytek střívka na umaštěném provázku...
0 0
možnosti

Petr

21. 12. 2005 8:36
To je teda hnus, velebnosti!
Vyvlastňovat, krást - to byly vždy vlastnosti levičáků.
0 0
možnosti

Jirka

21. 12. 2005 7:55
Chudáčci zloději .
S jistotami tisícinásobku se mohou rozloučit.  Věděli dopředu kde se bude stavět dálnice, okradli staré báby po restituci, ve volbách dostanou šišku a ještě půjdou za mříže. Go, go, Paroubek.
0 0
možnosti

Xury

21. 12. 2005 8:42
Re: Chudáčci zloději .
To může napsat jedině totální trotl. Zaprvé na pozemky, které nechali socialisti rozkrást v pozemkovém soudu se patrně tento zákon nevztahuje, protože hovoří o komunikacích a ty nejcenější pozemky jsou v místech pro bytovou výstavbu a za druhé v i těch několika případech, kdy jde o komiunikace ( resp. přistávací dráhu ) bude mít stát velké problémy s dokazováním veřejného zájmu a hlavně s tím, že stávající vlastník bránil realizaci tekového zájmu. Osobně si myslím, že nám hrozí nejméně jedna další arbitráž s nevalnými vyhlídkami pro stát.
0 0
možnosti

Rka

21. 12. 2005 5:57
Brzy
 No, vždyť je to v pořádku ! Přece jednou bude potřebovat pozemek ( = půdu ), popřípadě i s nějakou nemovitostí k tomuto náležící, zasloužilí člen ( nebo jeho ratolesti ) z řad růžových zahradníků nebo třešňových sadařů. I to přece může být veřejný zájem, nebo ano ?
0 0
možnosti

Cizinec Nenasinec

20. 12. 2005 22:28
Zmena planu
Uvazoval jsem o koupe nejaky nemovitosti v Praze, ale tento zakon je docela padny argument proti toho. Soukromy majetek je, zda se, docela nejisty v CR. Konec koncu, kdo rika ze se to co se muze stat v Nosovicich nemuze stat i na Vinohradech? Na Male Strane, kolem snemovny, uz se nekolikkrat stalo.
0 0
možnosti

666

20. 12. 2005 23:38
Re: Zmena planu
aspon nebudes svou vykoristovatelskou investici brzdit vyvoj spolecnosti k socialismu. Jooo, kdybys dal pet ceskych na stul, to by bylo neco jinyho, to by se tim soudruzi z CSSD a KSC zabyvali.
0 0
možnosti

jasan

20. 12. 2005 21:44
vitejte
v realnem socialismu pod vedenim KCSSD
0 0
možnosti

Cevin

20. 12. 2005 21:44
únor
já myslel, že alespoň zachovaj tradice a nechaj si to až na únor i s nemocnicema a pak hned i zrušej volby a vyhlasej že "Tady je paroubkovo" jako to udělali gottwaldící v roce 1948
0 0
možnosti