Sobota 27. července 2024, svátek má Věroslav
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 49  Kč / 1. měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Spojení firem může škodit reklamě

Česko

INTERNET

BRUSEL Evropská komise dospěla k předběžnému závěru, že by převzetí společnosti DoubleClick internetovým gigantem Google mohlo poškodit konkurenční prostředí ve webové reklamě. Komise proto včera oznámila, že zahájila hloubkové šetření navrhované koupě za 3,1 miliardy dolarů.

Komise stanovila konečný termín pro vynesení verdiktu na 2. duben příštího roku. Navržené převzetí vyvolalo obavy v rivalech Googlu z oslabení konkurence v reklamě na internetu a ozvaly se kvůli tomu společnosti Microsoft a Yahoo.

Spojení Googlu s DoubleClickem se obávají i inzerenti a spotřebitelé. Podle inzerentů by nový podnik mohl získat na webu dominantní pozici, zatímco zástupci spotřebitelů se vyjadřují s obavami o soukromá data a lavinovitý dopad na média, která jsou na internetové reklamě závislá stále více.

Autor: