BERLÍN Takzvaná šrotovací prémie, kterou v polovině ledna zavedla německá vláda jako opatření na podporu domácího automobilového průmyslu, má blahodárné účinky na prodejnost vozů značky Škoda. Nejvíce se nárůst odbytu projevil u fabií a roomsterů, sdělil včera mluvčí společnosti ŠkodaAuto Deutschland Christoph Ludewig. Zájem je však i o automobily dalších značek, například Opel, Peugeot a Seat. Naopak prodejci ojetých automobilů a majitelé autobazarů na dotaz ČTK vesměs odmítli dopady státní dotace na jejich obchody konkretizovat. Dá se ale očekávat, že jsou spíš negativní. Německý stát poskytuje od 14. ledna soukromým majitelům takzvanou šrotovací prémii ve výši 2500 eur. Podle českých dovozců ojetých aut se zavedením prémie výrazně klesla nabídka vozů od soukromých osob. Auta stará kolem deseti let v dobrém stavu z trhu mizí.
Šrotovací prémie zvyšují prodej fabie
AUTOMOBILKY
Operace Kyjevský štít. Jak může vypadat přímé nasazení NATO na Ukrajině a vedlo by ke 3. světové válce?
Rusko oprášilo kvůli válce na Ukrajině „trať do ztracena“. Do Asie po ní míří stovky milionů tun uhlí
PETRÁČEK: O čem přesně máme jednat s Ruskem? Putin nabízí mír a válečnou hranici s Ukrajinou
Nejistota na stovkách škol. Končící ředitele nemá kdo vystřídat, navíc na ně číhá časovaná bomba
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!