Společnost současně snížila odhad ztráty na celý fiskální rok. K lepším výsledkům jí mají pomoci nižší náklady a lepší prodej. Toyota je největším výrobcem aut na světě.
Provozní zisk se snížil na 58 miliard jenů z loňských 169,5 miliardy jenů. Překonal však odhady analytiků, kteří očekávali ztrátu 63 miliard jenů. Tržby společnosti klesly o 24 procent na 4,542 bilionu jenů.
Stejně jako další přední japonské vývozce i Toyotu poškodil silný jen. Kurz dolaru vůči jenu se v posledních měsících pohybuje kolem 90 JPY, před rokem to bylo 108 JPY. Na druhé straně firma těží z vysokého prodeje v Číně a na dalších rozvíjejících se trzích. Tyto oblasti však zatím nejsou schopné vyrovnat slabý výkon nejdůležitějšího, severoamerického trhu.
Za celý fiskální rok Toyota nyní očekává provozní ztrátu 350 miliard jenů místo původních 750 miliard. Výhled čisté ztráty snížila firma na 200 miliard z předchozích 450 miliard JPY. Automobilka rovněž zlepšila výhled prodeje aut. Za rok do konce března 2010 plánuje prodat 7,03 milionu vozů, původně odhadovala, že prodá 6,6 milionu vozů. I nový odhad však představuje ve srovnání s loňským rokem pokles, a to o sedm procent.
Zpráva Toyoty je dalším potvrzením toho, že japonské automobilky se začínají vzpamatovávat z krize.
Navzdory příznivějším výsledkům a výhledu se však Toyota stále potýká s problémy. Ve středu oznámila, že odchází z formule 1. Čelí také vyšetřování v USA kvůli vadné podlahové krytině.