Vedení společnosti tvrdí, že nastala závada při přenosu dat mezi Prahou a Brnem, a to na lince, po níž pro ni najatá firma přenáší digitální signál většiny televizních stanic. „Skutečně mohlo místy docházet ke zhoršené kvalitě obrazu u některých televizních stanic. V současné době je závada odstraňována a signál je přepravován po náhradní trase,“ oznámil mluvčí UPC František Malina s tím, že se za problémy omlouvají. „Snad to brzy přestane, protože než platit za takový signál, to raději nic. To je drahé i zadarmo,“ podotýkají další jejich zákazníci v Králově Poli.
Dostat slevu za špatný signál však není snadné a ne každý ji dostane. „Obecně plat, že závadu – a zamrznutí či kostičkování mezi ně patří – musí zákazník nahlásit klientskému centru. To provede takzvaný refresh signálu, a není-li účinný, pak hledá řešení technik. Není-li ani on úspěšný, lze zahájit reklamační řízení,“ sdělil Malina. „Člověk by pochopil, že k poruše může dojít. Dřív se na obrazovce objevovalo Prosím, omluvte poruchu nebo varování, že bude zhoršená kvalita vysílání. Ale teď jsme nestáli nikomu za to, aby nám to za naše peníze vysvětlili,“ shodují se klienti kabelové sítě UPC.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Brno