Sobota 27. dubna 2024, svátek má Jaroslav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Vláda jedné strany zleniví a rozkrade stát, míní čtenáři Lidovek.cz

Čtenáři serveru Lidovky.cz jsou v pohledu na vládu jedné strany v Česku rozděleni do dvou táborů. S drobnou převahou by se jim taková situace nezamlouvala a převládá u nich názor, že jednobarevný kabinet by omezil kontrolu státní moci.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V. Prokeš

16. 3. 2012 15:03
Slováci jsou opět průkopníky.

Slováci nějak rychle zapoměli na polistopadová hesla z roku 1989. "Již nikdy vláda jedné strany" atp. Sice se říká, že dvakrát do stejné vody nevstoupíš, ale Slováci si chtějí zřejmě vyzkoušet, že to možná není pravdivé přísloví. U nás zbývají do parlamentních voleb dva roky, takže je dost času sledovat, jak to na Slovensku socialista Fico, jako sólista, povede. Hned po volbách se ale docela sám zalekl, že všechna zodpovědnost bude nyní na něm a straně Směr-sociální demokracie a proto ihned navrh podíl na vládnutí i jiným stranám, ale podle očekávání nepochodil, neboť minule se Smer podílel na vládě se Slotovými nacionalisty a Mečiarovou HZDS a vše co se socialistům nedařilo, bylo na koho svést. Nyní to už nepůjde, takže je třeba bystrým okem nás občanů-voličů v ČR sledovat, jak si Fico povede a pak zodpovědně volit bez vlivu ze slibů, kterými se budou politické strany.předhánět.

      Někteří jednodušší a méně chápaví diskutéři přirovnávají vládu jedné strany v poskomunistických zemích s tím, že se i v USA střídají u vlády demokraté nebo republikáni, ale nějak zapomínají, že obě tyto strany jsou po staletí demokratickými stranami a proto naprosto nehrozí možnost zěny k nějaké totalitě, kdežtu nás si tíém nejsem ani náhodou jist.

0 0
možnosti

E. Moucha

15. 3. 2012 18:40
Vláda jedné strany

je třeba v USA nebo ve VB.Proč to tam jde a u nás by to nešlo?Žádné koaliční rozepře.Ta strana která by sestavila vládu by se nemohla na nic vymlouvat že musela někomu ustoupit.

0 0
možnosti

J. MVDr. Čížek

15. 3. 2012 21:17
Re: Vláda jedné strany

Jenže U.S.A. či GB nejsou tento postbolševický Kocourkov a také neprodělaly více než 40 let "radostného budování" socialismu pod okupantským dozorem Brežněva a jeho následovníků i předchůdců.

0 0
možnosti

J. Farmačka

15. 3. 2012 10:29
Každá vláda složená výhradně ze straníků

podlehne sebeuspokojení. Proto považuji za geniální záměr Fica, přivést do vlády skutečné odborníky nepošpiněné politickou morálkou. Mohl by se z toho vyklubovat návod k použití s tím, že političtí amatéři se konečně přestanou objevovat na klíčových postech státní správy. Nikomu mu rozhodně nechyběli.

0 0
možnosti

P. Čech

15. 3. 2012 12:05
Re: Každá vláda složená výhradně ze straníků

To máte pravdu. Ovšem vítězství jedné politické strany v poměrném systému je unikátní výjimkou. V případě nutnosti handlování koalic to však prakticky není možné. Co by tak asi "vítězná" strana nabízela ostatním, aby za to byly ochotny jít do koalice? Teď handluje s ministerskými a náměstkovskými posty (Korupce jak vyšitá). Vláda jedné strany žádné impotentní koalice handlovat nemusí.

0 0
možnosti

P. Čech

15. 3. 2012 7:51
To snad nemyslíte vážně.

 Abychom mohli prohlašovat, že je něco černé, musí existovat protipól, tedy bílé. Je-li něco složité, musí být totéž i jednoduché a t d.Aby byla pravda ta, kterou máte v nadpisu,  musela by objektivně existovat vláda více stran, která by byla efektivní a efektivně pracovitá a svou činností by státu musela přinášet peníze. Tak tomu však není. Dosavadní vlády byly vždy koaliční (účastno více stran), jejich strany vždy během období své moci zlenivěly a navíc všechny zadlužily stát nevídaným dluhem. Jejich členům a příznivcům bylo systémem dovoleno navíc majetek státu nikoliv poctivě získat, ale sprostě ukrást. Vládu jedné strany mají ve velmi mnoha státech světa, zejména v zemích anglosaských. je však možno o nich tvrdit, že jejich vlády jsou lenivější a že rozkrádají stát více než vlády koaliční? Nikoliv Tyto vlády, ať takové či onaké jsou zcela stejné.  Žábou na prameni úspěchu je sama existence moci politických stran a to jakýchkoliv.Jedinou výjimku na světě tvoří Švýcarsko a Lichtenštejnsko, v poslední době snad Island, kde je systémem moc politických stran výrazně omezena, vlády tam lenivé nejsou a nikdo stát nerozkrádá. Tedy nadpis a mínění čtenářů lidovek, pokud je pravdou, je nepravdivý a zavádějící.

0 0
možnosti

J. Kostelanský

15. 3. 2012 0:42
Som zástancom väčšinového systému

Samozrejme je rozdiel medzi väčšinovým systémom a väčšinovou vládou. Aj v pomernom systéme môže vzniknúť väčšinová vláda - ako teraz na Slovensku.

Väčšinový systém však výrazne obmedzuje stranícku partokraciu. Poza chrbát (záda) pár vedúcich politikov sa do parlamentu dostane množstvo bezmenných, často sa mi zdá, že až bezrprizornych poslancov, ktorých jedinou kvalifikáciou je mačkať tlačítka tak ako šéf strany zavelí.

U ČR to už v Senáte máte a myslím, že to celkom dobre funguje. Pred mnohými rokmi sa mi táto myslienka zdala nerozumná, ale čím ďalej tým viac by som bol za väčšinový systém - aj s rizikom, že moc dočasne získa nejaká neštandardná strana. Veď aj voliči sú len ľudia a stále sa učia.

0 0
možnosti

P. Čech

15. 3. 2012 7:36
Re: Som zástancom väčšinového systému

Fandím vašemu názoru, mám podobný.Za zásadní chybu ovšem považuji skutečnost, že skoro nikdo neuvažuje v intencích "žádná moc pro politické strany". Politické strany jsou vždy výrazně menšinové spolky a ani většinový volební systém neodstraní jejich nesmyslnou, nedemokratickou a nezaslouženou moc nad naprostou většinou občanů.Jsem přesvědčen o tom, že většina občanů má natolik rozum, že si dovede vládnout sama a žádné spolky typu politických stran k tomu nepotřebuje. Důkazem budiž Švýcarsko či Lichtenštejnsko, v poslední době snad Island.Většinový volební systém je ovšem základ, chceme-li hovořit o demokracii. V menšinovém volebním systému, kterému se záměrně říká poměrný dochází vždy k ovládání většiny naprostou menšinou, menšinou, která si drze osobuje patent na rozum. Kdyby bylo pravdou, že demokracii nelze budovat bez moci politiků a politických stran, nemohla by tato nikde ve světě existovat. Ale ona existuje a to dokonce velmi úspěšně a efektivně.Je důsledkem snahy občanů, vytvořit systém, který je zpětně motivuje k sebezdokonalování Většinový volební systém, podpořený systémem přímého rozhodování občanů o důležitých věcech, které se každého z nich přímo dotýkají je jedním z nich. V celých lidských dějinách existovalo množství modelů  řízení společnosti a objevil-li se nějaký nový, starý se nikdy dobrovolně nevzdal. Přesně tak je tomu u nás i u Vás. Je třeba opustit názor, že bez moci politických stran něco nejde, že občané jsou příliš hloupí na to, aby si vládli sami a podobně. Jde-li totiž něco někde, musí to zákonitě jít i jinde. A vymlouvá-li se někdo na vyspělost občanstva, nemá pravdu. Švýcaři, v době než stvořili svůj systém, také nebyli nijak obzvláště vyspělými občany (donedávna ženy neměly volební právo). Nový systém je však vychoval a oni jsou tomu dnes vděčni. O tom to je.

0 0
možnosti

P. IVAN

14. 3. 2012 21:10
Pozavírat komanče

Proto je zapotřebí konečně po 64 letech komunisty a estébáky (rozuměj KSČ, ODS, ČSSD, TOP09 aj.) svrhnout a nesametově je pozavírat na nucené práce! Včera bylo pozdě.

0 0
možnosti

K. Stanislav

15. 3. 2012 16:41
Re: Pozavírat komanče

Ale v roce 1989 jsme ve Vysočanech volali na Štěpana,že nejsme jako oni.Takže by jsme se k tomu v roce 2012 neměli vracet.Souhlasim s tim aby se lide kteři byli provinili byli potrestani,odstaveni od veřejneho projevovani se.Ale ve Vami uvaděnych parlamentnich stranach by si měli tuto očistu a revizi udělat sami.Jinak faktičti vinici popřevratovych udalosti padesatych let jsou v duchodovem věku,takže jejich vliv by měl slabnout,a neměl by byt nahrazovan DSSSS.

0 0
možnosti

L. Zichova

14. 3. 2012 20:53
Vláda jedné strany zleniví a rozkrade stát

vice jako Klausova pseudopravice rozkrast nejde....

0 0
možnosti

P. Vinklárek

14. 3. 2012 20:49
Jedna strana?

Zvláštní anketa.. Jedna strana nebo víc? Jedna strana rozkrade, ale víc stran nerozkrade? Jakýkoliv počet stran bude vždycky rozkrádat, protože to pořád bude z cizí - poplatníkovy kapsy. Nějaká opoziční kontrola? Jakmile se má sáhnout pánům pos*ancům na plat, tak panuje všeobecná shoda napříč politckým spektrem - jak je často citováno. Škoda slov, opět zbytečná debata :(

0 0
možnosti

V. Vlach

14. 3. 2012 19:33
Bohužel výběr stran nenaskýtá změnu Systému,

takže zatím zbývá jen občanská neposlušnost.

0 0
možnosti

J. MVDr. Čížek

14. 3. 2012 19:50
Re: Bohužel výběr stran nenaskýtá změnu Systému,

Stran je celkem dost, Jen to chce pročíst si programy a podle toho se rozhodnout. Ta vaše občanská neposlušnost je k ničemu, když se o volbách téměř polovina "voličů" válí na gauči místo aby šli k volbám.

0 0
možnosti

J. Novák

14. 3. 2012 19:31
ne všechny vlády jsou stejné

a naše vláda tříkolky které šéfuje jeden z největších grázlů  lhářu a ochránců skorumpovaných spolustraníků svazák Nečas, nejenže rozkrade co se dá ale i ožebračí drtivou většinu už tak na hranici bídy žijících obyvatel!!!

0 0
možnosti

M. Komárek

14. 3. 2012 19:48
Re: ne všechny vlády jsou stejné

Nováku,  vy si tu svobodu slova pěkně užíváte, co?

0 0
možnosti