Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Stary 24.7.2019 7:56

"Nasi komunisticti historici oblbuji. Kolik tedy zahynulo v tech gulacich lidi? zde dodavam pomoc:

https://de.rbth.com/kultur/geschichte/2017/07/31/kampfen-mit-fakten-wie-viele-opfer-forderte-stalins-terror-wirklich_813916. Je to nemecky, ale Google to lehko prelozi. . Porad mlet co udelal pani spatne ma zakryt, kolik obeti v gulacich doopravdy zahynulo Tito historici se primo podileji svou praci na stalinskych zlocinech. Jsou to nasi Goebbelsove.

J. Kotala 23.7.2019 15:46

Tržní babka.Na protiruské žvásty zdejší kavárenská stoka slyší. Je jí jedno jestli to je pravda.

J. Lepka 24.7.2019 14:06

Jo, jasně, asi stejně jako proslulý Jakešův blábol, již třicet let starý a k jeho mozku dosud nedorazilo, jak ze sebe udělal jen wola.

P. Min 24.7.2019 15:26

Lepka, tady u vás čtu, v jedné diskuzi, už potřetí, slovo blábol. Co to ? No k Jakešovu proslovu. Vy jste mohl slyšet jak ten první, v TV, upravený , tak i celý, je kdesi v archivu. Trochu jiný. Ne ? Cílem bylo udělat z Jakeše vola. No ale on má už roky a pořád stojí na svém, nezmizel někde v ODS. Vy píšete, že ze sebe udělal vola. OK: V čem ? Co řekl volovského ? Já ho nehájím a ač rodák ze Šumavy, tak mi nikdy nic neříkal, nijak mne neoslovil . Ale nestyděl se říci, že byl z rodiny, kdy prostě neměli vše. Kolik vám Lepka už je let ? Sprostý jste zde ukázkově. kde kdo je u vás blbej a jenom vy a vy. Máte nějaké komplexy ? A nebo, tak mne napadá, že vy jste Pražák. Případně náplava.

J. Holíček 24.7.2019 15:54

Spíš náplava. Autentických Pražáků je menšina, stále ubývají, protože jsou solidové a féráci. :-))

P. Min 25.7.2019 0:08

Jo. S tím souhlasím.

J. Sovák 22.7.2019 11:25

Tak se ale i vyučuje období komunismu u nás, je to stejné.

M. Hoblík 22.7.2019 8:13

Gulag sice nenavštívila, ale jaká to mohla být hrůza, kdyby se tam dostala! Ten Stálin byl ale lotr! Současný výklad historie je samá pravda a láska!

J. Lepka 24.7.2019 14:04

Mohu vám pouze doporučit totéž co Minovi : Solženicyna. Ovšem vy, stejně jako on jistě preferujete současné bláboly proruských desinformačních webů a literatura faktu by vám asi neudělala dobře.

K. Dvořák 21.7.2019 16:04

Dílo neziskovky Post Bellum.

L. Mongol 21.7.2019 13:40

Pani vycitila 3 mega tak zapla fantazii ...a vsichni kdo teto starence neveri jsou rusti agenti )))

R. Stary 21.7.2019 12:36

Co ta pani vyklada odpovida duchu doby. To jen nase zradna proruska pata kolona lze, ze v gulagu se nevrazdilo. Zavrazdeni nemeli pry pracovni knizky. Duch doby? Ten najdete na hrbitove politickych veznu v Jachymove. Ti byli upaleni za ziva radioaktvitou. Podle ruskeho vzoru. Ze ano soudruzi historici.

K. Dvořák 21.7.2019 16:08

Pane Starý, v Jáchymově se opravdu netěžil obohacený uran. :-D:-D:-D Ale jako pokus, výborný.

R. Stary 22.7.2019 14:22

Mate pravdu. Obohaceny uran se nikde na svete netezil. Obohaceny uran se napred obohacuje. Infomace nemam z Jachymova ale z Pribrami. Na tom pracovisti jsem vykonaval praci mistra. V Kovohutich Pribram pracovali vezni,kteri jiz nemohli dale pracovat v uranovem dole. Vezni byli prilis dlouho vystaveni radioaqktivnimu zareni. To obohacovani se provadelo napriklad v "rude vezi smrti" Ta je u Karlovych Varu. Vetsina co v te vezi pracovala zemrela na ozareni. Ta vez je vedena jako narodni kulturni pamatka.

P. Min 21.7.2019 18:04

Melete nesmyly. V gulagách hynuli lidé, to ano. To nikdo nepopírá. Bylo ale nákladné, tehdy, tam lidi dostat a posílali je tam právě na práci. P. Zabíjet bez důvodu, to by nic nebylo vybudováno. Dále. Nikdo snad nebyl ozářen sběrem té smolky. Kecáte . U okénka seděl nějaký ruský plukovník a vážil smolku a hned vyplácel na ruku chechtáky. N př. Příbrami v letech 1954 a okolo byly vrcholové platy 90 000 Kč. Se traduje, že uraňáci jezdili z prařských bordelů domů dvěma taxíky. V druhém jel jeho klobouk. Vy asi moc koukáte na ČT. Že jo. Starý. Asi moc ne. A co zlomky ? Ty už vám jdou ?

J. Vintr 22.7.2019 12:01

Zabíjet bez důvodu se nedělá v normálním světě. V Rusku se jedná podle hesla "nás mnógo". Než se starat, aby se člověk nudřel, netrpěl hladem a zimou, bylo jednodušší ty, kteří nevydrželi, nahrazovat jinými. Odsuzování do gulagu byla formalita a i na tu se někdy kašlalo.

A na tom uranu nedělali jen placení zaměstnanci, ale i nevinně odsouzení lidé. A jak to bylo zdravé, o tom svědčí mnoho případů lidí, kteří zemřeli na rakovinu. Třeba jeden z mých příbuzných, který zemřel ve čtyřiceti pár let po návratu.

P. Min 23.7.2019 3:25

Tak Rusko má lidí dlouhá už léta stále skoro stejně, ale asi myslíte, jak je dnes dobrým zvykem, SSSR. Ne ? Což je ale dnes jinak, v tom dnes Rusku ani nemají ani polovinu lidí o proti SSSR. . Gulagy sloužili buď trockistům či dalšímu proudu v čele k likvidaci protivníka.

Po akcích Stalina v roce 37 a 38, kdy se vypořádal s částí těch trockistů, převážně Židů ale gulagy oslabily.

Zdraví v uranu. Já dlouho žil v kontaktu uraňákama. Něco o tom vím.Jistě, práce v dolech, i přes 10 pater dolů, prach, bylo vidět na dálku, kdo dlouho fárá. Ale o ozáření jsem nikdy nic jako neslyšel.Nakonec, Husák to dělal 10 let a dožil se solidního věku. Ona ta smolka, pokud to nevíte, moc jako nezáří. Ani se nějakým měřidlem vlastně moc nedá hledat. Ale jistě, to ozařování se v těle jaksi střádá a musí být přestávka.Těžba uranu ale není to, že lítají lidi jako cvokové po patrech a nosí smolku. Navíc i s vězni tam museli být strážci. No a nevím kdo by risknul je nechat léta ozařovat.

P. Min 23.7.2019 3:27

Ještě.

A hodně vězňům pomáhali ti stálí pracovníci. No, víte, na se kaše povětšině nejí tak horká, jako když se vaří.

R. Stary 22.7.2019 14:42

Soudruhu Mine jste lhar a podvodnik. To co jste napsal je tak primitivni, ze diskuze je uzavrena. Doporucuji vam najdete si informace o "rude vezi smrti" Je u Karlovych Varu. Je chranena Unescem.

P. Min 23.7.2019 3:42

No ne. Vy jste zřejmě cestovatel vzácný. Já jsem žil dlouhá léta a s uraňáky byl v kontaku denně . V čem jsem lhal ? Nejste trochu jako sprosťák ? Pražák ? S chalupou ? Aha.

J. Lepka 24.7.2019 13:50

Milé rusofilcky, snažíte se opět relativizovat bolševické zločiny pod průhlednou záminkou, že svědci buď již nežijí, případně jim můžete vmést, že pro stáří si již pletou vzpomínky. Jistě i to se stává, ovšem vy lžete záměrně a zamlada, přitom vůbec netušíte, co to bylo za hrůzu makat na uranu. Znal jsem jednoho mukla osobně a onen explicitní výraz mukl, již sám o sobě vyjadřuje, jek se bolševici stavěli k mnohdy uměle vytvořeným vězňům, je to (pro neznalé, provokatéry a lháře) zkratka z Muž určený k likvidaci. Stejně jako tento kamarád a vrstevník mého otce, který byl zatčen a odsouzen na podkladu vyprovokovaných a fiktivních činů, za které dostal tuším 30 let. Sice ho pustili již roku 1956, ale jen proto, že záření u něj rozpoutalo rakovinu plic, na niž do roka zemřel. Jmenoval se Bonďa Novák a leží na Nymburském hřbitově a mám dojem, že je nás jen několik, co mu tam zanesou kytičku a zapálí svíčku.

P. Min 24.7.2019 15:04

Uklidněte se. Proti komunistům jste měl bojovat a to fest a doma, do roku 1989. Po to už nemá cenu, protože oni se přidali a systém padl. Kdyby řekli ne, bylo by dílo. To vám ale dojít nemůže, vy jste navedený. Porovnávat komunisty z roku 1917 či 1946 či z roku 1989 není před až tak solidní. O uranu vím dost a bez kamarádů. Jistě, něco jiného bylo 1953, kdy padl Stalin a začalo další kolo a v letech, kdy se přestalo blbnout. Opět. Lidé pracovali na uranu i 30 let a jaké že záření ? To lezli někam do reaktoru ? Že ta práce v dolech je nebezpečná, tak to s vámi souhlasím. Velice nebezpečná. Nejvíce byly postihovány plíce, kde se mohl usazovat ten mírně radioaktivní prach. U uranu se otočily desetitisíce lidí. Snad 22 jich umřelo na rakovinu. Manžel mojí sestry , mladý zdravý, šel vydělávat a po dvou letech umřel. Co na to říci. Tak. Ten kdo tady jako magor nenadává na Rusy je rusofilcka. Teda vy jste nazi přímo kovaný. Není vám to blbé ?

J. Lepka 24.7.2019 13:55

A vaše bláboly, pane Mine, že jste žil mezi uraňáky poněkud diskvalifikuje, že to bylo jindy, jinde a jinak. Muklové na Jáchymovsku rozhodně neměli ani dozimetry, ani příslušnou lékařskou kontrolu nebo snad dokonce hygienické podmínky, o slušném bydlení nemluvě, dozorci dokonce kradli muklům i odřezky dřeva z šachty, kterými si jinak směli v zimě topit.

P. Min 24.7.2019 15:17

Já mluvím o Příbrami, znalče. Tam jsou ještě žijící uraňáci z let 1956 a okolo, kdy brali i 90 měsíc tehdy, kdy velmi plat dobrý byl 2 000. Nikdo z nich neměl dozimetr. Smolka není izotop U 235. Někde se na to zeptejte. Jáchymov, tak ano, tam byly údajně podmínky horší, ale i do PB přišli lidé z Jáchymova a u piva by řekli vše. Jinak. Jako všude, časem se mezi dozorcem a zvařeným utváří jisté vztahy a i vzájemného respektu. Ale že by dozorci chodili krást věznům dřevo, tak to je pro mne novinka. Jinak já tím problémem nežiji.

J. Lepka 24.7.2019 14:02

Nesmysly melete vy Mine, navíc se snažíte argumentovat ekonomickými argumenty, o něž Stalinovi nikdy nešlo. Tomu šlo především o hrůzovládu, zastrašení případných kritiků a fyzickou likvidaci možných politických soupeřů. Navíc v existenci gulagů měl velký vzor, u carských trestných táborů. Tam ale měli trestanci i šanci přežít a dostat se domů, za tatíčka Stalina bylo zbytečné obsazovat zpáteční vlaky lidmi, když mohly vozit dříví. Je asi zcela zbytečné zkusit vám doporučit četbu jednoho z nejpovolanějších - A. Solženicina : Souostroví Gulag, tu vy, se svým rudým švábem na mozku stejně nepochopíte.

P. Min 24.7.2019 15:38

Lepka. Mluvte o věcech, do kterých alespň trochu vidíte. Knihu o gulagu od Solženicina jsem četl už hodně dávno. Je to kniha. Je i film. Víte, Lepka, ona se kaše nejí tak horká, jako když se vaří. A čerpat znalosti z filmu ? No jo. Proč ne. O Stalinovi nevíte moc, byl, jaký byl. Jistě, je nepřítel jistých sil. Proč ? Dokázal udržet hranice ruského carství , kromě toho, co dal Trockij a Lenin Němcům a ti Polákům. Poláci potom okupovali Pobaltí a kus Běloruska a Ukrajiny a Ruska až do 16. září, kdy ta rudá armáda vyšla na hranici jejich bývalé říše, na řeku Bug. Sibiř se nepodařilo od Ruska odtrhnout ani invazí Evropy, USA a Japonska. asi 1920, do Vladivostoku., To snad Lepka víte. Víte . Jsou věci, které se nehodí. O mém mozku víte prdlajz. Víte Lepka, mám obavy, aby na vás, z té politiky nepadla náhodou klepka. Moc to prožíváte a snažíte se urážet druhé a plácáte natrenované fráze (pozor, ne vámi), vy jenom opisujete.

V. Cibulka 20.7.2019 19:36

Mám hledat pramen vašeho mylného tvrzení :-) To radši budu hledat Peroutkův neexistující článek :-) já přece tvrdím, že tam byl jen jeden Čech, uvedl jsem i jméno.

L. Mongol 20.7.2019 13:44

Jak tady ctu ty nazory tak mam pocit ze tech lidi co tvrdi ze byli v gulagu bude pribyvat ...

J. Krutil 20.7.2019 14:46

kdo by si nechtěl užít na sklonku života svých 15 minut slávy v naši milé lžitelevizi ČT. Nebo být zahrnut v programu ODS která navrhuje aby důchodci kteří byli v odboji proti bolševikovi měli nadstandardní důchod. Nejlépe oboje. Tyto postavičky byly i za bolševika, Gusta Fučíková.

R. Klinga 20.7.2019 7:34

Na druhú stranu je dobré si pripomenúť že oficiálny postoj Ruska je taký aký ukázali trebárs tom seriáli "Zapomenutí vůdci" a ktorí sa dá vysledovať v mnohých ich dokumentoch. Jednoducho treba pozerať dopredu, spomínať na to dobré. Ak bolo niečo zlé, tak nemožno viniť nikoho konkrétneho , ono "bola taká doba".

Rusi robia všetko preto aby udržali mýtus o mravnej dokonalosti svojho národa a nič proti tomu aby sa tá "zlá doba" zopakovala.