Úterý 28. května 2024, svátek má Vilém
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Na Rašínově nábřeží v Praze začala rekonstrukce, auta musí jezdit přes náplavku

Česko

  12:37aktualizováno  15. února 9:05
V Praze v úterý začala rekonstrukce tramvajové tratě na Rašínově nábřeží v úseku Palackého náměstí - Výtoň. Linky hromadné dopravy jsou odkloněny, auta dotčený úsek objíždějí v prvních třech týdnech přes náplavku. Tam by i tak mělo zbýt dost místa pro pěší. Opravy potrvají do 1. dubna.

Přestože na záběrech z místa to v některých chvílích vypadá, že doprava kolabuje, podle oficiálních informací nabírají spoje maximálně několikaminutové zpoždění. V okolních ulicích byl kolem 9. hodiny běžný ranní provoz. 

Tramvajová trať na Rašínově nábřeží mezi Palackého náměstím a Výtoní byla naposledy rekonstruována v roce 1979, tedy před téměř 43 lety. 

Na měsíc a půl, od 15. února do 1. dubna, se tak prodlouží cesta pasažérům hromadné dopravy i řidičům. Pro auta směřující na Výtoň se však objízdná trasa v prvních třech týdnech zjednoduší.

V úseku vyznačeném červenými značkami pojedou auta ve směru z centra přes Novoměstskou náplavku

V úseku vyznačeném červenými značkami pojedou auta ve směru z centra přes Novoměstskou náplavku

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz

Objížďka totiž vede ve směru k Výtoni přes náplavku. Řidiči sjedou na náplavku u Palackého náměstí u ústí Dřevné ulice a vyjedou u limnigrafu na Výtoni. Využít ji mohou od 15. února do 8. března. Trasa je dlouhá 200 metrů a na šířku zabírá jeden jízdní pruh.

Auta musí na náplavce zpomalit na maximální rychlost 30 km/h, to pohlídá radar. Chodce od aut oddělují betonové zátarasy.

Kvůli projíždějícím autům se pro pěší zúžil prostor na náplavce na 10 až 15 metrů. Také se uzavřela schodiště, která vedou z Rašínova nábřeží.

Stávající trať je na konci životnosti, nelze ji donekonečna opravovat, DPP ji musí letos zrekonstruovat,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr.

Město také rozšíří nástupiště zastávek Palackého náměstí a Výtoň, čímž by se měl zvýšit komfort a bezpečnost cestujících. „Zastávky vybavíme novým mobiliářem, vybudujeme na nich nové zábradlí, na náplavce pak ponecháme pro chodce a cyklisty většinu prostoru,“ doplnil Scheinherr. 

Tradiční farmářské trhy na náplavce zůstanou i v době oprav, akorát budou posunuty dále směrem k železničnímu mostu. 

Auta ve směru k Palackého náměstí a od 9. března i řidiče v druhém směru čeká objízdná trasa přes okolní ulice. Dopravní značky je povedou ulicemi Libušina, Vratislavova, Vyšehradská, Plavecká, Pod Slovany, Trojická, Podskalská, Dřevná a zpět na Rašínovo nábřeží.

Modré značky označují objízdnou trasu pro auta

Modré značky označují objízdnou trasu pro auta

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz

Již loni v létě město opravilo úsek od Výtoně po Podolskou vodárnu a pod Vyšehradským tunelem.

„Rekonstrukce Rašínova nábřeží souvisí i s výstavbou nové tramvajové tratě Modřany – Libuš, neboť potřebujme kontinuálně a spolehlivě jezdit z Palackého náměstí přes Podolí, Braník, Modřany až do Libuše,“ vysvětlil nutnost opravy Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch.

V rámci oprav dosavadní uložení kolejí kompletně nahradí moderní trať s antivibračními rohožemi a protihlukovými opatřeními. Bude tak o poznání tišší, což ocení obyvatelé přilehlých domů.

Rekonstrukce tramvajového úseku dlouhého 570 metrů vyjde celkově na 50 milionů korun.

Autor: