„Musíme to dotovat z jiných aktivit. U autovraků chybí systém zpětného sběru, který dobře funguje třeba u elektrospotřebičů. My od nikoho nic nedostaneme,“ uvedl Miroslav Novák, majitel společnosti Recycling – kovové odpady Chotěboř. Společnost má zařízení na zpracování aut například ve Vysokém Mýtě na Orlickoústecku, Slatiňanech na Chrudimsku, Chotěboři na Havlíčkobrodsku a Čáslavi na Kutnohorsku. „Kapacity máme více než dostatečné. Budovali jsme je průběžně v posledních pěti letech, nyní nic nového neplánujeme,“ řekl Novák.
Na ztráty při rozebírání starých aut si stěžují i firmy na Vysočině. „Když zavedou šrotovné, očekáváme, že nám také dají aspoň 3000 korun na likvidaci jednoho autovraku, protože za těchto podmínek je to prodělečné. Když ne, tak přestaneme brát. Proč má pořád někdo dostávat dotace, a my nic,“ řekl Jaroslav Švec, pracovník firmy Švema v Ledči nad Sázavou. Spíše než zvažované šrotovné trápí zpracovatele pokles cen druhotných surovin. Kvůli tomu se jim nevyplácí stará auta likvidovat.