Cyklisté by pak objeli Vyšehrad po třímetrové, 70 metrů dlouhé lávce, zakotvené do vyšehradské skály v několika metrech nad vltavskou hladinou. Cyklostezka po pravém břehu Vltavy, která spojuje centrum města s Podolím, Modřany, Zbraslaví a rekreačními oblastmi na jihu Prahy, už z velké části existuje. Vyšehradský úsek však chybí. „ Vyšehradský tunel stěží postačuje pro pěší. Smíšený provoz chodců a cyklistů je nevhodný, až doslova nebezpečný,“ uvádí studie proveditelnosti, kterou zpracovala společnost Dopravní a inženýrské projekty. Podle ní po technické stránce nic nebrání tomu „ptačí cyklostezku“ nad řekou postavit.
Lidé z okruhu primátora Pavla Béma však včera LN řekli, že lávka se stavět nebude. Je to zcela nová a překvapivá informace.
„Kategoricky proti jsou památkáři z Národního památkového ústavu. Utkal jsem se s nimi a dopadlo to tak, že jsem jim navrhl jiné řešení. I pro mě je varianta se skálou trochu drsná představa,“ řekl poradce primátora Pavel Polák, který má na starosti cyklostezky v metropoli.
Pražský magistrát prý na Vyšehradě vybuduje náplavku a v budoucnu povede cyklostezku po ní. Současně zafixuje Vyšehradskou skálu, která padá. „Budeme na to shánět peníze z evropských fondů,“ dodal Polák. Vyšehrad je národní kulturní památka. Podle Ondřeje Šefců z Národního památkového ústavu je to magické místo podobného významu jako třeba Pražský hrad.