Pondělí 29. dubna 2024, svátek má Robert
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Vznikl ústav „na totalitu“

Česká republika má od včerejška instituci, která cíleně zkoumá dobu nesvobody před rokem 1989. Ústav pro studium totalitních režimů funguje od včerejší půlnoci a jemu podřízený Archiv bezpečnostních složek už zároveň převzal většinu archivních materiálů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Bidlo

3. 2. 2008 13:11
Nenávistný řev

oranžovo-rudo-hnědých odpadků společnosti podtrhuje důležitost a potřebnost tohoto zařízení.

0 0
možnosti

penicilin

3. 2. 2008 14:51
Re: Nenávistný řev

 Že tě není hanba. V TV ukazují, že nejsou peníze na operace malých dětí, důchodci nemají peníze na léky a takovým parazitům, když z nich ten dobytek Žáček udělá odbojáře, bude tato vláda cpát peníze do jejich nenasytných chřtánů. Přitom řada těchto "odbojářů" byli docela obyčejní vrazi, žháři a zloději. Parazite.

0 0
možnosti

penicilin

3. 2. 2008 11:58
Skutečnost není černobílá.

Skutečnost není černobílá, respektive rudo-bílá. Mě nebude přesvědčovat dobře udržovaný opálený důchodce v kožichu a se zlatými řetězy, že je všechny jak se postaví do zástupu, posílal "Bolševik" do kriminálu za jejich třídní původ. Jestli zrovna ti diverzanti, podpalovači stohů, nebo obyčejní zloději, násilníci a neplatiči alimentů nehulákají nejhlasitěji. Konečně, pánové Mejstřík a Štětina, kteří chtějí zákaz KSČM, za komunistů taky studovali - bezplatně. Tak ať si teď nestěžují.

0 0
možnosti

ekonom amatér

5. 2. 2008 8:15
Re: Skutečnost není černobílá. Es kommt der Tag

Paradoxy doby:

- jsou dehonestováni i lidé, kteří v 70. letech chránili ekonomiku státu,

- oslavováni jsou i lidé, kteří v 90. letech tunelovali stát. 

PS   řešení se očekává až s naplněním výše uvedeného hesla ?

0 0
možnosti

john ripper

3. 2. 2008 11:17
Ten chlápek 17.11.89 na Národní řezal do lidí

obuškem jak nepříčetnej ,je na spoustě záběrů ,to jsou paradoxy ,inu žáček.(Y)

0 0
možnosti

kyberpunker

3. 2. 2008 11:12
Zbytečná instituce?

Ústav je pro někoho zbytečný, pro někoho zdrojem obav,  pro někoho zdrojem informací k posílení moci, pro někoho možností vyrovnat si účty. 

Bezprostředním účelem zřízení ústavu bylo - centralizovat  informace o agentech do jedněch rukou. Dosud byly roztroušeny na pěti místech a mohly být využívány jako velice citlivé různými subjekty. Nyní je bude využívat jeden subjekt. Žáček hned první den vystrčil růžky, ale vystrčil je příliš a dostal přes prsty. Zároveň se ukázalo, kdo je tím subjektem a kdo mouřenínem.

Ústav by měl oprávnění, pokud by dokázal objektivně nakládat s dostupnými informacemi. To však obávám se v českých poměrech nehrozí. Spíše se dá očekávat účelové využívání (zneužívání?) jinak cenných informací.

A pozor - toto pochopitelně hrozí i po změně vlády!

0 0
možnosti

Pavel

3. 2. 2008 11:33
Re: Zbytečná instituce?

Rozumné zhodnocení nového ústavu. Mám téměř stejný názor.

0 0
možnosti

novodobý

3. 2. 2008 10:42
Nový ústav

Během února 2008,vznikne nový ústav .Bude se jmenovat Institut sametové totality.Jeho úkolem bude vyhledávat viníky  miliardových ekonomických podvodů a krádeží.;-O;-€>-

0 0
možnosti

Starý J.

3. 2. 2008 10:37
Pavel 8:35

....Opravdu se zdráhám chápat logiku, podle níž by se měli například skandalizovat vědci, lékaři a nejrůznější odborníci, pro něž byl často styk s STB při jejich výjezdu na Západ spíše bolestnou formailtou,....

A kdo Vám říkal, že se budou tito lidé skandalizovat? Jedinou pravdu, kterou máte je ta, že ti, co vyjížděli na západ museli po příjezdu napsat, s kým se setkali a zda-li je někdo kontaktoval a chtěl po nich práci proti komunistickému režimu. A tyto zprávy se archivovaly v jejich složce, kterou měl každý trochu významnější. Složka pak byla označena kódem PO, jako Prověřovaná osoba. To jsou třeba obě složky,vedené na Klause, nebo složka na Zemana. Dotyčný se ale žádným způsobem neskandalizuje, protože nemá podepsanou spolupráci a na nikoho nedonáší. Sám jsem při soukromém výjezdu v roce 64 byl povolán na STB, přemlouván ke spolupráci, ale nic jsem jim nepodepsal! Jen jsem musel po příjezdu napsat, že jsem se sešel se strýcem a tetou a nikdo mě v Rakousku ke spolupráci s tamnější rozvědkou nepřemlouval! To bylo vše a v žádných seznamech nejsem vedený, protože jsem nic nepodepsal, lustrace mám čisté! Možná (asi určitě) mám složku PO, ale ta nezakládá žádný důvod pro "skandalizování"! Nevím, kde jste přišel k Vaší obavě, že takové lidi by někdo skandalizuje a proč se trápíte hledáním nějaké "logiky"?

Něco jiného ale je, když dotyčný před výjezdem, nebo po návratu podepsal spolupráci, jako Švejnarův otec. Takový člověk má pozitivní lustraci a je veden v seznamu jako spolupracující, podle závažnosti jako spolupracovník, agent, atd.

Takže Vaše informace jsou naprosto mylné, nebo to víte a stejně jako ti, co mají obavy a nemají čisté svědomí, vypouštíte nesmysly o nějakém pronásledování nevinných lidí. Držte se toho, co vyhlašoval Bublan, když zdůvodňoval, proč téměř každý, včetně dětí, je Bublanovou policií odposloucháván: Kdo má čisté svědomí, nemusí se bát! 

0 0
možnosti

Honza

3. 2. 2008 12:07
V médiích se za pomoci Žáčkovců skandalizuje tvrdě

S vaším vysvětlením souhlasím, ale jen technicky. Ohledně obav z neodůvodněného skandalizování souhlasím s diskutujícím Pavlem. Často mi připadá, že se historici pracující pod Žáčkem pídí v první řadě po kompromitujících informacích o známějších osobnostech a obratem o tom informují spřátelené novináře. Ti pak z toho bleskem vytvoří tzv. kauzu, aby se mimo jiné jejich list co nejvíce prodával . A protože zdaleka ne vždy nejprve požádají o vyjádření osobu, které se to týká, nejednou se kvůli dryáčnickému způsobu novinářské práce s nimi dotyčné osoby odmítají bavit, médium se jako pijavice přisaje ke svazkům STB a pořád dokola z nich cituje, ačkoliv pravdivost estébáckých spisů může být sporná v mnoha případech sporná. To b ylo skvěle vidět v případě Tošovského. Bylo až směšné, jak lidovkáři a mladofronťáci stále dokola a dokola opakovali několik těch samých vět ze sbazků STB. Jejich novináři sice "investigativně" poskakovali na ulicích v Basileji kolem Tošovského, ale ten na něs odpuštěním prděl.Tošovskému ovšem tato kauza nijka výrazně neublížila, je takzvaně za vodou. Mnoho dalších lidí ale podobná praxe vědců z Žáčkova týmu a novinářů může nezaslouženě zničit.

0 0
možnosti

Michal

3. 2. 2008 10:34
..o paroubcích a švejnarech dočteme se..

...

0 0
možnosti

Jan Žižka

3. 2. 2008 10:02
Pánovi, co si říká slon75

Řekněte nám, jaká lidská práva máte na mysli? Existují totiž nejen politická (pro život málo použitelná (právo jednou za 4 roky volit a pak držet hubu), ale především ekonomická a sociální, ta potřebuje  k a ž d ý  člověk každý den. Nebo máte na mysli právo spát v parku na lavičce? 

0 0
možnosti

Michal

3. 2. 2008 10:41
30 let nabízíme ubytování zdarma, OVŠEMŽE NA VENKOVĚ

KDE SE MOC NEVYŽEBRÁ, KDE JEN SOCIÁLKA, ALE PRÁCE TU ZATÍM JE PRO VŠECHNY, AČ TŘEBA PRO ALKOHOLIKY JEN MÉNĚ PRAVIDELNÁ

SOCIALISTI POVZBUZENI ÚSPĚCHEM SOCIALISTŮ NACIONÁLNÍCH TEDY HITLEROVÝCH OVŠEM CHTĚJÍ VÍCE, nikoliv náhodou je zrovna výročí stalingradu, kde ten experiment zamrzl

běžně se ubytují nejen cizinci bez slova znalosti češtiny, ale obvykle záhy pracují, i když třeba jen manuelně

ŘEŠIT ALE PSYCHIATRICKÉ DIAGNOZY NEDOKÁŽEME, ZEJMÉNA KDYŽ ZDRAVOTNICTVÍ JE SABOTOVÁNO A ZNEUŽÍVÁNO NADUŽÍVÁNO...KU ŠKODĚ SKUTEČNĚ POTŘEBNÝCH, ORDINACE JAKO KAVÁRNY, NEÚČINNÁ KOMPENZACE PSYCHOTERAPIE KTERÉ SE SOCIALISTÉ BOJÍ, SKUTEČNĚ PRO TLUSTOPRDA PŘEJÍDAJÍCÍHO SE AŽ K ZAPAŘENÝM FALDŮM to není snadnéí, vydat se lepším směrem, zjistit, že socialismus je sekta, kde paroubci používají vystrašené a závislé

0 0
možnosti

penicilin

3. 2. 2008 9:59
Buďme objektivní i ke komunistům.

I ke komunistům musíme být objektivní. (podotýkám: nejsem člen ani volič KSČM) Nedávno vyšla studie nezávislých ruských historiků (vláda jim povolila přístup do archívů NKVD a KGB) a v ní bylo jednoznačně napsáno, že se o žádné milióny Stalinových obětí nejedná. Žádných 30 milionů (tomu už věří snad jen ten ožralý Solženicyn, jehož ideálem je Franco a Pinochet), ale maximálně 1. Viz kniha Ludo Martens: Jiný pohled na Stalina. (Martens je Belgičan) A jednalo se vesměs o lidi odsouzené řádným soudem, Stalin měl pouze právo dát jim milost - ale nemusel tohoto práva využít. A co se týká Československa - od 25.2.1948 do 1.1.1990 bylo u nás vyneseno 490 trestů smrti, včetně brutálních vrahů a žhářů. Nebo ty taky považujete za ty, co nesouhlasili s režimem? Z toho bylo skutečně politických tak 20-25.  Nepopírám, že nějaké excesy byly, ale zase byla menší kriminalita. A kolik lidí popravila inkvizice nebo Pinochet v Chile? Kolik lidí zabili Američané v Kosovu a ve Vietnamu? Nebo to patří k věci? Navíc už je z toho vidět, že víc lidí, než bylo popravených ze skutečně politických důvodů, zabil Havel se svou amnestií v roce 1990 - těchto zavražděných bylo nejméně 40. Takže trocha objektivity nezaškodí.

0 0
možnosti

Harry

3. 2. 2008 10:13
Re: Buďme objektivní i ke komunistům.

Vite neco o likvidaci kulaku na Ukajine? Tam jim proste batuska Stalin odvezl vsechno obili a proste je nechal umrit hladem. Ti ale jiste se nepocita protoze je nikdo nesoudil ani nestrilel ba ani nevesel, proste byli tak hloupi, ze umreli. Pravda predtim se nekteri nezodpovedni jedinci pokouseli prezit a kupr. jedli svoje deti. Pocet techto obeti lze tezko zjistit neb je nikdo nepocital ani pred ani po. Odhady jsou v milionech. Proste kdyz se kaci les litaji trisky.

0 0
možnosti

oo

3. 2. 2008 9:15
ústav modrých tunelářů

zlodějská banda ODS nadělá větší škody než všichni stbáci .

0 0
možnosti