Pondělí 3. června 2024, svátek má Tamara
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Za Prahu sobeckou

ÚHEL POHLEDU

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

volpi

29. 5. 2008 7:33
translation

I do apologise for writing in English, but I am a foreign (student of Arts).

So let me translate your words into a more understandable language for me: if I understood well you are saying that actors should punish themselves for enjoying their work, because the rest of the nation has miserable jobs that no one wants but they have to do? So in this case it would be OK for actors to go into prostitution, I guess, because it brings money, it's acting, nobody really enjoys doing it, but the crowd likes it - and I'm sure they won't mind giving money for that. Is this what you're saying?

And are you saying the goverment shouldn't support theatres because the rest of the nation don't go to theatre? Should we burn down national theatre again, then? Because "Narod sobe" in this case is a completely empty frase.  WE COULD MOVE IT though,  to a quiet place  in the Czech countryside - this way the rest of the nation will surely start visiting theatres.

I doubt you would visit it yourself then, and that would be a pity because it is something you should definitely do sometime soon (before you write another article about a "book you haven't read")

0 0
možnosti

Zbzqhbltbl

24. 5. 2008 3:31
Nadšený souhlas!

Tento článek mi doslova mluví z duše! Je to jeden z prvních kritických hlasů, které se postavily proti té lživé petici. http://andrej.podzimek.org/blog_view.php?view=1012" target="_blank" rel="nofollow">Naštěstí už není jediný. Pevně věřím, že pravda a zdravý rozum zvítězí nad tupou nadutostí podnikatelů v oblasti kultury.

0 0
možnosti

Filmsider

12. 5. 2008 18:13
Simplifikace az za hranici unosnosti?

Vazeny pane Tajovsky,

za takovy clanek bych na VSE v dobe meho studia pred 5ti lety nedostal ani zapocet. :( [odstavec] Predpokladejme, ze psanim tohoto clanku jste stravil mene casu nez je vase hodinova sazba, za kterou jste honorovan. Jinak by se Vam nevyplatilo tento clanek psat a riskovat, ze si o vas vasi kolegove budou myslet ze jste idiot. Ne, ze byste byl. [odstavec] Dale predpokladejme, ze jste si ho po sobe aspon jednou precetl. Takze se dostavame k bodu, kdy jste v rovnovaze: cas, ktery jste stravil psanim a honorarem za nej ziskanym. To vsak nemeni situaci ze ja, jako ctenar s timto clankem nejsem: Je to spatne, plytke, manipulujici fakty. Verim a myslim, ze i Vasi ctenari a vasi

studenti, ze Vas dalsi clanek bude lepsi. [odstavec] Mozna ze jste takovy divak, ktery pravidelne chodi do divadla a s napetim sleduje, jak se v kazde dalsi reprize vyviji vas oblibeny herec/herecka/autor, kteri denne pracuji na svem "clanku", pardon "roli", a proto vite ze nastudovat roli je sakra tezke (emocionalni vypeti, prolnuti se s postavou) a nakladne (topeni v divadle, kostymy). V clanku to ale opomijite. Kdybyste si misto psani povrchnich clanku, zkusil napsat scenar, bylo by zcela evidentni ze si svuj honorar zaslouzite, ale az po premiere. [odstavec] Neni totiz ostuda delat a podporovat

ne-komercni (ergo vasim slovnikem nikoliv vzdy dobre a vydelecne) divadlo: Vase osobni ostuda je, ze si myslete, ze Cesi jsou tak ubohy a chudy narod, ze si ne-dobre divadlo nemohou dovolit podporovat.[odstavec] Doporucuji Vam, abyste sve clanky nadale publikoval zdarma v casopise Babylon nebo v usetrenem case sledoval sportovni prenosy. Leda, ze bych pripustil, ze i spatne clanky maji stejne pravo na svou existenci jako i ne-dobra divadla, protoze aspon se tak i Vy naucite psat. :)

Fimsider

0 0
možnosti

Filmsider

12. 5. 2008 18:06
Simplifikace az za hranici unosnosti?

Vazeny pane Tajovsky,

za takovy clanek bych na VSE v dobe meho studia pred 5ti lety nedostal ani zapocet. :( [odstavec] Predpokladejme, ze psanim tohoto clanku jste stravil mene casu nez je vase hodinova sazba, za kterou jste honorovan. Jinak by se Vam nevyplatilo tento clanek psat a riskovat, ze si o vas vasi kolegove budou myslet ze jste idiot. Ne, ze byste byl. [odstavec] Dale predpokladejme, ze jste si ho po sobe aspon jednou precetl. Takze se dostavame k bodu, kdy jste v rovnovaze: cas ktery jste stravil psanim a honorarem za nej ziskanym.

To vsak nemeni situaci ze ja, jako ctenar nikoliv. Je to spatne, plytke, manipulujici fakty! Verim a myslim, ze i Vasi ctenari a studenti, bude Vas dalsi clanek LEPSI!...[odstavec] Mozna ze, Vy jako divak ktery pravidelne chodi do divadla a s napetim sleduje, jak se v kazde dlasi reprize vyviji vas oblibeny herec/herecka/autor, kteri denne pracuji na svem "clanku", pardon "roli", protoze nastudovat roli je sakra tezke (emocionalni vypeti, prolnuti se s postavou) a nakladne (topeni v divadle, kostymy). Kdybyste si misto psani povrchnich clanku, zkusil napsat scenar, bylo by zcela evidentni ze si svuj honorar zaslouzite, ale az po premiere. [odstavec] Neni ostuda delat a podporovat ne-komercni (ergo vasim slovnikem nikoliv vzdy dobre) divadlo:

Vase ostuda je, ze si myslete, ze Cesi jsou tak ubohy a chudy narod, ze si ho nemohou dovolit podporovat.[odstavec] Doporucuji Vam abyste sve clanky nadale publikoval zdarma v casopise Babylon nebo v usetrenem case sledoval sportovni prenosy. Leda ze bych pripustil, ze spatne clanky maji stejne pravo na svou existenci jako i ne-dobra divadla, protoze aspon se tak i Vy naucite psat. :)

Fimsider

0 0
možnosti

Kobl

12. 5. 2008 17:45
Hnutí za potlačení?

Mám podezření, že na příkladu české kultury L.Tajovský charakterizuje parazitní, v principu nedemokratickou podstatu kapitalismu, že by to Marx sotva vyjádřil lépe. Nenaznačuje zde autor náhodou podporu hnutí směřujícího k potlačení práv a svobod movitých pražanů a zahraničních příživníků??

0 0
možnosti

Pludek

12. 5. 2008 16:04
Ach, ti ekonomové

Protože jediným smyslem současné společnosti jsou peníze a přes peníze se posuzuje nyní už skoro všechno, souhlasím, že i v takové záležitosti, jako je kultura, přispívají ekonomové a to ještě vysokoškolští. Neberu jim jejich fundovaný názor, ale tak plošné argumentování - jaké máte hodiny na vysoké škole bych chtěl vidět i slyšet -, mě trochu vyplašilo. Ztráta lidskosti - tvořivosti se dál prohlubuje. A je-li tomu tak, že se humanizační smysl kultury nechá v rukou politiků, ekonomů a byrokracii, tak chci připomenout, že není v názorech zastoupena právní podstata problému. Toho se všichni bojí anebo to nepovažují za důležité. Patří kultura také do právní podstaty naší společnosti? Jsem potěšen, že kultura není spočitatelná na sto procent. Lidská tvořivost ve smyslu neutilitárnosti úmyslu chce jen právní jistotu. Takovou jakou mají všechny obory lidské činnosti. Aby emoce případně i rozum se využívaly během tvorby, nikoliv při debatě s politiky, ekonomy nebo byrokraty. A o smyslu divadla rozhodují diváci. Představa, že budou stávkovat diváci tím, že budou chodit do divadla, které se nelíbí úředníkům, je sice hypotetická, ale alespoň si ze vstupného od diváků mohou dovolit pustit vodu a elektřinu pouze během představení, protože takovou částku vybrali od stávkujících diváků. Dejte hlas právníkům a mnohé se vysvětlí.

0 0
možnosti

GLOWi

12. 5. 2008 16:25
Re: Ach, ti ekonomové

Miluji film literaturu, hudbu. Ale co jste napsal je vagni blabol. "Ztráta lidskosti - tvořivosti se dál prohlubuje" ... apod.

0 0
možnosti

Robert

12. 5. 2008 15:39
Hrušky s jabkama

RvRvRv Pan Tajovský to sice pěkně srovnal, ale pak to vysypal mimo mísu. Fakt, že většina pracujících - plátců daní, má podprůměrné příjmy je smutný. Podle autorova uvažování bychom mohli zpochybňovat jakékoli veřejné náklady, které nepomáhají většině. Co třeba místní železnice? Tou také drtivá většina obyvatel nejezdí, že?

Nerad to říkám, ale autor by se také měl zamyslit, jestli opravdu rozumí tomu, o čem píše. Jenže kultuře "tak nějak" rozumí každý, co? Takže znovu. Ta divadla, galerie, festivaly a další akce se Praha kdysi nebo nedávno rozhodla financovat, protože si řekla, že je dobře, abychom je měli. Není to byznys, takže nemají žádnou ZTRÁTU.

Co se děje teď je účelové mlžení p.Richtra a dalších, kteří nemají odvahu říct, že už si Praha myslí něco jiného. To by měli z ostudy kabát.

Takže kdo je tady Emil?

PS. Pro ostatní diskutéry, umělci skutečně nepracují jen večer při představení a peníze opravdu nefasují, ale vydělávají. Možná, kdybyste někdy do divadla zašli, přesvědčili byste se.

0 0
možnosti

GLOWi

12. 5. 2008 16:23
Re: Hrušky s jabkama

Nepochopil jste Vy. Vas priklad s zeleznici je nparosto zcestny.

Na mistni zeleznici jezdi skutecne jen mistni, ale stat neprispiva na mistni zeleznici pouze v Praze.

0 0
možnosti

lenka

12. 5. 2008 15:24
fotbal

Naprostá většina lidí nehraje fotbal, naprostá většina lidí ani nenavštěvuje fotbalové stadiony, diváků divadel je v celoročním průměru více než návštěvníků fotbalu. Přesto se stále objevují nová a nová fotbalová hřiště a přesto stát neustále na fotbal na všech úrovních přispívá. Takže co?

0 0
možnosti

nu

13. 5. 2008 17:54
Re: fotbal

tak o te navstevnosti bych si dovolil zapochybovat ... ten fotbal se hraje na kdejake vesnici, na nizsich urovnich samozrejme ZDARMA a VE SVEM VOLNEM CASE, na vyssich urovnich sice ne zdarma, ale pochybuji, ze by takovy cech nebo rosicky dostaval byt jedinou korunu ci euro ze statniho rozpoctu, potazmo MYCH dani. a mimochodem, na ten fotbal chodim radove casteji nez do nejakych divadel ... protoze to divadlo me proste nebavi.

0 0
možnosti

lomihnát

12. 5. 2008 14:22
Pěkně srovnáno

Bohužel, bude zase plno Emilů, kteří to nepochopí.

0 0
možnosti

Zdeněk

12. 5. 2008 13:27
Souhlas

Něco tak pravdivého a fakty podloženého jsem dlouho nečetl. Pravda pravdoucí.

0 0
možnosti