Společnost ZenithOptimedia ještě v prosinci očekávala, že trh s reklamou bude v letošním roce stagnovat. „Od zveřejnění naší poslední prognózy se situace na světovém trhu s reklamou výrazně zhoršila,“ uvedla firma. Dodala však, že v příštím roce by mohly výdaje na reklamu oživit.
„V tomto okamžiku očekáváme v roce 2010 nárůst světových výdajů na reklamu o 1,5 procenta, následovaný nárůstem o 4,5 procenta v roce 2011. Tyto prognózy však budou upraveny ve světle nových informací,“ upozornila společnost.
Výdaje na televizní reklamu letos podle prognózy klesnou o 5,5 procenta a výdaje na novinovou reklamu dokonce o 12 procent. Výdaje na reklamu na internetu by se však měly zvýšit o 8,6 procenta. Tempo jejich růstu by tak nicméně zpomalilo z loňských 20,9 procenta, napsala agentura Reuters.
V Severní Americe, která je největším trhem s reklamou na světě, očekává ZenithOptimedia pokles výdajů o 8,3 procenta na 166 miliard dolarů. Ve střední a východní Evropě by se měly výdaje propadnout dokonce o 13,9 procenta - kvůli nižšímu kurzu místních měn a horším dlouhodobým vyhlídkám některých trhů.