Neděle 16. června 2024, svátek má Zbyněk
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Za reklamu se bude letos utrácet méně

Česko

LONDÝN Pokles globálních výdajů za reklamu předpovídá pro letošní rok mediální společnost ZenithOptimedia. Celosvětové útraty za reklamu podle ní v letošním roce kvůli ekonomickým problémům klesnou o 6,9 procenta na 453 miliard dolarů (zhruba devět bilionů Kč). Podle názoru společnosti by měly nárůst zaznamenat pouze náklady na internetovou reklamu. Nejvýraznější regionální pokles podle prognózy vykáže střední a východní Evropa.

Společnost ZenithOptimedia ještě v prosinci očekávala, že trh s reklamou bude v letošním roce stagnovat. „Od zveřejnění naší poslední prognózy se situace na světovém trhu s reklamou výrazně zhoršila,“ uvedla firma. Dodala však, že v příštím roce by mohly výdaje na reklamu oživit.

„V tomto okamžiku očekáváme v roce 2010 nárůst světových výdajů na reklamu o 1,5 procenta, následovaný nárůstem o 4,5 procenta v roce 2011. Tyto prognózy však budou upraveny ve světle nových informací,“ upozornila společnost.

Výdaje na televizní reklamu letos podle prognózy klesnou o 5,5 procenta a výdaje na novinovou reklamu dokonce o 12 procent. Výdaje na reklamu na internetu by se však měly zvýšit o 8,6 procenta. Tempo jejich růstu by tak nicméně zpomalilo z loňských 20,9 procenta, napsala agentura Reuters.

V Severní Americe, která je největším trhem s reklamou na světě, očekává ZenithOptimedia pokles výdajů o 8,3 procenta na 166 miliard dolarů. Ve střední a východní Evropě by se měly výdaje propadnout dokonce o 13,9 procenta - kvůli nižšímu kurzu místních měn a horším dlouhodobým vyhlídkám některých trhů.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!