Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vyskočil 6.11.2019 14:55

Bureš slíbil učitelům přidat v tarifu 15 procent. Přidal jen 8. Což je podstatný rozdíl. Takže opět lže.

J. Nováků 6.11.2019 13:53

Učitel výtvarné výchovy na zákl. škole, jednatel sro a další sro, myslím, že úplně stačí ke kvalitě tohoto člověka. Viz. wiki

J. Rojšl 6.11.2019 13:42

Hele Plaga - jak tak koukám, tak ty jsi diplomat jako hrom - nasr..ým, pro tvůj resort důležitým lidem, se posmívat, to může snad jen idiot...Rv

V. Kain 6.11.2019 13:38

Vysoký plat chce mít dneska kde kdo,ale kde na to brát?Babiš se dostal do této pasti sám svými sliby.Kudy jezdil tudy sliboval a nyní se mu to vrácí.Ti všichni kteří mu na ty jeho sliby skočili dneska požadují jejich plnění.Takže soudruhu Babiši tady ztrácíte spoustu voličů.

M. Panter 6.11.2019 13:54

Hnutí ANO ztrácí a ostatní získávaj...()

J. Černý 6.11.2019 13:03

Nejhloupější stávka v historii;-D

J. Vintr 6.11.2019 12:07

Komu vadí, že učitelé stávkují? Jedině snad rodičům, kterým nemá kdo pohlídat děti. Hlídání dětí by se ale dalo pořídit určitě mnohem levnějí, než kolik stojí školství.

J. Černý 6.11.2019 13:05

Jak byste to školství pořídil levněji ? A jaká je vaše profese ?

P. Pidrmann 6.11.2019 13:23

Možná se dočkáme učitelů z Ukrajiny a Ruska.

J. Hubička 6.11.2019 11:16

Kdyby učitelé raději stávkovali za to, aby se konečně matematika stala povinným maturitním předmětem. Jistě je to pro učitele složitější ji učit. Jednodušší je opakovat slovíčka z angličtiny. Pak to tak z kvalitou vycházející mládeže ze středních a vysokých škol dopadá.

J. Vyskočil 6.11.2019 14:57

Proč by budoucí kuchař, výtvarník, veterinář, nebo překladatel měl povinně maturovat z matematiky proboha. Kdyby hloupost nadnášela...

R. Doubravský 6.11.2019 15:09

A proč by měli mít maturitu?

J. Novák 6.11.2019 16:38

NO, já znám několik veterinářů, kteří mají dokonce vysokou školu! ;-D A na tu by se nedostali, kdyby neměli maturitu. A překladatel potřebuje znát jazyky, matematika je mu dobrá tak na to, aby si uměl dobře spočítat, kolik má napočítat klientovi za stránku či hodinu překladu. Víc z té matematiky většinou nepotřebuje. A považte, i celá řada překladatelů vystudovala vysokou školu, na kterou by se bez maturity nedostala. Lepší, Doubravský?

R. Doubravský 8.11.2019 1:37

Poněkud hokynářská představa, že člověk se má učit jen to, co bude v práci potřebovat. V důsledku by to znamenalo vypustit až 90 % učiva (překladatel by mohl už na základce žádat, ať ho neotravují s pákou a kolem na hřídeli). Středoškolské vzdělání je ale především o rozvoji osobnosti - cílem je osvojení adekvátních poznatků o uspořádání reálného světa a porozumění procesům v něm probíhajícím. Matematika je v tomto směru mocným nástrojem, a to i v té zjednodušené středoškolské podobě - vede k exaktnímu myšlení a pregnantnímu popisu zkoumaných jevů (analytická geometrie, diferenciální počet, kombinatorika atd. atd.). To jsou schopnosti užitečné v každém oboru, v mnohých dokonce nezbytné. Pro lékaře či veterináře může být velmi užitečné např. zvládnutí postupů matematické statistiky. Nemůže být cílem produkovat polovzdělané fachidioty, kteří budou svůj oblíbený mobil pokládat za jakousi kouzelnou krabičku. Tož tak, Nováku.

J. Novák 8.11.2019 3:24

Vy stále nechápete nebo chápat nechcete. Já totiž nemám nic proti matematice, dokonce ani proti té středoškolské. Ale to, co jste tady sáhodnouze sdělil, nijak nezdůvodňuje nutnost maturitní zkoušky z matematiky. Je to předmět jako každý jiný a jen matematici ho mají za něco víc. Ale, koneckonců, to tak učitelé mají ohledně předmětů, které vyučují, dosti často.

R. Doubravský 8.11.2019 19:53

Já vás chápu dobře, jenom nesouhlasím. Matematika není předmět jako každý jiný (viz výše) a řadě studentů dělá potíže. Ty lze samozřejmě zvýšeným úsilím překonat (stojí to zato), ale vyřazení z maturitních předmětů značně oslabí motivaci se o to pokoušet.

J. Novák 9.11.2019 3:22

Matematika je stejně důležitá, jako jiné předměty, např. jako cizí jazyky. Chápu, že vám přijde jako důležitější, já váš názor nesdílím. A nesdílím ani váš názor na to, že pokud nějaký předmět, v tomto případě matematika, bude vyřazen z maturitních předmětů, nějak oslabí motivaci se ho učit. Pamatuji se, že mě na gymplu bavila deskriptivní geometrie, ale neměl jsem ambice se tomuto oboru v budoucnu věnovat, tak mě prostě jen bavila. Bavil mě i dějepis, latina, ale i třeba fyzika. Matematika až zas tolik né a ani to, že to byl povinný maturitní předmět mě to nijak zvlášť nemotivovalo. Prostě jsem se jen naučil to, co jsem k maturitě z tohoto předmětu potřeboval umět, odmeldoval jsem to komisi a šel jsem. Samozřejmě jsem obratem to, co jsem se z matematiky k maturitě naučil, zapomněl. Takže, z mého pohledu, předmět jako každý jiný. Je to můj názor, razím ho už nějakých 40 let a život mě přesvědčil o tom, že mám pravdu.

R. Doubravský 8.11.2019 1:48

Ještě upřesnění mé poznámky výše (jak byla míněna): proč by měli mít maturitu jedinci, kteří středoškolskou látku nezvládnou? Osobně bych neměl velkou důvěru k intelektuálním schopnostem veterináře, který beznadějně ztroskotal na kuželosečkách.

J. Novák 8.11.2019 3:21

Tak abych pravdu řekl, tak jsem se svým veterinářem o tom, zda ví, co jsou to kuželosečky, nemluvil. Pro mě je důležité, že se mi stará o psa a že to dělá dobře. A z toho, co píšete, mi přijde spíš, že vy máte problémy s intelektem, když stavíte kuželosečky nad znalosti veterináře z jeho oboru. Jen tak bokem: Já jsem maturoval před cca 40 lety, a to včetně matematiky. A mohu vás ujistit, že o kuželosečkách dnes nevím ani ťuk, neboť za těch 40 let jste první, kdo se přede mnou o nich zmínil. Takže to jen dokazuje, jak asi ono učivo bylo pro další život tak nutné, že vy ztroskotání na oné materii berete jako znedůvěřující v intelekt člověka. :-)

R. Doubravský 8.11.2019 19:35

Co mi to podsouváte? Nikde nestavím kuželosečky nad odborné znalosti veterináře ani netrvám na tom, aby si je ze školy pamatoval. Jen by měl být schopen je pochopit (důvody uvádím výše). Dnes se hlásí na střední školy 2x až 3x více adeptů než před půlstoletím. Logicky se tím snižuje celková úroveň jejich studijních schopností, což se nejvíc projevuje právě v té matematice. Odtud ta averze. MŠMT to řeší snižováním laťky a to se mi zdá velmi krátkozraké. Až dorazí generace (brzy), která komunikuje pouze SMSkami, budou na pořadu úlevy z češtiny.

J. Novák 9.11.2019 3:29

Nesouhlasím s vámi. Averze k matematice byla i za mého mládí, a to je již takřka půl století zpět. A byli i lidé, kteří měli averzi k češtině atd. Tak, jak vy paušalizujete, je to špatně. MŠMT žádnou laťku nesnižuje, jen si uvědomuje, že povinná maturita z matematiky je pro celou řadu studijních oborů naprosot zbytečná. Ale chápu pány matematiky, že mají jiný názor a že právě ten jejich předmět je podle jejich názoru ten nejdůležitější. Není. A mohou se vztekat jak chtějí. Ať jsou nadále obory, kde student, který jde na onu střední školu, od počátku ví, že bude muset maturovat z matematiky, jako jsem to měl třeba já na gymnáziu, kdy jsem věděl už od podání přihlášky, že mě to v budoucnu čeká, ale jsou i obory, kde matematika jako maturitní nebude.

R. Doubravský 9.11.2019 14:01

Nechci tu diskusi natahovat, nikde není psáno, že se musíme shodnout. K tvrzení o nepotřebnosti matematiky se nezřídka uchylují ti, kdo netuší jak by ji aplikovali, a proto jim nechybí (netvrdím, že je to váš případ). Setkával jsem se s tím u vedoucích projektů, které po použití matematických metod přímo volaly (statisícové soubory vnitřně strukturovaných dat) a stálo mě velké úsilí je v praxi prosadit. Takže jsem možná poněkud předpojatý.

J. Novák 10.11.2019 3:27

Řekl bych, že jste zcela jistě předpojatý. Jen ještě jeden názor: Jak, podle vás, vykonaná maturitní zkouška z matematiky zaručí, že onen maturant bude v budoucnu schopen matematiku aplikovat?

R. Doubravský 10.11.2019 11:30

Schopnost aplikovat matematiku v praxi vyžaduje určitou úroveň porozumění jejím postupům. Není to tak snadné (jako třeba vyjmenovávat v zeměpise řeky a horstva), ale studenti to mohou zvládnout, pokud se o to budou přiměřeně snažit. Zde se lišíme v názoru: jsem přesvědčený, že Damoklův meč maturity je pro vynaložení potřebného úsilí účinnou pobídkou. Bez motivace to slabší (matematicky) studenti při prvních potížích vzdají a pouze odmemorují vzorečky, které samozřejmě brzy zapomenou. Nikdy nezjistí, že matematika je vlastně zajímavá.

J. Novák 11.11.2019 2:50

No, už jsem to uváděl jednou na příkladu svém. K maturitě z matematiky jsem se připravoval tak, že jsem se vše potřebné nabifloval, neboť už v té době jsem věděl, že znalosti středoškolské matematiky mi budou pro další vzdělání a praxi k ničemu. Takže jsem zkoušku udělal, ale po dalších 40 let mi bohatě postačují znalosti matematiky ze základní školy, tedy sčítání, odčítání, násobení a dělení, jakož i další základní znalosti. Takže, k čemu mi ta maturitní zkouška z matematiky byla? Jo, možná k tomu, abych pochopil, že mi byla k ničemu...

R. Doubravský 11.11.2019 16:31

Počítám, že devadesát devět ze sta lékařů by shodně s vámi tvrdilo, že matematiku nepotřebují. Přitom kdyby vhodně aplikovali např. regresní analýzu, mohli jsme už dávno vědět, jestli plicím škodí více kouření nebo městské znečistěné ovzduší. To jen jako jeden příklad z tisíců dalších možností.

J. Novák 6.11.2019 16:39

No, pro učitele s aprobací zeměpis, tělesná výchova je vesměs skutečně složitější matematiku učit. Tak proč by za něco takového měl stávkovat?

F. Doušek 6.11.2019 11:11

Učitelé si přejí platy vyšší než je průměr vysokoškolsky vzdělané populace.

Od mládí pamatuji, že na peďáky chodili ti, kteří se na jinou vejšku nedostali nebo nebyli schopni se v praxi uplatnit.

ONO SE NĚCO ZMĚNILO?

J. Černý 6.11.2019 13:07

Také peďák trval jen 4 roky, misto u jiných oborů 5-6let.

M. Chlup 6.11.2019 10:43

Právo na stávku je zaručeno Listinou základních práv a svobod. Stávka musí být oznámena zaměstnavateli a ten by po dobu stávky neměl stávkujícím hradit mzdu ani osobní ohodnocení. Docela by mě zajímalo, kolik ze stávkujících učitelů má tento den skutečně neplacený nebo jak se toto obchází. Nebo jak je to, když stávkuje jen část zaměstnanců školy a ostatní díky tomu nemohou pracovat.


Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

Prostitutka láká zákazníky za výlohou vykřičeného domu v Dubí u Teplic (2005) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Jakub Šural: Snažím se, aby na mě brácha mohl být hrdý

POCTA BRATROVI. Číslo 23, které nosil jeho bratr Josef, si Jakub Šural vzal na... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Přes půl roku uplynulo od toho 29. dubna, kdy fotbalový svět přišel o Josefa Šurala a Jakub Šural, obránce Zbrojovky...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Prof. Vladimír Tesař, zakladatel a přednosta Kliniky nefrologie 1. Lékařské... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...