Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch
130 let

Lidovky.cz

Zácpy na Evropské zeslábnou

Česko

Děkan Fakulty dopravní ČVUT Petr Moos prodloužení metra na trase A vítá.

* LN Je pokračování metra z Dejvic do Motola dopravní prioritou Prahy?

Patří mezi priority, to bezesporu. Situace, kdy jedna z důležitých linek metra končí uprostřed města - teď mám na mysli Vítězné náměstí -, je neudržitelná. Ta trasa je logická, povede hustě obydleným územím Vokovic a Červeného Vrchu. A je dobře, že povede i do Motola, to je takové malé město ve městě. Žije tam 10 tisíc lidí, dopravní obsluha by tam měla být.

* LN Bude to mít efekt i pro řidiče?

Pomůže to Evropské třídě, kde jsou teď dopravní zácpy. Určitě prořídnou, zejména až se dostaví metro do Dlouhé Míle, kde bude vybudováno velkokapacitní parkoviště P+R. Řada lidí tam auto nechá a pojede do centra metrem. Podle dopravních analýz tímto koridorem přijíždí do Prahy denně až 120 tisíc lidí ze středních Čech a okrajových částí Prahy.

* LN Není stavba metra kontraproduktivní? Povede přece na Ruzyni, kam míří i rychlodráha do Kladna.

Tohle říkají zelení. Já je mám rád, ale v tomto případě jde o nedorozumění. Metro a rychlodráha, to jsou dva různé projekty s různými cíli. Rychlodráha především rychle spojí letiště s centrem, nemá smysl mezi nimi budovat další stanice, to by nebyla rychlodráha. Metro D, které preferují zelení, je také potřeba. Ale trasa A je připravena a jsou na ni peníze z evropských fondů. Proto má teď prvenství.

Autor:

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...