Pondělí 13. května 2024, svátek má Servác
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Zelení navrhnou nulovou spotřební daň u biopaliv

Vláda se ve středu rozhodla nedotovat výrobce biopaliv. Strana Zelených proto předloží vládní návrh, kterým by stanovila nulovou spotřební daň u biopaliv, čímž by zajistila jejich konkurenceschopnost.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

tomas

25. 9. 2006 10:22
biopaliva jsou neekologicka draha a je to slepa cesta

Považuji se se takřka za ekologického fundamentalistu, o to vice me mrzi že lidě jako zeleni a podobni ekologisté nikoliv ekologové mezi tim je sakra rozdil se snazi at jiz z nevedomosti, zjednodusujici ideologické predpojatosti ci v zajmu ruznych zemedelskych ci prumyslovych lobby prosazovat veci ktere nejen prirode neprospivaji ale ktere jsou primo zamereny na devastaci poslednich zbytku prirozeneho prostredi v nasi zemi.Zkuste mi nekdo vysvetlit proc podporovat hnojeni intoxikaci herbicidy a insekticidy zhruba 60 procent naseho uzemi kvuli 2,5% HDP cii zhruba 12% naší spotřeby pohonnych hmot. Zemedelstvi a lesnictví vytvareji nejvetsi ekologický tlak ze všech cinností člověka v krajině. Ekonomický přínost této činnostio je minimální a dopady na nasi krajinu a prirodu gigantické. Jediné co ospravedlnuje tuto cinnost je fakt ze potrebujeme potraviny. Ovsem nikde neni psano ze je musime vyrabet za kazdou cenu v Ceske republice pokud jich na svetom trhu je takovy prebytek. Kazdy den se v ceske rodine na stole vyskytuje jiz dnes vetsina dovazenych potravin a nikoho to nerusi ve spanku. ryze cocka banany citrusi tropicke ovoce caj kakao kava vetsina zeleniny to jsou komodity ktere nikdy v cechach nebudeme pestovat a ktere si soucastne drzi cela desetileti stejnou cenovou hladinu nezavisle na ekonomicke situaci v cechach. Vyrabet pak v nasi krajine biopaliva je uz hotovy vandalismus toho nejhrubsiho zrna. Pro me je synonymem ekologie prirozena krajina s cistou vodou nekontaminovanou pudou a prirozenym dlouhovekym a ruznoletym lesem a prirozenou skladbou drevin a kompletnim zastoupenim zivocisnych a roslrinnych druhu. clovek je tropickoíu opickou ktera je tu na navsteve a nemuze zit v souladu s timto ekosystemem a tak bychom meli cast naseho uzemi zanechat prirozenym procesum. Pokud je to navic plne v souladu s ekonomickymi zajmi teto spolecnosti a danovych poplatniku prestanme uz konecne dotovat likvidaci nasi prirody!!!!!!!!! 

0 0
možnosti

Jirka původní

25. 9. 2006 10:31
Re: biopaliva jsou neekologicka draha a je to slepa cesta

máte jistě Tomáši pravdu v tom, že konvenční zemědělství je jistě pro přírodu obrovská zátěž. Pokud se však dodržují postupy tak zátěž se obecně zmenšuje. Ekologické zemědělství , vždy bude jenom doplněk a marginální součástí, protže je prostě drahé. Drahá výroba, často ruční technologie i způsob zpracovávání je méně ekonomický něž to klasické. A taky ten dovoz potravin je potřeba rozdělit na 2 půlky.....něco prostě vypěstovat nelze ( viz Vaše banány) a to bez debaty je nutné dovážet, ale proč by se měla po Evropě posunovat pšenice, kukuřice a mléko..... nechápu. Přirozené to jistě není. Největším problémem jsou dotace. Pokud by nebylo několik desítek druhů dotací , včetně těch exportních. Tak by se to nevyplatilo. A vůbec už nestojí za polemiku v našich podmínkách vyrábět biopoliva....třeba etanol, je to příliš pracné a nákladné. Nevím jak ekonomická je výroba z řepky, o tom opravdu nic nevím. A příroda vždycky zvítězí a dokáže se sama o sebe velice dobře postarat. To al neznamená, že bysme ji měli programově likvidovat. Většinou stačí elementární slušnost.

0 0
možnosti

Hans

25. 9. 2006 7:16
To si zase Pitr namastí kapsu!

Nulová spotřební daň u biopaliv - to si zase Pitr namastí kapsu! Poté co se bude rekreovat 12 let na Mírově bude potřebovat ozdravný pobyt u moře.

0 0
možnosti

elsopo

25. 9. 2006 7:32
Re: To si zase Pitr namastí kapsu!

jsou lide kteri neplati vubec zadne dane, jen se doma flakaji na gauci, chlastaji a kradou....takovi lide ti prijdou normalni?

0 0
možnosti

Zlatopysk

25. 9. 2006 6:47
Jiný návrh

Ať jsou dvě nafty normální - levnější a bionafta - dražší (obě se spotřební daní - s tržními cenami). Tu normální bychom kupovali my normální a tu bionaftu -  dražší ekologové a všichni budou spokojeni. Prostě ať nás  malá minorita nenutí kupovat dražší věci ať si je kupuje sama, když je chce mít.

0 0
možnosti

pV.

25. 9. 2006 1:01
Prosím dosud nezabanované, aby na NP pod článek o Klondajku vložili tento příspěvek:

0 0
možnosti

pV.

25. 9. 2006 1:02
Než alternativní historie,

dovolte mi jako aktérovi sepsat chronologii celého případu:

1) jsou vymazány "soukromé chaty" ve starých diskuzních fórech - kategorie líbí/nelíbí (ač nikde není zákaz této činnosti), bez jakékoliv reakce z mé strany

2) účastníkům těchto chatů je zablokován přístup - kategorie nelíbí (nikde není upozornění na možnost blokování přístupu), bez jakékoliv reakce z mé strany

3) jsou průběžně mazány dotazy na chybějící diskutujícící, dotazy na smazené dotazy a dotazující se komentáři dostávají zákaz IP bez jakéhokoliv předchozího upozornění - kategorie velmi nelíbí. Redakce popírá blokování IP - zakládám stránky http://www.niggly.net/?p=38" target="_blank" rel="nofollow">http://www.niggly.net/?p=38 Dále již vše běží samospádem...

Prosím redakci, aby uvolnila zablokované IP. Takto se nemohou postižení vyjádřit ani bránit. Prosím také dosud nezabanované, aby tento příspěvěk okopírovali a znovu vložili do diskuze, pokud bude smazán - neshledají-li ho ovšem urážlivým, vulgárním, rasistickým, neplaceně reklamním či nesouvisejícím s tématem. Nepřipadá mi důstojné měnit neustále IP jen z toho důvodu, abych mohl komentovat na veřejném fóru článek, který se mne bezprostředně dotýka.

0 0
možnosti

Mysch

24. 9. 2006 23:45
diky autore

V září 2006 začal redaktor p. Wagner mazat některé komentáře, aniž by předem čtenáře či autory komentářů upozornil na to, že jejich komentáře neodpovídají redakčnímu záměru Neviditelného psa. Po několika dnech pak komentáře, které se nevztahovaly k tématu článku nejen mazal, ale jejich autorům zablokoval IP adresy, takže dotyční nemohli vkládat vůbec žádné příspěvky. O víkendu 22.9. už rušil celé bloky příspěvků, následně zlikvidoval celou diskusi tak, že se z ní stala změť vzájemně nesouvisejících komentářů. Skupina zablokovaných a jejich příznivců pak zveřejnila na svých stránkách výzvy k bojkotu Neviditelného psa, na protest proti neprofesionálnímu přístupu redaktora k svěřené práci.

0 0
možnosti

Honza ™

24. 9. 2006 23:51
To byla bolševická manipulace a soudruzi už se radují

To je volno, ten prostor.:

Autor: Taraszátaras IP: 194.228.161.xxx Datum: 24.09.2006 23:29

Honzík s Tamtím Malým má zaracha, Ládík je v pytli, tož započneme s drobnou propagační prací. Jakeš na Hrad! Rudý prapor zavlaje! Červený trenýrky jsou "in"!

0 0
možnosti

Mirek od lesa

24. 9. 2006 23:33
Ztracená nit

Jaksi se v té diskuzi nedokážu dobrat k problému biopaliv. Mně se zdá Pes až moc tolerantní, mnozí diskutující naproti tomu dost agresivní.

Jestli si Zelení myslí, že jejich návrh jim získá sympatie voličů, souhlasím s nimi. I zemědělci budou nepochybně s tímto návrhem souhlasit. Nesouhlas bude spíše tam, kde by se narušily existující struktury, ekodiesel nebo alkohol nejsou zrovna milé téma pro petrolejáře.

Daleko důležitější je však dopad takové akce na ekonomiku České Republiky. Snížení závislosti na dovozu má i strategický význam. Proti zneužití je možné preventivně zasáhnout, zpřísnit kontroly atd. Zpracování jinak nevyužitelných produktů zemědělské výroby je určitě pozitivní důsledek, snad by se zdařilo i využít plochy, ležící jinak ladem. Jedná se tu de facto o využití solární energie oklikou přes zemědělství, nemusí to být vždy drahé solární baterie nebo větrníky. V každém případě existují zkušenosti zejména z Jižní Ameriky, které vypadají velmi slibně.

0 0
možnosti

Alois

25. 9. 2006 6:52
Re: Ztracená nit

Myslím, že psát k věci teď nemá cenu, jsem rád, že jste tu byl. Připadám si jak v Bergmanově filmu Mlčení.  Lidé se nepotkají. Jak se ztrácely ty příspěvky, měl jsem chvíli pocit, že jsem rozbil počítač, protože jsem počítačový trulo. Tak jen doufám, že někomu neodmazali půlku příspěvku a já se do něj nepustil. Ale na čas toho nechám. Spekuloval jsem nad novinami a veřejným prostorem, nad tím, k čemu je třeba být netolerantní - net byl velká naděje, ale už i ten sežrala komerce. Vracím se do lesů a do kavárny. Bye!

0 0
možnosti

Fakír

24. 9. 2006 23:25
No Andy

Jakou na tomto stavu nesu vinu já? Na Klondiku jsem nikdy nebyl a ban jsem dostal za dotaz na banování Divany a mazání příspěvků. Poučte mne!!!

0 0
možnosti

Pavel Kořenský

24. 9. 2006 23:09
No, Andy

já si nejsem jist, jestli máte tak zcela pravdu.

de jure si pochopitelně Wagner i Neff mohou se svým serverem dělat co chtějí a třeba ho klidně i odpojit a na ten počítač si nahrát nějakou hezkou hru.

Jenže, svévolné censurování příspěvků v diskusích je něco, co si slušný provozovatel serveru prostě nesmí dovolit. Jinak je jeho renomé poněkud podobné sněhové kouli v pekle.  A to říkám s plným přesvědčením člověka, který se na Internetu a předcházejících sítích (FIDONET apod.) pohyboval ještě v době, kdy si Wagner hrál (z počítačového hlediska) v uhláku na horníka a Ondřej Neff netušil, co je to modem.

Ono provozovat diskusní server (nebo zpravodajský server s možností diskuse) je víc zavazující, než se na první pohled zdá. Ledacos je technicky možné, ledacos je de jure možné, ale málo z toho je etické. To, že došlo ke smazání nějaké diskuse ve které se ze Psa stal soukromý chat je celkem OK (i když osobně nechápu důvody, proč to admin udělal). Ale mazání příspěvků, které na censuru upozorňují a zabanování jejich pisatelů je světelné roky daleko za hranicí, kterou si provozovatel nebo admin smí dovolit. Asi takhle, pokud bych náhodou hledal pro svůj diskusní server admina nebo něco jako redaktora a přihlásil se mi admin Psa nebo pan Wagner, tak tak je z hulákáním vyženu z kanceláře a zcela rozhodně je nezaměstnám.

0 0
možnosti

AndyO

24. 9. 2006 23:18
no, Pavle

píšete to samé, co jsem psala hned zkraje  já, i Wagnerovi mailem hned poté, co jsem se přesvědčila, že se mažou diskuse atd. a vyměnila si s ním nejeden mail, ty mé rozhodně nebyly pochvalné. O tom, že jsou zralí na padáka jsem psala od prvního dne. Takže sice máte  pravdu, ale strefujete se   do terče, který není tak docela ten správný. Já jsem jen poznamenala,  že ani druhá strana není bez viny a že vygradování problému je kolektivní práce, která nepovede k ničemu pozitivnímu. Svůj názor na genezi jsem napsala už dávno.

Mimochodem, dopsala jsem něco i do té Wikipedie, může to každý vylepšit, jak je mu libo.

0 0
možnosti

STEM

24. 9. 2006 22:19
Admin na Psu pod Astonem maže jak divý, komentáře u Vízka ho nezajímají

Re: Re: ANO,:

Autor: xXx IP: 62.24.91.xxx Datum: 24.09.2006 11:58

Tak, tak ...

"Na každé lucerně jeden komanč nebo sociální demokrat."

0 0
možnosti

Ach jo (bls1)

24. 9. 2006 21:45
Dobrá spolupráce s ODS

Jó, dotace dráždí voliče ODS a ještě to znamená předstírat nějakou výrobu. Nulová daň zní pravicovému uchu mnohem lépe a už jsou na to vyzkoušené finty se začátku 90. let.

0 0
možnosti