Ženeva vždy představovala průkopníky
ŽENEVA/PRAHA Ženevský autosalon, jehož osmdesátý ročník byl právě zahájen, často prezentoval modely, které se později staly legendárními průkopníky nového stylu. V roce 1961 se tak právě v Ženevě představil Jaguar E, elegantní sportovní vůz, později zařazený mezi nejkrásnější automobily všech dob. Jeho autor Malcolm Sayer ho koncipoval jako syntézu sportovního vozu a auta pro každodenní použití. Do roku 1975 se vyrobilo přes 70 000 těchto vozů, které se staly ikonou šedesátých let. V roce 1980 se v Ženevě poprvé ukázalo veřejnosti sportovní kupé Audi Quattro – jedno z prvních, které nabídlo pohon všech čtyř kol a nebylo přitom určeno jen do terénu. Do té doby nabízela podobný vůz jen japonská Subaru. Závodní verze Quattra slavila navíc v první polovině 80. let velké úspěchy v automobilových soutěžích. A v roce 1995 debutoval v Ženevě MercedesBenz A. Ten se stal kvůli svým počátečním problémům nakonec průkopníkem v elektrické stabilizaci podvozku.
KAMBERSKÝ: My jsme vám to říkali, všechno zruší! Jak prezident vyhrotil Babišův postoj k penzím
Operace Kyjevský štít. Jak může vypadat přímé nasazení NATO na Ukrajině a vedlo by ke 3. světové válce?
Zaráží mě, kolik bodů stačilo k přijetí na některá víceletá gymnázia, říká šéf Cermatu Krejčí
Zdravit Orbána „Ahoj diktátore“ nebylo moudré. K střední Evropě jsme měli být méně arogantní, říká Juncker
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!