Diskuze
'Zlobivé' tramvaje Brno nekoupí
Děkujeme za pochopení.
MKzB
Problém je trochu jinde
Problém je trochu jinde.
1. Dostupnost náhradních dílů je mizerná. Už teď je problém udržet Žofinku v provozu. Náhradní díly se zatím braly z ostatních dosud neprovozních tramvají. Zakázková výroba ND je drahá, protože se jedná o kusové produkce.
2. Stav pražských tramvají. 9104 je relativně kompletní, 9101 je po rekonstrukci za 22 milionů Kč a je totálně překopaná. 9103 je vybrakovaná, v podstatě jen kastle na kolech. 9102 je na tom o něco lépe, ale také hodně vybraná. Vybrakované jsou proto, že dokud nebyl typ RT6N1 schválen.
3. Odlišnosti pražského provozu. V Praze je opačná polarita v troleji, což by si vyžádalo výměnu velké části elektriky.
S vyjádřením "poplatné své době" zásadně nesouhlasím. Tramvaj Anitra je v principu složena ze dvou starých dvounápravových tramvají, mezi kterými je zavěšen další nízkopodlažní článek. Tramvaj 13T zvaná Porsche je jen odvozená od Anitry. RT6N1 sice není nejnovější, ale koncepčně je na tom mnohem lépe. Navíc RT6N1 má v Brně nejvyšší podím nízkopodlažnosti a to 62%, Porsche 50%, Anitra 50%, VarioLF 33%.
Louis
Re: Problém je trochu jinde
Takže co bys radil? Koupit ty zbytky pražských a přece jen z nich něco (třeba méně) sestavit - nebo vyřadit všechny včetně Žofinky?
idol
Odplata Moravě za "víno pro pražáky"?
............ tramvajemi z Prahy pro Brňáky?
Sten
Přestavba z tramvají na šaliny
To není nic divného, DPMB má dlouhodobé zkušenosti s přestavbou zlobivých tramvají na spolehlivé šaliny :)