Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Duchcov nasadil režim nulové tolerance vůči Romům. Je to přijatelné?

Když město provádí kontroly v romských rodinách, chová se jako dobrý hospodář, nebo jen represivně a populisticky?

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KK

2. 9. 2013 10:02
Je to přijatelné?
Je to nutné a lidmi vítané .
0 0
možnosti
RK
Romové jsou zástupný problém
Víte, my se zabýváme romskou menšinou a přijde mi, že je to téměř na objednávku politiků, kteří rádi od sebe odpoutají pozornost. Myslím, že náš problém je VELMI přizpůsobivá menšina, která doteď seděla v parlamentu, byla ve všech vládách po 89 a na ministerstvech. Díky nim zmizely se státního rozpočtu miliardy korun. Kdybychom nesanovali banky v 90 letech, nebyly arbitráže, které jsme prohrávali, předražené státní zakázky včetně armádních apod., víte, jaký bychom byli bohatý stát? Těch pár drobných pro Romy by nás nemělo rozhodit, pokud jsme dovolili, aby byl náš stát takto drancován. Kde jsou protestující proti těmto zločincům? Tvrdím, že Romové jsou jen zástupný problém. Dovolte mi vytrhnout část textu z předcházející reakce: A to, že lidé, kteří zákony dodržují, se proti nim bouří, je pochopitelné, je to jejich obrana, kterou by měl sice zajišťovat stát, ale ten to nezvládá. Kdo ty lidi nutí, aby porušovali zákon? Nikdo, to je jejich svobodné rozhodnutí, takže ať táhnou někam, kde nebudou okrádat lidi, kteří si na své věci vydělali poctivou prací. Kdo nutí politiky, úředníky, aby obcházeli zákony, aby tunelovali státní rozpočet? Je to jejich svobodné rozhodnutí.  Takže se zamysleme, kde je opravdový problém a hlavně jak vznikl. Tím, že vydrancovali rozpočet, je méně peněz na sociální dávky, invalidní důchody (znám spousty lidí ze svého okolí, kteří pobírají invalidní důchod a nejsou to Romové), pro organizace suplující stát v sociální péči apod. Stát přestává plnit své základní funkce. A za to mohou Romové? Všichni si stěžují, že Romové nepracují. Ale nalejme si čistého vína, byl byste někdo ochotný nějakého Roma zaměstnat? Asi ne. Potom jsme ovšem v čertově kole, kde není nikdo, kdo by je zaměstnal, ale všichni si budou stěžovat, že pracovat nechtějí. A jak z toho ven?Romana
0 0
možnosti
S

Sseremeto

26. 8. 2013 13:14
Opravdu vytrženo z kontextu!
Nějak jste Romano opomněla i tyto věty "I proto zde uvedu "svoboda každého končí tam, kde začíná svoboda toho druhého". Nebudu zde rozlišovat na bílé, černé, modré... Jaké právo má kdokoliv narušovat mé svobody? Žádné! Pokud to udělá, ať je za to potrestán! To snad je RASISMUS?! Ne, to je právní stát. Je zde nasnadě otázka, zda je u nás právní stát. Tím, že někteří lidé neustále porušují zákony této republiky, se stávají nepřízpusobívými, co víc za tím hledat?". Jinak s Vámi souhlasím, dovolím si konstatovat, že krom soc. dávek, i kdybychom vyčíslily škodu, kterou všichni nepřizpůsobivý způsobili při páchání trestné činnosti za 23 let, nedostaneme se ani na promile škody, kterou zde způsobí politici za 1 rok. A tímto se dostáváme k mnohokrát diskutovanému tématu a k obhájci politiků p. Schneidra - poslanecké imunitě. Dokud tady ten hrůzostrašný přižitek dob dávno minulých bude, nemůžeme očekávat, že se něco změní. Ani tím, že se změní vláda a obsazení parlamentu. Ono je totiř potřeba uříznout smradlavou hlavu chobotnice, pak zemře celý organismus....
0 0
možnosti
S

Sseremeto

24. 8. 2013 21:43
Nesmrtelné téma,
bych nazval boj s cigánskou náturou....I proto zde uvedu "svoboda každého končí tam, kde začíná svoboda toho druhého". Nebudu zde rozlišovat na bílé, černé, modré... Jaké právo má kdokoliv narušovat mé svobody? Žádné! Pokud to udělá, ať je za to potrestán! To snad je RASISMUS?! Ne, to je právní stát. Je zde nasnadě otázka, zda je u nás právní stát. Tím, že někteří lidé neustále porušují zákony této republiky, se stávají nepřízpusobívými, co víc za tím hledat? To nemá nic společného s barvou pleti! A to, že lidé, kteří zákony dodržují, se proti nim bouří, je pochopitelné, je to jejich obrana, kterou by měl sice zajišťovat stát, ale ten to nezvládá. Kdo ty lidi nutí, aby porušovali zákon? Nikdo, to je jejich svobodné rozhodnutí, takže ať táhnou někam, kde nebudou okrádat lidi, kteří si na své věci vydělali poctivou prací.     Je hodně alarmující, že zde vyrostla generace cigánů, kteří tento způsob života považují za samozřejmý. Od r. 1990 zde není povinnost pracovat, oni to vidí u svých rodičů a považují tento jev za normální. Umí někdo vyčíslit, na kolik miliard naši společnou kasu již vyšlo "začleňování ne přispůsobivých" do normálního života? Myslíte, že bych chtěl moc, aby žili "normálně", tedy, živili se prací?      Znám to i tady v Praze, hloučky 20 cigánů na lavičce, všichni je obcházejí, bojí se jich, 10-ti letý kluk kouří, stoupne si do cesty občana a sprostě mu nadává, vědom si své převahy. Jdu já, nebál jsem se ani před tím, dělal jsem bojové sporty, teď mám psa, a hle...mohu jít po cestě, nemusím je obcházet, protože se rozestoupí, projdu po chodníku a ještě mě pozdraví... Co z toho vyplývá? Že možná ještě nejsou tak zkaženi, vidí nějakou autoritu a uznávají ji, takže napřed represe, pak může pomoci třeba i prevence... 
0 0
možnosti
S

Skipper

25. 8. 2013 6:16
cikáni vám uvolnili cestu,
cikáni vám uvolnili cestu, protože se bojí psů.To vám potvrdí každý policajt, který s kofolami dlouhobě přichází do styku.
0 0
možnosti
K

Kecálek

24. 8. 2013 13:53
Fašoun Houda zase lže
Město Duchcov nijak neuplatňuje politiku nulové tolerance vůči romum, pouze vymáhá dodržování zákonů (např. zákon o odpadech) od lidí, kteří v Duchcově žijí, pokud se to určité skupině občanů nelíbí (feťáci, nepřizpůsobiví, náckové z ANTIFA), pak mají možnost se odstěhovat někam, kde takové zákony neplatí.
0 0
možnosti
S

Svobodník

24. 8. 2013 7:57
Pokud jim k tomu dají práci
aby nemuseli žít na dávkách , jako to udělali komunisti  v roce 1957-1958 , a k tomu kvalitní dohled jaký měli od příslušníků SNB , tak by to k něčemu mohlo být.Je zajímavé , že jak narůstají problému kapitalismu s běžnými občany ČR a tak vylézejí i "honiči" Rómů ....a tak se ptám, kde je paní Řepková
0 0
možnosti
ZB
" a tak se ptám, kde je paní
" a tak se ptám, kde je paní Řepková ". To myslíte manželku fotbalisty Řepky? A nebo bývalou primátorku Chomutova paní Řápkovou? 
0 0
možnosti
ZO

22. 8. 2013 19:11
Spravedlnost není rasismus.
Zachovávat pořádek, odstraňovat kriminalitu , to patří k základním povinnostem  každého státu.Příčinou nepořádků a kriminality je v kostce většinou nespravedlnost, jinak řečeno trpění bezpráví na  slušných občanech.Chtít od státu spravedlnost a vyžadovat ji někdy i násilím, ale i lží (slabých), je právem na život každého člověka.Nazývat takové činy rasismem(jak to činí i EU)je nesmyslem. Rasismus je jenpojmenováním určitých vlastností  lidí. měly by být zachovávány, protože je to také i z ekonomických důvodů prospěšné. (míšení krve není pro lidskou společnost prospěšné. 
0 0
možnosti
H

Habadac

22. 8. 2013 18:36
Tenhle problém nemá bezbolestné řešení
Multikulti selhává v celé Evropě, u nás dělají bordel cikáni, jinde mohamedáni či černoši. Prostě jiná rasa, jiný mrav a životní styl, zásadně neslučitený s naším. Jak bude cikorek přibývat, napětí ve společnosti poroste, jako přirozená obranná reakce bude sílit český nacionalizmus a zřejmě i neonacizmus. Bílá většina se bude cítit ohrožena a bude žádat radikální řešení a on se určitě někdo najde, kdo jim nabídne problém vyřešit. Dějiny se opakují stále dokola a nebuďme naivní v tom, že otázka konečného řešení nějakého problému se nemůže opět vrátit na scénu. Zatím to k tomu pomalu spěje. 
0 0
možnosti
KV
Problém tzv. začleňování je možné
počítat od doby, kdy se cikánské skupiny přesouvaly na území střední Evropy. A zdá se téměř neřešitelný a pro každé státní zřízení představoval černou můru.  Teda pokud nebudeme počítat hrůzné řešení nacistů. Po válce zbylo z desetitisícové populace cikánů pár stovek, Vaše poznámka že.... samotní Romové jsou tu v Česku od 60/70 let, to máte pravdu, cikáni se přejmenovali na Romy a lavinovitě se přesunula část ze Slovenska do západní části republiky. Ale přejmenování nic nezměnilo na faktu, že žijí jak za starých časů "cikánsky".Pan Houda rozdělil přístup veřejnosti na dvě (i když různorodé) skupiny, nebudu je hodnotit, jen připomenu všem diskutérům z obou skupin, že hrozí za pár let ne jen že  na jednoho důchodce bude přispívat 1 1/2 pracujícího, ale že na jednoho daňového přispěvovatele bude připadat nutnost živit dva cikány. Tedy jestli se už neobjeví lidé schopní problém řešit.
0 0
možnosti
KV
Staletý problém nelze řešit
konvenčními postupy, je třeba tvrdého a nekompromisního postupu. A  nejenom proti tzv. nepřizpůsobivým, ale i proti tzv.přizpůsobivým, lidskoprávním kecalům, začleňovacím parazitům, neziskovým nemakačenkům. Nejprve je třeba takový závoj ochránců řádně poučit. Místo neustálého nalévání milionů do organizací, které si udělaly z cikánské otázky příjemné živobytí, poskytnout je například k zakoupení bytů v těsné blízkosti halasných ochránců "lidských práv", třeba na byt blízko bydliště pana Houdy (jen příklad) a poskytnout ho vybrané početné cikánské rodině. Ve velice krátké době, za vynaložení zlomku financí na byt, by byly vidět výsledky, pan Houda by poznal skutečné problémy a přestal by psát hloupé články, eventuelně by měl možnost soužití osobním příkladným přístupem obohatit. Cikánská rodina by se odtrhla od společenství vyznávající zvláštní způsob života a příklad okolí (třeba rodiny pana Houdy), by na ní měl kladný vliv.Podle mého názoru by těch pár set milionů vloženích do výše popsaného řešení určitě začlenilo za pár měsíců víc cikánů než se podařilo všem těm vyčůraným agentůrám.
0 0
možnosti
Č

Černoušek

22. 8. 2013 14:05
nevěcné
Pan Houda napsal kvalitní článek, ve kterém zdrženlivě a solidně vyložil stanoviska různých skupin. Také s jeho závěrem je možné souhlasit, i když pochybuji, že to strany svedou. Nehledě na to, že "problém" není "staletý", ale asi tak 20letý, pokud jde o rozšířenou nezaměstnanost mezi Romy, ale i pokud jde o přetváření jižní části Duchcova v chudinské ghetto. Samotní Romové jsou tu v Česku většinou od 60./70. let.
0 0
možnosti
LZP

Lojza Z Paseky

22. 8. 2013 11:38
Trochu reality
Cikáni jsou na území dnešních Čech zhruba od doby Karla Čtvrtejch. Nějakých 700 let plus mínus autobus. To je bezmála doba, jíž se chlubí Slováci. (Tisícročný národ).Z toho pod péčí novodobých českých úřadů, řekněme od roku 1918 - 38, potom 1945 - 1989, potom 1990 až nekonečno.Nikdo s nima za těch 700 let nehnul. Ať je zavíral, fyzicky likvidoval, uplácel, zvýhodňoval, prosil, vyhrožoval ...Někdy krátce po 68 roce jsem se dostal do hovoru s Britem englického původu, jenž zde závodil ve vodním slalomě, co si myslí o cikánech, kteří chtějí, aby se jim říkalo Rómové. Jeho odpověď zveřejňuji poprvé, je to konec konců nejspíše promlčené. Řekl mi: „Psa naučíš spát v posteli za pět minut“. „Ale do smrti  ho to neodnaučíš“.Tož tolik. Oni byli jsou a budou, nechme je být a neživme navíc k nim ještě pastičky, kteří si z toho udělali docela dobrej kšeft.
0 0
možnosti