náhledy
Ve Veletržním paláci mohou obrovský nafukovací člun vidět lidé od pátku až do začátku příštího roku.
Autor: Dan Materna, MAFRA
Umělecká instalace Zákon cesty-nafukovací člun a panáci bez tváře.
Autor: Dan Materna, MAFRA
Umělec Aj Wej-Wej.
Autor: Dan Materna, MAFRA
Dílo čínského umělce Aj Wej-weje.
Autor: Dan Materna, MAFRA
O Aj Wej-wejovo dílo mají zájem některá další muzea v Evropě či USA, sdělil ředitel NG Jiří Fajt.
Autor: Dan Materna, MAFRA
Z výstavy čínského umělce Aj Wej-weje.
Autor: Dan Materna, MAFRA
"Když se na to podíváme z humanitárního úhlu, když se podíváme na lidi, kteří jsou obětí války, snaží se najít si své místo, tak ta krize nesouvisí s nimi, ale především s těmi, kteří to přehlížejí a kteří předstírají, že se nic neděje. Je to tragédie a je to zločin, ať už se to odehrává v ČR či v USA," řekl umělec.
Autor: Dan Materna, MAFRA
"Je to celý komplex věcí, je v tom politika, historie, některé se projevují na povrchu, jiné v hloubce," sdělil Aj wej wej.
Autor: Dan Materna, MAFRA
Umělecká instalace Zákon cesty.
Autor: Dan Materna, MAFRA
Umělecká instalace Zákon cesty.
Autor: Dan Materna, MAFRA
Umělec Aj Wej-Wej prezentuje uprchlíky jako pouhá těla.
Autor: Dan Materna, MAFRA
Aj Wej-Wej den před vernisáží zvířecí hlavy vystavené u Veletržního paláce zahalil do termofólie, kterou dostávají uprchlíci zachránění z moře na své cestě do Evropy.
Autor: Dan Materna, MAFRA
Aj Wej-wej se do Prahy vrátil po roce, již tehdy při příležitosti uvedení své starší práce odkazující k aktům násilí evropských mocností v Číně v minulých stoletích upozorňoval na to, že by se Evropa měla stavět k dnešním uprchlíkům vstřícněji.
Autor: ČTK
Sám Aj Wej-wej z Číny kvůli svým názorům na tamější politiku odešel. Vrátil se ale a později mu úřady znemožnily vycestovat a pobýval v domácím vězení.
Autor: ČTK
Své nové dílo týkající se tématu migrace představil v Praze čínský umělec a aktivista Aj Wej-wej. Těžkou situací uprchlíků se zabývá poslední dva roky, celou dobu také o svých aktivitách v této oblasti informuje svět prostřednictvím sociálních sítí.
Autor: ČTK
Dílo sestává z naddimenzovaného nafukovacího člunu a panáků bez tváře symbolizujících dnešní migranty, kteří hledají náročnou cestou po moři nový život a štěstí.
Autor: ČTK
Ve Veletržním paláci v Praze instalovali 15. března dílo čínského výtvarníka a aktivisty Aj Wej-weje s názvem Zákon cesty. Má podobu sedmdesátimetrové lodi s uprchlíky.
Autor: ČTK