náhledy
Pražský dopravní podnik uspořádal 8. května v rámci oslav 40. výročí zahájení provozu metra jízdy historických souprav
Autor: ČTK
Pražská podzemní dráha se rozrostla až na současných bezmála 100 kilometrů a 57 stanic na třech trasách a rozrůstá se stále dál.
Autor: ČTK
Zároveň se zprovozněním prvního úseku metra nastaly v pražské městské hromadné dopravě i další převratné změny: po téměř sto letech z ní zmizeli průvodčí.
Autor: ČTK
Úvahy o výstavbě podzemní dráhy v Praze se datují už do posledních let 19. století, teprve v červnu 1965 však vláda rozhodla o výstavbě podpovrchové tramvaje.
Autor: ČTK
První z tunelů metra se začal razit v lednu 1969 a první zkušební vůz se na koleje pod pražskými ulicemi vydal v prosinci 1973.
Autor: ČTK
První z tunelů metra se začal razit v lednu 1969 a první zkušební vůz se na koleje pod pražskými ulicemi vydal v prosinci 1973.
Autor: ČTK
První z tunelů metra se začal razit v lednu 1969 a první zkušební vůz se na koleje pod pražskými ulicemi vydal v prosinci 1973.
Autor: ČTK
První úsek pražského metra vedl z Kačerova na Sokolovskou (dnes Florenc) a byl dlouhý 6,6 kilometru.
Autor: Pražský dopravní podnik
Před 40 lety byl slavnostně otevřen první úsek pražského metra
Autor: Pražský dopravní podnik