Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Kam směřuje české školství? Bude důležité zmenšit objem učiva, říká Jaromír Beran z ministerstva

O tom, kam kráčí české školství, se mluví neustále. Teď ale přišla doba, kdy je potřeba hodit to takzvaně na papír a vytvořit na dané téma oficiální dokument. Říká se mu Strategie 2030 a zatím si můžeme přečíst jakýsi výkop, který pro ministerstvo školství vytvořila osmičlenná skupina jím jmenovaných expertů jako základ široké diskuse. Ředitele kanceláře ministra školství Jaromíra Berana jsme trochu zkoušeli ze všeho, co by mohlo veřejnost v této souvislosti zajímat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Je třeba přizpůsobit se duchu doby. Učit se, to je namáhavé, zejména když to odvádí od smartfonu, páteční demonstrace a vůbec, nač to těm dětem má být?

Dějiny dělnického hnutí a marx-leninismus odpadly, zatížení žactva je už menší. Trochu číst a psát se naučí, spočítat si výplatu také. Nač vlastně vůbec pracovat, vždyť v budoucnu dostane každý svůj základní důchod. Vybrat si své dávky z bankomatu jistě zvládnou.:-/

0 0
možnosti
KL

tak, tak.

Místo Marxismu-Lejninismu, dějin dělnického hnutí a vědeckého komunismu se budou studentíci učit feminismus-genderismus, klimaalarmismus, gretenismus, či multikulturalismus. A taky se nesmí zanedbávat problematika LGBT komunit.

Doba je nová, moderní a na nějakou zastaralou matiku, fysiku či chemii, nebo jazyky se prostě už nedostává času ani prostoru.

A hlavně zavést inkluzi. - Do každé třídy přidělit nejméně tři retardované žáky a výuku jim náležitě přizpůsobit. To aby se slabomyslní žáci necítili diskriminovaní......

0 0
možnosti
PB

P29a38v42e43l 56B79e44ň95o

29. 12. 2019 13:32

Hlavně ty děti nezatěžuje učením a přemýšlením...matiku u maturit jsme zrušili, teď rušíme ostatní, bude jenom greténizmus, tupé stádo...a v ostatním světě kybernetika, robotizace, věda, výzkum...nakonec v kolonii je zapotřebí jen tupě poslouchat...

0 0
možnosti
FD

Chytit za nos nebo vypráskat z úřadů bychom měli ty ministerské ouřady.

Můj vnuk má v 1. třídě tak těžkou školní brašnu, že si ji sám nedokáže dát na záda, ani ze zad bezpečně sundat.

To je přímo trestuhodné, takto malým dětem ničit páteř již od útlého věku.;-€

0 0
možnosti
PM

Deti je potrebné učiť myslieť a premýšľať ... ale obávam sa, že to nie je prioritou dnešných dní ... čo keby potom nenaleteli na tú červenú zelenú propagandu, ktorá zaplavuje celý verejný priestor ....

0 0
možnosti
MH

Děti by se měly ve škole především hrát a učitelé by je neměli zatěžovat vědomostmi, které si najdou na NETU. Pokud tedy ještě umí ty děti číst (dá se pochybovat). Ale hloupý občan - dobrý volič; to stojí také za úvahu!

0 0
možnosti
VG

vraťte se k osnovám, je z toho holubník

0 0
možnosti
JT

Je nutno zmenšit objem učiva, i s ohledem na pátky, kdy se neučí, poněvadž se demonstruje. A zřídit více tzv. svobodných škol. Ať si každé dítě vybere nejen pohlaví, ale i kdy a co se bude učit. Pokud vůbec.

0 0
možnosti
JS

Vysvědčení by mohl rozdávat školník u vchodu a objem učiva menšít na pozdrav. Strategie kariérního řádu je tak zajímavá, jako loňský sníh. Pořád se mluví o podmínkách pro učitele. Ale děti nic neumí. Vždycky se říkalo: Tady máš jablko a vypracuj se k banánu. Tady je to obráceně. Hlavně hodně nových učitelů. Ať se jde Dobšík bodnout.

0 0
možnosti

P82e34t52r 85Č28e81c11h

29. 12. 2019 17:29

Čím více se podmínky učitelům zlepšují, tím méně toho děti umí.Není to paradox dnešní doby?

0 0
možnosti

P53e94t18r 33Č45e63c98h

29. 12. 2019 8:22

Samé líbivé kecy a žvásty, obvyklé u ministerských pracovníků. Líbivé ovšem jen pro novináře, kteří nedokáží nic odborně posoudit. Novinky, které k ničemu kloudnému nevedou. Stačí se občas podívat na odpovědi mladých lidí v případě kladení otázek všeobecného charakteru. Bída a utrpení,naprostá neznalost základních věcí obecných. Hlavně, že rostou platy učitelů. Cesta je podle mne jen jedna. Zrušení ministerstva školství a předání veškerých příslušných kompetencí krajům.

0 0
možnosti

I20v26a70n 60Š20t47í69p76e60k

29. 12. 2019 10:02

Máte pravdu. Ten rozhovor měl být kratší, paní redaktorka z toho chlapíka měla vymáčknout víc konkrétního. Děti jsou dnes dospělejší a škola by, velmi stručně řečeno, je měla víc připravovat na praktický život a trvat na rozvíjení obecně lidských a národních hodnot. Ale krajům bych žádné kompetence nedával, to už by se hádal každý s každým.

0 0
možnosti