Logo pro ČRo nemělo být zábavné, říká Pavel Zelenka ze studia Marvil
UKONČENO
Designér Pavel Zelenka v roce 1995 spoluzakládal studio Marvil, které dnes stojí za grafickou podobou Českého rozhlasu, skupiny ČEZ i firmy Messenger. Marvil patří mezi nejrespektovanější grafická studia v České republice, kromě mnoha ocenění na domácí scéně (letos jsou designéři nominovaní na Czech Grand Design) získalo studio i slavnou Red Dot Award (za grafickou podobu časopisu Typo). Jak dlouho trvá vymyslet logo a co je na práci grafického designéra nejtěžší?
položených otázek: 18
| jak se správně ptát | Aktualizovat
- Otázka má být stručná a jasná, maximálně tři řádky.
- Není možné reagovat na otázku zakládající se na externím odkazu.
- Přestože konfrontační otázky vítáme, nesmí překročit hranici slušnosti.
- Nepište otázky VELKÝMI PÍSMENY.
- Podepište se.
- Neopakujte dotazy, které už položili jiní.
Zodpovězené otázky
OTÁZKA (6.3.2013 12:53)
RCBT
Jaké schopnosti, kromě výtvarné kreativity, by měl podle vás mít úspěšný designér na volné noze?
ODPOVĚĎ
(6.3.2013 13:52)
Měl by umět dobře argumentovat a být schopen obhájit svou práci. Měl by být zadavateli partnerem a konzultantem, nikoliv nástrojem na plnění jeho přání. Ale to platí pro každého designéra, ne jen pro freelancera.
OTÁZKA (6.3.2013 12:53)
Lucie Smidova
Co je podle Vas na grafickem designu nejtezsi?
Lucie Smidova
ODPOVĚĎ
(6.3.2013 13:52)
Jako v jakémkoliv jiném oboru: být úspěšný.
OTÁZKA (6.3.2013 13:35)
Oldřich Jiskra
Dobry den, chtěl jsem se zeptat, jak se divate na budoucnost, zda-li ve vizualnich prezentacich spolecnosti, firem se bude uloha samotneho loga potlacovat (asi neni mozne donekonecna vytvaret silne a zcela ojedinele symboly) a duraz se bude klast prave na jejich rozvedeni do prvku vizualniho stylu? Tzn. ze vizualni styl bude v budoucnu "dulezitejsi" nez samotna graficka kvalita loga? Diky za nazor.
ODPOVĚĎ
(6.3.2013 13:58)
Vystihl jste to naprosto přesně – ten trend je zřejmý. Jednoduché, silné symboly je pro jejich obsazenost stále těžší nalézt (o to větší je naše radost z loga ČRo). Kromě toho, co jste popsal, mění se i vnímání toho, co je vlastně ještě logo – tedy ten hlavní identifikátor; viz třeba logo Ostrava!!! nebo náš koncept pro CzechTourism.