Úterý 28. května 2024, svátek má Vilém
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Logo pro ČRo nemělo být zábavné, říká Pavel Zelenka ze studia Marvil

Pavel Zelenka

UKONČENO

Designér Pavel Zelenka v roce 1995 spoluzakládal studio Marvil, které dnes stojí za grafickou podobou Českého rozhlasu, skupiny ČEZ i firmy Messenger. Marvil patří mezi nejrespektovanější grafická studia v České republice, kromě mnoha ocenění na domácí scéně (letos jsou designéři nominovaní na Czech Grand Design) získalo studio i slavnou Red Dot Award (za grafickou podobu časopisu Typo). Jak dlouho trvá vymyslet logo a co je na práci grafického designéra nejtěžší?

položených otázek: 18 | jak se správně ptát | Aktualizovat
  1. Otázka má být stručná a jasná, maximálně tři řádky.
  2. Není možné reagovat na otázku zakládající se na externím odkazu.
  3. Přestože konfrontační otázky vítáme, nesmí překročit hranici slušnosti.
  4. Nepište otázky VELKÝMI PÍSMENY.
  5. Podepište se.
  6. Neopakujte dotazy, které už položili jiní.

Zodpovězené otázky

OTÁZKA (6.3.2013 12:53) RCBT
Jaké schopnosti, kromě výtvarné kreativity, by měl podle vás mít úspěšný designér na volné noze?
ODPOVĚĎ (6.3.2013 13:52)
Měl by umět dobře argumentovat a být schopen obhájit svou práci. Měl by být zadavateli partnerem a konzultantem, nikoliv nástrojem na plnění jeho přání. Ale to platí pro každého designéra, ne jen pro freelancera.
OTÁZKA (6.3.2013 12:53) Lucie Smidova
Co je podle Vas na grafickem designu nejtezsi? Lucie Smidova
ODPOVĚĎ (6.3.2013 13:52)
Jako v jakémkoliv jiném oboru: být úspěšný.
OTÁZKA (6.3.2013 13:35) Oldřich Jiskra
Dobry den, chtěl jsem se zeptat, jak se divate na budoucnost, zda-li ve vizualnich prezentacich spolecnosti, firem se bude uloha samotneho loga potlacovat (asi neni mozne donekonecna vytvaret silne a zcela ojedinele symboly) a duraz se bude klast prave na jejich rozvedeni do prvku vizualniho stylu? Tzn. ze vizualni styl bude v budoucnu "dulezitejsi" nez samotna graficka kvalita loga? Diky za nazor.
ODPOVĚĎ (6.3.2013 13:58)
Vystihl jste to naprosto přesně – ten trend je zřejmý. Jednoduché, silné symboly je pro jejich obsazenost stále těžší nalézt (o to větší je naše radost z loga ČRo). Kromě toho, co jste popsal, mění se i vnímání toho, co je vlastně ještě logo – tedy ten hlavní identifikátor; viz třeba logo Ostrava!!! nebo náš koncept pro CzechTourism.