Diskuze
MACHÁČEK: Proč skončí výroba největšího dopravního letadla světa
Děkujeme za pochopení.
Je velké a nikam se nevejde, má velmi špatný poměr vlastní hmotnosti proti nosnosti nákladu a navíc je ošklivé.
Tak to dopadlo jak to dopadlo.
J76a37n 86K31u78l89i45h64r49a24c80h
Domnívám se, že hlavní důvod, proč aerolinie objednávaly méně A-380, je v tom, že jen velmi málo letišť po světě stavebně upravilo nástupní terminály tak, aby výstup a nástup pasažérů šel provést rychle, v takovém čase jako u menších letadel. První a business třída jsou pohodlné, to ano, ale první třída pro mezikontinentální lety (neplést s prvními třídami pro krátkými lety uvnitř Evropy nebo Spojených států, to je zcela jiná konfigurace a kategorie) je extrémně pohodlná u všech aerolinií, jejichž první třídy znám. Jinak by s ohledem na její význam pro krytí nákladů letu nebyly lety konkurenceschopné. Dlouhé nastupování cestující v první a business třídě příliš nezatěžuje, pokud nevede ke zpoždění letu (což je ovšem časté), přinejhorším déle sedí v salonku, kde obvykle pracují, jejich nástup jde rychle. Pro cestující v turistické třídě, pro logistiku letišť a pro logistiku přestupů z těchto letů (při zpoždění) nejsou ale A-380 žádné terno.
Vážený pane Machacku,
po přečtení Vašeho článku mi to opravdu nedalo, neboť Vaše hodnocení létání v A380 je zcela zavádějící! Buď jste v A380 nikdy naletěl nebo záměrně uvádíte nepravdivé hodnocení! Létám s A380 pravidelně se společností Emirates v třídě business a nic pohodlnejsiho neznám. Je dobré také uvést, že právě cestující ve třídě business a first jsou ti, kteří celý let plati. Říkat, že je to vlastně jedno, že takové letadlo se již vyrábět nebude, že cestující jej nebudou postradat, je absolutní hloupost. Lehce to pripomina clanky z dob socialismu se snahou k rovnostarstvi a negovanim ci zesmesnovanim jakekoli jinakosti. Co je spatne na letani v tride business nebo first? Dovolím si Vám doporucit, pane Machacku, zakoupit si let alespoň z Prahy do Dunaje v A380, léta to každý den před 16h, ať víte o čem píšete. Přeji pěkný den.
J40a46n 63K55u31l81i46h71r18a13c33h
Cestující létající první třídou je určitě postrádat nebudou. Stejné pohodlí mají ve všech ostatních letadlech pro mezikontinentální lety, neboť aerolinie dobře vědí, odkud plyne nejvyšší podíl na úhradě nákladů letu. U business třídy můžete mít pravdu, tam rozdíly v pohodlí jsou, pro většinu cestujících v obou uvedených třídách je ovšem zásadní rychlé odbavení a dochvilnost letů. Pokud je u A-380 horší s ohledem na vysoký počet pasažérů v turistické třídě, které ne všechna letiště zvládají, chybět jim tento model také nebude.
T. Beren
S A380 jsem letel v economy x-krat a nikdy jsem nemel pocit, ze sedim v dobytcaku. Mozna tak husti sedacky jini dopravci; ja mam zkusenost s timto strojem jen u Emirates nebo Lufthansy a u obou bylo mista na nohy dost. S Ryanair nelitam, ale na druhou stranu napr. let s B330 s KLM napr. do Panamy od dobytcaku v economy nebyl daleko. Skoda A380, to letadlo je skutecne impozantni.
Zk
Nikdo nikoho neválcuje, v počtu objednávek a dodávek jsou obě společnosti posledních 15 až 20 let prakticky vyrovnané.
https://en.wikipedia.org/wiki/Competition_between_Airbus_and_Boeing#Orders_and_deliveries
Když se ten stroj zaváděl do výroby a po prve vzlétl, bylo dost kritiků z o boru, kteří tento megalomanský projekt zavrhovali. Myslím, že v okamžiku prvních dodávek byl již zastaralý. Myslel jsem si to také, ale přiznávám, byl jsem tímto vzdušným monstrem fascinován. Jen se bojím, aby takto nedopadla celá EU, v lepším případě jen Euro.