Diskuze
MACHALICKÁ: A příště zdemolujeme Kotvu? Bouráme kvalitní stavby a stavíme průměr
Děkujeme za pochopení.
Kdyby aspon pani Machalicka citovala sve zdroje. Nebo je multioborovou odbornici a rozumi vsemu?
Muj nazor-Transgas je osklivy / na spatnem miste. Zrovna jako Nova scena Narodniho divadla.
Bylo by fajn, kdyby za vseznalky byly videt hmatatelne dukazy jejich cinnosti.
Kdo chce stavět, si najme toho co to zbourá, toho co to postaví, i toho co to uplatí, jinak se nedá ani stavět a ani bourat.
Nevím co s tím: jsem vlastníkem budovy, není památkově chráněná. Je možná (nebo byla) dokladem nějakého architektonického stylu. Nemám pro ni využití a koupil jsem ji jen pro pozemek a umístění. Proč bych ji neměl zbourat? Stát (kluby..., profesní organizace atp.) ji chce zachovat, najednou... Koupí si ji ode mne, dají mě na její údržbu nebo přestavbu peníze, bude dotovat její provoz, když ji , znovu opakuji zachovat? Nehodnotím, co se v Česku staví, co staví soukromníci, co jim povolují magistráty. Jde jen o to vlastnictví a využití... Pokud tohle nebude jasné, máme tady Milady, Kliniky a pod. Až Kotvu zcela obchodně převálcuje Palladium, tak tam budou squateři nebo co, kdo?
Mě se ta budova taky nelíbí; ale co tam pan majitel postaví a kdy? Proč nejsou virtuální obrázky jak to bude vypadat? Stát dává miliony na záchranu bazénu ve Varech ale budovu ideálně vhodnou pro muzeum nebo galerii moderního umění nechá zbořit. No nikdo neměl zájem...
J. Škodák
V tomto případě se přikláním k paní Machalické a tu budovu bych ponechal, protože je svědectvím doby a není na místé, kde to v historickém kontextu nějak významně ruší, protože budova stojí v poměrně velkém otevřeném prostoru. Bourat by se měly hlavně ty budovy, které byly postaveny na náměstích historických center jako např.v Jihlavě a Znojmě. To, co se dnes nejen v Česku staví v historických centrech je brutální zásah bez ohledu na okolní budovy a je to také znamení doby, která nerespektuje žádná estetická kritéria a tak se to projevuje nejenom v architektuře, ale ve všech odvětvích současné tvorby, kterou se zdráhám nazvat uměním, ale to je na jinou diskuzi.
Moc děkuji za Váš názor na věc, i já to tak vidím. Jenom, bych rád přiopomněl, že když se v L.N. rozpoutá diskuse o záchraně Díla, tak jen proto, aby byla pozornost veřejnosti odvrácena od mnohem brutálnějších zásahů mocných do Děl mnohem cennějších.
Věřím tomu, že kdyby to jen trochu šlo, tak by ti developerští zm.di zbourali i Pražský hrad a postavili by tam ty své skleněné příšery. Je smutné, že na Vinohradské zmizí stavba, která je velice výjimečná, a bude nahrazena zase další skleněnou obludou. Ale pravicová propaganda zapracovala velmi dobře a sudetoněmecko-lidovecký přisluhovač to posvětil.
Věřím tomu, že kdyby to jen trochu šlo, tak by ti zbourali i Pražský hrad a postavili by tam ty své skleněné příšery. Je smutné, že na Vinohradské zmizí stavba, která je velice výjimečná, a bude nahrazena zase další skleněnou obludou. Ale zapracovala velmi dobře a přisluhovač to posvětil.
Ten barák hezký není a s Kotvou je to stejné... Zmiňovaná Žižkovská věž, to už je úplné zvěrstvo...
Kotvu klidně zbourat - je dost prázdná zatímco Pálladium proti ní je plné.
C. Sangrail
Jenomže Palladium je zastaralý styl nakupování. Obchod vedle obchodu, jako někde na okraji města (kde podobná centra leckdy mají problém nalákat nájemce). Kotva umožňuje - po patřičné rekonstrukci - vyšší kulturu nakupování. Každé patro je průchozí a může mít centrální pokladnu. Pokud znáte v Německu Karstadt nebo Kaufhof, víte, o čem mluvím.
. Kvůli výstavbě obchodního domu Kotva byly zbourány některé cenné domy z 19. a počátku 20. století a zejména zničeno archeologicky významné území, které z časových důvodů nemohlo být dostatečně prozkoumáno
C. Sangrail
Transgas je aspoň v laickém vnímání ohyzdná stavba, ale pokud jde o neoklasicistní dům na Václaváku, který byl přednedávnem zbourán, komu - kromě developera - vadil ten?
C. Sangrail
Připomeňme, že památková ochrana se z cenných staveb snímala v zájmu developerů především za Topolánkovy a Nečasovy vlády. Byl to tenkrát jeden památkový objekt za druhým. Vždy poté, co o parcelu projevil zájem nějaký investor. Připomeňme také, že v naší zemi mají městští památkáři i Národní památkový ústav pouze poradní hlas, pokud jde o demolici cenné budovy, ale jejich stanovisko je závazné a nepostradatelné, pokud si chcete před kavárnou zřídit předzahrádku bez jakýchkoli stavebních úprav: viz facebookový příspěvek Erhartovy cukrárny, kde je to krásně popsáno.
R. Markvart
Paní Machalická,
ve svém článku zmiňujete možnost revitalizace budovy Transgasu a také se zmiňujete o hotelu Thermal v Karlových Varech. Tak se prosím poptejte, jak je to s pouhou rekonstrukcí právě onoho Thermalu, jaké problémy ji provázejí, a to se vůbec nemění způsob užívání té stavby. Ono zdaleka nejde jen o finanční náklady. Velmi limitujícím faktorem, a možná dokonce limitnějším, jsou autoři původních staveb, kteří si do svého díla nedají tzv. sáhnout, kteří trvají na tom, že vše musí být na tom místě, na kterém je nakreslili oni před oněmi padesáti i více lety. A nejde samozřejmě jenom o vzhled budovy zvenčí.