Sobota 27. dubna 2024, svátek má Jaroslav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Martin Roman s politiky tančit musel. Trochu to ale přeháněl.

ČEZ, který řídil, byl obdivován i démonizován. Ale jaký na tom měl bývalý generální ředitel podíl? Zamíří jednou do nebe, nebo do pekla?

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
C

Ctenarcp

30. 10. 2013 8:30
Peklu propadl dávno
Pane Žižko, ten text je nějaký krotký.Kdo přivedl Romana do Škody Plzeň? A do ČEZ? Kdo byl ministrem financí při "privatizaci" Škody?  Pár jmen jste uvedl, některá klíčová ale nikoliv. Věnujte nyní více prostoru dvěma: Petr Šikoš a nyní tolik hájený Slávek Sobotka."V České republice je všeobecně známo, že skupinu Škoda převzala v roce 2002 skupina Appian. Naproti tomu není až do dnešního dne známo, že top manažeři skupiny Škoda získali v roce 2005 většinový podíl. Skupina Škoda tedy dnes většinově patří managementu," píše se v žádosti o utajení z ledna 2010.http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/skodu-plzen-meli-ovladnout-jeji-tehdejsi-manazeri_224118.html#.UnC9KhDua8Ehttp://www.mapovani.cz/podkapitola/martin-roman-a-skoda-plzen/98http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/139774-roman-priznal-vazby-na-firmy-kolem-skody-plzen/
0 0
možnosti
M

Murdoch

30. 10. 2013 8:47
Čtenáři, Romču do Škody Plzeň
Čtenáři, Romču do Škody Plzeň určitě neinstaloval Sobotka, bo v té době neměl žádnou význačnou pozici. Byla to doba Grégra na MPO, Svobody na MF, posléze Mertlíka, určitě ne Sobotky:-)  Jinak článek je opravdu k Romčovi dosti tolerantní. Sice zmiňuje IC Energo a Amun Re, ale co "oboustranně" výhodné obchody s EPH holdingem (Pražská teplárenská, Energotrans, Mibrag), co prasárna desetiletí Škoda Plzeň? Modus operandi totožný s MUS: dosazený krizový manažer připraví reprivatizaci... a zřejmě aby firmu zachránil, tak do vlastních rukou, akorát se to tak trochu styděl/stydí přiznat. Ono není divu - Škoda Mladá Boleslav za logo okřídleného šípu měla Plzni platit miliardy a Romčovic kucí to nakoupili za 800M a to ještě s částečným odpisem úvěrů financujících bank... Ohledně fungování ČEZ pod jhem Romči by bylo nejlépe, aby se ČP obrátila s žádostí o Romčův epitaf na Michala Šnobra. Vždycky jsem blil z toho, když management obhajoval zdravé navyšování zadlužení a peníze využili na buy-out Kalousových akcií...
0 0
možnosti
C

Ctenarcp

30. 10. 2013 9:42
Murdochu, však také instalaci
Murdochu, však také instalaci do Škodovky nepřipisuji Sobotkovi. Pouze jsem uvedl v souhrnu dvě opomíjená jména. Sobotku uvádím kvůli privatizaci.Příběh začíná bezbolestným konkurzem v Soudkově firmě NERo. A mladý Péťa Š.  už Romana neopustil. Nebyl na Romču sám. Přibral k tomu svého uherského elektrického stýce + bratrance http://rejstrik-firem.kurzy.cz/osoby/jozef-bojtos/A všichni společně milují dobré vzdělání PORG, dobré čtení v Konkurzních novinách, dobré české bijáky, toskánské víno a lichtenštejnskou mlčenlivost, plzeňský fotbal, kompoty z Marily, Mirka Topolánka, ECM, J&T.Spřízněnost volbou, spřízněnost osudem. Už jsem vám to kdysi v detailu psal. I ta Albánie, o Panónii nemluvě.Abych nezapomněl:http://zpravy.idnes.cz/nejen-cesky-fotbal-se-pta-kam-zmizel-boss-miroslav-kriz-pid-/kavarna.aspx?c=A100628_131757_kavarna_chu
0 0
možnosti
ČN

Český Názor

30. 10. 2013 22:24
no jiste
Protoze ho tam se souhlasem Grosse instaloval Johanes. Jako Berdara zase nekdo instaloval. Jako Tvrdika - i kdyz tam to bylo jinak. Jako jiné. Pravda je, ze ta sviné Roman lezl politikum do zadale o 1000% vic nez je obvykla norma.
0 0
možnosti
KD
Škoda Mladá Boleslav ... měla platit miliardy ?
Podle mych informaci se uzivani ochranne znamky SKODA "vyresilo" uz pri vstupu VW do mladoboleskavske Skodovky v roce 1991 jednorazovou platbou v radu nekolika set milionu Kc(s). Stalo se tak, pokud se dobre pamatuji, behem prvniho Soudkova pusobeni ve Skode Plzen. V tehle dobe jeste "Romca" tahal kacera, to na nej nehazejte ...
0 0
možnosti
M

Murdoch

1. 11. 2013 7:24
Tak to nemáte správné
Tak to nemáte správné informace, pane kolego. V době, kdy byl v Plzni Soudek, vyjednával s Boleslaví a měli alespoň podle Soudka dostávat ročně stamiliony. A nebylo to za jeho prvního - manažerského - leč za jeho druhého, tj. vlastnickomanažerského působení. Možná to půjde i vygooglit. A nebyla to jednorázová platba, alespoň podle toho, co Soudek prezentoval mediím. A jen doplním - pro osvěžení Vaší paměti - že hned po vyhazovu Soudka byl vládou, FNM a financujícími bankami protlačen ten hoch, co dle Vás tahal kačera. Upozorňuji taktéž, že už někdy v letech 93-94 tahal Romča kačera v Jence Radotín jako CEO:-)
0 0
možnosti
KD
Obavam se
Obavam se, ze spravne informace nemate vy. Pravo k uzivani ochranne znamky Skoda se muselo vyresit (a vyresilo) v roce 1991 (tedy v dobe Soudkova manazerskeho pusobeni), kdyz byla dnesni Skoda auto prodavana Volkswagenu. Na tom bychom se asi mohli shodnout. Podle mych informaci, ktere ovsem nejsem schopen autoritativne dolozit, to probehlo formou jednorazoveho vyrovnani ve vysi 330 mil. Kcs. Jakou roli v tom hral Soudek a jak celou zalezitost pripadne pozdeji komentoval, nevim. Nicmene, jsem si temer jisty, ze neexistovaly a neexistuji zadne platby od Skody Auto kterekoliv z plzenskych spolecnosti (Skoda Holding, ...) z kterych by mel prospech Roman.K tomu tahani kacera - to byla samozrejme nadsazka, v tomto pripade zrejme prilis velka.
0 0
možnosti