náhledy
Kotva v roce 1992.
Autor: Dan Materna, MAFRA
Obchodní dům Kotva slaví 40. výročí otevření. Lákadla komunistického světa v roce 1975.
Autor: ČTK
Obchodní dům Kotva. Slavnostní otevření v roce 1975.
Autor: ČTK
Co chtěli zákazníci v roce 1995? Obchodní dům Kotva slaví výročí.
Autor: MAFRA
Obchodní dům Kotva na začátku 21. století. Pohled ze vzduchu.
Autor: ČTK
Obchodní dům Kotva na náměstí Republiky v Praze slaví 40 let od svého otevření, první zákazníky přivítal 10. února 1975.
Autor: ČTK
Stavba na půdorysu propojených šestihranů vznikala podle návrhu Věry Machoninové a Vladimíra Machonina a bývá považována za jednu z nejvýznamnějších českých staveb první poloviny sedmdesátých let.
Autor: ČTK
V jedné z nejzajímavějších československých budov 70. let se před časem zrekonstruovaly a zmodernizovaly vnitřní prostory, nyní měl přijít na řadu exteriér. Na snímku z 9. února je schodiště do restaurace v 5. patře.
Autor: ČTK
Nájemcům obchodního domu Kotva loni vzrostly tržby meziročně o 50 milionů korun na zhruba 800 milionů Kč.
Autor: ČTK
V letošním roce by i díky výraznější orientaci na movitější zákazníky měly tržby dále růst, řekl generální ředitel obchodního domu Jaroslav Petrů.
Autor: ČTK
Netradiční fasáda Kotvy je jedním z jejích výrazných znaků.
Autor: ČTK
Výtahem se dostaneme do technického zázemí Kotvy.
Autor: ČTK
Objekt vlastní irská společnost Markland.
Autor: ČTK
Vlastník Kotvy chce do rekonstrukce objektu investovat v dalších letech až 200 milionů korun. Směřovat má kromě zkvalitňování obchodních ploch například do nové fasády a úpravy vstupního prostranství.
Autor: ČTK
V době uvedení do provozu byla Kotva pátý největší obchodní dům v Evropě s prodejní plochou 22 160 m2, který dokázal díky 2000 zaměstnanců obsloužit až 75 000 zákazníků denně.
Autor: ČTK
Obchodní dům patří mezi tzv. druhou generaci českých obchodních domů. Otevřen byl v roce 1975 jako příklad luxusního československého obchodního domu.
Autor: ČTK
Vnímání luxusu ze strany českých zákazníků se podle ředitele Kotvy Petrů v posledních letech mění. Zatímco před zhruba 5 lety považovali Češi za jeho nejlepší deklaraci automobil a reprezentativní bydlení, v současně době za něj považují spíše módní doplňky nebo šperky.
Autor: ČTK
Obchodní dům se dlouhodobě potýkal s nedostatečným zájmem o pronájem obchodních ploch. (Na snímku: restaurace s výhledem na Staré Město a Hradčany.)
Autor: ČTK
V Kotvě funguje nové fitness centrum (na snímku). Letos má v OD vzniknout také dětské centrum, které bude podle šéfa Kotvy Petrů největší v Praze.
Autor: ČTK