Neděle 28. dubna 2024, svátek má Vlastislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Nad Evropou hřmí muslimská bouřka. Anders Breivik je „začátek odporu“.

Od 16. dubna se koná soud s norským atentátníkem. Je to vrah, ale výstřední lidé často vidí do budoucna. Až bude v Evropě ještě víc muslimů.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS
Trochu jinak.
Ta poznámka byla asi myšlena ironicky, to vynikne na pozadí znalosti významu islámu pro uchování mnoha antických děl. Křesťanská Evropa se mlátila klacky, když arabští a židovští učenci v muslimy ovládaném Španělsku překládali některá díla řeckých filosofů z arabštiny zpátky do evropských jazyků, aby ti barbaři měli co studovat, až se uklidní....
0 0
možnosti
BL

Bořek Leitl

29. 4. 2012 18:48
tak, co na to však dnešní
tak, co na to však dnešní verze islámu? Ano většina věřících by se dala charakterizovat tak, jak píšete, ale zvládla by Evropa vývoj islámu v dnešním znění? Natož si pak nechci představit možný konflikt, ne všichni dokáží mírově diskutovat a to platí o obou stranách.
0 0
možnosti
B

Bluuus09

29. 4. 2012 18:24
Zřejmě nerozumím, ale pořád
Zřejmě nerozumím, ale pořád si myslím, že pan Bořek Leitl, když mluvil o "V případě zavládutí islamského učení by jistě nakonec došlo k zániku vlastní kultury a pravděpodobně bychom přišli i o mnohaleté vědomosti, naší kulturní a intelektuální "Babylonskou knihovnu", kterou jsme po tísíciletí budovali. ", neměl na mysli Pawlovskou, Klause, apod. To co nazýváme Evropskou civilizací skutečně má v oblasti kultury a intelektuálních úspěchů něco víc, než jste uvedl, na tom se snad shodneme.Nakolik je toto v nebezpečí, a co případně s tím, píšu jinde.Hezký večer.
0 0
možnosti
B

Bluuus09

29. 4. 2012 17:29
Myslíte to vážně? Pak je asi
Myslíte to vážně? Pak je asi zbytečné apelovat na vaše zamyšlení se... :-(
0 0
možnosti
B

Bluuus09

29. 4. 2012 17:27
Obchod se strachem je metoda
Obchod se strachem je metoda úspěšně používaná od pradávna, snad ve všech společnostech. Dnešní doba není jiná. Spíše se zdá, že různých ---istů (doplňte dle libosti) strašících jinými ---ismy neustále přibývá. A postupy jsou stále stejné, označit sebe za ty jediné správné ---isty, nositelům jiných ---ismů dát nálepku co nejhorší odrůdy ---istů, kterými začasté ani nejsou. Pod tlakem všech těch ---ismů lidi dílem podlehnou a jsou ochotni za ty své ---isty ostatním zakroutit krkem, nebo si vymyslí své, ještě lepší ---ismy, nebo taky rezignují.Ale jak z toho ven? Když ono to myšlení je tak nepohodlné a tolik bolí (ale fakt, ani cikáni, ani islám za to nemůže). A jsme třeba u výchovy, vzdělání. Jenže to mají pod palcem ti ---isté. Nebo ne?
0 0
možnosti
B

Bluuus09

29. 4. 2012 17:07
Problém není samozřejmě v
Problém není samozřejmě v islámu, ať už je jakýkoli, ale v nás, v tom, co nazýváme Evropskou civilizací. Vytváříme-li svými činy i myšlenkami volný prostor, je přeci logické, že ho zaplní někdo jiný. Ani to samo o sobě nemusí znamenat pro nás nebezpečí. Ale pokud ano, musíme hledat řešení zase jenom v sobě, v našich činech a myšlenkách, v nikom jiném. Těch mladých lidí je mi samozřejmě velice líto, a to hned nadvakrát, nejprve se stali objektem vymývání mozků, a poté byli zavražděni, jedno zda šílenou či příčetnou bestií. V tomto bodě je, podle mne, nepřípustná jakákoli relativizace.Nesmyslné a nebezpečné je ovšem jakkoli zakazovat názory a diskuzi o tématech, s tímto činem spojených/spojovaných. O to se bohužel podstatná část politické/společenské reprezentace dlouhodobě snaží a prosazuje pouze jediný správný světonázorový model, a lze je tak označit bez váhání za přímé viníky nárůstu nacionalismu, rasismu, extremismu. 
0 0
možnosti
JS
Ano, problém je v jednostrannosti.
Článek trpí typickou chybou, řekl bych že je příznačným dědictvím špatného vzdělávacího systému, který nerozvíjel umění diskuse (tím nemyslím bezmyšlenkovité mletí pantem). V detailech má třeba i pravdu, avšak je absolutně neschopný pochopit kontext (v lepším případě) anebo ho úmyslně zamlčuje (to v horším případě).Kritizuje-li autor některé jevy, měl by si dát před sebe zrcadlo, pak studenou sprchu. Pak by možná psal jinak, anebo vůbec - třeba jen proto, že by začal přemýšlet v širších dimenzích.Rozhodně nelze potlačovat diskusi o palčivých problémech současnosti, ale ta diskuse nesmí být rozněcováním nenávisti. Autor by si měl nejprve odpovědět, třeba jestli právě jeho favorité prosazují existenci obou (izraelského i palestinského) států (což spravedlivě požaduje po protistraně). Přitom takovéto hlasy se skutečně v Izraeli objevují, a je jich velmi mnoho - ale to není ta autorem preferovaná část obyvatel. Ta totiž trpí stejnou jednostranností, kterou autor kritizuje, totiž mluví jen o existenci svého státu, nikoliv toho druhého.A neschopnost reflexe, tedy neschopnost poodstoupit od svých názorů a nahlédnout na ně "zvenčí", je neoddiskutovatelnou známkou slabosti.Samozřejmě, lze namítnout, že nelze vše jen donekonečna relativizovat. Na druhou stranu, nelze vše jen donekonečna absolutizovat. Moudrost se vyznačuje vyrovnaností, a o tu je třeba usilovat. A ne podléhat skupinovému myšlení, které má blízko k hysterii a fanatismu.
0 0
možnosti
MK

Marek Kyncl

29. 4. 2012 16:28
Děkuji Vám pane Schneidere,
Děkuji Vám pane Schneidere, že jako jediný z diskutujících zde hájíte civilizované názory. To, co jsem si zde přečetl bych hledal všude jinde jenom ne na stránkách České pozice. Hrozbou a symbolem umírající Evropy nejsou muslimové, ale právě ústup od hodnot tolerance a soužití. Slušní lidé by se měli poučit z historie a postavit se především té verbeži, která nás žene směrem k vzájemné nenávisti.
0 0
možnosti
BL

Bořek Leitl

29. 4. 2012 17:07
Také děkuji panu
Také děkuji panu Schneiderovi, zároveň se táži, kdo a co dává takovým myšlenkám volnost vzniknout? Jistě je to nevzdělanost, krize, úpadek státních autorit, což dává za vznik autoritám novým, daleko nebezpečnějším. V době, kdy se autority chovají neslušně, nadávají si, vyhrožují a lidé tohle všechno vidí pod mediální lupou, si buď udělají vlastní názor, nebo se nechají vymýt rádoby slušností, která tu chce změnu bez dalších cílů a návrhů. K tomuto jsou mladí lidé náchylní nejvíc.
0 0
možnosti
JS
Náckové
preventivně zabíjeli židovské děti. Pak se transformovali do "křesťanských sionistů", což jest zrůdnost - opětná manipulace a zneužívání židovské problematiky pro své účely (přístup k uhlovodíkům). Shut up, nácku!
0 0
možnosti
B

Bluuus09

29. 4. 2012 16:37
Co jiného, než souhlas.
Co jiného, než souhlas.
0 0
možnosti
MK

Marek Kyncl

29. 4. 2012 15:59
Takovou prasárnu jako je tento článek jsem už dlouho
Takovou prasárnu jako je tento článek jsem už dlouho nikde nečetl. Kydat špínu na mrtvé děti a přirovnávat je k hitlerjungend, a z pomateného psychopata Brevika dělat vizionáře.... Myslím, že tímto článkem Česká pozice daleko překročila hranice vkusu. 
0 0
možnosti
UT

Undisputed Truth

29. 4. 2012 17:37
Zabavné. Tím chcete říci, že
Zabavné. Tím chcete říci, že děti v Hitlerjugend byly horší než děti v "indoktrinačním" táboře na Utoje? aha...
0 0
možnosti
P

Pravicovynacionalista

29. 4. 2012 14:51
Pan Vlk naprosto správně
Pan Vlk naprosto správně poukazuje na antisemitský charakter toho dětského tábora! Ty děti se na nem učily nenávidět Izrael stejně jako malí Palestinci na táborech Hamasu: http://radiopatriot.wordpress.com/2011/07/23/norwegian-campsite-utoya-was-socialist-and-anti-israel/ Naproti tomu pan Breivik byl křesťanský sionista, který se ve svém manifestu často zastával Izraele. Pro každého slušného člověka to je hrdina, protože ty děti představovaly potenciální hrozbu pro stát Izrael, jelikož hrozilo nebezpečí, že z nich vyroste politická elita Norska, která bude nepřátelská k Izraeli. Breivik toto nebezpečí pouze preventivně eliminoval. Samotný Izrael podniká preventivní vojenské akce na svou obranu, při kterých zabíjí své nepřátele, a nikdo soudný jeho právo na to nezpochybňuje! Breivikův čin je navíc zcela v souladu s hodnotami judaismu, protože velký izraelský rabín Jicchak Šapira ve své knize Králova tóra napsal, že je přijatelné zabíjet nežidovské děti, které by v budoucnu mohly představovat hrozbu pro židovský lid: http://cs.wikipedia.org/wiki/Jicchak_%C5%A0apira A protože judaismus je součástí také evropských hodnot, každý skutečně vlastenecký evropský soud, který by nebyl nakažený multikulti-levičáckou infekcí, by měl Breivika osvobodit!
0 0
možnosti
F

Filias

29. 4. 2012 14:23
Válka s mloky
Čapek napsal Válku s mloky určitě díky inspiraci nacismem. Ale lidi dělají stále stejné chyby, takže se to dá aplikovat na kde co. Nacistům se ustupovalo stále víc a víc, až z toho byla krvavá válka.Stejně tak islámu - čím jich bude víc, tím budou oprsklejší a tím bude i větší požadavek na změnu zákonů podle pravidel islámu a i díky jejich počtu si je budou i úspěšně prosazovat. My prostě budeme stále ustupovat a ustupovat ze strachu z jakéhokoliv konfliktu, schovávat se za pozitivní diskriminaci, za respektování cizích kultur, apod. Můžeme to samé čekat od islámu?Podívejte se jak se chovají k menšinám v Egyptě (a brzy i v Sýrii). Udržovat smír je tam schopen leda tak všeho schopný diktátor.Až si tu většina lidí uvědomí, že je to problém, až i většinová média přestanou podléhat autocenzuře, bude na nějaké mírové řešení pozdě.U nás je většina rasistické nesnášenlivosti směřována vůči romům, připadně už i vietnamcům. Což je strašně jednoduché, neboť nemají (ani nebudou mít) nějaký reálný politický vliv. Jak se česká společnost zachová až tu přestanou převažovat ti velice umírnění a integrovaní islamisté? Stáhne klasicky ocas a nechá po sobě jezdit??
0 0
možnosti