Sobota 27. dubna 2024, svátek má Jaroslav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Nad Evropou hřmí muslimská bouřka. Anders Breivik je „začátek odporu“.

Od 16. dubna se koná soud s norským atentátníkem. Je to vrah, ale výstřední lidé často vidí do budoucna. Až bude v Evropě ještě víc muslimů.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BL

Bořek Leitl

29. 4. 2012 14:23
bohužel v morálním úpadku
bohužel v morálním úpadku jsme již teď. Asi si tu změnu zasloužíme. Minimálně profackovat. Asi ještě nejsme na sebevládu připraveni a potřebujeme nějaký kodex, pravidla, jakými bylo desatero a která přestávají být respektována v pseudodemokratické společnosti.
0 0
možnosti
P

Petrusche

29. 4. 2012 12:28
česká pozice dělnické strany?
asi by takovým názorům měl být dán prostor, byť jsem chtěla nejdříve napsat opak. zejména aby se ukázalo, jak pár dobrých myšlenek a postřehů  může v důsledku vytvořit "názor", za který by se bez problémů postavila celá česká krajně pravicová větev. a to je problém tohoto názoru, na který má autor bezesporu právo, ale který by neměl být schvalován a podporován. naopak představuje ukázku, jak na vybrané ultrapravicové názory namontovat dojem intelektuálnosti, vytvořit sdílený pocit evropanů, že něco je špatně a že se toho už všichni bojíme a zaujmout vůči tomu patřičné opatření. ale jaké asi? obávám se, že to by nás teprve mohlo uvrhnout do morálního rozkladu, na který má evropa nakročeno.  byť je čapkovská logika jasně patrná, de-humanizace muslimů na úroveň mloků je nebezpečná a některá (z článku vyvozená) opatření by zřejmě čapka donutila otáčet se v hrobě.  
0 0
možnosti
F

Filias

29. 4. 2012 14:32
DS
Dělnická strana (a jí podobné) je nepříjemným důsledkem tohoto.Strana vzniklá jen na nenávisti bez nějakého skutečného a uskutečnitelného programu pro jiné oblasti života.Do politiky je pošlou frustrovaní lidé kteří začnou být přesvědčení, že klasické strany na tyto problémy kašlou. Ničemu to ale nepomůže - spíš naopak.
0 0
možnosti
B

Babaq

29. 4. 2012 10:28
Podnětné
Velmi zajímavý a podnětný článek, děkuji za plno námětů k přemýšlení.
0 0
možnosti
PB
Hallo, vy dhimmi!
 Islám přinesl jisté kulturní výsledky (likvidace jiných kultur je jistě výsledek).Řeší se tu v diskusi jednostranný pohled. Problém je, že v Evropě dochází v reálu k jednostrannému vidění, křivení dějin a vyloučení diskuse. Ovšem ne takzvanými islamofoby, ale islamofily (tak se označují sami tím, jak označí druhý pól).Jednostranné vidění nemusím popisovat, křivení dějin ilustruje třeba tvorba nových národů dle potřeby (palestinci a jakási ta mafijka na Balkáně). Vyloučení diskuse je opět jasné.Takže jedna strana sporu dělá věci, ke kterým nedá prostor druhé straně, protože kdyby je začala dělat taky - to by bylo naděnení!Tedy - buď je diskuse v rovnováze, nebo je oficiálně jednostranná - v tom případě musí být jednostranná i druhá strana a tím se dosáhne rovnováhy.Druhou stranou je faktická stránka - tady je jasno. Tahat si do Evropy kulturu, se kterou jsou jednoznačné zkušenosti - je to buď důsledek naprosté tuposti, neznalosti, nebo je v tom záměr. Čapek to tehdy myslím popsal dost dobře. Válka s mloky stručně - evropské mocnosti dotáhnou z exotických končin potvůrky, které mají své rituály a rychle se množí, na podřadné práce. Zakládají se školy pro mloky. Potvůrky se namnoží a pomocí evropské technologie začnou dávat lidem čočku. V pozadí stojí Chief Salamander, který prostě jen hájí zájmy mločků na nový životní prostor. Konvenční vojenská řešení nefungují, mloci už mají v té době bojové plyny a schopnost zatopit velká území (Čapek nepředvídal ICBM). Místa zabraná mloky? Anglie, Francie, Německo. Nadějí v závěru je, že mloci se rozštěpí na dvě frakce, které se vyhodí do luftu navzájem.Tvrdívá se, že Válka s mloky je protinacistická, ale nacionální socialismus na straně mloků není poznat. Je možná pravděpodobnější, že Čapek varoval před likvidací evropské kultury něčím zvenčí, co se rychle množí, pohybuje tak trochu "pod hladinou". „Hallo, vy lidé! Zachovejte klid. Nemáme vůči vám nepřátelských úmyslů. Potřebujeme jenom víc vody, víc břehů, víc mělčin pro svůj život. Je nás příliš mnoho. Už pro nás není dost místa na vašich březích. Proto musíme odbourat vaše pevniny. Uděláme z nich samé zálivy a ostrovy. Tím se dá délka světových břehů zpětinásobit. Budeme stavět nové mělčiny. Nemůžeme žít v hlubokém moři. Budeme potřebovat vašich pevnin jako materiálu k zasypání hlubin. Nemáme proti vám nic, ale je nás příliš mnoho. Můžete se zatím odstěhovat do vnitrozemí. Můžete se uchýlit do hor. Hory se budou bourat až na konec. Vy jste nás chtěli. Vy jste nás rozšířili po celém světě. Nyní nás máte. Chceme s vámi vyjít po dobrém. Budete nám dodávat ocel na naše vrtačky a krumpáče. Budete nám dodávat třaskaviny. Budete nám dodávat torpéda. Budete pro nás pracovat. Bez vás bychom nemohli odklidit staré pevniny. Hallo, vy lidé, Chief Salamander vám jménem všech Mloků světa nabízí spolupráci. Budete s námi pracovat na odbourání vašeho světa. Děkujeme vám.“
0 0
možnosti
H

Hector

29. 4. 2012 9:48
Prisli bychom o Babylonskou knihovnu.
To jo, rozhodne bychom prisli o ruzne kucharky hercu, dila Haliny Pawlovske, dila Vaclava Klause a mnoho dalsich. To by vsak nebylo nic oproti tomu, ze by banky prestaly pujcovat na zdravy lichvarsky urok.
0 0
možnosti
BL

Bořek Leitl

29. 4. 2012 10:50
systém kde peníze vydělávají
systém kde peníze vydělávají peníze, tím nemyslím to, že založím firmu, mám  sto zaměstnanců a z tržeb si mohu dovolit další rozvoj a založení dalších firem a tvořit reálný produkt. Takový systém opravdu potřebuje změnu. Obávám se ale, že islám tohle nevyřeší. Minimálně by to bylo za cenu znerovnoprávnění žen, stačí se podívat do Egypta. U nás naštěstí takový vliv není, ale Francie s Anglií se už tomu reálně blíží. Ten vliv bude stále větší dokud nedojde k tragédii. Dříve než za generaci bychom tu s podobným trendem mohli mít svatou válku a pochybuji, že by ta nadešlá kulturní nenávist odnesla jenom Pawlovská,...p.s. nechci působit příliš pesimisticky a negativisticky, ale je lépe se nad problematikou zamýšlet s tímto pohledem, ovšem s rozumem a diskutovat s protistranou, než čekat se založenýma rukama, co ukáže čas, mlčky přihlížet a naříkat si. Nebo dokonce tvrdit, že je vše v pořádku a fajn.
0 0
možnosti
BL

Bořek Leitl

29. 4. 2012 9:24
Evropa už jedním temným obdobím prošla, nikdo nechce další
S článkem souhlasím.    U nás se rozčilujeme nad vládou, přitom nevidíme na krok přes svou zaslepenost. Stále řešíme stejné otázky především u sebe. Lidé disponující mocí rozhodovat za lid by si měli uvědomit, že tyto situace se v dějinách mnohokrát opakovaly a pokud nerozjasníme ten domokratický opar, mohli bychom se jako Evropská kultura naprosto změnit a obávám se že nikooliv k lepšímu. V případě zavládutí islamského učení by jistě nakonec došlo k zániku vlastní kultury a pravděpodobně bychom přišli i o mnohaleté vědomosti, naší kulturní a intelektuální "Babylonskou knihovnu", kterou jsme po tísíciletí budovali.      Nechci působit rasisticky, ale jednou jsem občan země a kultury, ve které jsem se narodil a respektuji její zákony. Jistě budu mluvit za jiné, když prohlásím, že i menšiny, jež z nějakých důvodů stanuli tady by tyto pravidla měly respektovat, pokud ne, at se odstěhují nebo založí vlastní stát. Neexistuje, abychom se k menšinám chovali nadřazeně jako k otrokům na těžké práce, ale také nelze, abychom vytvářeli možnost obcházet pravidla viz sociální dávky na pět, šest dětí, jež platí lidé pracující s dítětem jedním či dvěma. Konkrétně v tomto případě bych snížil sociální dávky, ale zároveň kompenzoval snížením daně přímé, popřípadě podporou matek, které jdou na mateřskou z pracovního poměru,...    Co se multikulturalismu týče je nejhorší možnost, kdy se víra staví nad zákon. Sami víme, jaká dokázala být křesťanská víra. Přečtěte si Korán a vězte, že ten se dá vykládat ještě mnohem radikálněji vůči nevěřícím a jiným vírám. Doposud si neprošel mnoho staletí temna a nezaoblil se. Dokonce i mírné pojetí této víry může být v převládající většině v průběhu generací zneužito zejména v době jakékoliv krize ke své radikalizaci a obviňování, potlačování a znerovnoprávnění ostatních kultur, i když to je v povaze lidské s vírou i bez víry. Věřím tedy, že islám je opravdovou hrozbou, která by Evropu mohla opět semknout, ale i vrhnout do dalšího temného období.Takže lidi, pojďme se vykašlat na to hašteření a směřujme své úsilí jinam, do rozvoje, k moudrosti, do vesmíru apod. 
0 0
možnosti
UT

Undisputed Truth

29. 4. 2012 9:11
Mě se naopak článek velice
Mě se naopak článek velice líbil. V jistém smyslu slova nechápu, že obhajujete islám - já si naopak myslím, že islám svou agresivní povahou za to může (a i kdyby ne, tak ímáni zneužívající korán ano). Muvíte, jako by se Vás to netýkalo, ale toto se dotýká i Vás - ano, je to přirozený běh věcí, že vitálnější a silnější civilizace nahradí starou - ale ve Vašem zájmu je, aby se tak nestalo.Článek se mi velice líbil: BRAVO!
0 0
možnosti
JS
Nesnáším manipulaci se strachem.
Z toho se Evropa podělává, protože se sama přestraší. ostatně, co čekat od civilizace, která je na sešupu. Neumí se postavit protivníkovi, dovede ho jen vskrytu a nebo z dálky pomlouvat, ale ve skutečnosti s nimi kšeftuje, až FBI brání (a nestačí na to, aby zamezil kšeftování prezidentské rodiny s představiteli toho "agresivního"islámu, jak píšete)... Jaký já jsem "obhájce" islámu oproti Bushovic rodině !?! Islám není "v podstatě" agresivní - a pokud, pak ve stejné míře, jako judaismus a křesťanství (ve Starém i v Novém zákoně najdete pěkné návody k masakrům, respektive aviza budoucích násilností v božím jménu - jen to číst otevřenýma očima). Máte pravdu v té poznámce o "zneužívajících imámech" - totéž však platí pro kněží i rabíny.Článek je typickým produktem pokleslé evropské zvyklosti (kultura to není), lhát si do kapsy. Takto se opravdu tato upadající civilizace nevzchopí, když bude vidět všude kolem sebe na světě blbce a vrahy, a doma rozbije všechna zrcadla ...p.s. Zásadně jsem proti tomu, dávat teroristům a masovým vrahům tolik mediálního prostoru. To je přímo návod k opakování. Civilizovaná společnost upírá těmto xindlům jméno i tvář. Obrázek masového vraha jako ilustrace tohoto článku je obludnost! Proč tam nejsou fotografie a jména obětí, aby si každý dovedl představit, že by i jeho děti mohly skončit rukou takovéhoto "zachránce civilizace", který si asi po spatření turbanu šel rychle  vyměnit spodní prádlo, ale na neozbrojené děti střílet, to ano ???? To je opravdový charakter obhájce "půdy a rasy". K zblití.
0 0
možnosti
JS
To je hodně špatný článek.
Je to škoda, že tak vyznívá, přes zajímavé náznaky. Podléhá však všeobecné hysterii a demagogii (a moje reakce nepochybně vyvolá další příklady zaslepenosti a skryté agresivity). Autor mluví o jistém pohybu dějin a zároveň se na něj strašně vzteká. Ano, určitá civilizace ztratí smysl, sama v sobě ho ztratí, když její soběstřednost a požitkářství přiškrtí byť jen prostou reprodukci obyvatelstva.Za to ale nemůže islám - to vakuum po vymírající civilizaci (která si navíc sama lže a hledá vinu v druhých) vyplní kdo je zrovna v sousedství a v lepší kondici.Podstatně mi vadí typická jednostrannost článku a klišé, směšující automaticky antisemitismus s antisionismem. A nadto - vůči muslimům se asi nikdy nic špatného nedělo, proti husitům stáli samí dobrodušní světci, kteří by ani lokýtkem do nikoho nevrazili, asi? Toto jednostranné vidění, resp. křivení dějin vylučuje diskusi. Ale ozvat jsem se musel.
0 0
možnosti
O

Olegis

29. 4. 2012 8:12
V Afgánistánu se koná Utoya každé 3 měsíce
Tento mesiac prišlo v Afganistane dosiaľ o život 40 príslušníkov príslušníkov zahraničných síl. Od začiatku roka sa ich počet zvýšil na 131.V Afganistane zahynuli ďalší traja vojaci NATOKÁBUL. Severoatlantická aliancia dnes oznámila, že pri bombových útokoch v južnom a východnom Afganistane zahynuli jej vojaci... 
0 0
možnosti