Diskuse k článku: KOMENTÁŘ: Silvestr jako teroristický útok a právní řešeto

Diskuse uzavřena, nelze přidávat příspěvky

  • Příspěvků: 22
  • Poslední: 3.1.2019 14:45
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
P. Cis 3.1.2019 12:56

Asi nikoho nepřekvapí,

že nejen pro sílící tlak probudilých elit na uzdravení společnosti i přírody a kvůli ochraně mého zdraví, celospolečensky té nejvyšší hodnoty, která stojí minimálně tak vysoko, jako dostatek dobré vody, zdravých potravin nebo čistého vzduchu a proti podrývání víry v demokracii, či dokonce ve smysluplnost státu, bez úkoru vašich plic a vašeho klidu,

ale také s ohledem na míru hroucení život udržujících planetárních struktur,

jsem ani neprsk!

M. Mikulec 2.1.2019 16:51

Je zajímavé, jak se rozhádají poslední malí uživatelé nebo odpůrci rachejtlí. Podstatné je to, že je někdo vyrobil, dovezl, prodal- a všichni na tom vydělali. To je jako s cigaretami: tak je zakažte a přestaňte prudit. Když se totiž něco vyrobí, tak se to i prodá a používá. To je překvapení.

B. Rameš 2.1.2019 14:48

Popravdě, jak stárnu, tak se mi ten silvestrovský kravál taky líbí čím dál méně, zejména když mám jako třeba letos virózu a nejraději bych spal. Hloupé je to, že když zakážeme všechno, co se komu nelíbí, můžeme si rovnou uvázat oprátku kolem krku a skočit. A ne, mister Sangrail, nedá se zakázat jen "to špatné".

C. Sangrail 2.1.2019 21:50

Já taky nejsem přítelem zbytečných zákazů a hlavně si uvědomuji, že je velmi obtížné definovat "to špatné". Proto bych místo kategorií "dobro" a "zlo" použil kategorický imperativ a klasické "moje svoboda končí (až) tam, kde začíná svoboda druhého". S tím se dá pracovat.

B. Rameš 3.1.2019 14:45

Upřímně, věty jako "Moje svoboda..." se pěkně poslouchají, ale s jejich aplikací je trochu problém, Tak kupříkladu, sahá "moje svoboda" tam, kam dosáhnu? Tam, kam doslyším? Tam kam dohlédnu? A jak interaguje se svobodami jiných? Kupříkladu, nesnáším kopr. Když si někdo v hospodě vedle mě dá koprovku, mám si přesednout já (jeho svoboda jíst koprovku), nebo on (moje svoboda v pohodě se najíst)? Je moje svoboda být v klidu nad svobodou jiných v klidu nebýt?

M. Skřivan 2.1.2019 14:08

Hezký hejt a tupá demagogie v jednom, neuvěřitelné. Přesně pro TOHLE málokdo bere ekology vážně. Skoro mám pocit, jako kdyby autor žil v dokonalém paralelním vesmíru, v němž je vše skvělé, všichni pracují (neustále) pouze pro vyšší dobro či záchranu světa a kde i jeho trus voní po fialkách...

Nežijeme v ideálním světě. Pokud chce autor dle logiky jeho článku omezovat produkci odpadu a zachránit svět, měl by usilovat o zrušení většiny sportů (plýtvání vodou a energiemi, ohromná produkce plastových oděvů / odpadů, neméně nákladná léčba zranění), měl by prodat PC, na němž psal tento slint (výroba jednoho PC generuje až tunu odpadu včetně těžkých kovů) a nakonec vytáhnout hlavu ze zádele...

C. Sangrail 2.1.2019 14:14

Takže vám se líbí, když na Silvestra někdo hodí z balkonu na chodník petardu, která se na zlomek vteřiny zableskne, asi jako když připálíte sirku od sirky, a vzápětí práskne, vyděsí kolemjdoucí a všechny psy v okolí a zůstane po ní obal, který se balkonový hrdina samozřejmě nebude obtěžovat sebrat?

M. Skřivan 2.1.2019 15:15

Moje postřehy plynou z toho, co autor v článku píše. Vaše odpověď mi přijde spíš jako manipulace ve stylu: Tady máš jeden extrém - a protože nesouhlasíš s článkem, tak tohle zlo určitě schvaluješ!

Blbost je často průvodní jev lidské činnosti, takže NE, balkónové granátníky neobhajuju. Slabé vymáhání pravidel je v Čechách obecně problém. Dávat rovnítko mezi terorem a Silvestrem mi ale přijde zcestné, zbytek článku je pak zcela mimo.

C. Sangrail 2.1.2019 21:52

Jenže to, co popisuju, není extrém, to je dost časté chování. Jinak máte samozřejmě pravdu jak v tom, že nejde o "teror", tak i ohledně vymáhání pravidel v ČR.

C. Sangrail 2.1.2019 12:14

Stačilo by, kdyby obce uspořádaly na Silvestra pořádný, velkolepý, profesionálně zorganizovaný ohňostroj. Soukromé akce ve stylu "pustím pět neduživých petard z balkonu, třeba to bude zábava!" by pak mohly být zakázány, aniž by to lidem vadilo. Vždy je třeba vedle zákazu nabídnout pozitivní alternativu. Ale nic takového se nestane, protože jsme postkomunistický Divoký východ a nenecháme si od nikoho poroučet. Je to totéž jako brčálově zelené fasády našich novostaveb (přece nebudeme brát ohled na sousedy!) nebo reproduktory namontované na fasádách a hrající popík do veřejné ulice (i špatná reklama je reklama, že?).

J. Šrámek 2.1.2019 9:57

Stejná slova jsem četl od jednoho fanatického vegetariána.Jak lidé žerou chudáky zvířátka,jak druzí je musí chovat jen proto,aby se ti druzí mohli přežírat.Kdyby jedli lebedu a trávu,bylo by na světě nádherně.Těch čoklů je již tolik,že jejich omezení bude nutné v budoucnosti.Ono je vcelku jedno,kterému druhu šílenství lidé propadají.Nelze jedno potlačovat a druhé preferovat!

C. Sangrail 2.1.2019 12:15

Nemusíme hned ode zdi ke zdi. Nemusíme být vegetariáni, ale také nemusíme jíst maso třikrát denně.

D. Stirský 1.1.2019 20:46

Autor má pravdu - dělbuchy atd. z duše nesnáším. Jenže! Zákaz = nová regulace, kontroly, úřady... A i z výroby a prodeje zábavní pyrotechniky žijí tisíce lidí. A tak si říkám, že jednou za rok by to snad šlo vydržet.

C. Sangrail 2.1.2019 12:16

Ano, zábavní pyrotechnika podporuje zaměstnanost. Např. zaměstnanost v nemocnicích, kde se přišívají utržené prsty a hojí spáleniny...

M. Bilkova 1.1.2019 19:46

Na jedné straně má autor pravdu,ale hned popírá možnost svobody, a to nevybíravým způsobem.Jeden den v roce se lidé mají právo radovat a oslavovovat, jestliže si to přejí.

P. Holeček 2.1.2019 8:29

Radovat se a oslavovat můžete třeba třikrát denně po celý rok, tomu nikdo nebrání, ale tohle už je spíš šílenství

C. Sangrail 2.1.2019 12:09

Já si dokonce myslím, že lidé mají právo se radovat a oslavovat ("oslavovovat", jak pěkně říkáte) každý den! Ale nemusí přitom omezovat ostatní. Já to tak dělám. Raduji se a oslavuji pozemský život prakticky denně a nikdo o tom nemusí vědět.

J. Kotala 1.1.2019 18:59

Lid potřebuje hry a zábavu.

V. Kotas 1.1.2019 19:57

A mají na to. Ale nemuseli by se trumfovat, kdo toho víc vystřílí.

j. jonáš 1.1.2019 18:48

Přesně!!! všechno zakázat!!! To by tak hrálo, aby se lidé radovali!!!

C. Sangrail 2.1.2019 12:10

S trochou představivosti určitě přijdete i na způsoby radování, které neobtěžují okolí.

P. Holeček 1.1.2019 15:52

Ta kombinace arogance a lhostejnosti se šíří společností jako rakovina

Najdete na Lidovky.cz