Diskuse k článku: MACHALICKÁ: I když bychom radši upálili Brežněva, Palachův čin měl smysl

Diskuse uzavřena, nelze přidávat příspěvky

  • Příspěvků: 69
  • Poslední: 28.1. 2019 3:47
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
C. Sangrail 23.1.2019 21:27

Paní Machalická, kdyby se nedejbože upálil váš syn na protest proti něčemu, s čím byste sama třeba také nesouhlasila, a vy jste pak dvacet let pozorovala, že se nic nezměnilo, stále byste tvrdila, že smrt mladého člověka "měla smysl"?

J. Novák 19.1.2019 5:09

Tak když jsem se v článku dočetl, že spolužák Palacha Stanislav Hamr: "S Honzou jsem v diskusích strávil tisíce hodin...", tak jsem se zasmál a šel jsem od článku. Do Peruna, 1000 hodin je čistých cca 42 dnů, takže, když připustím, že denně "diskutovali" 8 hodin, tak prožvanili ročně přes 120 dnů, tedy třetinu roku! Kdy se ti dva vlastně učili, spali a či dokonce pracovali? Vždyť oni pořád jen žvanili a žvanili! A to mají být "naši hrdinové", jo? Už se nedivím, že z toho věčného žvanění Palachovi je.lo a spáchal sebevraždu...

J. Cedivoda 19.1.2019 13:45

Chtělo by to nepřehánět. Snad všichni z nás se ve svých mladických letech zabývali i politikou. Studenti filizofie snad víc než ostatní. Určitě to nebyly tisíce hodin to ale patří do propagandy. Určitě většinu lidí v ČSSR rozčílil vpád SSSR, Polska, NDR, Maďarska a Bulharska do naší země a to přes odpor prezidenta, vlády a parlamentu. Nesmysl byl na tato vojáky střílet, zbytečné bylo jim něco vysvětlovat, oni to stejně nechápali. Vše záleželo na situaci - rozděleném světě, studené válce, ideologii, politické reprezentaci. NIC by se tehdy nezměnilo, i kdybychom se všichni polili benzínem a zapálili. Smrt Jana Palacha byla naprosto zbytečná, živý by dokázal víc. Takto posloužil jen politickým "aktivistům", kteří se na něm profilují, přiživují a používají ho jako nástroj propagandy - proti Rusku v úplně jiné době a v úplně jiném kontextu.

J. Novák 20.1.2019 4:50

S tím, co jste napsal, mi nezbývá, než souhlasit. Ale dejte si pozor, abyste tu těmi aktivisty nebyl označen za komunistu a pátou kolonu! Totiž to, co jste napsal, naprosto nezapadá do oficiální propagandy ani do škatulek komunisto a jiných bijců. :))

P. Ponáhlo 18.1.2019 10:16

HMMM..Když USA obsazovaly Granadu, nebo jiný stát, tak určitě tam nějací hrdinové zapálili jejich prezidenta, to víš že jo ..))

K. Horák 17.1.2019 13:06

A proč se tam včera,v rámci boje proti zlu, někdo neupálil ? Nebo tu žádné zlo není ??

C. Sangrail 23.1.2019 21:25

Bohužel upálil, 30% poškození těla, není jasné, zda přežije. A já si říkám, zda by si něco tak hrozného udělal, kdyby nebyl obklopen atmosférou, která Palachův čin (ne oběť, ale prostě čin) glorifikuje.

J. Novák 28.1.2019 3:47

No, jak říkám: Příklady táhnou... A co má být?

J. Nový 17.1.2019 10:09

Ráno otevřu chladničku a hádejte, co nebo kdo tam byl?!

P. Haraším 17.1.2019 11:15

Viliam Nový, to je někdo od Vás?

J. Nový 17.1.2019 11:31

Ten tam nebyl, ani takového neznám. To bude někdo z Kavárny, asi...

K. Horák 17.1.2019 13:08

Popleto Viliam byl Široký, bývalý předseda vlády :-D:-D

J. Novák 19.1.2019 5:18

Havel!?

J. Šrámek 17.1.2019 9:44

Přežvykuje se jeho čin zleva do prava a to,proti čemu ten čin učinil,to se nechává bez povšimnutí.Komunisté jsou málem členy vlády(opět),zločinci kteří vydali rozkazy k mlácení lidí,ke střelbě do demonstrantů jsou málem váženými poslanci.Ani jeden z nich nebyl potrestán!V srpnu bude opět padesáté výročí demonstrací proti okupaci.Tam už vraždili komunistické milice.Dosud nikdo ani nepojmenoval ty,co to dovolili!To je ten obrázek české společnosti.Jakmile pomine prvotní elán,je konec všemu.

J. Lutic 17.1.2019 9:40

Palach byl vůl,jenž svým hrozným činem zlikvidoval vůli národa pokračovat v obrodném procesu. Ach jo, zkušenost je nepřenosná. Pokud by zastřelil zrádce Husáka nebo Bilaka,udělal by pro ČR více !

K. Jež 17.1.2019 22:11

Palachův čin selhal v nadhodnocení kvality našeho národa. Na druhou stranu jakýkoliv odboj, nebo boj neměl smysl. Rusáci by stejně neodešli. A přišli, protože prostě tu měli atomovky a moc se tu koketovalo s volností. Byli jsme ve sféře CCCP. Jsme prostě malá díra mezi kopečky a vždy budeme platidlem, nikdy obchodníky.

P. Haraším 17.1.2019 9:12

kdybychom ovšem upálili Brežněva, tak bychom byli světoví a pak už nebyli, protože bratrský národ slovanský rád masově vybíjí ostatní slovanské národy.

P. Ponáhlo 18.1.2019 10:03

Ukáčka, když v 68-ým přijeli do Prahy na tanku tak hryzali

cibuli a mluvili s kumpány rusky, což se naučili v Říši

a využili toho i pro vytvoření chaosu a anarchie během

ukrobolševické revoluce v r, 1917 v Rusku,kde vládli 70 let

a rozdávali si Krymy a Podkarpatí ))

R. Stary 17.1.2019 4:34

Vazena pani Machalicka. Nelze prehlednout , ze mnoho lidi Palacha nepochopilo, nebo nechtelo pochopit. Chybi nam patriotizmus. Mnoho nasich obcanu ani nevi co to je. Jsou presvedceni, ze patriotismus je zkonzumovat mnozstvi vepro knedlo zelo a zalit to bohate pivem.

M. Valenta 17.1.2019 8:21

... a poslouchat Zemanovy žvásty.

J. Nový 17.1.2019 10:11

Patriotismem rozumím obohacení se jinými kulturami a náboženstvími. Jak to vidíte vy?

R. Stary 17.1.2019 13:38

Pod patriotismem rozumim potrebu pro narod neco udelat a ne kolaborovat s cizi mocnosti ktera nas prepadla.

J. Novák 19.1.2019 5:13

No, o tom, že by sebevražda byla projevem patriotizmu, to jsem tedy ještě nikde nečetl ani neslyšel. Sebevrazi se běžně pochovávali na hřbitově při zdi, neboť spáchání sebevraždy bylo považováno za hřích, event., pokud sebevrah přežil, tak putoval do blázince. Koneckonců, dnešní přeživší sebevrazi do blázince putují také...

R. Stary 19.1.2019 16:25

Prekroutil jste moji poznamku, coz byla domena komunistu. Charakteristicke je pro vas opovrzeni nemocnici ktera se zabyva dusevnimi chorobami. Komuniste lidi ruinovali. Zazil jsem pol. vezne, kteri jiz nemohli pracovat v uranovem dole. Upozornuji vas jako komunistu a prislusnika pate kolony, ze to co delate neni dusevni choroba ale vlastzrada. Aby jste se nemohl vymlouvat, ze jste to jeste necetl, akceptuji ze jste nedouk a ted jste infomovan.

J. Novák 20.1.2019 4:47

No, možná jsem nedouk, milý Starý, ale na rozdíl od vás vím, jak se tvoří podmiňovací způsob slovesný. Takže, pokud chcete příště někoho nazývat nedoukem, tak byste si měl zopakovat gramatiku. To vaše "aby jste" skutečně svědčí o tom, že vy jste "douk", muhehe!

Jinak, pokud v tom, co jsem napsal spatřujete vlastizradu, tak máte možnost na mě podat trestní oznámení. Ale počítám, že to neuděláte, protože jednak na to nemáte, jednak by se vám orgány činné v trestním řízení vysmály hned po obdržení takového blábolu, vy komunisto a pátá kolono. :))

R. Stary 20.1.2019 16:11

"Komuniste lidi ruinovali" muehehe. (To je vase uroven) V jednom mate pravdu. Nejsem pravnik. Ale jak jsem cetl ruzni pravnici zalobu zvazuji. Mozna, ze jiz to nestoji zato. Zjisil jsem stereotyp. Jestlize tollovi dojdou argumenty, reklamuje gramatiku. To ze nejsme pravni stat, s gramatikou to nesouvisi.

J. Novák 22.1.2019 4:03

Jo, to že nejsme právní stát, je mantra mnoha kriminálníků a gaunerů všeho druhu...

J. Novák 22.1.2019 4:07

Jo, Starý ještě něco: Z toho, že neumíte česky, si nic nedělejte a ani se nemusíte rozčilovat, když vám to někdo vytkne. Nejste totiž ani náhodou jediný, ale takových vás jsou tady desítky. Dnešní úroveň znalostí rodného jazyka jen svědčí o popřevratovém úpadku českého školství. A, podle všeho, právě takovým, jako jste vy, přijde, že nejsme právní stát.

R. Stary 22.1.2019 13:50

Napsal jste mi pod jmenem "Jarolav" Novak. To taky neni cesky. To ale neni problem. Problem je, ze kdyz Cechum dojdou argumenty, zajimaji se intenzivne o gramatiku. Ale zvednout uroven nasi diskuze mohli bychom korespondovat treba nemecky. Co vy na to? Krome toho mam slovenskou maturitu. Pomohlo by to?

J. Novák 23.1.2019 3:56

Nepomohlo. Německy vést diskuse můžete na německých serverech, tady byste se asi moc nechytal. Sice rozumím i tak nějak mluvím (otec a jeho předci pocházejí ze Sudet), ale na písemný projev bych si netroufl. Se slovenskou maturitou být vámi, bych se tady moc nechlubil. Nebo jste si nevšiml, jak mnozí zdejší diskutující milují A. Babiše, který s největší pravděpodobností také disponuje slovenskou maturitou? :))

A k tomu "Jarolav" ("Novak" nekomentuji, protože to mám v profilu správně, tedy "Novák"): Při registraci jsem se dopustil chyby, tedy vypadlo mi "s". Situace je ovšem taková, že v profilu můžete změnit vše krom jména příjmení... Takže, o chybě vím, ale opravit ji neumím. Stačí nebo tam máte ještě něco, Stary?

Najdete na Lidovky.cz