Diskuze
ZVĚŘINA: Nepúšťať na školy. Lokální mudrlanti nesmějí omezovat vzdělání dětí
Děkujeme za pochopení.
Jo, "děti" se vzdělávají do čtyřiceti a důchodci makaj do sedmdesáti, aby se stát vůbec mohl z něčeho nažrat. Super.
Rozumny clovek se vzdelava cely zivot. Jen do 40 mozna nekdo nizsiho intelektu.
Není nikomu jasné,proč je tolik učebních oborů nutné končit maturitou.Relikt minulosti,kdy tzv.,,maturita" byla jasným ukončením středoškolského vzdělání.Nyní je těch škol tolik,že účelnost takové zkoušky je nicotná.Jen vytváří důvod zaměstnávat nové ,,pipky" v kancelářích.Soustružník s maturitou,nebo další jiný řemeslník,jakým způsobem využije nabyté znalosti?Dobře pracovat v daném řemesle nikomu nepomůže znalost členů Devětsilu,nebo dalších literátů současnosti.Ani deskriptivní geometrie nepomůže policistovi v pronásledování zločinců.Bylo by možná prospěšnější,kdyby řemeslníci dostali možnost vychovávat svoje nástupce a učit je řemeslo.Dobrého kominíka,soustružníka,pekaře a další neudělá žádná škola.
I soustruznik si muze precist Vergilia v originale. Je hloupost omezovat skolstvi a osnovy jen na to, co se vyuzije v zamestnani. Zamestnani je jen necela tretina zivota a skola ma pripravit na zivot cely.
J. Kotala
Těch SŠ a lyceí je tolik, že na OU nezbývají žáci. To je celé.
A. Stiess
Kdyby na OU ti žáci CHTĚLI - tak by jich tam bylo plno. To je celé.
Násilím se tam "teoreticky mohou" dotlačit. Hejtmani jim zničí život, ale když nebudou chtít dělat řemeslo, tak je nikdo nedonutí.
A. Stiess
Nevolnictví bylo zrušeno výnosem císaře Josefa II. v roce 1781. Do té doby majitel panství rozhodoval o tom, čím se dítě jeho poddaných může vyučit. Teď to zavádí Mračková Vildumetzová - vševědoucí slepice. Volba povolání a vzdělání by měla být svobodná. Hejtmanka by se měla starat o kvalitu výuky - ať ten, kdo na školu nemá z ní během prvních dvou ročníků vypadne, ale nestavět zábrany na vstupu. Učňáky tím stejně nezaplní - ty ostatně v Karlovarském kraji sami radní zrušili - viz Sokolov a Královské Poříčí.
F. Navr8til
Dal bych vám za pravdu, kdyby se na školách platilo školné a každý rodič i student si musel rozmyslet, jaký obor má studovat. Pokud je studium zdarma, pak o těchto záležitostech nikdo nepřemýšlí, protože účet za jeho studium zaplatí daňoví poplatníci. Namítnete, že vzdělaný člověk pak vytváří více hodnot, platí větší daně a tím své studium několikanásobně zaplatí. To je pravda jen v případech oborů, které mají přínos pro společnost. Jaký přínos má pro společnost např. obor genderový specialista, politický geograf nebo etnoekolog? Bude zaměstnán v parazitické neziskovce nebo ve státní správě a místo vytváření hodnot bude dále sosat peníze daňových poplatníků.
S64t75a33n21i16s88l66a95v 42T32o53m81á51š
Samozřejmě Praha ví, co kraje, obce, firmy a lidé v nich potřebují, protože je předurčena být nejmoudřejší a vševědoucí.
Vnímat Prahu jako jakéhosi třídního nepřítele krajů je naprosto zcestné a samozřejmě nepravdivé. Ekonomika Prahy představuje čtvrtinu HDP celé země a navíc přitahuje investice do celé ČR.
Na Slovensku v rozhlase momentálně probíhá soutěž "Ste múdry ako rádio?" , kde posluchači dostanou primitívní otázku a pošlou zpoplatněnou odpověď pomocí SMS s nadějí výhry zájezdu do SAE. Myslím si že pan redaktor Zvěřina by získal tuto cenu okamžitě, protože komplikovaný problém se snaží převelice bagatelizovat. A jen tak mimochodem, ten Vasil Bilak se za krejčího učil v Čechách, v Hradci Králové , takže i ten nápis v titulku by měl být jinak.
Š. Apolen
Dokonce při přijímání do učení to bylo, jako když "Anna proletářka" nastupovala do služby. Také pan mistr neměl zrovna čas, tak ho posadili do pokoje a dali před něho mísu buchet. Tu také řádně "vyčistil".
F. Navr8til
Střední školství trpí stejným typem morové nákazy jako školství vysoké. Bujením nepotřebných genderově ekologicko multikulturních oborů. Školy je rády zřizují, protože je zvládně i naprostý hlupák, není třeba se učit a stačí se k maturitě či státnici prožvanit. Vzhledem k financování studentů na hlavu, jsou takové názkonáklaové obory obzvláště atraktivní. Takoví lidé pak nacházejí zaměstnání jen ve státní správě a v parazitických neziskovkách. Nebo jako redaktoři v České televizi. Stát pak vynakládá další desítky miliónů na přeškolování a další výuku těchto kvalifikovaných nezaměstnaných. Mnohem účelnější by bylo, kdyby stát ve spokupráci s kraji a zaměstnavatelskými svazy stanovil preferované obory a zastavil financování nepotřebných parazitických oborů. Mohly by je vyučovat soukromé střední školy. Samozřejmě za plné školné.
Když dostanu do ruky práci některých vysokoškolsky vzdělaných konstruktérů, jímá mne hrůza a děs z toho, co vyplodili. A ještě víc takových? Bože chraň!
Ano, popis turbíny by měl mít úroveň povídek Guy de Maupassanta. Ten ovšem nevymyslel ani trakař.
V. Kotas
Netřeba rušit školy. Stačí jen návrat ke kvalitě - první ročník nedokončí 1/3 absolventů, k maturitě dojde maximálně 1/2 z nastoupivších do 1.ročníku. Výrazně omezit okecávací obory. A hned bude dost mládeže do potřebných učebních oborů.
S92t29a89n52i41s68l68a25v 72T84o16m42á80š
Tak přesně toto jsem zažil, problém byl v tom, že ti co museli ze školy odejít, dlouhá léta měli vyšší příjmy než ti z maturitou