Podle dnešního Práva zvažuje Český svaz bojovníků za svobodu, že podá civilní žalobu buď na autory díla, nebo na Českou televizi.
Další komentáře a názory Bohumila Doležala najdete na jeho webové stránce www.bohumildolezal.cz
Autorka scénáře Lucie Konášová se prý „dopustila podpisového jednání, když nevyslyšela nesouhlasné argumenty veteránů a ignorovala historická fakta“.
Bez ohledu na uměleckou kvalitu filmu: pokud by k soudnímu procesu došlo, jednalo by se v něm o zcela zásadní věc, totiž o svobodu projevu, zaručenou Listinou základních práv a svobod.
Za prvé, pro výklad nějaké historické události nejsou rozhodující argumenty veteránů. Veteráni nemají žádné nadprávo na výklad dějin a autor uměleckého díla má naproti tomu právo dějiny vykládat a přizpůsobovat svému uměleckému záměru. Zda je dílo zdařilé, nebo ne, posoudí kritika a veřejnost a dělat špatné filmy není trestné.
A za druhé, to, zda určitý výklad dějin „ignoruje historická fakta“ nebo ne, není kompetentní posuzovat soud. Dá se to prokázat jen ve svobodné diskusi s tím, že pravda se prosadí vlastní vahou a nepotřebuje k tomu, jako za Antonína Novotného, jehož dobu mi ta dnešní začíná připomínat, např. spoluúčast represivních orgánů.
Pokud by k procesu došlo, měl by tedy soud konstatovat, že v té záležitosti není kompetentní.
Další komentáře a názory Bohumila Doležala najdete na jeho webové stránce www.bohumildolezal.cz
Autorka scénáře Lucie Konášová se prý „dopustila podpisového jednání, když nevyslyšela nesouhlasné argumenty veteránů a ignorovala historická fakta“.
Bez ohledu na uměleckou kvalitu filmu: pokud by k soudnímu procesu došlo, jednalo by se v něm o zcela zásadní věc, totiž o svobodu projevu, zaručenou Listinou základních práv a svobod.
Za prvé, pro výklad nějaké historické události nejsou rozhodující argumenty veteránů. Veteráni nemají žádné nadprávo na výklad dějin a autor uměleckého díla má naproti tomu právo dějiny vykládat a přizpůsobovat svému uměleckému záměru. Zda je dílo zdařilé, nebo ne, posoudí kritika a veřejnost a dělat špatné filmy není trestné.
A za druhé, to, zda určitý výklad dějin „ignoruje historická fakta“ nebo ne, není kompetentní posuzovat soud. Dá se to prokázat jen ve svobodné diskusi s tím, že pravda se prosadí vlastní vahou a nepotřebuje k tomu, jako za Antonína Novotného, jehož dobu mi ta dnešní začíná připomínat, např. spoluúčast represivních orgánů.
Pokud by k procesu došlo, měl by tedy soud konstatovat, že v té záležitosti není kompetentní.