Brilantní článek bych doplnil jen několika čísly. Oficiálně dostane Hyundai na zhruba 3000 nově vytvořených pracovních míst asi 4,5 mld. Kč podpor. Tedy asi 1,5 mil. Kč na jedno místo. Na základě zkušeností z obdobných investic realizovaných v ČR lze předpokládat, že asi polovina z budoucích zaměstnanců budou cizinci. Tedy na jednoho českého zaměstnance pak připadne podpora cca 3 mil. Kč. K tomu se stát zavázal, že postaví dálnici z Nošovic do Žiliny v ceně 15 – 30 mld. Kč. Protože je jistě mnoho daleko potřebnějších investic do dálniční sítě, lze tyto peníze považovat za součást dotace. Potom nám vychází dotace na jednoho českého pracovníka až na neuvěřitelných 23 mil. Kč. Samozřejmě, že tyto obrovské dotace musí zaplatit čeští podnikatelé ze svých daní a o to méně mohou zaměstnávat lidí. Proto odhaduji, že celkově tyto dotace vedou paradoxně k zvyšování nezaměstnanosti, tedy pravému opaku toho, co je nám halasně namlouváno.
Kdyby český podnikatel chtěl po státu při vytvoření např. 20 pracovních míst pro Čechy podporu ve výši 60 mil. Kč a postavit silnici k továrně jako Hyundai nepochybuji o tom, že by ho všichni považovali za blázna. Co by bylo v případě českého podnikatele bláznovství, je v případě Hyundai vydáváno za obrovský úspěch.
Kdyby český podnikatel chtěl po státu při vytvoření např. 20 pracovních míst pro Čechy podporu ve výši 60 mil. Kč a postavit silnici k továrně jako Hyundai nepochybuji o tom, že by ho všichni považovali za blázna. Co by bylo v případě českého podnikatele bláznovství, je v případě Hyundai vydáváno za obrovský úspěch.