Úterý 30. dubna 2024, svátek má Blahoslav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

ŠITNER: Automobilky mezi mlýnskými kameny. Elektromobily jsou částečně ctností z nouze

Evropská komise navrhla od roku 2035 zákaz prodeje aut se spalovacími motory. Žádné překvapení to není. Pokud je vizí uhlíkově neutrální Evropa k roku 2050, už dávno před tímto datem se musejí prodávat jen bezemisní vozidla.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Sám jsem byl na řadě tiskových konferencí, kde se říkalo, jak je elektřina super a že je to budoucnost značky – a následně, v zákulisí, se už mimo záznam tvrdilo, že je to celé vlastně blbost....A co když to je skutečně celé blbost. Stačí začít trochu počítat a prostě to z hlediska elektrické bilance vůbec nikomu nevycházíí. S jedinou výjimkou , že těch aut bude jezdit jen desetina proti současnému stavu , protože většina lidí si je nebude moci dovolit a to i z pohledu celkových nákladů na vlastnictví...elektřina a vůbec všechno bez levné dopravy podraží. Ale že lidé přijdou jménem "nového lepšího světa" o svá současná auta bez náhrady to nikdo zatím nahlas nikde neřekl a to mi přijde jako obrovský podraz ...Asi můžeme očekávat budoucnost ve stylu žlutých vest, které ve Francii protestovaly kvůli drobnému zdražení benzínu...teď se bude protestovat za zachování automobilismu jako takového.

0 0
možnosti

A77l70o64i52s 28J88a30r40o50š

22. 7. 2021 10:16

Rád bych se autora zeptal, jak by se asi řešily záchranné a všechny jiné práce při haváriích které nás celkem pravidelně postihují (tornádo, záplavy ...) a které jsou především chrakterizované masivním a dlouhodobým výpadkem elektřiny, až nastane ten krásný svět totální elektromobility. Nebude takové to známé: království za baterku?

0 0
možnosti

No, proč by mně měly vadit jako technikovi elektromobily. Jen jsem proti nesmyslným kampaním a dotačním deformacím. A pokud chceme, aby si lidé kupovali elektromobily, musí být cena někde jinde, zejména, budou-li hlavně sloužit jako městská auta. Tahat ty tuny v bateriích na větší vzdálenosti, je opravdu debilita. Ale na větší vzdálenosti by se mělo jezdit rychlovlaky, jenže tady jsme ještě v době kamenné. A propos, v Číně stojí městské vozítko na úrovni Škody Citygo cca 5 000, - USD. Jede to osmdesátkou s dojezdem 200 km. To by byla bomba, jenže by nám to rozvrátilo automobilový průmysl a energetiku zároveň.

0 0
možnosti

Cena bude jinde - mnohem vyšší, protože dnes automobilky prodej eaut dotují z normálních aut (Tesla z povolenek).

0 0
možnosti

a takových blbů bude přibývat, to nejde zastavit

0 0
možnosti