Čtvrtek 2. května 2024, svátek má Zikmund
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Více minusů než plusů

První zveřejněný případ Čecha, který spáchal asistovanou sebevraždu v zahraničí, přidal na vážnosti poslanci Borisi Šťastnému, hlavnímu advokátovi eutanazie mezi našimi politiky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jurij

23. 8. 2007 0:35
Dům spočinutí. Sex, sci-fi nebo budoucnost eutanazie?

http://jaknatoo.blogspot.com/2007/08/dum-spocinuti-porno-sci-fi-nebo.html" target="_blank" rel="nofollow">"Dům spočinutí. Sex, sci-fi nebo budoucnost eutanazie?"  8-o 8-o 8-o

0 0
možnosti

Jirka

6. 8. 2007 10:49
Videt objektivne

je nekdy problem. Obavam se, ze casti diskutujicich i autorovi clanku vzal schopnost rozumne tema posoudit jejich nabozensky postoj. I ja bych mel kvuli vire z euthanasie obavy, ale jen proto nebudu proti ni hledat falesne argumenty. Nezapomenme ma to byt o dobrovolnosti, o tom, ze aspon stat nam prestane regulovat aspon tu posledni fazi zivota. Nikdo snad nemluvi o nucenem odstrelu invalidu. Dobrovolne by to ostatne melo byt i pro lekare, podobne potraty. Co nechces nedelej, ale nenut jine, nejsi Buh.

0 0
možnosti

Vlastimil

6. 8. 2007 11:42
Re: Videt objektivne

Nedávejte odpůrcům euthanasie nálepku náboženských fanatiků. Příznivci euthanazie vycházejí z falešného předpokladu, že člověk v poslední fázi života je schopen jednat zcela svobodně a racionálně. Jenže takovýto člověk už většinou pořádně nevnímá dění kolem sebe, dokonce už může být i nesvéprávný. Obávám se situace, že k posteli takovéhoto člověka přijde skupinka lidí, mladá sestřička jej s úsměvem pohladí po hlavě, vezme za ruku e něžně řekne: "Dědečku/babičko, tady nám to podepíšete, pan doktor vám potom píchne jednu injekci a už vás nebude nic bolet." A pacient se usměje, přikývne a podepíše. Euthanazie se tak stane prachsprostou likvidací bezbranných. Právě toto je objektivní vidění situace. 

0 0
možnosti

jb

6. 8. 2007 10:43
Pane Fiedere,

mrkněte se na španělský film Hlas moře. Možná pak bude smýšlet jinak...

0 0
možnosti

Vlastimil

5. 8. 2007 22:38
Jen tak mimochodem

ten zmiňovaný Čech, který postoupil euthanasii ve Švýcarsku údajně nebyl žádný těžce umírající člověk, ale naopak mladý muž - vozíčkář. Mladý sportovně založený muž ochrnul po neuváženém skoku do vody a nedokázal se smířit s perspektivou života na vozíčku. Údajně jej měl léčit na psychiatrii známý lékař Cyril Höschl. Jak se zdá, tak neúspěšně. Takže v tomto případě se z euthanasie stala obyčejná likvidace invalidy. To je už opravdu jako za nacistů.

Nikdo nemůže nikomu zabránit v sebevraždě, pokud je daný člověk k sebevraždě pevně odhodlán. Ale nikdo nemůže nutit lékaře, aby byly povinni něco takového dělat. 

0 0
možnosti

redy

6. 8. 2007 0:46
Re: Jen tak mimochodem

to tvi udajne me dost irituje, protoze ja muzu klidne tvrdit ze "udajne" ... doplnit si muzes sam!

0 0
možnosti

Bambus

5. 8. 2007 21:44
Pravo jedince o sobe rozhodovat.

S autorem clanku nesouhlasim, dela z vazne nemocnych Cechu nesvepravne bytosti zavisle na pribuznych kteri se jich kvuli sve slabosti a lenosti chteji zbavit. A to je hloupost.

Hodne zalezi na osobnosti cloveka zadajiciho asistovanou sebevrazdu, nemusim zduraznovat ze urcite nebude nabozensky orientovan a bude to clovek ktery se neboji svepravne rozhodnout o svem zivote. A ja si myslim ze na toto rozhodnuti ma kazdy pravo.

A proc zrovna Cesko by tuto sanci svim smrtelne nemocnym nemela dat? Proc si rikat ze na to za dane situace u nas nemame podminky(a Svicari a jini je snad maji lepsi)? Nemeli bychom zapominat, ze jedno z nejdulezitejsich prav je paravo jedince jednat podle sveho uvazeni v mezich zakona.

Jen nabozensky zalozenym jedincum nezazlivam ze eutanazii odsuzuji, kdokoliv jiny ma pravo o svim zivote rozhodovat sam.

No ale at si zakonodarci a cernoprdelnici delaji co chteji, nastesti kdyz budu chtit tak se proste v klidu odstrelim a kdyz nebudu moct tak to zena udela za me.:-)

0 0
možnosti

Lékař důcodce

5. 8. 2007 19:48
Tiposlanci jsou snadkompetzentní

rozhosdovat o včem??

0 0
možnosti

ctenar

5. 8. 2007 6:44
State jdi do riti

Cele zakazovani cloveku se rozhodnout jak ukoncit muceni jimz jsou lide v konecnych fazich nemoci vystaveni je jen ukazkou jak si stat prisvojuje veskerou moc nad obcanem.Obcan neni nic vic nez tazne zvire poskytujici dane,v podstate bezpravne a predmetem regulace osvicenymi,vsevedoucimi a vsemocnymi vladari.Nic na tom ze je to sebranka grazlu,lharu,podvodniku,zlodeju a mnoha totalnich kretenu.Zdaleka jim nejde o

nejakeho cloveka zda chce opravdu ukoncit zivot pro nesnesitelne bolesti nebo uz ma dost lezeni bezmocne deset let utrapeny mozek v hnijicim tele.To je to posledni co jim vadi byt s tim vzdy argumentuji.Hlavni problem je ze se takovy clovek vymyka silne ruce statu,ROZHODUJE SE UDELAT ZAVAZNY CIN SAM O SOBE. A to je prece pro vsemocny stat ktery musi 24 hodin denne troubit svou vsemocnost a vseznalost nepripustna alternativa.ROZHODOVAT SAM O SOBE????Co by si po tom obcanstvo mohlo vymyslet a vyzadovat dalsiho??Nez se clovek nadeje tak by mohli obcani taky pozadovat referenda rozhodovat o tom jak se ma zeme a narod vyvijet.Copak je mozne aby si ta luza 10 milionu vzala do rukou oprate misto "vyvolenych"??Kdepak,nutno zakazat co se da,pro jistotu.(Y)>-(Y)

0 0
možnosti

5. 8. 2007 17:19
Re: State jdi do riti

JE TO TAK.

0 0
možnosti

AeroKarel

4. 8. 2007 23:34
Zajímavé je,

že ve věci euthanasie chce dotyčný Boris Šťastný ponechat lidem právo volby (souhlasím, ať se katolíci třeba uřvou), ve věci kouření v putykách by jim toto právo bral. Nechť ten dobrý muž, zřetelně naplněný mladickým zápalem a smyslem pro PR, se přidrží jednotného přístupu. Jinak je pro smích.

Jako jehovistický zápal "Cibulkovců".

0 0
možnosti

Azazel

5. 8. 2007 8:34
Re: Zajímavé je,

Pokud někomu systematicky ničíš zdraví a zasmraďuješ vzduch, tak to s právem volby nemá nic společného. Je to stejné jako kdyby chtěli majitelé restaurací prodávat zkažené jídlo a ty by ses oháněl "právem volby"

0 0
možnosti

Nebojsa

4. 8. 2007 23:02
Jako za Hitlera!!! Povolení euthanasie v Kriminálním státě??? Bůh nás před tím ochraňuj!!! Stačí si přečíst: NEJVYŠŠÍ VLÁDNÍ KRIMINALITA: Tajná Zpráva o masovém rozkradení českého národního majetku komunistickým KGB, GRU a jejich SPOLEHLIVÝMI vládním

Proč "naši" mocní a vlivní nechtějí USA: NEJVYŠŠÍ VLÁDNÍ KRIMINALITA: Tajná Zpráva o masovém rozkradení českého národního majetku komunistickým KGB, GRU a jejich SPOLEHLIVÝMI vládními strukturami dnešní ČR!!! UVEDENO JMENOVITĚ!!! (Prosím o INTENZIVNÍ šíření!!!!!!!) http://www.cibulka.net/petr/index.php?akce=statistika" target="_blank" rel="nofollow">http://www.cibulka.net/petr/index.php?akce=statistika

PO 18-TI LETECH "SAMETOVÉ REVOLUCE" PŘEKVAPENÍ JEN PRO NELÉČITELNÉ POLITICKÉ HLUPÁKY, ANEBO DOBŘE PLACENÉ ČESKÉ NOVINÁŘE V CIZÍCH SLUŽBÁCH: Nejdůležitější polistopadoví "revoluční" ministři - vnitra a obrany - pracovali pro StB (KGB, GRU...)!!!

http://www.cibulka.net/petr/search.php?rstext=all-phpRS-all&rstema=13" target="_blank" rel="nofollow">http://www.cibulka.net/petr/search.php?rstext=all-phpRS-all&rstema=13

Stačí si přečíst Putinovo UMĚNÍ VÁLKY: TŘINÁCT ZLATÝCH PRAVIDEL, JAK PORAZIT PROTIVNÍKA BEZ BOJE A ANIŽ TO TUŠÍ: NEJVYŠŠÍ ŠKOLA INFILTRACE A POLITICKO-MASMEDIÁLNÍCH MANIPULACÍ

http://www.cibulka.net/petr/index.php?akce=statistika" target="_blank" rel="nofollow">http://www.cibulka.net/petr/index.php?akce=statistika            

0 0
možnosti

Hell

4. 8. 2007 9:25
Demagogie

Tak strašnou demagogii, jaká je cítit z přečteného článku, jsem už dlouho neviděl. Setkal se autor vůbec někdy s lidmi skutečně trpícími? Se starými lidmi, kteří už nemohou ani sami chodit, jsou odkázáni na asistenci ve všech svých i nejintimnějších potřebách, s lidmi, kteří již jen trpí a vědí, že už to v jejich devadesáti letech jiné nebude? Kolikrát už každý z nás, který je ošetřuje, slyšel tu větu: Už , aby si mě pánbíček vzal. Vím, že většina by si i přes své potíže na život nesáhla, ale nechápu, proč jim nedat možnost si o svém životě rozhodnout sami. Podepsat a vypít lék je nikdo nedonutí, pokud nebudou chtít.

0 0
možnosti

kokos

6. 8. 2007 11:03
Re: Demagogie

no to co uvadite neni casto problem utrpeni ale osameni, a protoze Ti lide maji pocit, ze vsechny jiz jen otravuji, tak cteji ze sveta odejit... Uzakonit Euthanasii bude katastrofa, jiz vidim dalsi krok, jak budou zasedat "komise odborniku", aby rozhodli kdo ji ma podstoupit  a kdo ne... to bude dalsi krok, to Vam garantuji. POkud se nekdo rozhodne sam zabit, tak at se samo ten akt postara a nese si nasledky, je z toho hodne spatne karmy....a vam vsem preji zachovani zdraveho selskeho rozumu :-)

0 0
možnosti