Nejhorší a dost reálný scénář? Vyšehradské nádraží půjde k zemi stejně jako Těšnov

Premium

Zchátralá budova Nádraží Vyšehrad. | foto: Anna Boháčová, MAFRA

  14:30
Po téměř čtyřiceti letech řízeného chátrání Vyšehradského nádraží, které probíhá takříkajíc v přímém přenosu, se zdá, že je jeho konec zpečetěn. Nový majitel, developer Milorad Miško Miškovič, se s tím evidentně nehodlá moc mazat a nejspíš rychle dosáhne na kýženou demolici, k níž marně směřovali předchozí majitelé podnikající ve stejné branži.

Celý článek je jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit

Barák už je prakticky v havarijní stavu a s památkovou ochranou (které požívá od roku 2000 a byla mu hodně platná) to tento hoch jistě dokáže skoulet. Zatím ohlásil, že zde hodlá vystavět 170 mikrobytů s parkovacím stáním. V lepším případě vybourá celé nádraží, ponechá jen čelní zeď a s klidem se pak může tvářit, že budovu zachránil.

To je oblíbený manévr všech investorů, kterým jde o památku až v poslední řadě a zajímá je hlavně lukrativní místo a to, jak jej komerčně využít. Jen namátkou, takhle byl v Praze ošetřen kubistický dům U Myšáka ve Vodičkové ulici, zbylá část Ringhofferovy fabriky na Smíchově a další.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

99
Předplatit
Flexibilní, bez závazků
Automatické obnovování

Roční

989
Předplatit
Nejlepší poměr cena/výkon
Ušetříte 17%

Dvouleté

1 889
Předplatit
Nejvýhodnější
Ušetříte 20%

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.