Diskuze
ZVĚŘINA: Bez peněz se školství nezlepší. Velkolepé školské plány končívají volbami
Děkujeme za pochopení.
Problémů ve školství je řada a podfinancování je jedním z nich. Nalít do tohoto systému hodně peněz bez náležité diferenciace je nebezpečné. Učitelé neschopní nebo všeho schopní by měli po zvýšení počtu těch schopnějších školství opustit. Proto je ze strany školských odborů takový odpor k diferenciaci. Pokud jim ale náležitě přidáme, nikdy se jich nezbavíme, protože jinde by takového platu nedosáhli.
Školství není o penězích, pane Březino, ale o naprosté neprofesionalitě a neschopnosti úředníků ministerstva školství. Toto ministerstvo je totiž zcela zbytečné a zbytečně draze placené ze státního rozpočtu. Zřizovateli a provozovateli škol jsou v naprosté většině případů Krajské úřady, ev. města či obce. Ty by měly také za činnost škol a školství obecně odpovídat. Peníze na provoz těchto škol mohou dostávat přímo z ministerstva financí. Pro vytváření koncepcí školství není třeba žádné ministerstvo. Bohatě stačí odborná organizace o cca 5-7 lidech, odbornících. To by bylo hned ušetřených miliard! A celostátní mzdové tabulky pracovníků ve školství? Zrušit ! Každý zřizovatel, ev. provozovatel může své pracovníky ve školství platit dle vlastního uvážení. A mzdové nároky učitelů vůči státu? Zmizely by.
Proc to neresit podle profesora Parkinsona a zrusit ministerstvo skolstvi?
Pokud nejsou schopni zavest maturitu z matyky tak proc existuji? Dat kazdemu obcanu maturitu lze i bez ministerstva skolstvi.
Takova je moje pravda (citat z me oblibene knihy) pane z Pirkenstejna.
J. Miksik
Ryba smrdi od hlavy, cely koncept je spatny, stary, zkostnately, ucitele s tim nic moc nezmuzou.
Jen cpaním peněz do prázdna přinese jen nové káry parkujících již i před vesnickou malotřídkou.
Školská soustava musí mít ve společnosti postavení, které odpovídá skutečnosti, že je základem systematického vzdělání a jeho úrovně. Systematický přístup musí být ovšem k tomu, co a jak učit, tedy inovace obsahu výuky. K tomu jsou hlavní cestou kvalitní učebnice a studijní materiály na úrovní požadavků rozvoje společnosti, řešení problémů a inovační schopnosti. A to potřebuje vyhledávací výzkum toho, co efektivně učit (cvičit) pro budoucnost i současnost. Zdrojů informací je velké množství. Tak můžeme rychle dosáhnout pokrok. Jak někdy uvádím, současné a budoucí problémy vývoje společnosti potřebují novou vzdělanost a žáci a studenti na školách se potřebují setkávat s tvůrčími osobnostmi, které se podílejí na rozvoji vědy a řešení problémů. Vím to z vlastní zkušenosti a děkuji jim.