Diskuse k článku: Dálniční známky mají skončit už příští rok. Platit se bude přes internet

Přihlaste se



REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.
  • Příspěvků: 47
  • Poslední: 26.1.2019 9:49
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
J. Moravec 25.1.2019 12:26

Ten zakon bude mit platnost na nekolik let. Ze tam je maximum 2000 kc, neznamena to, okamzite zdrazeni na 2000kc. Proste to umoznuje behem platnosti zakona vybirat az 2000kc. Presto je to divny zpusob davat nejake castky natvrdo do zakona. Zakon ma resit veci vseobecne a cena dle vyhlasky nebo podobne. To je jako by v zivnostenskem liste byly vsechny prodejni ceny nejakeho obchodu. A pri zmene cen by se muselo zadat o novy zivnostak. Jo ceske zakony jako v bananove republice.

J. Blatný 25.1.2019 12:14

Tak za 2000 Kč ať si strčí dálniční známku do své nenažrané (_!_). Za tyhle peníze by dálnice musely být naprosto dokonalé a bez jakýchkoli dopravních omezení, uzávěrek, kolon etc.

J. Black 25.1.2019 12:43

Za naprostou většinu kolon můžou arogantní řidiči, kteří nedodržují pravidla silničního provozu (překročení povolené rychlosti, nedodržení vzdálenosti mezi vozidly, jízda ve špatném pruhu, nevěnování se řízení, ...).

J. Moravec 25.1.2019 13:00

Kdo jezdi rychle, spis uvolnuje dalnici pro ostatni. Akorat to nesmi byt pitomec ktery udela nehodu. Nebo jiny pitomec ho sestreli, protoze ma reakci jako prasek na spani. Nejvetsi prohresek v kolonach je drzet zbytecne velky odstup. Pri prvnim pohledu si kazdy mysli, ze je uplne jedno jaky rozestup je. Ale pri blizsim pohledu je to zasadni vec. Aut s malym odstupem projede behem casove jednotky vic, nez s velkym odstupem. Aby nevznikaly zacpy, musel by se odstup linearne snizovat s klesajici rychlosti. Zachovani kontinuity plati i na D1.

A. Rente 25.1.2019 10:13

Člověku se chce říct, že časový princip patří na parkoviště - na cesty je lepší kilometrový princip. Jenže pak si uvědomí, že řeč je o D1...

J. Tachovsky 25.1.2019 11:32

D1 je nejvetsi parkoviste na svete

I. Veselý 25.1.2019 9:32

Tak snad roční "předplatné" bude na 365 dní a ne od 1.ledna do 31.prosince. Prostě zaplatím ji 13. května a bude platit do 12. května dalšího roku. Nebo budou stále vydělávat i na tom, že jsem auto koupil koncem léta a zaplatit známku jsem musel jako na celý rok ikdyž platila jen do konce ledna?

J. Tachovsky 25.1.2019 9:34

Ja spis doufam ze bude od 1.1. do 31.1. nasledujiciho roku

A. Polidar 25.1.2019 8:29

No konečně ! ! ! Jak chceme dohnat Evropu, když nám i Slováci utekli o tři ( ? ) roky ?

J. Dřevojan 25.1.2019 9:31

S naším stávajícím prezidentem se spíš Evropě vzdalujeme a přibližujeme Rusku.

F. František 25.1.2019 9:55

Vaši pravicaci už to mohli zavest když naposledy vládli 2006 - 2013!!! Ale Mirek s Markem, Nagyovci a Kalousek měli jiné zájmy. Jak co nejvíce podojit stát!

J. Dřevojan 25.1.2019 10:04

Nikoho z nich jsem ani jednou nevolil.

J. Nový 25.1.2019 10:27

A co teprve Británie se svým Brexitem, že?!

T. Beren 25.1.2019 8:16

Časové kupóny jsou na draka. Vždy bude zvýhodněn ten, kdo jezdí často, před tím, kdo jede jen občas. Nejspravedlivější a nejvýnosnější je kilometrové mýtné, tj. platím jen tolik, kolik ujedu. Infrastruktura i jednotky jsou, chybí jen odvaha komunistických parlamentních srágor toto prosadit i pro osobní auta.

J. Dřevojan 25.1.2019 8:31

Třeba se divím, proč Brusel nepřišel s nějakým univerzálním řešením v celé EU, co stát, to jiný způsob, místo toho řeší blbosti jako že pomazánkové máslo není máslo, nebo jestli jsou banány dostatečně zaoblené.

T. Beren 25.1.2019 8:42

Ono to k tomu směřuje a pro kamionovou dopravu je tento způsob už i schválený, ale do praxe se univerzální jednotky zavádějí poněkud těžkopádně. Operátor, který takovou palubní jednotku nabízí, musí mít smlouvu se všemi provozovateli mýtných systémů. V tom se proces zadrhává, takže rozšíření na další země je postupné a značně pozvolné.

T. Beren 25.1.2019 8:47

Normu na zakřivení banánů měla ČSSR už v roce 1983 a unijní úpravu jsme převzali v r. 1999, čili dávno před vstupem... :-)

V. Kopta 25.1.2019 9:24

ale furt je to unijní úprava, ať jsme ji převzali moc brzo nebo ne....

I. Veselý 25.1.2019 9:36

A kolik byste si mýtné za kilometr představoval? Už i optimistická koruna je dražší než roční placení. Pokud by se platilo 2000,- ročně je to pětkrát Praha -Brno a zpět a hotovo.

Nehledě na větší složitost systému, kontroly a placení. Předplacená služba bez omezení je jednodušší a podle mého i lepší.

J. Lepka 25.1.2019 9:49

Předplacená služba je lepší jen pro ministerské úředníky.

T. Beren 25.1.2019 10:08

O sazbu nejde, tu nekdo na zaklade nejakych dat spocita. Jde o to, ze usekove zpoplatneni je nejferovejsi vyber myta. Kontrolu delaji roboti. System usekoveho vyberu je u nas plne funkcni od r. 2007, staci do nej zpojit i osobni auta.

J. Dřevojan 25.1.2019 11:15

Úsekové měření má také tu nespornou výhodu, že takto můžu z minuty na minutu rozhodnout pro přesun po dálnici aniž bych musel něco zařizovat předem na čerpačce apod.

T. Beren 25.1.2019 14:02

Samozřejmě, a navíc zaplatíte přesně jen za úsek, který jste projel. Pokud někdo jezdí po dálnici jen občas a spíše náhodně, je pro něj roční známka příliš drahá, a kratší časové úseky nepohodlné - při každém nájezdu aby včas myslel na to, jestli mu známka ještě platí, a ouha, když ne a zrovna jako naschvál není po ruce žádná ČS nebo pošta.

I. Veselý 25.1.2019 15:51

Takže když nic předem tak by asi musely být vybudovány mýtnice s možností platby v hotovosti (např. jako v Itálii). Vše ostatní by potřebovalo nějakou registraci předem s následnou platbou za projetou vzdálenost. Takže z minuty na minutu by mohla být všechna rozhodnutí po tom prvním a potom by vždy, nebo na konci nějakého zúčtovacího období, následovala platba. A u mnoha lidí i vymáhání dluhu, třeba i exekuce atd. jako např. u jízdy načerno v hromadné dopravě.

T. Beren 25.1.2019 23:03

Místo mýtnic máme dávno vybudované mýtné brány. Vše ostatní je otázka uzákonění a nastavení komunikace bran s palubními jednotkami os. aut, které se nemusí každoročně obnovovat, ale jsou v autě umístěny trvale. Velmi prosté, leč nepopulární. Kapišto?

I. Veselý 26.1.2019 9:49

To o mýtných bránách byla reakce na slova "z minuty na minutu" - tam jiný způsob výběru nevidím.

Palubní jednotku, jak zmiňujete vy, musím mít předem a buď předem, stejně jako u známky nebo registrace pro elektronický výběr, nebo následně platit (buď si předplatit kilometry nebo zaplatit za ujeté). Takže z "minuty na minutu" by to stejně nebylo.

J. Husařík 25.1.2019 10:24

Pán asi nejezdil po dálnicích ve Francii a nebo Itálii a tak možná netuší, proč se má radovat, že jezdí tak levně po Českých dálnicích. Nálepky už nejsou v Rakousku i na Slovensku a považuji to za super věc, takže já tuto inovaci vítám. Vadí mi sundávání nálepky někde dole z okna. Je to otrava. Už mám dálniční známku 14 dnů koupenou a čekám až na poslední chvíli, než ji zase budu muset šudlit z ona. Tak ještě příští rok a sbohem šáteček. Vadit to bude asi té tiskárně, těch je mi trochu líto, možná budou muset i někoho propustit, ale co se dá dělat.

Š. Matyášová 25.1.2019 10:03

souhlas!!!

F. František 25.1.2019 7:46

Chtělo by to i krátkodobé jízdné po dálnici, třeba jako v MHD. 1,2,3 denní pak týdenní , měsíční , půlroční , roční! Lidé by toho více využívali. Měli by více peněz. Ten kdo jezdí po dálnici denně tak 2 tisice zas tak moc není.

J. Kotala 25.1.2019 7:25

Snad to spárují s pojišťovnami.

Najdete na Lidovky.cz