• Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Benefit města je zánik 20 ha nepořádku

OTÁZKA: Přebudovat na vietnamskou tržnici a VŠ ekonomickou, kde budou přednášet vietnamští stánkaři, jak ukroutit z H.... bič a jak pozvednout úroveň naši ekonomiky. Ti to přece umí nejlépe. Přijeli s holou ři-tí a teď skupují nemovitosti v centru Prahy. Měl by se u nich učit i ekonom Klaus. Alfons
OTÁZKA: Dobry den, pane radni. Pokud se zrusi koleje na Masarycku, viadukt po kterem projizdi magistrala nebude potreba a doprava se bude moci vratit na zem. Mysli se i na toto, tj. na odstraneni magistralniho viaduktu v tomto kontextu? (Pripominam, ze P.Bem rekl v podobnem on-line rozhovoru, ze navratu dopravy na zem v oblasti Karlina vadi prave koleje na Masarycku.) Diky. Tomas Dolezel
OTÁZKA: Můžete, prosím, říct stručně a jasně, co se nyní s Masarykovým nádražím stane? Jsem z těch výroků politiků zmaten... Jirka Dohnal
OTÁZKA: Do jaké míry je v kompetenci Hl. města Prahy určovat podobu železniční dopravy - myslím tím právní rámec věci. Děkuji za odpověĎ J. Dvořáková
OTÁZKA: Proč se každý zastupitel, když je zvolen, více stará o nové stavby než o rošiřování zeleně a zvelebování existujících staveb. Nemají na to vliv úplatky od stavebníků, nebo jak my říkáme po kapitalisticku "developerů"? Petr Laboudek
OTÁZKA: Dobrý den. Nejsem z Prahy a mám z toho čím dál větší radost. Kultura v Praze = zničit a transformovat (hl. ať prosperuje pan Kratochvíl = jeho divadlo a jeho přátelé milují ODS). Doprava v Praze = zničit a vydělat na prodeji lukrativních ploch (nádraží, které je pro Prahu nezbytné bude přestavěno nejspíše na obchodní centrum). Mohu vědět kolik obchodních center je ještě pro Prahu třeba? Jen abych měl představu kolik veřejných ploch bude třeba ještě "výhodně prodat". Druhá otázka je: Kdy zavedete poplatky za vjezd do Prahy? Bude třeba nejdřív vytlačit hromadnou dopravu, aby to prosperovalo? Tibor
OTÁZKA: Dobrý den pane radní, mohl byste stručně nastínit, jakou kvalifikaci máte pro výkon Vaší funkce - školy, praxe atd. Děkuji, M. Janata M. Janata
OTÁZKA: zdravim vas, chtel bych se zeptat jake duvody vas vedly k tvrzeni "zeleznicni muzeum tam rozhodne nebude" (cit. LN)? neni to v rozporu s rozhodnutim vlady o prislusne instituci? laarsen
OTÁZKA: Dobrý den, nepřijde Vám že zrušením Masaryčky chce jen někdo přijít výhodně (levně) k velmi lukrativním pozemkům? Prosím nerušte nám první nádraží, stačí když dostavíte ulici na Florenci. Vojta
OTÁZKA: Jestliže chcete zrušit Masarykovo nádraží, kde by pak končily vlaky od Kladna? A od letiště, v případě tzv. rychlodráhy? M.Kouba
OTÁZKA: Ludvík Vaculík Vás v LN označil za hlupáky, ne-li zločince. Co Vy na to? Oskar
OTÁZKA: Dobrý den, existuje nějaká studie, která analyzuje nárůst dopravy na Hlavním nádraží po případném zrušení Masarykova? Argumenty pro zrušení Masarykova nádraží mi připadají účelové: Masarykovo nádraží je výborně napojené na MHD, což se o Hlavním říci nedá (vzdálenost mezi zadními nástupišti a zastávkou tram je přes 0.5km). Masarykovo je sice slepé, ale příměstské jednotky jsou oboustranné, takže to nehraje roli. Cestující ze Středních Čech se potřebují dostat do centra, ne jím projet (což je údajná výhoda průjezdného nádraží). Jaké jsou tedy pravé důvody pro jeho zrušení? Vojtěch Knězů
OTÁZKA: Pokud zrušíte Masaryčku a něco se stane na Wilsoňáku, bude muset 30.000 cestujících vystoupit ve Vysočanech, Libni, Dejvicích a pod. a jak je dopravíte do středu Prahy? Vždyť by se dalo nad kolejemi postavit domy, hotely, garáže, krámy a pod., akorát 5 m vysoké přízemí by sloužilo vlakům. Pokud by někdo ale chtěl a nemusel vyhovět jiným zadáním. I prodloužení Opletalky do Karlína by mohlo jít vrchem, tak jako kousek vedle magistrála. Janoušek
OTÁZKA: Dobrý den, proč projekt karty Opencard musí mít anglický název a ne český? Proč se kvůli tomu musí rušit normální kupony, o které je stále velký zájem? Chcete nám zkazit život?!? Petr
OTÁZKA: Do toho snad máme také co mluvit my České dráhy rice
OTÁZKA: S tímto nádražím počítá již spousta běžících, nebo nedávno dokončených projektů (např. Nové spojení a s ním spojená rekonstrukce Hl. nádraží). Pokud by se měla kapacita nádraží něčím nahradit, byly by to také nemalé výdaje. Jaké jsou vůbec důvody pro zrušení tohoto nádraží, které by převážily všechny komplikace s tím spojené? Mám na mysli zmíněné komplikace + kulturní i dopravní.důvody pro zachování nádraží. Yaqub
OTÁZKA: Dobry den, mate casovy odhad, do kdy by se presunula doprava na hlavni nadrazi? Casto se v souvislosti s presunem mluvi o rychlodraze na Ruzyni a do Kladna, predpoklada se pak, ze bude draha koncit na hlavnim nadrazi? Je presun nadrazi do roku 2013 (planovana dostavba rychlodrahy) stihnutelny? Dekuji za odpovedi. JR JR
OTÁZKA: Předpokládám, že buď svůj názor na úplné zrušení Masarykova nádraží přehodnotíte, nebo byl záměr dezinterpretován novináři. Jak byste se díval na alternativu rekonstrukce odbavovací budovy a la hlavní, komerční zástavba ulice k Florenci, včetně letištního terminálu (a přidání celkem 2-3 kolejí pro buštěhradku a rychlodráhu) a průchod z perónů Masaryčky na ÚAN, včetně např. průchozí nákupní galerie a la Vaňkovka v Brně? Zachováním nádraží v min. stávajícím rozsahu budou mít obchodníci zaručenou maximální návštěvnost zákazníků - cestujících z ÚAN i Masaryčky. Tomáš Gottschalk
OTÁZKA: Dobry den, mate odhadovanou financni rozvahu, kolik se prodejem objektu vydela, a jake proti tomu budou naklady (prelozeni koleji, uprava hlavniho nadrazi, atd.), a kolik tedy bude cisty zisk pro mesto? Mohl byste prosim nastinit orientacni odhady? Dekuji. JR JR
OTÁZKA: Az me vyzenete od Masarycky, neco si zase najdu. Co vy na to? Treba opodal v parciku u Jindrisske veze, i kdyz tam uz je ted taky plno... bezdomovec
OTÁZKA: Dobrý den, proč se o rušení Masaryčky mluví pouze v konfrontačním tónu zrušit vs. zachovat? Není na stole nějaká varianta, která by umožnila zachování funkce nádraží pro osobní dopravu? Například stavět nad peróny a místo odstavných kolejí a zchátralých chatrčí podél nádraží? anonym
OTÁZKA: Ještě další argument pro zrušení žel. provozu na Masarykově nádraží: 4) Je nesmysl mít 2 nádraží v centru města, doslova vedle sebe: díval jste se někdy např. na mapu Londýna, Moskvy a dalšícj měst? Víte, kolik metrů jsou od sebe vzdálena nádraží King´s Cross, St. Pancras International a Euston? Víte, že 2 z nich jsou neprůjezdná? Jako radní rozhodující o rušení nádraží byste to vědět měl. 5) zajímalo by mne, kolik lidí přestupuje nebo potřebuje přestupovat mezi Mas. n. a hl. n., případně kolik cestuje z "Kladna na Karlštejn" (a v jiných v budoucnu navrhovaných průjezdních relacích). Proč je tak potřebné protáhnout Opletalovu ulici na Florenc? Co je to za argument? Když už, tak proč nevybudovat podzemní obchodní pasáž pod kolejištěm Mas. n.? Že by to nebylo pro developery tak atraktivní? Realista
OTÁZKA: Dobry den, pana Langmajere. Na uvod meho dotazu bych chtel uvest ze jsem volicem vasi strany, bohuzel mam ale problem s komunalni politou ktera se mi u ODS cim dal tim vice prestava libit. Muj dotaz: proc se stavi metro na letiste, kdyz nektere jeho zastavky nebudou vyuzite, stavba bude velice draha a EXISTUJE MNOHEM LEVNEJSI RESENI - vlakova trat, ktera by potom pokracovala az do Kladna? Napriklad v Mnichove na letiste vedou dve linky S-Bahn. Naklady na metro budou mnohem vetsi, nebylo by lepe ty penize pouzit na rychlejsi stavbu trasy D? Dotaz druhy: proc je cena za prestupni jizdenku 26 Kc? Nevadilo by mi 30 a ani 25 ale tento napad je skutecne nelogicky. Diky za odpovedi a mejte se P.S: moznost kupovani jizdenky SMSkou nebo i ted ta Opencard jsou skvele napady. Tomas
OTÁZKA: Budu určitě opakovat některé předchozí dotazy, ale nedá mi to : Pane radní , nemyslíe, že byste měl především řešit špatnou dopravní situaci v Praze a železnice je součástí tohoto řešení neboť je využitelná jak pro vlastní městskou hromadnou dopravu tak i pro příměstskou . Argument, že vše převezme Hlavní nádraží považuji za absurdní, to byste stejně mohl navrhnout třeba zrušení jedné stanice metra, když nedaleko je druhá. A už vůbec by naopak nemělo být Vaším zájmeh prosazovat záměry developerů Ostatně bytových a kancelářských prostor je jednak nadbytek a navíc každé další by zvýšily nároky na dopravní obslužnost . A vy chcete svým návrhem dopravní obslužnost výrazně zhoršit ? Jsem volič ODS, ale Váš postoj mě plní hlubokám znechucením pavel
OTÁZKA: Jednou peckou jste prebili druhou. Vypada to, ze uz si nikdo nepamatuje, ze jste to musel byte nejspis vy, kdo schvalil pozemky pro knihovnu. Jak je mozne, ze jste z toho najednou vycouvali? Nevznikl cely problem s blobem prave na vasi strane? Jirka
OTÁZKA: Nemám dotaz, jen konstatování. Jsem člověk spokojený se životem v této zemi. Vážím si toho, že žiju tady a ne třeba v Angole, nebo Gruzii. Máme všechno co potřebujeme k životu a proti většině světa nám fakt nic nechybí. Smutnou součástí naší země jsou ale politici. Kdybych si připouště co vše se děje na politické scéně, život bych si už tak neužíval. Kdybych si to připouštěl, strašně by mě štvalo její upadání po výměně lidí jako Václav Havel za různé Ráthy, Richtery a Čunky . Díky bohu za světlé vyjímky jako je pan Schwarzenberg. Ale k věci. Rozhodnutí o zrušení nádraží patří mezi skupinu nepochopitelných a to vlakem nejezdím. Hlavní část nepochopitelnosti tkví v právě realizovaném, obrovském a stovky milionů požírajícím projektu propojení všech pražských nádraží. Pravda, ještě to není dokončeno, ale ta koordinovanost rozhodnutí je opravdu obdivuhodná:o) Jan Šimek
OTÁZKA: Rada MHMP rozhodla o zrušení Masarykova nádraží. Rozhodnutí je v konfliktu s Ministerstvem dopravy, Ministerstvem kultury a Českými drahami. Na zřízení železničního muzea existuje Usnesení vlády ČR. Masarykovo nádraží mimojiné využívají obyvatelé z Kralup a dalších měst a jejich radnice proti zrušení nádraží protestují. Je Vám to jedno? Hlavní nádraží odbaví denně cca 40.000 cestujících, Masarykovo 30.000. UVĚDOMTE SI LASKAVĚ, ŽE JSTE PLACEN Z DANÍ OBČANŮ, ABYSTE ZASTUPOVAL JEJICH ZÁJMY (ZACHOVÁNÍ ŽELEZNIČNÍHO PROVOZU NA MASARYKOVĚ NÁDRAŽÍ). MÍSTO TOHO ZASTUPUJETE ZÁJMY DEVELOPERŮ! Argumenty pro zrušení železničního provozu na Masarykově nádraží: 1) nádraží je neprůjezdné, vlaky se musejí přepřahat = NESMYSL, většina příměstských vlaků (a bude jich stále více) jsou jednotky s obousměrným provozem, jako metro 2) hl. n. kapacitu Mas. n. pojme = NESMYSL, možná stávající provoz, nicméně železniční příměstská doprava zaznamenává nárůst přeprav osob. Neuvažujete náhodou výhledově o ukončení vlaků končících na Mas. n. v Libni, Vysočanech, Dejvicích??? Když podzemní nádraží na hl. n. ještě dlouho nebude... 3) je potřeba nabídnout pozemky na Mas. n. kvalitním developerům, postavit byty, obchody a kanceláře - z jakých údajů vycházíte? Ze statistik volných bytů a kancelářských prostor v novostavbách v Praze??? Stýská se už radním po všimném za Palladium stojící o pár metrů dále? Jaká bude dopravní dostupnost? Hybernská, magistrála neustále ucpaná, metro v centru plné (všechny trasy), nádraží chcete zrušit; domýšlí Rada svá rozhodnutí? Děkuji za odpovědi. Realista
OTÁZKA: chovate se jako stado slonu vporcelanu. jeste ze nejem prazak. asi se budu muset za vas stidet. ivo byvaly clen zelenych
OTÁZKA: Jaké jsou Vaše priority a představy o Praze, znemožnit rychlou dopravu přímo do centra Prahy, komplikovat zbytečně cestujícím život tím, že Hlavní nádraží bude ještě více přelidněné ? Michal
OTÁZKA: Dobrý den, jako voliči a členu ODS je mi z Vás maximálně smutno. Je skutečně strašná představa, jak na základě tlaku investorů dokážete uvažovat o likvidaci nádraží, které je pro celý pražský dopravní systém nenahraditelné Martin
OTÁZKA: Ta otázka už tu zazněla - Před dvěma lety jste zabil autem v odstavném pruhu 28letou ženu, případ byl odložen, vyšetřující policista odešel od policie. Tedy spíše byl vyštípán ... Kdopak Vám pomáhal se zametením pod koberec tohoto závažného kriminálního činu? Langer? Vesecká? Pospíšil?Děkuji za odpověd´ Azazelo
OTÁZKA: Proč se navrhuje pro oblast Masarykova nádraží výstavba bytů a obchodů? V centru je takových pozemků minimum, proč nedostane přednost univerzita, knihovna nebo park? Jiří Bělunek
OTÁZKA: dobry den, zvazujete opravdu vsechny alternativy? sice nadrazi nezbourate jako komunisti tesnovske, ale vysledek bude stejny. je to prvni prazske nadrazi, pro primestskou dopravu uzasne - na nastupisti jste okamzite, nemusite dlouhe minuty probihat chodbama a podchodama. a po case nam ho bude zavidet cela evropa. alespon to muzeum, je to preci nase kulturni dedictvi. marta
OTÁZKA: Pane radní.Kterého dobráka zase tohle napadlo?Copak je v centru málo kanceláří a hotelů?Hotelieři už dnes brečí,že mají málo hostů a hotely poloprázdné.Co budeme s těma barákama dělat,až k nám turisté přestanou jezdit úplně,ať už kvůli drahotě,jejich okrádání na ulici či v taxiku nebo kvůli tomu,že nejsme schopni jim ukázat nic jiného než václavák a pražský hrad.Vnitřní Praha je už teď pomalu vylidněna.Měli by jste se v té tkzv.vysoké politice ryche vzpamatovat,nebo po Vás v centru Prahy za chvíli zbyde jen neobydlený skanzen,který ale bohužel nebudete mít ani komu ukazovat. lada
OTÁZKA: Záleží Vám víc na penězích které chcete získat zrušením nádraží nebo na lidech, kteří potřebují rychlé spojení do centra a pohodlný bezbariérový přestup na MHD?!? Občan poškozený kapitalismem
OTÁZKA: Dobrý den, jsem zásadně proti unáhlenému rušení Masarykova nádraží, protože nevěřím tomu že by se na Hlavní nádraží vešly vlaky z Masaryčky, když Hlavní nádraží je již dnes dost vytížené a Masaryčka také určitě nevzeje prázdnotou. Z Masarykova nádraží se pohodlně přestupuje na tramvaj a na metro, zatímco z Hlavního musím chodit na tramvaj ještě čtvrt kilometru na tramvaj !!! Proč chcete zrušit nádraží, které dobře funguje? Jak podporujete veřejnou dopravu? Proč chcete zrušit nákladové nádraží Žižkov, to jako máme trpět další páchnoucí kamiony místo ekologické vlakové nákladní dopravy? Proč nehájíte veřejný zájem ale zájem nějakých přiblblých developerů, kteří prodávají malé byty za přemrštěné ceny nedostupné obyčejným občanům?!? Zklamali jste mě, nepřipadá Vám rušení nádraží nelidské? Byl jste na Hlavním nádraží? Děkuji za odpovědi. Jan
OTÁZKA: Ke zbudování Železničního muzea v areálu depa Masarykova nádraží existuje usnesení vlády České republiky. Zohledňujete tento fakt? Vilém Koubek
OTÁZKA: Dobrý den, pane Langmajere, zrušení Masaryčky mi příjde jako jedna velká chyba, které budou pociťovat a litovat další generace. Mnohem rozumější mi přijde varianta, kdy by z Masaryčky vznikl dopravní uzel . Příjde mi na hlavu postavené, že by se investoři ještě hrnuli do staveb dalších nákupních středisek, když jich tolik je nevyužito a lidi do nich nechodí. Navíc na Nám.Republiky je jedno středisko - tudíž pokud jde o dostupnost k nákupu pro lidi z vnitřní Prahy, tak to je taky vyřešeno. Děkuji za odpověd a těším se na to, že vyhraje ZDRAVÝ ROZUM. Hanka
OTÁZKA: Cítím se trochu blbě. Volil jsem ODS, ale přijdu si podvedeně. Nejdřív radní Richter, který podle mě prokázal absolutní neschopnost a leváctví, teď Vy. Nemyslím si, že musí jít nutně o korupci ve formě peněz, ale o to je to horší, že máte takový systém myšlení. Už asi do nikdy do urny hodit lístek, na kterém budou Vaše jména, nemůžu. Proč bych to měl udělat? Jakub
OTÁZKA: Napadlo vás taky, že by šlo oba záměry zkombinovat ? Zachovejte nádraží a zakomponujte jej do uvažovaného projektu. Koleje mohou být pod plánovaným bulvárem a nové budovy okolo. Všude ve světě se to tak dělá. Má to jedinou nevýhodu. Zisk vašich "obchodních partnerů" bude o něco menší. liberal shark
OTÁZKA: Milý Martine, chci se zeptat jen na ty nové mosty směrem k Vítkovu, které tam teď vznikají - ty by šlo využít pro Hlavní nádraží? Zdraví Tě Tvůj spolužák Honza Šulc Jan Šulc
OTÁZKA: To co národ dělá národem je vědomí si kontinutiy, to znamená, že existují věci, domy, ulice, města, která připomínají dějiny tohoto národa a to nejsou pouze památky staré stovky let, ale i např. domy staré několik desítek let. Vy se snažíte pamět národa a tím i vědomí si konti nutiy dokonale vymazat svými developerskými a mocenskými a finačními zájmy. Styďte se. Osobní otázku: "myslíte si, že vaše pokání za to co jste udělal, bylo dostatečné"? karel
OTÁZKA: Nechápu co proti Vám všichni mají,vždyt´ děláte tolik pro lidi! Vlastníma rukama stavíte byty pro mladé . Ale dovolte mi otázku na tělo ,jste Žid? Leopold Hilsner
OTÁZKA: Ještě jednu otázku.Jak zodpovíte lidem,kteří ztratili na Pankráci své blízké a je jedno,zda za nacistické okupace,a nebo za dob komunistické zvůle,že tam umožníte stavět jakési nákupněobyvatelské gheta?To již jste tak nenažraní,že by jste prodali i tak posvátnou půdu,kde trpělo,a zahynulo tolik nejlepších synů a dcer této země?To vám není opravdu nic svaté?Co jste to za lidi? Jan Gajer
OTÁZKA: Dobrýden, Před dvěma lety jste zabil autem v odstavném pruhu 28letou ženu ,případ byl odložen ,vyšetř.policista odešel od policie.Byl jste pod vlivem?! Jak je to se zametením pod koberec tohoto závažného kriminálního činu?Děkuji za odpověd´ J.mcCain
OTÁZKA: Pane radní.Jste přesvědčen,že každé rozhodnutí"radních"je to správné?Je vám jasné,že kopírujete nekulturní rozhodnutí komunistických samozvanců,příklad Denisovo nádraží?Jste si vědom.že tímto rozhodnutím ztratíte v Praze jako"ODS" dost voličů?Máte jako radní trestní imunitu,a nebo budete před vypršením volebního mandátu kandidovat do senátu? Jan Gajer
OTÁZKA: Vy prý jste polovzdělanec? To bývalo za komunistů taky, říkalo se tomu kádrová rezerva. Jako tomu říkáte v ODS? Breburda J.
OTÁZKA: Dobrý den, pane radní! Nevíte odkud má radní Richter ten milion, který slibuje jako odměnu za prozrazení autora toho pornokomiksu? Z normálního platu radního, nějakých těch 80 tisíc, to při svém rozhazovačném stylu života nemůže našetřit. Šábují se radní o úplatky, které ve svém resortu vydojili a nebo si každý nechává to svoje? Behemot
OTÁZKA: Vážený pane, to nemyslíte vážně? Máte vy na magistrátě nějaký kulturní a dějinný cit? Až Bin Ládin vyhodí do vzduchu Hlavák, to bude teprve mazec, Praha bez nádraží!?!? Petr Kimler
OTÁZKA: Kolik Vám a ostatním Modrým strakám ta šmelina s pozemky asi tak hodí? Dva tři milionky každému radnímu za ODS? Nebo i víc? Pavkovi ovšem nejméně dvojnásobek, potřebuje penízky na svůj oblíbený heráček, kasírovat a prát penízky bude jako vždy jeho oblíbený kasír Roman Janoušek, taky "Byrgi" si bude chtít líznout o nenažranci Jančíkovi z Prahy 5 ani nemluvě. A takovej ten tlustej, trochu pomatenej, co nosí pořád pistoli v kufříku - Žďárský, tak ten že by vůbec nic nechtěl?? Tak jak je to, pane radní, povídejte, přehánějte!?? Brouk a Babka
OTÁZKA: Myslím že nějáký dotaz ma Mn je zbytečný, pokud tam už chcete mít byty, ale vysvětlete proč tomu tak má být!!!! Milan
OTÁZKA: dobry den, praha by rada olympijske hry. ale rusi si nadrazi, chysta se zastavovat obrovske plochy (bubenec, rohansky ostrov, nakl. nadr. zizkov..). nebude vam to pak chybet treba pro sportoviste, vesnicku, dopravu turistu do metropole? davate si veci do souvislosti, nebo jen tak "placate z pisku", co vas zrovna napadne? Vite, jak je vytizene hlavni nadrazi, aniz by se tam odklonily osobni vlaky napr. jen z masarykova nadrazi? zajdete si tam.. tzv. s-bahn uz vas neba? A penize, ktere uz stal projekt zeleznicniho muzea, nam zaplatite vy nebo jini radni? bylo by dobre, kdyby jednou v cechach meli amateri aspon tu soudnost a vysoce odborne veci konzultovali s profesionaly. snad vase funkcni obdobi brzy skonci! stepan
OTÁZKA: Vazeny pane, jezdite nekdy vlakem? Silne o tom pochybuji, jelikoz i neznalemu laikovi (ktery ovsem aspon obcas vlakem z hlavaku ci Masarycky jede) musi byt na prvni pohled jasny, ze vlaky z Masarycky se na hlavak proste vejit nemuzou... Andrej
OTÁZKA: Myslíte, že "krátké studium" na stavební fakultě ČVUT je dostatečnou kvalifikací pro výkon Vaší funkce? Jaké máte zkušenosti s územním plánováním? Michal Jankovský
OTÁZKA: Panu radnímu bych vzkázat, že asi moc nejezdí vlaky. Masaryčka je nejlepší nádraží pokud se týká regionální dopravy v Praze. Vylezete z vlaku , za dvě minuty jste u několika tramvají. Za pět minut naq nástupišti metra. Za pět minut v ulici Na příkopě nebo Na poříčí. V řadě metropolí mají nadraží s tzv.kusými koleji, tj. neprůjezdná. V regionální dopravě, kde jezdí jednotky se stanovišti strojvedoucího na obou stranách soupravy to vůbec není na závadu. Doporučoval bych radním i zajet do Zürichu a tam pozorovat dopravu na hlavním nádraží. Ano na Masaryčce je spousta volných prostor na komerční využití - v ulici Na Florenci, ale ty obchody potřebují kupující a ty mohou být na nádraží, kudy proudí denně desítky tisíc cesrtujících. A mohl bych pokračovat. Vlakem do Prahy jezdím 50 let a vím o čem je řčeč. Třeba to utrpení, když po zrušení Těšnova, jsme více jak 20 let končili ve Vysočanech. Masaryčka je zkrátka ráj a dá se skloubit nádraží i komerce. A byty? Ty skutečně mohou být jinde. A železniční muzeum? Lepší místo nenajdete!!! Josef Šalda
OTÁZKA: Pane radní , jaké ja Vaše nejvyšší vzdělání v oblasti tvorby územního plánování , máte vysokou školu , ne však" právnickou" jako Jan Kalvoda blahého času , kdy jako podvodník s titulem byl ve vládě ? mmf
OTÁZKA: kdy jste byl naposledy na Masarykove nadrazi? guarez
OTÁZKA: kdy jste jel naposledy vlakem? guarez
OTÁZKA: Znamena Vami schvaleny navrh zmeny uzemniho planu v tuto chvili pouze zruseni stavebni uzavery potrebny k stavbe kolem ulici Na Florenci? A to ostatni pak prekroutila media v dobe okurkove sezony? guarez
OTÁZKA: nemeli by o pripadnem zruseni masaryčky rozhodovat predevsim odbornimi a nemelo by byt rozhodnuti vysledkem sirsi diskuze? guarez
OTÁZKA: Vite o tom, ze se diky stavbe Noveho spojeni proinvestovalo v souvislosti s Masarykovym nadrazim srovky milionu? chcete je jen tak vyhodit do vzduchu? guarez
OTÁZKA: je vami schvaleny navrh v rozporu s memorandem podepsanym primatorem Bemem (tez clenem rady hl.m.Prahy) o stavbe rychlodrahy na Kladno koncici na Masarykove nadrazi? guarez
OTÁZKA: Dobrý den. Rozumím myšlence diametru, předpokládám, že vycházíte z něčeho takového: "http://www.auto-mat.cz/udrzitelna_doprava/moznosti_zeleznice_v_praze_lejcar.pdf". To má logiku a těžko to lze odmítat. Kladu však otázku: Nenašel by se způsob, jak do diametru zapojit i Masarykovo nádraží? Diametr by pak neměl přímý přestup jen na metro C a D na Hlavním nádraží a A a C u možné zastávky Muzeum, resp. Opera, ale i na trasu B metra. Masaryčka má až neskutečně výhodnou polohu a bylo by škoda se jí vzdávat. Napadlo mne následující řešení: Obousměrné soupravy, které by na Masarykovo nádraží zajížděly. Prostě vlak by přijel dejme tomu od Buben a pokračoval úvratí pod Hlavní nádraží, kde by se spojil s plánovaným diametrem. Vyžadovalo by to tunel pod Hlavní nádraží, ústil by zhruba v 1/3 Husitské mezi Hybernskou a Trocnovskou, zbytek současného zázemí (depa, sklady apod.) by byl využitelný pro rozvoj. Uznávám, že by to byl běh na dlouhou trať, ale aspoň prověřit by se to dalo, zda je to technicky možné, ne? P.S.: Smím-li radit, příměstská železnice se stane mnohem atraktivnější, když se jí nebude říkat příměstská železnice, ale středočeské metro. Pavel Hasenkopf
OTÁZKA: Dobrý den, developeři platí lépe než technické muzeum, že? amotorik
OTÁZKA: Dobrý den, proč se léky s pseudoefedrinem budou volně prodávat až do konce roku? Proč to politici okamžitě nezakážou? To se vám líbí, že je tu čím dál tím více feťáků hlavně na tom nádraží které chcete zrušit? Kdybyste totiž úmyslně nenechávali volně prodávat ty léky dealerům drog aby to pak dávali feťákům, tak mohlo být nádraží čisté. Jenže vy asi chcete aby lidi byli zhnuseni co nejvíc feťákama na nádraží a aby vám povolili ten obchod že jo? Emil
OTÁZKA: Pokud modernizací Wilsonova nádraží dojde k "nadbytečnosti" Masarykova nádraží, to je dobrá zpráva pro přehuštěný střed Prahy. Mám dva nápady: 1/Na místě zrušeného nádraží udělat park, prostě klidovou zónu. Pod tím podzemní garáže. (Stejně tak na celé Letenské pláni!) 2/Na místě přijezdových kolejí, vč. Negrelliho viaduktu zbudovat cyklistické stezky. Co Vy na to. Karel Prokopič, Praha 7
OTÁZKA: Pane radní, kolik jste už dostal a kolik ještě máte slíbeno? NM
OTÁZKA: Proc vadi to, ze nadrazi je slepe? Jak zajistite, aby HLavni nadrazi zvladlo pojmout mnohonasobne vyssi zatez? Vnimam zruseni MN jako nasledek silne developerske lobby a touhy radnich po okamzitem zisku, nemam pocit, ze radni zastupuji zajem Prazanu a lidi pracujicich v Praze, ze vytvareji krasnejsi a funkcnejsi mesto pro pristi generace. katerina v.
OTÁZKA: Jaké jsou argumenty pro zrušení Masarykova nádraží, tedy jak byl obhajován návrh změny územního plánu? Chce radnice touto změnou vyvolat korupční jednání např. v ČD? rok emigrací
OTÁZKA: Opět se jedná o modrý tunel ODS. Jsou to přece poslední stavební parcely v centru. Tak proč by tam mělo být nádraží pro socky, že? Odpovíte? anonym
OTÁZKA: Mě by spíš zajímalo, co uděláte s velmi velkým množstvím nepřizpůsobivých občanů, bezdomovců, narkomanů a opilců, kteří se v centru Prahy a hlavně kolem nádraží pohybují? Vždyť je to ostuda a kazí to dojem z jinak velmi krásného města, jakým Praha bezesporu je. V jiných velkých městech v zahraničí to jde, proč ne u nás?? Borda
OTÁZKA: Zrušení osobní železniční dopravy na Masarykově nádraží je logická samozřejmost, o tom není třeba diskuze. Spíše mě zajímá, jaké konkrétní kroky plánujete ke zlikvidování dálnice alias magistrála v centru města, zatím se v této věci neděje vůbec nic. A nemyslete si, že mě uchlácholíte tím, že pár metrů u Václavského nádraží schováte pod zem, to jsou navíc jenom vyhozené peníze neřešící příčinu. Martin
OTÁZKA: Nevadí vám, že chcete zlikvidovat, podobně jako bolševici Denisovo nádraží, památkově chráněnou budovu kvůli choutkám několika developerů? JSP
OTÁZKA: Vážený pane radní, to, o čem chcete rozhodovat,. patří někomu jinému, českému státu. Kde berete tu drzost? Nádraží Praha Masarykovo zachycuje frekvenci cestujících v nejzatíženějším směru příměstské dopravy, to jest, od Kolína. Tento nápor nádraží Praha hlavní nemůže z kapacitních důvodů pojmout. Kde berete tu drzost? V současné době je před dokončením dlouho plánovaná a rozmýšlená stavba Nové spojení, která výrazně zlepší příměstskou dopravu ve směru východ a sever od metropole. Masarykovo nádraží je její nedílnou součástí, investiční náklady na tuto akci placené státem (tedy námi všemi) činí asi 8 miliard korun. Kde berete tu drzost? Vlakové spojení centra Prahy s letištěm Ruzyně je reálné pouze na Masarykovo nádraží. Možná to doposud nevíte ale pod nádražím Praha Wilsonovo neboli Praha hlavní se nachází trasa metra C, brzy přibude trasa D a dále zahloubená magistrála. Možnost zdejšího zakončení rychlodráhy z letiště si každý posoudí sám. Kde berete tu drzost? Bidlo
OTÁZKA: Dobrý den, doufám, že Praha opět nebude skákat, jak bude diktovat stavbařská lobby a že zde nevyroste ghetto předražených bytů, laciných kanceláří... Mám z toho trochu obavy, pražský magistrát ukázal za uplynulých let ¨dostt jasně svou nescdhopnost k čemukoli pozitivnímu... narodzíl od magistrátu Berlína nebo Bratislavy. Michal Jeremek
OTÁZKA: Z jakého důvodu je navrhována změna územního plánu, když vlastník pozemků i vlastního nádraží o žádnou změnu nežádal? Proč je navíc navrhována změna v době, kdy byly proinvestovány miliony korun v projektu přímého napojení Masarykova nádraží na další periferní prařská nádraží? Karel
OTÁZKA: Pane radní, co říkáte tomu, že den poté, co se začalo veřejně mluvit o likvidaci Masarykova nádraží, tam spadl jeden ze sloupů? Sibi
OTÁZKA: Jak jsou developeři, zajímající se o pozemek pod Masarykovým nadražím, štědří? F.Vláčil
OTÁZKA: ám velmi silné podezření, že vše začalo velmi levným nákupem pozemků kolem železnice Praha-Kladno s vidinou lukrativního odprodání městu zpět při rozšiřování trati, o jehož potřebnosti se tehdy mluvilo. Proto musel být silně propagován nesmyslný projekt „rychlodráhy“ Praha-Kladno. Dojíždějící z Kladna ale využívají z 90% mnohem flexibilnější autobusovou dopravu a železniční spojení z Kladna de facto dnes nikdo nepotřebuje. Ještě ke věemu se po letech přišlo na to, že dráha má končit na Masaryčce a tudíž její využití k cestám na letiště by bylo sporné, protože spojení na letiště je určeno cestujícím z celé republiky, kteří převážně přijíždějí do Prahy na Hlavní, nikoli Masarykovo nádraží, případně na autobusová nádraží, která jsou rovněž napojená na metro. Místo aby se od nesmyslu zvaného rychlodráha ustoupilo, začalo se dělat všechno možné proto, aby se tento zásadně blbý projekt trochu napravil. Proto budeme mít kvůli rychlodráze zničené Masarykovo nádraží, nehledě k dalším obrovským nákladům: proč se neřeší spojení na letiště prodloužením metra A z Dejvické o 11 km na západ? Proč se místo toho má budovat 20 km rychlodráhy z letiště na Masaryčku. a utratit další miliardy rekonstrukcí zbytku trati do Kladna a na doslova zbytečné zásahy související s Hlavním a Masarykovým nádražím??? Prodloužená trasa A na letiště by také konečně zredukovala počet případů loupeživých taxikářů, protože velká část cestujících by prostě využila metro. Považuji nalévání peněz do klikaté staré železnice Praha-Kladno za stejný kardinální nesmysl, jako bylo vybudování dálnice přes Václavské náměstí. Proč je stále propagován projekt „rychlodráhy“, když přímé spojení metrem z Dejvic do Ruzyně by bylo mnohem rychlejší, o 40% kratší a tudíž i mnohem levnější a ještě by se kvůli němu nemuselo rušit Masarykovo nádraží, protože metro je už dávno spojeno s důležitými dopravními uzly? Je v pozadí toho všeho snaha vydělat na kdysi levně koupených pozemcích kolem trati Praha-Kladno? Eva
OTÁZKA: Nebojíte se, že vás pámbu potrestá? Nemáte strach, že lidi vás (myslím radních) brzy budou mít po krk? Poslední defenestrace byla v Praze r. 1618 a mám pocit, že lidi to do 400. výročí nevydrží. Zajímalo by mě, kde lidé jako vy, jejich úkolem a povinností je co nejlépe spravovat město, berou ten pocit zpupnosti a beztrestnosti, který z vás jen kape? Jste ochoten zveřejnit svá bankovní konta - zdejší i zahraniční - a doložit své příjmy? Chování pražských radních (zvláště za ODS) stále silněji připomíná papalášské móresy, o nichž jsem si před skoro dvaceti lety myslel, že je už neuvidím. A musím říct, že tehdejší papaláši byli proti vám dnešním troškaři, neměli takový rozmach a fantazii. Uplivují si před vámi lidé, když vás potkají? Napadlo vás někdy, jakou má vaše matka v ulici nebo v domě ostudu? Na vašem místě bych byl opatrnější, hrajete si s ohněm. Lidi se jednou namíchnou a nedivil bych se, kdybyste opravdu z těch oken letěli. Jan Vlček
OTÁZKA: Opravdu si myslite, ze je rozumne zrusit nadrazi primo v centru Prahy ? Nemela by byt primestska vlakova doprava naopak prioritou mesta ? Podle odborniku kapacita Hlavniho nadrazi nebude stacit. Nebo se odbornici pletou ? Diky za odpovedi. JN Jiri Neuman
OTÁZKA: Uz konecne tu spinavou a smradlavou diru zruste a nahradte necim dustojnym. Drzim Vam palce! ZS
OTÁZKA: Dobrý den. 1) Jezdíte někdy vlakem? 2) Jel jste za poslední roky vlakem z Masarykova nádraží? 3) Víte, co je to systém linek S, v němž má mít Masayrokovo nádraží po modernizaci tratí centrální postavení? Jakub
OTÁZKA: Mám na vás takový dotaz - mohli byste prosím na tom vašem magistrátu nadále věnovat své korupci nějak tak, abyste při tom nezničili půlku města? Chápeme, že je třeba vydojit co jde, dokud tam sedíte, ale nemůžete se vyřádit třeba někde na periferii a nechat nám alespoň zbytky centra města k životu? Předpokládám, že vy osobně spíš asi míříte na Seychely, máte-li takovéto geniálně urbanistické nápady. Ferenz Futurista
OTÁZKA: Dotaz k tzv územnímu plánovaní - s ohledem na fakt, ze v připadě Masarykovo nádraží Vám, čili městu, tento prostor vůbec nepatři, nepřijde Vám krapet trapné, že vlastně rozhodujete o cizím majetku ? A není svoboda nakladat ze svým majetkem dokonce snad i jedna s tzv ústavou zaručených svobod vlastníka ? Nebo to jaksi očekáváte, že Vy rozhodnete a stát jako majitel příslušného majitele tzv sklapne kufry a spořádaně zařve Jawohl !! a bezodkladně provede ? Ostatně byl jsem svědkem jak v jednom nejmenovaném městě takto rozhodli, že s plně soukromou osobou vlastněné zahrady se stane park a majitel měl co dělat, aby to těm to plánovačům rozmluvil. Jak by se Vám líbilo, kdyby taky někdo rozhodl o Vašm majetku podobným způsobem ? Asi moc ne, to by bylo řevu o jakýchsi právech a jakési zvůli úředníku, že. Pavel
OTÁZKA: Dopadne Masarykovo nádraží jako nádraží Vyšehrad? Je to krásná budova, mohla by tam být zastávka příměstské dopravy s přímým přestupem na tramvaj. Přesto se nádraží zrušilo a začíná se likvidovat - plíživou metodou. Jestli takhle dopadne Masarykovo, bude to velmi smutné. Ani žádné posunování nástupiště do Karlína a podobné nesmysly nejsou potřeba, průjezdné také být nemusí. Jinak ti všichni lidé budou jezdit do práce autem, zase se budeme šťourat v nějakých zpřísněných parkovacích zónách, budeme muset platit nové silnice.... Chris Kelvin
OTÁZKA: Budete se v této věci držet direktiv ODS a již dosti tragikomického primátora Béma ( o radním pro kulturu Richterovi raději ani nemluvím), nebo se budete držet rad odborníků a vlastním rozumem a svědomím? Vladimír Marek
OTÁZKA: Vážený pane. Jediný štěstí je, že až se bude doopravdy rozhodovat o budoucnosti Masarykova nádraží, tak VY už tam nebudete. Protože v horizontu deseti let zrušit nádraží nelze. HL.N. by to neutáhlo. Opozice Vás v září za současného stavu a plánování nepodpoří. Co Vám brání použít pozemek Masarykova nádraží jako Železniční muzeum (až bude Hlavní nádraží tak dobře napojeno na MHD)? To Praha tolik potřebuje pár miliard korun za pozemky, že raději zruší kus své historie? Jiří Voseček
OTÁZKA: Dobrý den, proč by se měla masaryčka rušit? Eda
OTÁZKA: Myslíte to opravdu vážně, zničit tak strategicky důležitou dopravní tepnu, k níž jsou v současnosti modernizovány dopravní cesty? Nezdá se Vám , že mrháte penězi? - našimi penězi? A také by mne zajímalo kdo z toho bude mít jaký profit? Předpokládám že prostí občané dojíždějící do centra denně za prací to asi nebudou, nebo snad ano? Pavel Pořízka
OTÁZKA: Zarazilo mne, ze z pankracke veznice ma byt uzemi volne developerum. Copak tady asi vyroste? Cena pozemku pod veznici je prvnim odhadem cenena na tri miliardy, to na bytovou vystavbu nebude stacit. Takze zrejme hotely. S krasnym vyhedem na Hradcany, Petrin, Smichov, Vinohrady... To se budou tocit penize, to bude bajecna investice! Ale ja si dovolim pripomenout, ze v mistech veznice je uz desitky let zvlastni muzeum, je to posvatna puda, kde byly nasilne a surove ukonceny zivoty stovek ceskych vlastencu behem nacisticke okupace, kde po heydrichiade dunela gilotina dnem i noci, aby za par let pote u pankracke vezenske nemocnice na narychlo stlucenych sibenicich skoncily dalsi stovky demokratickych vlastencu, odpurcu rezimu ve vykonstruovanych procesech. Od generala Kutlvasra, pres dr. Miladu Horakovou az po obeti komunistcke zvule stalinskych procesu s protistatnim centrem Slanskeho a spol. Bude dobre videt i na nove vezaky dalsich hotelovych komplexu misto dnesniho Nadrazi stred, ktere neslo jmeno na pocest prvniho presidenta. Skoda, ze se nenajde dostatek odvaznych lidi, kteri by protestovali stejne hlasite jako tech par aktivistu angazujicich se za tzv. Letsky tabor. Bude se tady privazovat Vaclav Klaus na radlice tech skrejpru? Tady hodime za hlavu kus ceskoslovenskych dejin a krvi prosaklou zem zmenime na dobre vydelavajici hektary. Co jsme to za lidi? Co na to pametnici a clenove protifasistickeho odboje? Premysleji prazsti radni o svych rozhodnutich i v tomto historickem kontextu? Bretislav Albert
OTÁZKA: Pane radní, co postrádám v Praze, je čínská čtvrť. Myslíte si společně se mnou, že geografický prostor by byl ideální pro její zřízení. Vždyť Číňané jsou známi svojí finanční velkorysostí k prosazení svých zájmů. Už ste rozhodli o evidenčním číslu této čtvrti? Josef Červenka
OTÁZKA: Pane radni, jeste ze jsem vas nevolila, jinak bych se stydela, ty prachy vas musi hodne ovlivnovat, ze? Je nam vse jasne, ze uz je rozhodnuto, ale neulehcime vam to, vrati se vam to jinak, uvidite!! Penize nejsou vse! anuska
OTÁZKA: Pane radní, Masarykovo nádraží i přes své stáří patří k ideální dopravní stavbě, zcela bezbarierové, zcela v centru města. Jaká síla Vás přesvědčila, že tento vysoce frekventovaný dokonalý dopravní uzel chcete zničit a nechat zde postavit luxusní byty přímo pod frekventovanou magistrálou. Opravdu jsou vaši odborní rádcové i po zjištění těchto faux pass lidmi na místě? Nebo si myslíte, že železniční doprava v dnešní době již nemá tak velký význam, aby ji patřily lukrativní pozemky a je třeba ji vymístit kamsi mimo? Přeji hezký den a děkuji za odpověď. Michal
OTÁZKA: Pokud argumentujete převedením vlaků pod Hlavní nádraží, přišla by mi logická posloupnost: 1) výstavba podzemního nádraží (příp. i návazných tratí směr Smíchov) 2) soubežně vyřešení dopravní situace (TT Opletalova - Václavské náměstí) 3) zrušení Masarykova nádraží Proč uvažujete o opačném pořadí? Nezlobte se, ale to skutečně zavání čistě spekulací s pozemky.... Bokša
OTÁZKA: Chtěl bych se zeptat jestli máte pocit, že v Praze skutečně většina osobních vlaků potřebuje průjezdné nádraží, když tam skoro všechny končí a otáčí se. Štěp@
OTÁZKA: Vlaková příměstská doprava je dnes standardem jak v EU tak v USA. V Londýně právě utrácejí několik miliard liber (Crossrail), aby dostali vlaky z periferie do centra Londýna. Masaryčka je naprosto ideálně umístěna. Přímo u stanice metra B, které staví jak na Můstku tak na Národní, což je centrum města (staroměstské n., Karlův most, magistrát, banky, PRE)na rozdíl od HL.N., které je od centra vzdáleno 30 minut. Přímo od Masaryčky jede 5 tramvají, u hlavního nádraží tramvaje nejezdí. Nebojíte se, že prosazováním operace, která zjevně má gigantický potenciál v oblasti korupce (radní budou rozhodovat o prodeji extrémně lukrativních parcel soukromým investorům) a která zároveň jde proti zájmům Pražanů ztratíte poslední zbytek kredibility i v očích těch nejzapálenějších voličů ODS? RadekH
OTÁZKA: Dobrý den.Jak se posuzuje co je a co není vhodné v urbanistice ke zrušení?Můžeme si říkat,že minulý režim do údržby budov nedával tolik kolik měl,ale vždyť na postech s odpovědností nesedí pouze politici ale snad i odborníci ze stavebních UK,zvláště v hlavním městě.Je pravdou,že po desetiletí růstu Prahy je nutností vybudování nové železniční infrastruktury po nějakém obvodu města,ale v jaké vzdálenosti?Děkuji log-in
OTÁZKA: Dobrý den, myslíte vážně "argument", že je Masarykovo nádraží zbytečné, protože tam musejí přepřahat lokomotivy? Víte, co je to City Elefant, případně jednotka ř. 451/452? Dále jste si vědom toho, že 1) kapacitně hlavní nádraží má problémy pojmout i dálkovou dopravu, další regionální doprava se tam jednoduše nemá šanci vejít, ledaže by se stavělo spodní patro nádraží a 2) neexistuje možnost, jak z Kladna buď bez obrovské estakády (prosaďte si ji u památkářů) nebo tunelu (kde seženete peníze?) přivést vlaky na Hlavní nádraží. Jste si rovněž vědom toho, že byla investována cca 1 mld. CZK do toho, aby bylo Masarykovo nádraží napojeno na Nové spojení a zrušením nádraží byste ty peníze (které mimochodem Vám nepatří) vyhodili oknem? Jste si vědom toho, že rozhodujete o majetku, který Vám nepatří? Člověk nemusí být ani dopravní inženýr, aby věděl, že to, o čem jste rozhodli, je nehorázná blbost, která je navíc technicky proveditelná pouze za cenu oooooobrovských investic. Jel jste někdy metrem C? Jste si jist, že je schopno pojmout všechny lidi, kteří místo na "béčko" do stanice Náměstí republiky přijedou na Hlavní nádraží? Co chcete udělat s návazností na tramvajovou dopravu u Hlavního nádraží? Možná správně tuším - neuděláte s tím nic, prostě zhoršíte dopravní obslužnost města, hlavně když město dostane peníze za lukrativní pozemky. Byl bych rád, kdybyste jako chlap odpověděl, protože neodpovíte-li, napíšu o tom, coby publicista, do masově čtených médií. Andrej Ruščák
OTÁZKA: Odpovězte mi, prosím, jakým způsobem se dotknou stavební aktivity v oblasti Masarykova nádraží Negrelliho viaduktu v Karlíně. Kdy se bude rekonstruovat a budou po něm stále jezdit vlaky? Měl se stát pěší zónou. Eva Hrudová
OTÁZKA: Pane máte ponětí o železniční dopravě, když tvrdíte, že na Mas. na. se musí lokomotivy obracet? Kylchap