130 let

Hádky? Řešíme to kompromisem, říkají designéři Newintage

vydáno 13.8.2012 7:00
Zlínští studenti představili začátkem července produkty (módu, šperky a bytové doplňky) nové značky Newintage, kterou stihli vybudovat za týden. Na začátku se téměř neznali, po sedmi dnech tvořili sehraný tým. Kde se vůbec nápad zrodil, kolikrát se stihli pohádat a jakou má značka budoucnost?

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 15. srpna 2012 do 19:00

OTÁZKA: Jaký je Váš plán na to, co se značkou dál?? Chcete ji nějakým způsobem nadále posouvat nebo vše skončí u výstavy a prezentace toho, co bylo za týden ve Zlíně vymyšleno?? Magdalena Ševčíková
ODPOVĚĎ: V rozvíjení značky bychom rádi pokračovali i nadále. Kromě výstavy v pražské Galerii/CZD plánujeme také prezentaci značky v rámci dalších designových přehlídek, především v zahraničí. Do budoucna chystáme nové kolekce a doprovodné akce. 15.8.2012 18:06
OTÁZKA: Dobrý den Registrovali jste si ochranou známku? Kde a jak dlouho trvalo vyřízení? Děkuji Martin Bartoš
ODPOVĚĎ: Registrací ochranné známky se budeme zabývat v budoucnu, v moment kdy nebudeme vedeni jako univerzitní projekt. Budeme se obracent na Úřad průmyslového vlastnictví. 15.8.2012 18:06
OTÁZKA: Zdravím, jsem z Olomouce a nezvládla jsem výstavu v Czechdesignu, jsou v reálu vyrobené i ty produkty typu věšák, světlo a tak? Je to pouze projekt, nebo se něco dá zakoupit? Je to skvělé a moc se mi to líbí, Z Anonym
ODPOVĚĎ: Co se týká vyrobených produktů tak jsou realizovány všechny typy šperků. V blízké budoucnosti budeme vyrábět první prototyp skříně. Všechny produkty a oděvy Newintage jsou vystaveny v Galerii CZECHDESIGN až do 16.9.2012. 15.8.2012 18:15
OTÁZKA: Ahoj, jaký máte vztah k vintage, co to pro vás znamená? Díky Petra Anonym
ODPOVĚĎ: V průběhu workshopu byla jednou z klíčových otázek ta, jaký je rozdíl mezi "retro" a "vintage". Narozdíl od retra, které vnímáme spíše jako napodobování minulosti, je pro nás vintage především odkazem k minulosti a jejím nemateriálním hodnotám, kterými se inspirujeme. Proto je kolekce Newintage pojetím nových věcí ve starých souvislostech. 15.8.2012 18:15
OTÁZKA: Gratuluje ke skvělému výsledku, mluvilo se o nějakých workshopech, rýsuje se něco? Díky Tereza
ODPOVĚĎ: Momentálně připravujeme prodejní Newintage bazar, který proběhne v Galerii/CZD (Vojtěšská 3, Praha 1) ve dnech 14. – 16. 9. 2012. Tato akce bude uspořádána ve spolupráci s CZECHORIGINALFASHION a POLAROID LOVE. V rámci bazaru si budete moci koupit outfity několika známých osobností či si jen tak nechat od našich návrhářek poradit, jak vhodně kombinovat oblečení. Své kousky můžete k prodeji přinést i vy sami, sběrné dny budou probíhat ve dnech 23. - 24. 8. a 27. - 29. 8. ve večerních hodinách v Galerii/CZD. Více informací již brzy najdete na facebookových profilech Galerie/CZD, CZECHORIGINALFASHION a Newintage. 15.8.2012 18:29
OTÁZKA: Dobrý den, tým vybíral pan Vašků z CZD? Opravdu jste se předtím neznali? Je děsně těžké spolupracovat s kamarády natožpak s lidmi, které vidíte poprvé v životě, co bylo největším oříškem? Anonym
ODPOVĚĎ: Náš tým byl vybrán fakultou. Pouze někteří z nás se znali z dob dřívějších, ale ve většině případů to byla první společná spolupráce. Tento fakt byl umocněn i tím, že část studentů pocházela ze zlínské části fakulty a část studentů z Uherského Hradiště. Asi nejvíce obtížné bylo tvoření kompromisů. Naučit se myslet jako tým a ne jako jednotlivec. 15.8.2012 18:29
OTÁZKA: Ahoj, je Newintage pouze štěkem, nebo budou další kolekce? A když by to bylo jedonrázovou akcí, nevyplynuly z toho dlouhodobější spolupráce typu návrhář-šperkař a podobně? Adam K
ODPOVĚĎ: Jak již jsme zmínili, rádi bychom do budoucna v rozvíjení značky pokračovali a připravovali další kolekce. V průběhu workshopu měli naši návrháři nespočet různých nápadů, které stále čekají na svou realizaci. V neposlední řadě také vznikl silný tým, který se vzájemně doplňuje a podporuje. Byla by škoda v tom nepokračovat. 15.8.2012 18:41
OTÁZKA: Vybudovat značku je těžké, ale udržet ji je výzva možná ještě větší, jaká je budoucnost Newitage? Co vám přišlo do této chvíle jako největší oříšek? Díky Magda Anonym
ODPOVĚĎ: Se značkou Newintage chceme pokračovat i nadále. K tomu abychom ji udrželi nám pomáhá skutečnot, že pracujeme v týmu silně motivovaných a pilných jedinců. Asi jediná překážka byla udržet naše myšlenky v praktické rovině, tak aby vzniklé koncepty, nezůstaly pouze jako koncepty, ale aby z nich vzešly reálné produkty. 15.8.2012 18:41
OTÁZKA: Ahoj, jaktože ve "zlínské" kolekci nejsou boty? :) RG
ODPOVĚĎ: Tým účastníků workshopu byl složen ze zástupců ateliérů Fakulty multimediálních komunikací ve složení produktový design, design oděvu, reklamní fotografie, 3D design, vizuální komunikace, grafický design a marketing. Zástupci ateliérů byli vybráni fakultou. Některé ateliéry zastoupeny nebyly, mezi nimi i ateliér designu obuvi. 15.8.2012 18:51
OTÁZKA: Jaké jsou vaše oblíbené designové značky? Anonym
ODPOVĚĎ: Z produktového designu je to značka Bang & Olufsen, kde oceňujeme smysl pro kvalitu a nadčasový design. Dále pak designéry Benjamin Hubert, Tord boontje a Michael Young. Z oděvních návrhářů potom Martin Margiela, Jil Sander, Yohji Yamamoto, Comme des garcons a Hussein Chalayan. 15.8.2012 18:51
OTÁZKA: Je vás v týmu docela dost - nehádáte se? A jak budete dělit zisk? Na závěr bych se chtěla zeptat na vaše plány do budoucna...dík a držím palce studentka
ODPOVĚĎ: Zatím nám komunikace vychází bez větších potíží. Každý má prostor vyjádřit se k daným tématům a mírné nesrovnalosti ladíme kompromisem. Veškerý možný zisk bychom chtěli vložit na rozvoj značky a tvorbu nových kolekcí. 15.8.2012 18:58
OTÁZKA: Zajímlo by mě, jak je finančně náročné rozjíždět novou značku. michal vávra
ODPOVĚĎ: Celý workshop a potažmo náklady na založení značky Newintage byly finančně podpořeny Univerzitou Tomáše Bati ve Zlíně; výstava v pražské Galerii/CZD a propagace výstavy dále neziskovou organizací CZECHDESIGN. 15.8.2012 18:58
OTÁZKA: Ahoj :) Máte nějaké tipy pro práci v kolektivu? Jak jste si dělili práci, kdo za co zodpovídal a jak jste to pak dávali dohromady? Zdraví Eva V.
ODPOVĚĎ: Pro práci v týmu je důležitá především otevřená komunikace a schopnost kompromisu. Celkový koncept značky vznikal kolektivně v rámci brainstormingů. Při dalším rozvíjení značky se každý z nás soustředil na práci dle své specializace a výsledky pak konzultoval s ostatními kolegy. Důležitá byla vzájemná zpětná vazba mezi námi, ale také ze strany od odborníků, např. firem Ton a mmcité. 15.8.2012 19:09
OTÁZKA: Prosadi se v odvetvi designu jen hezci lidi, nebo je tam misto i pro skarede? Dekuji. Anonym
ODPOVĚĎ: Spíše než na kráse záleží na schopnosti zaujmout. 15.8.2012 19:18
OTÁZKA: Dobry den! Myslite, ze mohou v CR designove veci obstat v konkurenci levneho braku? Preji hodne stesti do budoucna. Anonym
ODPOVĚĎ: Určitě. Všeobecně se poptávka po českém designu zvyšuje, přibývá firem, které se na design specializují. Díky tomu je možné ukázat, že i studentský design má stále více co říct a je schopen se prosadit i v konkurenci zaběhnutých firem. 15.8.2012 19:25