130 let

Nové metro bez stanic, Blanka 2 a ucpaná Praha? Ptejte se náměstka Dolínka

vydáno 24.11.2016 18:40
V tomto týdnu zaujal náměstek pražské primátorky Petr Dolínek (ČSSD) prohlášením, že by hlavní město mohlo zprovoznit novou linku metra D jen se zastávkami na Pankráci a na konečné v Písnici. Praha má totiž problém s výkupy pozemků - krizová varianta tedy je, že by se jednotlivé stanice modré linky otvíraly postupně. Jaké jsou další možnosti? Dolínek také ohlásil, že město vypsalo soutěže na projektanty stavby nazývané Blanka 2. Znamenala by napojení tunelu Blanka na Jižní spojku, tedy uzavření vnitřního Městského okruhu. Kdy se jej můžeme dočkat? Stavba by výrazně pomohla pražské dopravě, která kvůli řadě oprav na významných tazích na podzim kolabovala. Ptejte se pražského radního pro dopravu. Čtenářům serveru Lidovky.cz bude odpovídat v pátek dopoledne od 10.30.

Osobnost odpovídá

Litujeme, ale zadávání otázek bylo možné pouze do 25. listopadu 2016 do 11:55. Nyní osobnost odpovídá na již položené otázky.

OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se zeptal, jestli se pokračuje v přípravách Břevnovské radiály a pokud ano, v jaké fázi jsou přípravy. Tato stavba by velmi pomohla celé Praze 6. Stejnou otázku mám na pokračování Vysočanské radiály a také severní části silničního okruhu kolem Prahy (stavby 518-520). Dále by mě zajímalo, jakým způsobem ovlivňuje přípravu silniční infrastruktury absence metropolitního plánu. Děkuji Jiří Los
Petr Dolínek: Vybudování Břevnovské radiály se nyní jeví jako neopodstatněné, území by zřejmě neuneslo takový dopravní tok. Nicméně situace se stále prověřuje. Děkuji všem za vaše dotazy, omlouvám se, že jsem nedokázal odpovědět na všechny, ale přišla jich spousta. Jdu opět bojovat za lepší Prahu. Přeji Vám všem hezký zbytek dne a příjemný víkend. Petr Dolínek. p.s. pokud máte zájem, obraťte se na mne emilem na petr.dolinek@praha.eu 25.11.2016 11:46
OTÁZKA: Dobrý den pane Dolínku, můžete prosím vysvětlit, proč se P+R parkovišti zabývá Praha? Nemělo by se jejich budování přehodit na Středočeský kraj. Koneckonců je to služba hlavně pro ně, nikoliv pro nás. Díky za odpověď. Ivo Sindelka
Petr Dolínek: Do Prahy denně přijíždějí tisíce Středočechů do práce. To je fakt. Jsem přesvědčen, že v této, ale i jiných oblastech, musíme se Středočeským krajem spolupracovat. 25.11.2016 11:42
OTÁZKA: Chci jezdit z Prahy 6 pohodlně do ZOO. Nechci autobus, přívoz ani lanovku, ale TRAMVAJ! A když už by jela tramvaj z Podbaby do ZOO, měla by pokračovat až k Mazurské v Bohnicích. To by bylo skvělé. Milovník fauny
Petr Dolínek: Potěším Vás, já jsem rovněž zastáncem této trati. Už se mi tuto trať povedlo ukotvit v návrhu budoucích tramvajových tratí a rovněž v územním plánu. 25.11.2016 11:40
OTÁZKA: Kdy se začne stavět tramvaj do Štěrbohol? A povede okolo Fashion Areny nebo jinudy? Kdy už konečně nebudeme muset jezdit busem na metro??? Šterboholský patriot
Petr Dolínek: Tramvaj se plánuje, jsou dvě varianty tras. Výsledek bude na odbornících, ale za sebe mohu říci, že tramvaj by měla obsloužit obydlená území a sloužit lidem, takže trasa okolo Fashion areny a dále do obydlených částí není vyloučena, byť je složitější než trasa v přímém směru. 25.11.2016 11:38
OTÁZKA: Proboha proč zahajujete přípravu Blanky 2, když každý ví, že se nikdy nebude stavět. Zbytečně vyhozené peníze. 1. posudek EIA nařizuje nejprve vybudovat vnější a pak teprve vnitřní okruh, 2. nikdy na ta kvanta tunelů nebudou peníze, 3. je to megalomanský projekt se zcela zastaralým konceptem. Když už dokončení městského okruhu, tak nechte zpracovat alternativní trasu magoše z roku 2012, která vede Holešovičkami, Kbelskou a Průmyslovou. Uděláte to? Alvin Libeňský
Petr Dolínek: Opět typická mediální zkratka. Nebude se stavět žádná Blanka 2, bude se dostavovat Městský okruh, jehož součástí mohou být i některé tunely. A nabízím Vám sázku, že se jej dostavět podaří. 25.11.2016 11:35
OTÁZKA: Dobrý den, kdy reálně předpokládáte vydání stavebního povolení na stavbu 511 D0 Běchovice - Modletice? Ještě uvažujete o zákazu vjezdu tranzitní kamionové dopravy na Jižní spojku? Byl by to nesystémový krok, ale naše zoufalá praxe ohledně přípravy veřejně prospěšných staveb a výkupů pozemků by takový šok potřebovala. Děkuji, JMa Josef Mareš
Petr Dolínek: Záleží na šikovnosti státu. O zákazu vjezdu kamionů jednáme. Chápu, že by to přineslo problémy ve Středočeském kraji, takže řešíme. Rozhodně nechci být sobecký, ale hlavním úkolem pro mne je ochránit občany Prahy. 25.11.2016 11:33
OTÁZKA: Dobrý den, v jakém stádiu je úvaha o vybudování záchytného parkoviště P+R mezi Malou a Velkou Chuchlí? Jak by navazovalo na městskou dopravu? Městskými autobusy po ucpané Strakonické ? Nemělo by být spíše vybudováno u vlakové stanice? Děkuji. Martin Pelikán
Petr Dolínek: Je ve stadiu intenzivní přípravy. A stejně tak se plánují parkoviště u železničních stanic. Pracujeme na tom opravdu intenzivně, výsledky budou brzy. Ale jak jsem už veřejně uvedl, ještě důležitější než P+R, jsou parkovací kapacity pro Pražany, zejména na sídlištích, kde jsou problémy. 25.11.2016 11:31
OTÁZKA: Ahoj, plánuje se prodloužení metra do Horních Měcholup či aspoň Petrovic? Jan
Petr Dolínek: Metro zatím ne, ale plánuje se prodloužení tramvajové trati. 25.11.2016 11:29
OTÁZKA: Přijde mi absurdní, že Praha a Středočeskýkraj mají samostatnou dopravní politiku. Nemělo by smysl plánovat (zejména veřejnou dopravu a P+R) společně? Ivan Hrozný
Petr Dolínek: Nejen, že to má smysl, ale ono se to děje. Od doby, kdy jsem nastoupil do funkce, funguje společná komise, která se zabývá integrací pražské a středočeské dopravy, a to nejen veřejné, ale i automobilové. 25.11.2016 11:28
OTÁZKA: Chystáte obnovu ulice U Seřadiště ve Vršovicích? Na čem to pořád stojí? Vršovický patriot
Petr Dolínek: Nyní dochází k majetkovému vypořádání se soukromými majiteli této komunikace. Věřím, že pak budeme moci velmi rychle rekonstruovat. 25.11.2016 11:26
OTÁZKA: Dobry den. Kdy budou prosim konecne zavedeny parkovaci zony i na Praze 4? Petr Hofmann
Petr Dolínek: Až si to Praha 4 bude přát a bude mít přitom zabezpečeny parkovací kapacity pro obyvatele odjinud. 25.11.2016 11:25
OTÁZKA: Jaké vidíte perspektivy ČSSD v Praze při příštích volbách? Bude to nad 5 % nebo ne? Jízlivý skrček
Petr Dolínek: Pevně věřím, že Pražané ocení tvrdou práci, kterou pro ně odvádíme. Zejména bych chtěl vyzdvihnout výsledky kolegyně radní Ropkové, která pomohla pražskému školství nejvíce za mnoho let. Výbornou práci odvádí i kolega Hodek, kterému se daří stabilizovat situaci v sociální oblasti. Při volbách se budeme moci voličům podívat směle do očí a složit jim účty. Proto věřím, že získáme jejich podporu. 25.11.2016 11:24
OTÁZKA: Proč už nestojí vnější silniční obchvat Prahy mezi D1 a D11? Přitlačte na toho vola Ťoka, aby už konečně kopnul do země. Život podél Jižní spojky není žádný med. Hajič zájmů Zahradního města
Petr Dolínek: Byť nemám ve zvyku někoho hájit, musím říci, že pan ministr Ťok není hlavním viníkem zdržení. Minimálně stejný podíl má jeho kolega, ministr životního prostředí Brabec. Ale mohu vás ubezpečit, že za Prahu děláme opravdu maximum, máme i podporu premiéra Sobotky. 25.11.2016 11:21
OTÁZKA: Vymyslíte nějaké rozumnější spojení Zahradního města s okolním světem? Dnes tady 45 minut stojíme v zácpě v ulici V Korytech a ztrácíme čas... Aleš
Petr Dolínek: Na Zahradním městě budeme prodlužovat tramvajovou trať k železniční stanici. Pokud jde o automobilovou dopravu, tak i Zahradnímu městu pomůže dostavba Městského a Pražského okruhu. 25.11.2016 11:19
OTÁZKA: Jste skutečně tak naivní, že si myslíte že po vykopání tunelů získáte pozemky pro stanice za cenu, která nebude vyšší než kterou majitelé požadují dnes. Asi tak jako cena za nezasíťovaný a zasíťovaný pozemek. A spoléhat na nějakého investora co pozemek koupí a s radostí ve svém záměru (viz váš rozhovor v DVTV) stanici postaví nebo alespoň postavit svolí je také naivní. Myslím, že vy počítáte s tím že řešení stanic padne na nějaké další zastupitelstvo ve kterém vy už nebudete v což doufám. Modré zóny jsou také proti občanům Prahy ( já se zde narodil, já, moji rodiče i prarodiče zde platili daně a v MČ se zónami jsem se stal občanem nižší kategorie, protože si ani nemůžeme parkování zaplatit za cenu stejnou jako místní. Ivan Veselý
Petr Dolínek: Nejsem naivní, naopak jsem přesvědčen, že metro D vč. stanic skutečně postavíme. Věřím tomu natolik, že jsem za to dal veřejně svou politickou hlavu na špalek. 25.11.2016 11:17