ODPOVĚĎ:
Náklady se nikdy sjednotit nepodaří, ať už nám to EU doporučí nebo ne, protože nejsou dva stejné úseky dálnic, pracovat s průměrnou cenou za kilometr nemá smysl. Netřeba přitom srovnávat ceny u nás a venku – před vánocemi jsme otevřeli dva úseky nedaleko od sebe, zahájené zhruba ve stejné době. U jednoho stálo 17 km asi 14 miliard, u druhého přišlo 8 km na necelé dvě miliardy. A přesto tvrdím, že obě ceny jsou v pořádku – ten první úsek, dálnice D47 kolem Ostravy je v poddolovaném terénu, zahrnuje sanaci skládky, 340 milionů stála rekonstrukce přilehlých komunikací, dělalo se skoro 100 km přeložek různých sítí včetně plynu, elektřiny atd. A jsou tam čtyři mimoúrovňová křížení s celkem více než 10 kilometry větví, tedy těch odboček z dálnice, po kterých z ní auta vyjíždějí a najíždějí. A dálnice má šířku 28 metrů. Ten druhý úsek, R48 u Tošanovic, je ve venkovské krajině, tedy s podstatně menším počtem přeložek sítí, bez mimoúrovňových křižovatek, široký 22,5 metru... Jak chcete tohle průměrovat?
23.1.2008 10:54