Čtvrtek 2. května 2024, svátek má Zikmund
130 let

Lidovky.cz

On-line o silnicích a dálnicích

Alfred Brunclík

UKONČENO

Ředitelství silnic a dálnic před Vánoci otevřelo dalších sedm kilometrů dálnice D3. Po Novém roce pak zahájilo ražbu brněnských Královopolských tunelů. Nejen na nové dálnice, ale i na údržbu stávajících komunikací jste se ptali 23. ledna v 10:00 generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Alfreda Brunclíka.

položených otázek: 89 | jak se správně ptát | Aktualizovat
  1. Otázka má být stručná a jasná, maximálně tři řádky.
  2. Není možné reagovat na otázku zakládající se na externím odkazu.
  3. Přestože konfrontační otázky vítáme, nesmí překročit hranici slušnosti.
  4. Nepište otázky VELKÝMI PÍSMENY.
  5. Podepište se.
  6. Neopakujte dotazy, které už položili jiní.

Přehled položených otázek

OTÁZKA (23.1.2008 11:00) Saša Z.
Kdy se počítá s propojením Prahy a Karlových Varů nějakou slušnou komunikací - schválně nepíši dálnicí. Lze tento údaj příp. někde najít ?Jízda tímto směrem je již řadu let doslova za trest.. Děkuji za odpověď.
OTÁZKA (23.1.2008 10:55) Kilingr
Dobrý den. Proč se opravy a stavby silnic v ČR dějí jen od ranních do odpoledních hodin a mnohé dny je na stavbě prázdno? Chápu, že některé technologie vyžadují delší časy, ale z pohledu řidičů to velmi často vypadá, že stavby trvají dva až třikrát déle, než by bylo možno. Ztráta státu za nevybudované včas by třeba vyvážila příplatky za směny. V zahraničí je běžné vidět večerní a noční práce na důležitých úsecích. Pochopitelně mi nejde o místa s okolní občanskou zástavbou.
OTÁZKA (23.1.2008 10:51) Václav
Mel bych dotaz oledne vyse nakaldu na vystavbu ceskych dalnic. Z ajekho duvodu jsou nakaldy na vystavbu 1 km dalnice u nas vyssi nez v Nemecku, Rakousku atd. ? Vzdyt jsou u nas mnohem nizsi mzdy i ostani naklady jsou nizsi, tak jak muze byt vystavba 1 km vyrazne drazsi nez v sousednich zemich ? Tomu nerozumim.
OTÁZKA (23.1.2008 10:46) Štěpán Rattay
Dobrý den. Jak si vysvětlujete velkých nepřesností mezi stanovením nákladů v investičních záměrech od nákladů skutečných? (příklad: D8 invest.záměr 7,4 mld. Kč, skutečný rozpočet 14,17 mld. Kč).Děkuji.
OTÁZKA (23.1.2008 10:39) Jan
Stavba silnic a dálnic je jedna věc. Druhá a důležitější je jejich údržba a tím myslím úplně základní. Proč jsou u předražených nových dálnic příkopy plné odpadků, poškozená svodila, zničená dopravní značení a patníky s centimetrovou vrstvou prachu?
OTÁZKA (23.1.2008 10:39) kalifornak
ma to vubec smysl stavet 4 proude "dalnice" ??Zda se ze EVROPSKE kamiony se slabymi moturky zpomali jizdu prave lajny na loudani..kdyz prave nepredjizdeji v leve nekolik kilometru.O kolik je drazsi stavet kilometr 6 proude oproti 4 proude( pozemek,material,prace,projektanstvi) a prosim nepocitejte ty vsechny "ostatni naklady" jimiz oduvodnujete skandalni ceny za kilometr. Dekuji
OTÁZKA (23.1.2008 10:36) Zabaak
Jak to vypada s dostavbou D11 - kdy se co bude dit v nejblizsich 3-5 letech, jakou ma D11 prioritu, kdy se muzeme dockat dalnice alespon do Jaromere?
OTÁZKA (23.1.2008 10:35) Elf
Rad bych Vas pozadal o Vas nazor na informaci, kterou jsem ziskal od dobre informovaneho zdroje (bohuzel, bez dukazu), jez potvrdil, ze dva nejvetsi hraci v oboru stavby dalnic si fakticky nekonkuruji. Zakazky jsou vice ci mene rozdeleny mezi oba k jejich spokojenosti (dalo by se rici kartel). Preci si nebudou navzajem srazet cenu, kdyz se muzou domluvit. Kde je pak tlak na snizeni nakladu v ramci verejnych zakazek.. Mam pocit, ze na Slovensku tuto zalezitost vyresili pomerne razantne.
OTÁZKA (23.1.2008 10:24) Michal
Kdy se začne stavět úsek D1 do Říkovic a kdy úsek Říkovice-Přerov-Lipník? Děkuji.
OTÁZKA (23.1.2008 9:48) Miroslav
Na otázku " Jak se staví v Česku dálnice?", nemusíte nic říkat, protože odpověď zní : Dálnice se v Česku staví pomalu, nekvalitně a ve srovnání s okolními státy i hodně draho". Spíš by mě zajímala odpověď na otázku, kdy se toto vše změní. Myslím si ale, že odpověď na tuto otázku taky znám (bohužel).
OTÁZKA (23.1.2008 9:14) Hana Bělíková
Dobrý den, chci se zeptat, proč není naplánovaná dálnice z Prahy do Ostravy, respektive protežení Hradecké dálnice směrem na východ. Přišlo by mi to jako logický krok.
OTÁZKA (23.1.2008 9:09) Jiří Černý
Existuje nějaký objektivní důvod, proč i nově postavené úseky dálnic tak pokulhávají za kvalitou dálnic na "západě". Předpokládám, že vybavení našich firem je obdobné anebo zaostává o pár let, ale takovou dálnici, jako je v současnosti například mezi Chemnitz a Gerou v Čechách neznám. Zejména mám na mysli abolutně hladký, plynulý, tichý asfaltový koberec, ne architektonické řešení odpočivadel.
OTÁZKA (23.1.2008 8:58) Tomáš
Dobrý den, Jako rodák z MS kraje, pracující v Praze, považuji D47 za naprostý nesmysl, vzhledem k tomu, že pro urychlené dálniční napojení Ostravy stačilo zkapcitnit R48, která vede až do F-M, který je s Ostravou již R spojen, určitě by to bylo levnější a nebyly by problémy s výkupem pozemků. Pro cestování mezi Prahou a Ostravou po D47 (D1) bude třeba zbytečně jezdit přes Olomouc a Brno. Opravdu nikoho nenapadne selským rozumem prodloužit D11 z HK podél hranice přes Vamberk, Šumperk, Bruntál, Opavu až do Ostravy s paralelním budováním železničního koridoru ? Určitě by se pomohlo problémovým regionům jako Bruntálsko. "Výmluvy" na horský terén neberu, v Alpách to taky jde. A navíc by nebylo třeba řešit zdlouhavé trasování R35 mezi HK a Mohelnicí. Díky za Váš názor. Tomáš
OTÁZKA (23.1.2008 8:51) stanislav
můžete říct, který šílenec projektoval a schválil tu změť podjezdů, nadjezdů, mostů a mimoúrovňových křižovatk u Olomouce? Když člověk ono veledílo vidí nemůže se divit, že km dálnice vyjde daňové poplatníky na takovou nehoráznou sumu.. SKANSKA musí asi dobře platit ty správné úředníky, kteří za to všechno nesou odpovědnost. Až bude tato republika jedna velká betonová plocha, potom teprve budou spokojeni..
OTÁZKA (23.1.2008 8:27) anonym
Dobrý den, jsem obyvatelem Troubska. Dálnice D1 protíná naši obec na dvě části. Náš dům je v nové zástavbě Za kostelem a je to cca 300m od dálnice. Jsou zde trvale překračovány jak hlukové, tak imisní limity částic PM10. Za celou dobu existence D1 to , že jsou občané vystaveni nadlimitnímu hluku, nezajímá ani MD ani ŘSD. Kdy už se konečně u nás, tzn. mezi Troubskem a Brno-Bosonohami udělají taková protihluková opatření, která ochrání obyvatelstvo stejně, jako jsou teď ochráněni obyvatelé Brno-Bohunic, kde se postavily nové a vysoké protihlukové stěny? Kdy už konečně začne ŘSD a další úřady zajímat zdraví obyvatel??? Miroslav Michal, Troubsko Miro
OTÁZKA (23.1.2008 4:12) Mila
Stavi se takto? > Tři podnikatelé se přihlásí na opravu plotu kolem > ministerstva > financi... > Slovák vezme pásmo, změří délku plotu všechno > načrtne na papír, něco > spočítá a praví: "Spravím to za 350.000Kč, to je > 200.000,- materiál, > 100.000,- pro zaměstnance a 50.000,- je marže > firmy"... > Ukrajinec vezme palici, něco poměří, něco nakreslí, něco > vypočítá.... > "My to spravíme za 250.000,-Kč to je 150.000,- za materiál, > 50.000,- za > práci a 50.000,- marže firmy... > Čech se neobtěžuje > žádným měřením, žádný nákres ani výpočty, přistoupí k úředníkovi a pošeptá > mu: "Za 2.250.000Kč to udělám...." Ministerský úředník na to: "Jak jste > došel k tak vysoké sumě??? Čech: "Milion tobě, milion mě a za 250.000,- to > objednáme u toho Ukrajince!"
OTÁZKA (23.1.2008 4:05) ALOIS.AMERICAN
Dobry den,doufam,ze to nebude takove fiasko,jak BIG DIG, v Bostonu. Preji vam Good luck
OTÁZKA (23.1.2008 2:59) beny
Dobrý den, rád bych se zeptal, zda bude v Brně probíhat výstavba aspoň části jižní části Velkého městského okruhu a radiál z jihu koordinovaně s výstavbou železničního uzlu, anebo zda to bude realizováno až později, kdy už bude jižní část brněnského vnitřního města totálně zahlcená. A jak to vypadá se začátkem ražení tunelů v Brně pod Vinohrady?
OTÁZKA (23.1.2008 0:49) Pavel M.
Vážený pane, tak jsem si v novinách opakovaně přečetl, že pro jižní Moravu existuje autorizovaná dopravní studie, která porovnává alternativní návrh hlavních dopravních koridorů pro JM kraj s verzí prosazovanou vedením JM kraje a že tato studie dokládá možnou úsporu 30 miliard korun ve prospěch alternativní varianty. Proč tedy vydáváte desítky milionů na přípravu duplicitní komunikaci R52 do Mikulova, tj. komunikace, která je téměř rovnoběžná s nedalekou D2? Proč se nesnažíte co nejrychleji vybudovat napojení na Rakousko napojením z D2 a s použitím plánováného obchvatu Břeclavi? Nebo snad 30 miliard odborně doložené úspory nestojí ŘSD ani za řeč?
OTÁZKA (23.1.2008 0:30) Miky
Nevím za kolik se staví dálnice ale jak bylo řečeno tak v Německu se stavi rychlejia levněji. Proč se tedy zhotovení dálnice nedá objednat tam,kde stavi levněji??? Když jsme přece členy EU??
OTÁZKA (23.1.2008 0:01) Vladimir
Tuto nedeli jsem si na jame ve vozovce na silnici 1. tridy mezi Znojmem a Jihlavou poskodil geometrii vozidla. Zajimalo by me jestli me vase firma odskodni. Jama na prave stane vozovky byla neoznacena. Dale by me zajimalo co vlastne delate pro lepsi stav silnic a dalnic. Ve srovnani se zahranicim na zapad (a mnohdy i vychod) od CR je to pomalu uz katastrofa.
OTÁZKA (22.1.2008 23:00) Karel
Pracujete nějak s potencionálním korupčním prostředím u vašich zaměstnanců? Prochází přes vás dost peněz a jistě se to nedělá (pokud dělá) naivně v obálkách? Což takhle pronájmy osobních aut od stavebních firem? Pozvání na exotické dovolenky? Neabsolvoval někdo něco? Možná by měli novináři více šmejdit, dost se toho šušká
OTÁZKA (22.1.2008 21:21) Standa Šmejkal
Dobrý den, zajímalo by mě, proč se na relativně malé Moravě staví hustá síť dálnic a rychlostních silnic. Trasa Vyškov - Lipník povede přes Hulín a "náhradní" přes Olomouc navíc se spojkou Olomouc - Přerov. Zrovna tak dálnice Bělotín - Ostrava - Katovice s "náhradní" trasou Bělotín - Frýdek - Těšín - Katovice, navíc doplněné "spojkami" Ostrava - Frýdek a plánovanou Ostrava - Těšín. A obchvat Prahy? V roce 2018? A jižní Čechy? Po roce 2020?
OTÁZKA (22.1.2008 20:58) honza
Jak je možné, že u nás stojí dálnice násobky cen v Německu nebo severských státech pane řediteli??? A zkuste se nevymlouvat.
OTÁZKA (22.1.2008 20:39) Franta Lopata
proc jsou nase dalnice nejdrazsi v Evrope?
OTÁZKA (22.1.2008 20:30) Jan Vilek
Je pro vas prace i konickem, sledujete dalnicni stavby i pri svych cestach po EU? Preji vice konkretna, mene politiky.
OTÁZKA (22.1.2008 19:26) Martin Grochol
Proč stavíte D47 se 100% financováním státem, když prioritou pro EU byla a vždy bude R48 s možností spolufinancování z EU. Děkuji.
OTÁZKA (22.1.2008 19:01) Jakub Hlavička
Dobrý den, byla zde na toto téma již položena otázka přede mnou, ale chci se zeptat podrobněji ohledně výstavby dálnice D3, jelikož na nelze absolutně nikde nalézt spolehlivé informace: 1) jakým způsobem bude financována jihočeská část D3 (které úseky PPP a které SFDI)? Kdy budou vykoupeny všechny pozemky na 0307 a 0308 a kdy začne výstavba těchto úseků? Kdy bude odsouhlaseno trasování a řešení obchvatu Českých Budějovic tj. úseku 0310 a 0311? Jaký bude harmonogram výstavby úseků celé jihočeské části (ÚR, SP, zahájení výstavby)? 2) Kdy bude staniovena konečná trasa středočeské části D3 speciální komisí, kterou naprosto nekoncepčně slíbil "zeleným" premiér Topolánek v září 2007, přestože trasa byla schválena již předchozí sociálně-demokratickou vládou v roce 2005 a trasa je od r. 2006 schválena v ÚP Středočeského kraje.
OTÁZKA (22.1.2008 18:24) Přidal
Kdy se začne stavět propojení Poděbradské a Brněnské dálnice a kudy přesně povede ?
OTÁZKA (22.1.2008 16:29) Karel
Dobrý den, pane řediteli, když už jsme u těch nákladů na výstavbu. Máte někde spočítáno kolik stojí všechny ty "ekologické" nesmysly? Myslím tím zbytečné tunely typu Valík a podobně. Kolik by se na tom dalo ušetřit? Prý se někde buduje i jakýsi přechod pro vlky! Je to pravda? Děkuji za odpověď.
OTÁZKA (22.1.2008 16:15) Šťovíčková Jana
Dobrý den,ví se už něco konkrétního o stavbě R35 Českým rájem?Dozvídáme se stále jen rozporuplné informace.Děkuji. .
OTÁZKA (22.1.2008 15:42) Jirka
Nemyslite, ze sit opravdovych dalnic (nikoli rychlostek) je v Cesku oproti Nemecku stale silne ridka? Vzdyt v Cesku neexistuji dve mista, mezi kterymi se da projet po dvou ruznych dalnicich, coz by urcite sluselo dvojici mest Praha a Olomouc, jakozto priblizne stredum Cech a Moravy. Da se nekdy ocekavat alespon poradna rychlostka z Karlovych Varu do Liberce? Uz za Hitlera byla podobna dalnice projektovana. Je pravda, ze od te doby se kraj zmenil, ale projet z Varu do Liberce v rozumnem case stale nejde, prestoze na trase je mnoho pomerne velkych mest a prumyslovych center, jimz by poradne silnicni spojeni dost pomohlo.
OTÁZKA (22.1.2008 15:34) anonym
Pane řediteli, nezaskočilo Vás kolik se v této debatě sešlo expertů na ceny dálnic? Nebylo by užitečnější vypočítat o kolik naše ekonomika přichází tím, že ty dálnice ještě nemáme? nebo ty mrtví, zranění, ten čas v kolonách nic nestojí?
OTÁZKA (22.1.2008 15:14) Vlada L.
Dobrý den, p. Brunclíku, nechcete se stát iniciátorem žalob, které by vedly k prošetření korupce v souvislosti s výstavbou silnic/dálnic v ČR od výběrových řízení po předání do provozu?
OTÁZKA (22.1.2008 15:09) Kylchap
1,Proč jsou dálnice a silnice plánovány tak aby co nejvíce poničily krajinu? České středohoří, Český ráj, Posázaví... 2, Proč při výběrových řízeních není stanovena limitní cena?
OTÁZKA (22.1.2008 14:23) Pavel
Dobry den, jak to vypada s vystavbou silnice R55 v useku Otrokovice-Hulin?
OTÁZKA (22.1.2008 14:21) Čestmír Střídal
Kdy bude vyřešen problém ohledně náhradních pozemků pro statek paní Havránkové (dokončení D11na Hradec Králové). Podle médií to vázne na straně ŘSD.
OTÁZKA (22.1.2008 13:50) Sindler karel
Vážený pane,můžete mi vysvětlit,že nový obchvat kolem Plzně ,když ho projíždím,mně připomíná tankodrom.Nedavno ,je to 10 dní jsem byl v Mnichově a musím Vám říct,že 20 let stará dálnice do Mnichova je stále bez otřesů mého auta.Na naší dálnici se mi málem utřepal pytlik. Přitom cenový rozdíl je nesrovnatelně dražší,oproti německu.Navíc se zde platí za ten tankodrom hříšné peníze,když ho chcete používat.
OTÁZKA (22.1.2008 13:30) Jindřich Volný
Pane generální řediteli, jaké řešení vidíte k vylepšení dálnice D1?
OTÁZKA (22.1.2008 13:28) MS
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, kdy se konečně postaví dálniční obchvat Prahy na severu? Myslím onen most přes Vltavské údolí. Podle mne je to zločin, že ještě není. Silnice jsou na levém břehu přetížené, na Letné v Praze trvale příšerné zácpy, když jedete třeba z Boleslavi či poděbrad například do Kladna či Prahu 6, tak je to katastrofa a chudáci Pražané...Každý rozumný člověk, co tu situaci trochu zná, musí uznat, že tam severní obchavt opravdu hrozně chybí. Proč ještě není? I kdyby měl být určen jen pro transit...?
OTÁZKA (22.1.2008 13:28) Roman
Co brání stavbě rychlostní silnice R4 (strakonická) zejména plánovanému obchvatu "Dubence" a protažení R4 až k Milínu či dokonce, až na jih čech k Písku?
OTÁZKA (22.1.2008 13:19) Martin
Dobrý den, pane generální řediteli, chtěl jsem se zeptat na výstavbu dálnice D3, jelikož jsem jihočech, tak především na úseky od Tábora na hranice s Rakouskem? Mám na mysli způsob financování tohoto úseku a harmonogram výstavby ( dohady PPP nebo SFDI ?) Předem děkuji a přeji pěkný den
OTÁZKA (22.1.2008 12:54) Jan Petzold
Dobrý den, zdá se mi že některé nové obchvaty na silnicích I. tříd jsou stavěny příliš blízko zástavbě. Jak spolupracuje ŘSD s tvůrci územních plánů, ve kterých jsou trasy určovány ? Příkladem budiž např. v prosinci otevřená přeložka na silnici č.38 v Mladé Boleslavi.
OTÁZKA (22.1.2008 12:35) Viktor K.
Dobrý den, nedávno proběhla médii zpráva o studii, podle jejíhož výsledku se v ČR staví dálnice 3x dráže než v Německu. V Německu žiji a mohu z vlastní zkušenosti potvrdit styl oprav zdejších dálnic - večer nastoupí četa s lampami, zavře polovinu dálnice a ráno se po ní zase jezdí. Je pro mne nepředstavitelné, že by takového výkony byly levnější než v ČR s věčnými a věčně prázdnými dálničními staveništi. Můžete s eprosím krátce vyjádřit k tomu, co ŘSD dělá pro kvalitu a hospodárnost svých investic a jaká je projektovaná životnost nových děl, která se podle mého subjektivního dojmu příliš často znova a znova otevírají?
OTÁZKA (22.1.2008 11:50) Martin
Dobrý den, pane Brunclíku, chci se zeptat, jestliže je takový problém ohledně vedení R 52 na hranice, proč se neuvažuje o zkapacitnění třeba silnice I/38 v úseku D1-Jihlava-Znojmo-hranice? A co nějaký širší okruh kolem Prahy, tj. pomoci odvést tranzit z Prahy třeba spojnicí Plzeň- Tábor - D1 (silnice I/19)? Děkuji za odpovědi.
OTÁZKA (22.1.2008 11:36) David D.
Proč neopravujete dálnice a rychlostní komunikace v noci, kdy je menší provoz? Například v Rakousku je to běžná praxe. Proč se nestaví nové dálnice s více jízdními pruhy, když je zřejmé, že dva pruhy do budoucna nebudou dostatečné? Vypovídá o tom současný stav na D1.
OTÁZKA (22.1.2008 11:35) Breburda J.
Podle mne stavíte pomalu a draho, velice draho. Dotaz - je pravda, že "dobrovolně a s radostí" sponzorujete všechny volební kampaně ODS? Kolik jste na to dali v roce 2006 a kolik chcete dát letos?
OTÁZKA (22.1.2008 11:03) renata
proc jsou povrchy i cerstve otevrernych dalnicnich useku tak nekvalitni? jeden priklad za vsechny nove otevreny usek u Hradce Kralove. Nema snad Ceska republika na to aby alespon uz to malo co je hotove, bylo kvalitni? proc jsou potazené jen mosty a premosteni (protoze to promrza, jiste) ale jinak? A kdy date trochu dohromady ty panelové drancodromy, ktere nam u cizincu tak delaji ostudu (Praha- Hradec, Praha-Brno etc). Dalsi otazka, co bude s nedostavenymi castmi typ 5 km u Hradce K, ktere chybi kvuli spatnému vykoupeni pozemku a kvuli kterym se objizdi pres minivesnicky? A to nikdy depostavite viceproudou dalnici na Polsko, Nachod je preci hlavni prechod. Nemluve o tom, ze obchvaty jsou u nas neexistujici pojem a vsechny kamiony blokuji vnitrni dopravu mest. dekuji.
OTÁZKA (22.1.2008 10:59) Bernard
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jaký byl důvod změny projektu křižovatky R4 x R1? Původně křižovatka byla naprojektována dobře, po změně jde o paskvil, kde bude docházet k velkému křížení dopravy na krátkých úsecích. Proč je kvalitně navržená křižovatka přeprojektovávána během stavby? Promiňte, ale nemůžu se zbavit dojmu, že si jen někdo "namastil kapsu", protože levnější ta křižovatka po změně nebude.
OTÁZKA (22.1.2008 10:28) Bob
Dobrý den pane Brunclíku. Řekněte svůj odhad, v kterém roce bude v ČR fungovat páteřní síť dálnic a rychlostních komunikací, které pokryjí celou ČR? Díky za odpověď.
OTÁZKA (22.1.2008 10:26) log-in
Uvažuje se o sjednocení nákladů na výstavbu 1 km silnic u nás s EU,nebo bude lépe počkat až nám to EU doporučí?Nebo to necháme na nové ministry nových vlád?
OTÁZKA (22.1.2008 9:49) jirkahk
1) Proč budeme spojeni s Polskem na severu pouze rychlostní komunikací (pokračování D11). Podotýkám, že pomíjím nejvýchodnější část naší hranice, kde mi to není jasné. Jako evropská infrastruktura mi to přijde ve srovnání s Německem atd. nedostatečné. 2) Uvažuje se o propojení Hradce Králové a Pardubic čtyřproudovou komunikací. Na obou stranách je už začato. Pokud ano, tak kdy? Existuje u nás mapa konečné podoby dálniční a rychlostní sítě, podobná té polské, kterou nám rozesílá hospodářská komora.
OTÁZKA (22.1.2008 9:38) Eva
Vážený pane řediteli, neznám Vás, nevím ani zda jste v této funkci dlouho nebo krátce. Ale když jsem si přečetla všechny dotazy, vidím, že to co si myslím já a lidé kolem mě, je vlastně názorem většiny lidí téhle společnosti. Mám takový návrh co kdybyste veřejně rezignoval a spojil se tak se všemi dalšími slušnými lidmi v téhle zemi, kteří už nechtějí žít v této zkorumpované a shnilé zemi. Pokud tedy máte důkazy, že ty nejdražší dálnice u nás byly stavěny nepoctivou cestou. Jinak já osobně si myslím, že stejně nepoctiví lidé, kteří se obohacují tím, že okrádají náš stát nemohou být šťastní. Už z toho důvodu, že si nemůžou vážit ani sami sebe a nikdo slušný je nemá rád jen falešně ti co z nich zase něco mají. Co si o tom myslíte vy?
OTÁZKA (22.1.2008 9:36) Reo
Dobrý den. Prosím pěkně, chtěl bych se zeptat, proč se víc neopravuje mimo špičku o večerech, v noci při světlech či o víkendech. Jistě nic snadného. Ale nesnadné neznamená nemožné. V zahraničí se jistě často využívá času lépe . U nás už odpoledne a v podvečer - ještě za světla na pracovišti není nikoho vidět. Předpokládám, že na drahotu stavby našich dálnic se již jistě ptá někdo jiný, pakliže ne, proč tedy je u nás výstavba dálnic tak drahá, jak je a odpovídá tomu pak konečná kvalita? (I kdyby byla stejně drahá, očekávám stejně kvalitní povrch, - odolný proti rozježdění, estetickou úroveň italských dálnic, veškeré ekologická zaopatření žabích podchodů a i rychlost výstavby) Cena našich dálnic totiž zcela jistě nemůže naskakovat nadstandardě drahou pracovní silou - by naopak, očekával bych, že o to budou naše dálnice levnější - jakto, že se tato naše výhoda kamsi vytrácí? Kam?
OTÁZKA (22.1.2008 9:28) Majka
Otázek na vysokou cenu km již bylo dost, ale co kvalita? Proč nejsme v ČR schopni postavit kvalitní dálnice/silnice, aniž by na nich po roce nebyly znát vyjeté koleje od kamionů? Proč se silnice jen "flikují" dalšími a dalšími vrstvami "záplat"? Hlavně u dálnic mám pocit, že snad nemají žádný podklad, vždyť po Německu taky jezdí kamiony a auta neplavou v "kolejích". Nemluvě o uzavírkách při opravách, kdy se X týdnů jezdí v jednom pruhu a místo pilné práce např. na více směn v části, která se má urychleně opravit, nevidí člověk ani nohu, natož silničáře. To si ŘSD neumí zkontrolovat dodavatelskou firmu, jestli práci provádí a) kvalitně, b) bez zbytečných prodlev? Pak se člověk nediví, že se i tak vysoké ceny ještě dodatečně prodraží, nebo že se nedodrží termíny.
OTÁZKA (22.1.2008 9:23) Jindřich Volný
Pane generální řediteli, proč jsou u nás náklady na výstavbu dálnic ve srovnání i se zeměmi mající horský terén tak vysoké?
OTÁZKA (22.1.2008 9:16) krkavec
Proč má být špatným trasováním dálnice D8 zbytečně zničena unikátní příroda Chráněné krajinné oblasti České Středohoří, jak to nedávno popsat týdeník RESPEKTU? - Blíže např. Poslední procházka krajinou určenou k odpisu - http://suta.blog.respekt.cz/c/15378/
OTÁZKA (22.1.2008 9:11) Jaroslav Kotrba
Vypadá to, že otázka předraženosti dálnic je tady evergreenem. Vzhledem k tomu, že ještě neznám vaše odpovědi, nechci je předjímat, ale přesto bych se rád zeptal, jestli souhlasíte s Topolánkovým argumentem, že dálnice zdražují např. přemostění pro zvířata, anebo ho stejně jako já považujete za nesmírně populistický argument, a že pes je zakopán jinde, tedy zejména v před-dohodách o tenderech mezi zadavatelem a stavebním firmami, jinými slovy v korupci neuvěřitelného rozsahu.
OTÁZKA (22.1.2008 9:09) krkavec
Nebylo by lepsi ty RSD CR zrusit a planovane stovky miliard na dalnice a rychlostni silnice radeji investovat do vedy a vyzkumu nez je zalit do betonu a asfaltu?
OTÁZKA (22.1.2008 9:08) krkavec
Myslite, ze se vyplati zadluzit nase deti a vnuky, abychom postavili par kilometru predrazenych dalnich?
OTÁZKA (22.1.2008 9:00) Jiří Kenáreb
Dobrý den, na svých cestách potkávám občas vyloženě špatně značené úseky silnic, může normální řidič nějak iniciovat změnu? Má šanci na úspěch? Děkuji.
OTÁZKA (22.1.2008 8:58) PremekC
Neuvazovalo se o tunelu pod Sazavou pro dalnici do CB? Tim by se vyresily protesty chataru okolo Mednika a zachovala by se krasna priroda? V celkovych cenach dalnice by se to ztratilo?
OTÁZKA (22.1.2008 8:57) Jiří Kenáreb
Dobrý den, jak je možné, že ŘSD uvolní do provozu nehotovou silnici (např. bez namalovaných krajnic) a nutí řidiče, aby si sami dávali na nějaký takovýto technický nedodělek pozor (srovnejte s jinými výrobci, kteří nesmějí uvést na trh nebezpečný - nehotový - výrobek).
OTÁZKA (22.1.2008 8:30) Olaf
Proč je stavba kilometru dálnic u nás několikanásobně dražší než v jiných zemích EU /například ve Finsku / ?
OTÁZKA (22.1.2008 8:01) J. Klein
Vážený pane řediteli, je opravdu nemožné snížit neúměrné náklady na 1 km dálnic v ČR? Je to výsměch slušným lidem, že stavíme dráž jako v Chorvatsku, Finsku. V obou zemích na rozdíl od naší republiky jsou nepoměrně horší podmínky pro stavby silnic a stejně silnice v ČR je dražší. Slyšeli jsme hodně zdůvodnění, které jsou výsměchem občanům. Máte vůbec šanci v tom něco udělat, anebo politická a silniční lobby jsou tak silné, že vyprázdňování státní pokladny není možné zastavit? Obávám se, že vláda a Váš úřad si říkají o titul "rozkradli více, než bylo slušné". Máte možnost udělat něco s tím, abychom stavěli za reálné ceny porovnatelné s výše uvedenými zeměmi? Prosím, neschovávejte zdůvodnění za výběrová řízení, protože jsou nelogická. Proč? Protože se výběrovým řízením dostáváme na vyšší cenu 1 km dálnice, jako třeba Chorvatsko s tunely, mosty, ... Zde něco není v pořádku. Byl bych nesmírně rád, kdybyste mi odpověděl na výše uvedené problémy a alespoň mezi řádky naznačil, zda-li je možné, abyste stav předraženosti zakázek zásadně změnil.
OTÁZKA (22.1.2008 7:57) Lukáš
Dobrý den. Chci jen pozdravit a zeptat se jak se Vám vede :) Mějte se!
OTÁZKA (22.1.2008 6:36) Wenda
Nejlepší je u nás cestovat po obchvatu Postřelmova.Čtyřproudová silnice odnikud nikam-pár kilometrů a pak zase po staré ucpané rozbité silnici přes obávaný bludovský kopec do Šumperka na Jeseník.Tady se nejen úplně zaspalo,ale zkuste sjet v Mohelnici z rychlostní komunikace(kde končí) a vydat se buď na Hradec nebo ještě lépe na Jeseník a zjistíte,kde končí svět a začíná silniční džungle.
OTÁZKA (22.1.2008 0:27) Tomáš Fuk
Dobrý den pane generální řediteli. Po té co jsem se dozvěděl, že průměrná cena jednoho kilometru české dálnice je vyšší, než jeden kilometr německé, mám obavy, že nová dálnice bude opět jeden velký tunel.Co o tom soudíte? Kdo na stavby dohlíží a chrání státní pokladnu?
OTÁZKA (21.1.2008 23:18) Petr Kotas
Chorvatsko, Zagreb-Split, 380km, cena v prepoctu okolo 70miliard korun. Doba stavby 3 roky !!! Bohumin-Lipnik, 80km, 50 miliard, doba stavby 10 let (?). Chorvatsko, nekolik desitek km tunelu, tezky teren. U nas rovina, jen na nekolika mistech zbytecne silene krizovatky. O predrazenosti nema ani smysl polemizovat. Vidi to vsichni, proc je lidi na zodpovednych mistech ne ? V neposledni rade kvalita se neda bohuzel take srovnat ... take to je vsem jedno ?
OTÁZKA (21.1.2008 23:07) Sibis
Minulý týden jsem jel po silnici Hradec Králové - Náchod a viděl jsem tam, že se staví brány na výběr mýta. Kde berete tu drzost na takto ucpané a nebezpečné silnici vybírat mýto?
OTÁZKA (21.1.2008 22:06) Václav Kotásek
Nedávno jsem četl v tisku názor, že bývalý ministr dopravy pan Šimonovský nepřál přípravě urychlené výstavby R 35 přes Pardubický kraj. Já se naopak domnívám, že pan Šimonovský dotlačil vedení Pardubického kraje k rozhodnutí o volbě jižní varianty známého problémového úseku R 35 a schválení územního plánu s touto variantou. Oproti tomu mám dojem z jednání či spíše nejednání Ministerstva dopravy i Ředitelství silnic a dálnic pod vedením současného ministra pana Řebíčka, že je jim výstavba R 35 lhostejná. Můžete vysvětlit, proč stát netrvá na znění Memoranda o výstavbě R 35 mezi státem a Pardubickým krajem, podapsaném za ministra Šimonovského? Proč stát nechává dohodnutou trasu R 35 vedením Partdubického kraje opět zpochybňovat a odsunovat tak zahájení výstavby? Opravdu všichni na Ministerstvu dopravy i ŘSD čekají, až se D 1 zhroutí?
OTÁZKA (21.1.2008 21:48) Jan Žižka
S vaším příchodem byla zřízena funkce výkonného ředitele, kterou obsadil dr.Hala-vedl organizaci v mezidobí. Je to s vámi vpodstatě zdvojená funkce a zdá se být spíše funkcí politickou-navíc při vzdělání dr.Haly, které je umělecké (!!!) nikoliv technické,ekonomické či právnické. Jak to chápat? Vím, že pokládám velmi nepříjemnou, osobní otázku, ale takové je třeba klást veřejným činitelům a vysokým státním úředníkům mezi něž patříte, pane Brunclíku.
OTÁZKA (21.1.2008 21:41) Ivet Komárková
Rok se hovoří o reorganizaci Ředitelství silnic a dálnic a pořád není nic jasné. Není to divné otálení?
OTÁZKA (21.1.2008 20:43) E. Kneifl
Zajímal by mě rozvoj páteřových komunikací v jihozápadních Čechách. Mám na mysli směr Plzeň - Nepomuk - Blatná - Nová Hospoda a směr Strážný - Vimperk - Strakonice - Nová Hospoda. Nikdo se o těchto komunikacích nezmiňuje a přitom křižovatka na Nové Hospodě je oslavována jako klíčová při dalším rozvoji spojení se státní hranicí a s Plzeňským krajem. Děkuji za odpověď. E. Kneifl
OTÁZKA (21.1.2008 20:40) Milan
Kdo je zodpovědný za zpoždění dokončení D47 v úseku Bělotín- Bílovec?
OTÁZKA (21.1.2008 20:28) David
proč se u nás staví mnohem dráž než jinde a přitom je kvalita nových silnic poměrně nízká (kupř. D5 je postavená extremne draze a pritom velmi nekvalitne - nektere useky jsou staveny primo jako zivotu nebezpečné)
OTÁZKA (21.1.2008 20:26) Fero
Dobrý den, proč se u nás staví dražší dálnice než ve Finsku? Má to souvislost s tím, že patříme k nejvíce zkorumpovaným zemím, kdežto Finsko má nejnižší index korupce ve světě? http://reality.ihned.cz/c4-10005570-22543510-K00000_d-finove-umi-stavet-dalnice-levneji-nez-cesi Dá se někde zkontrolovat účtování a financování českých dálnic kam a na co přesně ty peníze jdou? A co znamená, že firma Eltodo bude kontrolovat sama sebe? http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id=395157
OTÁZKA (21.1.2008 20:12) anonym
Proč stojí km dálnic nejvíce v Evropě ???
OTÁZKA (21.1.2008 19:22) Vladimir Ivanov
Vážený pane Brunclíku, čím je dána tak vysoká cena za stavby či opravy komunikací? Cena je vyšší dokonce i v porovnání se západními státy, kde je pracovní síla mnohem dražší, a je jednou z nejvyšších na světě vůbec.
OTÁZKA (21.1.2008 18:41) J.Zajíček
Pane genrální řediteli, existuje srovnání se zahraničím v kvalitě stavebních prací a technologií při výstavbě a údržbě silnic v česku v porovnání se zahraničím?. Je pro Vás současná kvalita stavebních prací a použitých technologí při výstavbě a údržbě silnic přiměřená stávajícím cenám?
OTÁZKA (21.1.2008 18:32) Ferri Gr. Brodge
Dobrý den, pane generální řediteli, chtěl jsem se zeptat, zda je ještě nějaká reálná šance na přehodnocení trasování dálniční sítě a úpravu priorit u jednotlivých staveb. Konkrétně mám na mysli budování "zbytečných" úseků, tedy takových, u nichž studie povětšinou prokázaly minimální význam (R52 k hranicím) či úseků, které blokují jiné, důležitější stavby. Dále by mě zajímalo, jaká je aplikovaná strategie na provázání dálnic s železničními koridory. Existuje tu vůbec nějaká spolupráce anebo se v našich podmínkách jedná o dva plně segregované systémy, u nichž se vůbec nepočítá s tím, že by si "mohly lézt do zelí"? Děkuji a přeji pěkný den
OTÁZKA (21.1.2008 18:31) Jiří Vaněrka
Dobrý den , prosím o nejnovější informace,jak to vypadá s R 43,slibujete ji jíž nejméně dvacet let a stále zůstává jenom u slibů.Dále mi odpovězte na otázku, proč je výstavba nových silnic a dálnic v České republice mnohem dražší než ve světě. Děkuji Vaněrka
OTÁZKA (21.1.2008 18:12) Radim Palkovský
Dobrý den.V případě, že zastupitelstvo zastupitelstvo PK 21.02.2008 definitivně potvrdí konečnou trasu R35 v úseku Zámrsk - Mohelnice,můžete prosím sdělit skutečně reálné datum zprovoznění silnice R35?Nebo aspoň do Litomyšle?
OTÁZKA (21.1.2008 18:00) Slavomír Vácha
Dobrý den Pane Brunclík.Prosím Vás,bude ještě hodně takových přehmatů jako byl Valík u Plzně?Kvůli pár živočichům se Plzeň 10 let trápila a co to stálo?
OTÁZKA (21.1.2008 17:35) Karel Bok
je obecně známo, že km nové dálnice je u nás dražší než v Německu (např. úsek v Krušnohoří dálnice Drážďany - Ústí n.L. Přitom v Německu hlídá náklady komise v zastoupení - investor, dodavatel, místní orgán - naspř. kraj).
OTÁZKA (21.1.2008 17:33) Dalibor
Dobrý den, proč nezadáte výstavbu dálnic německým firmám, které to umějí postavit mnohem levněji? Známí, klteří mají dům u takové stavby líčí, jak se tam vesele krade ve velkém. A platíme to stále my všichni.
OTÁZKA (21.1.2008 17:26) J.Kodym
Dobry den, s ohledem na cenu jednoho kilometru dalnic v CR, pripadate si jako dobry manazer? Zarucujete se jako generalni reditel za vsechna rozhodnuti vyberovych komisi sveho uradu ve stavebnich tendrech? Dekuji.
OTÁZKA (21.1.2008 17:25) rozpočtář
Proč kolují fámy o předražených stavbách ? Fyzické jednotky jsou jasné ,ceny taky.Nebo nabídky střílíte od boku? Veškeré i již dokončené stavby jde přece zkotrolovat.
OTÁZKA (21.1.2008 16:54) ateista
Otázka nestojí jen, kolik stojí kilometr dálnice v ČR, ale kolik z toho kdo má.