Pondělí 6. května 2024, svátek má Radoslav
130 let

Lidovky.cz

On-line o

Pohled z jihu

UKONČENO

Klub pražských zastupitelů za ODS odmítá, aby na Letné stála Národní knihovna architekta Jana Kaplického. Místopředseda klubu dokonce přirovnal návrh k chrchli. David Vodrážka odpovídal 23. října v 9:00.

položených otázek: 165 | jak se správně ptát | Aktualizovat
  1. Otázka má být stručná a jasná, maximálně tři řádky.
  2. Není možné reagovat na otázku zakládající se na externím odkazu.
  3. Přestože konfrontační otázky vítáme, nesmí překročit hranici slušnosti.
  4. Nepište otázky VELKÝMI PÍSMENY.
  5. Podepište se.
  6. Neopakujte dotazy, které už položili jiní.

Přehled položených otázek

OTÁZKA (23.10.2007 10:57) Pavla Víšková
Dobrý den. Jako grafičce se mi návrh stavby, připomínají ledacos, líbí, ale ne ve zmiňované lokalitě. Maketa stavby a její záběry, které jsem viděla, jsou naprosto manipulující s okem diváka, protože okolí této stavby téměř nezabírají nebo je potlačují, takže ten, kdo se nikdy nebyl projít třeba z Letenského náměstí po chodníku na Hradčanskou, těžko pochopí, jak hrozně by zde tato stavba působila. Zato v nějaké lokalitě, kde by byla zakomponována do výstavby obdobných moderních budov, by mohla být přímo perlou, na kterou bych se s radostí chodila dívat. Také si nemyslím, že by návrh takovéto budovy byl úplně originální, jelikož jsem podobné výjevy viděla již dříve v animovaných filmech se science fiction tématikou. Čímž nechci shazovat uměleckou hodnotu této stavby. (Ale co může být dnes opravdu originální, aby se to někde na Zemi již v obdobné podobě nevyskytovalo? - Myslím, že být originální za každou cenu může být přímo kontraproduktivní.) Opravdu si nemyslím, že dívat se z Letné na monumentální výjev Pražského hradu, Petřínskou rozhlednu apod. spolu s navrhovanou stavbou by bylo něco krásného. Spíš to na mě působí, jako by někdo namaloval do obrazu Josefa Mánesa šmoulí chaloupku nebo tam postavil velikého sádrového trpaslíka.(A to jsem velký příznivec kreslených seriálů a komiksových postaviček.) Pavla Víšková
OTÁZKA (23.10.2007 10:11) Blanka
Vážený pane, nemám žádnou otázku, ovšem můj názor na stavbu pana Kaplického pro Národní knihovnu je negativní. Jsem ráda, že má někdo odvahu říci nahlas, že tento návrh není zrovna vhodný. Tolik negativních asociací a vzhled puťové atrakce. Národní knihovna by měla být stavba důstojná, moderní a krásná. Stavba pana Kaplického by měla být určena pro děti, jako součást zábavního parku. Poněvadž vesměs sdělovací prostředky bojují za stavbu knihovny tak jak je, asi nám nezbyde, než se smířit s realitou. Nebylo by možné aby ti, co o tom rozhodovali vysvětlili, proč vyhrál právě takovýto kontroverzní návrh? Viděla jsem i další návrhy a některé se mi zdály moderní a krásné a především vhodnější, lépe zapadající do prostředí.
OTÁZKA (23.10.2007 9:59) Jan Veselý
Dobrý den, není opravdu diskuse o knihovně vedena ve zcela jiné rovině, než by měla být? Myslím tím toto: - to , že se řeší její vhodnost, či nevhodnost na letnou je velice důležité, ale vlastně nepodstatné. Vždyť veškeré jiné argumenty již hovoří jasně proti takové stavbě (pokud to dobře chápu). Knihovna je drahá a prý by bylo možno za to postavit několik jiných. Dále co bude s Klementinem, až se zrekonstruuje ? Proč by nemohla být alespoň nějaká oborová sekce knihovny i nadále zde ? ... Prostě je tolik jiných věcí proti, že diskuse o tom, že je odporná (což je) a že takovou věc navrhují studenti UMPRUM ve třeťáku, ale nemají dost drzosti, aby to navrhli k realizaci... Děkuji za názor.
OTÁZKA (23.10.2007 9:54) josef
Kde jsou kluby za starou Prahu, památkáři a spol. brzdící doposud všechno nové. Myslí si pan architekt, že mimo emigrantů tady zůstali jenom ignoranti?
OTÁZKA (23.10.2007 9:47) honza
Vážený pane Vodrážko, prostý a pravděpodobně opakovaný dotaz: jak se politik může cítit oprávněn hodnotit kvalitu architektury? To, že se situace z komise přesunula do politické oblasti považuji za lokální unikát ČR - je to skutečně nechutné a odzbrojující. S pozdravem
OTÁZKA (23.10.2007 9:46) Neon
Dobry den, jste si jist, ze podstatou demokracie je fakt, ze zastupitele ODS, kteri ve sve vetsine maji pravo vetovat vysledek mezinarodni architektonicke souteze, tak ucini a tedy v jistem smyslu zneuziji sve pravomoci. podotykam, ze komise teto souteze byla slozena z absolutnich spicek svetove architektury. Vazeny pane, poprosim Vas za svou osobu: nelzete si verejne do kapsy. a jeste poznamka na okraj: zastupitele v minulosti dopustili znetvoreni centra Prahy v turisticke ghetto plne nevkusu, dopustili takovy nevkus jako je pamatnik na Klarove. vzali Praze dusi. a neni podstatne, za jakou stranu tak ucinili. s pozdravem Neon
OTÁZKA (23.10.2007 9:46) martin
Za jak kulturniho cloveka se povazujete? Kdy jste byl naposledy v galerii? Kdy na koncerte? Kdy na baletu? Kdy v divadle? A na jakych kusech?
OTÁZKA (23.10.2007 9:45) odborar
,, Historický ráz " Letné poruší zamýšlený zelený chrchel dle slovníku ODS, zato zamýšlený krásný kovový bochník stadionu do tohoto rázu nádherně zapadne.http://neviditelnypes.lidovky.cz/praha-neskryva-nam-neco-pan-bem-dzo-/p_spolecnost.asp?c=A071021_220905_p_spolecnost_wag A není to tím, že za stadion se pohrnou zastupitelům a snad i městu peníze,buď od stavební lobby, nebo od majitele či nájemce stadionu? Nejsou za vším jen prachy do stanické pokladny?
OTÁZKA (23.10.2007 9:44) Vladimír
Návrh se mi líbí a jsem pro. Je ale zarážející, že celkem nepodstatný problém budí takové vášně a dokonce i nevídanou aktivitu primátora a zatupitelů magistrátu, přičemž naprosto palčivé problémy co sužují Prahu, např. silniční okruh, mizerná úroveň a přeplněnost MHD, se neřeší vůbec. Není to podezřelé? A dodávám asi tu vyplývá na povrch ten nejpalčivější problém na magistrátu na něž poukazoval pan Kasl - korupce.
OTÁZKA (23.10.2007 9:44) Kateřina Štrosová
Musím reagovat na jednu z Vašich prvních odpovědí, že je knihovna ze čtvrtiny navržena do zeleně. Viděla jsem rozkreslení původního pozemku v porovnání s novým pozemkem (který je třeba schválit), knihovna se posune víc na místo, kde je v současné době asfaltová plocha a parkují na ní autobusy. Do zeleně tudíž zasahuje úplně stejně, jako by do ní zasahovala původní parcela. Domnívám se, že Vaše odpověď buď svědčí o neznalosti této věci, nebo je to úmyslné tajení některých skutečností.
OTÁZKA (23.10.2007 9:41) odborar
,, Historický ráz " Letné poruší zamýšlený zelený chrchel dle slovníku ODS, zato zamýšlený krásný kovový bochník stadionu do tohoto rázu nádherně zapadne.http://neviditelnypes.lidovky.cz/praha-neskryva-nam-neco-pan-bem-dzo-/p_spolecnost.asp?c=A071021_220905_p_spolecnost_wag A není to tím, že za stadion se pohrnou zastupitelům a snad i městu peníze,buď od stavební lobby, nebo od majitele či nájemce stadionu? Nejsou za vším jen prachy do stanické pokladny?
OTÁZKA (23.10.2007 9:39) Oš
Vážený pane, promiňte, ale Vy asi nerozumíte, co je to demokracie. Demokracie není, že se budeme do nekonečna hádat a že se tedy zastupitelé budou volně cpát rozhodování o čemkoli. Demokratické instituce zvolily odbornou porotu a ta rozhodla v soutěži a Vy to máte buď přijmout anebo na protest odstoupit.
OTÁZKA (23.10.2007 9:36) Butovicak
Hlavne že radnice v Butovicích, je funkční, sloupy uprostřed místností, kanceláře bez klimatizace nad restaurací, a prostor VÁM již také nestačí, tu jste si odsouhlasili a podle toho vypadá!!!!
OTÁZKA (23.10.2007 9:36) Oš
Pardon ale ještě jedna připomínka ke způsobu, jímž odpovídáte: Proč na otázku, jestli nejde jednoduše ta stavba posunout, odpovídáte, že je to věc architekta? Architekt ji zakreslil přesně podle zadání, to uznal i pan Bém. Problém je v úředním souhlasu, který dal někdo jiný, než měl. Tak kličkujete, nebo ne?
OTÁZKA (23.10.2007 9:31) Drábková
Dobrý den, chtěla bych jen říct, že celé naší rodině se návrh pana architekta Kaplického velmi, velmi líbí. Bydlíme celý život v Praze a jednoznačně jsme pro tutu zajímavou a nadčasovou stavbu právě na Letné. I my jsme volili ODS a nyní jsme hodně zklamáni a rozčarováni z jejich "prazvláštních technik".Přejeme si, aby "chobotnička" na Letné vyrostla!Děkuji
OTÁZKA (23.10.2007 9:31) Jirka
Dobrý den. Jak se může vůbec stát, že je soutěž vypsána na špatné pozemky, které zřejmě nejsou v současném územním plánu na stavbu knihovny ? Kdo je panu Ježkovi předhodil ?
OTÁZKA (23.10.2007 9:30) Jitka H.
Dobrý den. Zajímalo by mne, o jak velkou plochu zabrané zeleně se jedná, pokud je to tedy hlavní důvod Vašeho nesouhlasu. A pro porovnání, o jak velké zastavěné území by cca šlo při výstavbě uvažovaného sportovního stadionu, včetně parkovišť a obslužných komunikací. Děkuji.
OTÁZKA (23.10.2007 9:30) Oš
Dobrý den, z přímé otázky, kdo za co může jste se vyvlékl. Bojíte se tedy obvinit přímo pana Ježka, který tvrdí, že listinami doloží správnost svého postupu? Jako volič a dnes už trochu zoufalý přávrženec ODS se ještě ptám, jestli si uvědomujete, že Vaše momentální chování vypadá jako bezcharakterní kličkování? A je správné, aby hlasy laiků zastupitelů převažovaly hlasy odborníků?
OTÁZKA (23.10.2007 9:29) Kunc
Dobrý den, nechápu v čem je problém schválit změnu územního plánu ze zeleně na knihovnu, a část východního pozemku z knihovny na zeleň. Můžete mi to vysvětlit proč s tím nesouhlasíte? Zmeny územního plánu, a to zejména v takových případech jsou zcela běžné. Myslím že skutečný důvod je jinde že?
OTÁZKA (23.10.2007 9:28) pedro
proč to předem tak ztrapňujete bulvárním titulkem? Na letné bydlím a knihovnu tam chci. Pánové se vykašlali na debatu k novému tunelu, zvětšení stadion Sparta nebo k žralokům pod Stalinem a teď z knihovny dělají drama...
OTÁZKA (23.10.2007 9:28) Jan Wagner
Mrzí mně, že nás, občany, zastupují lidé, kteří se chovají úplně stejně, jako zástupci téhož lidu z let 1948-1989. Mrzí mně, že o věcech veřejných rozhodují burani Vašeho kalibru a ignoranti všeho dobrého. Budiž tomu desítky projektů pochybných, schválených bez mrknutí okna... zřejmě jen problémem jen to "všimné" které Vám jaksi pan Kaplický asi nehodlá dát. Postavte si tam třeba to akvárium... o Vašem intelektu to vypovídá dostatečně, jen se pak ale pro Boha nedivte, až Vás lidé z úřadů, a bude to brzo, věřte tomu, vypráskají.
OTÁZKA (23.10.2007 9:26) Jana
Vážený pane, arogantní postoje zastupitelů, kteří se o knihovně vyjadřují jako o chrchli mě podporují v podezření, že pozemky chcete pro stavbu docela jinou. Ostatně proč na Letné hostit klidné čtenáře, když tam můžete přivést vandalské fanoušky fotbalu. Myslím, že nemáte odvahu pravdivě říct, že stavět se bude, ale něco jiného a dokonce vám tam chrchle opilých občanů nebudou vůbec vadit.Hlavně, že koryta se naplní.
OTÁZKA (23.10.2007 9:25) Bořek
Proč se stavět zády k něčemu, co by ve finále bylo velmi unikátní architektonickou raritou, která by nejspíš přilákala víc lidí jako jedinečná stavba než jako národní knihovna?
OTÁZKA (23.10.2007 9:00) Jiří
Jsem zaražen ze dvou věcí.Z faktu,že ODS nedrží dané slovo/prodej pozemků/a ze slovníku používaného Vámi pane Vodrážko.Mluvit o "chrchli na Letné"mi nepřipadá jako přijatelný slovník pro zástupce konzervativní strany.Se stejnou hrubostí a diletantismem přistupujete i ke svým jiným povinnostem?
OTÁZKA (23.10.2007 8:50) Markéta Týřová
Česká republika se opět rozdělila na dva tábory. První tábor je pro Kaplického návrh knihovny a druhý tábor je zásadně proti. Já patřím do tábora číslo 1. Nechápu, proč se investovalo tolik milionů do architektonické soutěži, když pak jejího vítěze nehodláte resepektovat a dokonce si dovolíte veřejně urážet jeho dílo? A myslím si, že tvrzení, že "chrchle" nebude zapadat do historického panorama je naprosto absurdní. Nepřipadá Vám, že tato stavba by byla symbolem architektury 21. století? Snad si nepředstavujete, že Národní knihovna by měla vypadat jako např. Národní muzeum. Praha se pyšní tím, že v ní nalezneme velké množství různých architektonických staveb a právě Kaplického knihovna může toto spektrum staveb rozšířit.
OTÁZKA (23.10.2007 8:43) vena
vy se asi bojíte odpovědět, nebo sháníte někoho, kdo umí číst a psát ?
OTÁZKA (23.10.2007 8:25) glum
Chápu, že se někomu stavba líbí a někomu ne... Ale nemyslíte si, že hovořit do médií o tom, jak nedopustíte aby ten chrchel ta hromada slizu stála na Letné je urážkou architekta a jeho projektu a celkově kulturně na úrovni hlášek o přivazování se k bagru?
OTÁZKA (23.10.2007 8:02) Jiri Kollmann
Dobry den, rozhodovani ODS vzbuzuje dojem ze je dalkove rizeno z hradu vasim cestnym predsedou, ktery se ted krome ekonoma a klimatologa rozhodl byti architektem, mate li uvnitr ODS take jiny nazor reknete ho, jinak tato nazorova jednota pusobi velmi hloupe, tak uz konecne vymyslete neco sami (nebo je to uvnitr ODS tak tezke), drzim vam palce.
OTÁZKA (23.10.2007 7:47) Karel Svoboda
Kdyby Ded-vseved z Hradu nemluvil do vecí, kterým nerozumí, kdyby nekritizoval Knihovnu, kdyby nebyl zájem postavit na stejném míste hotel z cehoz mozná "kouka" pekný úplatek, byla by ODS proti návrhu pana architekta Kaplického?
OTÁZKA (23.10.2007 6:34) kng
Jistě ctíte principy demokracie, kromě stranické však existují principy občanské společnosti a Pražané si z 66% přejí stavbu Kaplického na Letné. Budete to respektovat?
OTÁZKA (23.10.2007 6:29) IDOL
CO JSTE DOKÁZAL V ARCHITEKTUŘE SÁM, ŽE KRITIZUJETE VÍTĚZNÝ NÁVRH MEZINÁRODNÍ SOUTĚŽE?
OTÁZKA (23.10.2007 5:58) Lada
Dobry den, docela me zarazi cena nove knihovny. Neznam presne pozadovane kapacity celeho objektu, ale dle meho nazoru by knihovna (at uz bude jakakoli) nemela stat vice jak 500 mil. korun. Muzu se zeptat na Vasi predstavu ceny a potrebuje skutecne Praha popr. CR novou knihovnu?
OTÁZKA (23.10.2007 4:44) Frank
Do jake miry vas ovlivnil Klaus? Mluvil jste s nim o knihovne a nebo pan Bem?
OTÁZKA (23.10.2007 1:32) anonym
Co by tomu asi řekl Karel IV. Toto ...... v popředí a panorama staré Prahy. Snad, aby dělal kortmelce v hrobě.
OTÁZKA (23.10.2007 1:27) Milan
Nebudu se na nic ptát. Jen konstatuji že ten kdo dal Kaplického návrhu název "chrchel" je arogantní hlupák a toto hlupáctví po něm řada českých takynovinářů s radostí opakuje. Můj názor je jenom ten, že se počítá s pozemky na Letné pro kšefty jiných kamarádů. Co taková knihovna...
OTÁZKA (23.10.2007 0:51) Pozorovatel
Chrchel je slabe jmeno. Tento architektonicky hnus spise jako obarvene kravske lejno na spalku. Koho by vubec napadlo takovou hruzu postavit nejenom na Letne, ale kdekoliv jinde. Pro pohledu na studii se mi chce zvracet. Ci to byl napad vubec posuzovat takovou hruzu? Prazsky magistrat jednal rozumne to cele zrusit.
OTÁZKA (23.10.2007 0:30) Jirka
Myslím,že když už se někdo ze zastupitelů vyjádří o nějakém díle, v tomto případě o Národní knihovně jako o CHRCHLI je to ubohé, i když se všechno nemusí všem líbit, ale zřejmě zastupitelé chytli vítr od předsedy vlády pana Topolánka a přestávají se umět chovat a chtějí si za každou cenu udělat ostudu nejen doma ale i ve světě. Uvědomte si, že jste byli zvoleni námi voliči a já skalní ODS-ák jsem Vás taky volil. Jestli dáte přednost na Letné stadionu pro Olimpiádu, tak jste u nás všech pro tentokrát prohráli.Osobně si myslím, že knihovna není žádný chrchel, ale moderní architektonické dílo, které si zasluhuje, aby bylo ne Letné realizováno.Mrzí mne, že i když podle průzkumů je více lidí pro Kaplického na Letné, že Vám to vůbec nevadí i když jste před tím byli velice pro. Kdo napřed velice chválí a potom haní, není asi moc důvěry hodný. Doufám, velice doufám, že to vše velice uvážíte než nám voličům a samozřejmě i sami sobě uděláte ostudu-světovou.Řeči,zdůvodňování něco o pozemku, či tramvajové smyčce, to dnes už určitě víte, že neobstojí.Mám jediný dotaz:opravdu všichni zastupitelé a nebo většina navštívila ona náhradní místa pro knihovnu a zdá se jim, že některé je důstojnější pro Národní knihovnu víc než na Letné? NÁRODNÍ KNIHOVNA PANA KAPLICK0HO JE ARCHITEKTONICKÉ DÍLO A MUSÍ PROTO STÁT NA LETNÉ, JINDE NENÍ PRO NÍ MÍSTO.
OTÁZKA (22.10.2007 23:39) svobodný
Proč chrchel? Je to flusanec. Děkuji za odvahu proti snobské vyděračské zahraniční lobby a domácím poskokům. Jeden Stalinův pomník na Letné už stačil. Objekt pana arch. Aroganta Kaplického by jistě pomohl rozbít fádnost kdekterého pražského sídliště a nebo jako dobová kuriozita postmoderní doby by mohl být za plotem ve Výstavišti vedle Lapidária, Planetária a Sjezdového (průmyslového) paláce.
OTÁZKA (22.10.2007 23:39) svobodný
Proč chrchel? Je to flusanec. Děkuji za odvahu proti snobské vyděračské zahraniční lobby a domácím poskokům. Jeden Stalinův pomník na Letné už stačil. Objekt pana arch. Aroganta Kaplického by jistě pomohl rozbít fádnost kdekterého pražského sídliště a nebo jako dobová kuriozita postmoderní doby by mohl být za plotem ve Výstavišti vedle Lapidária, Planetária a Sjezdového (průmyslového) paláce.
OTÁZKA (22.10.2007 23:17) internet
Házím na tebe chrchel zpátky, dobytku komunistickej.
OTÁZKA (22.10.2007 23:04) Daniel Škaroupka
Dobrý den, jak se dívát ne to, že průzkumy i internetové ankety ukazují, že lidé stojé většinou za Kaplickým a knihovnu na Letné v této podobě chtějí? I já jsem pro ni. Je krásná a nápaditá a naše omšelá architektura potřebuje oživit a ukázat příklad druhým. A nebo si mám myslet, že politickým rozhodnutím uděláte mezinárodní ostudu a namísto knihovny tam postavíte stadion? Mimochodem - knihovna by byla dalším z turistických lákadel, zatímco stadion těžko, zamýšlená olympiáda by nic nepřinesla, spíš by naši ekonomiku pořádně zruinovala.
OTÁZKA (22.10.2007 22:40) babča
Mne se ten návrh líbí a nechápu, jak může někdo vyhrát a potom se na jeho návrhu hledají chyby!
OTÁZKA (22.10.2007 22:24) NE tomu exkrementu
díky za boj proti této odporné stavbě arogantního emigranta... byl by krok zpátky, kdyby se tam postavil tenhle pofiderní pokus o kvalitní architekturu
OTÁZKA (22.10.2007 22:11) Gorgoroth
Pane inzenyre a jakymi slovy nas oblazite po shlednuti obrazku na teto strance? http://neviditelnypes.lidovky.cz/praha-neskryva-nam-neco-pan-bem-dzo-/p_spolecnost.asp?c=A071021_220905_p_spolecnost_wag
OTÁZKA (22.10.2007 22:05) Xénie Poldaufový
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, proč odmítáte postavit knihovnu podle návrhu pana Kaplického. Jejo projekt byl bezkonkurenčně nejlepší, a navíc když už tu soutěž vyhrál, mělo by se to postavit. Dle mého názoru je budova velice moderní a Praha by tím pádem měla jednu z nejlepších knihoven. Snad se knihovny dočkáme. :)
OTÁZKA (22.10.2007 21:51) kacir
Vyslovením slova "chrchel" je ukázána autorova primitivnost, člověk nemusí souhlasit aniž by urážel. Možná je to psychologický efekt projekce, kdy si autor "chrchlu" projektuje do druhých sebe sam.
OTÁZKA (22.10.2007 21:21) Marie
Stejně neodpovíte, ale aspoň si to někdo přečte. Chci vám napsat, že se chováte trapně. Jestli jste to vy ten mladý chlap co mluvil na Nově ve zprávách, tak se můžete stydět. Povídat věty "Lidi to tu nechtějí" apod. to dělali bolševici, kde berete jistotu že to tu lidi nechtějí? Z lidí v mém okolí se to líbí většině a taky podle průzkumů a podle telefonátů to vyhrála chobotnice na Letné. Jakým právem tady za lidi mluví jedna politická strana která má většinu a dělá si tu co chce a sází na to, že lidi jsou hloupí a budou ji volit dál a pak je tu jeden prezident, za kterého se stydím(aféra s milenkou, vetování zákonů např. ten kde se mělo zamezit zlodějům v nočních hodinách chodit do bazarů, dále jeho proti přírodní názory a jeho sliby z 90.let že do 5 let se budeme mít jako Německo jen co si utáhneme opasky a ono prd, my si utahovali, Kožený a spol jsou i se slavnou privatizací kdoví kde a náš průměrný plat je 20 tisíc a Němci mají průměrný plat 93 tisíc a to tam je ještě plno věcí levnějších než u nás. Co jste jako zastupitel udělal pro lidi konkrétního???? A to, že honem přispěchala Lucie Bílá s peticí kde bojuje jako její pan prezident za to aby to tam nestálo, to mluví za vše. To to tam nechcete kvůli olympiádě nebo tam pak má stát nějaký drahý hotel? A lidi tu nemají právo na pořádnou knihovnu aby mohli studovat? Ve vyspělých zemích(Paříž, Sydney...) jsou hrdi na své originální stavby a my tu máme mít pořád nudné plechovky jako je Palác kultury? Proč se chováte jak maloměšťáci?
OTÁZKA (22.10.2007 21:12) Marek
Dobry den, pane Vodrazko mohl by jste mi prosim sdelit, jak se jako zastupitel muzete ponizit tak, ze nemate ani vlastni nazor? dekuji, jen dodavam, ze jiz ODS nebudu volit a to diky vam, panu Bemovi a zbylemu spolku prikyvovacu z ODS na prazskem magistratu.
OTÁZKA (22.10.2007 20:42) Honza
Pane zastupiteli Vodrážko,jsem volič ODS a mohu vám říci,že jsem zhnusen arogancí klubu ODS pražského Magistrátu,týkající se Národní knihovny.Lži primátora Béma a jednota klubu ODS ruku v ruce se socany,jasně ukazuje na to,kde je sídlo "chobotnice"
OTÁZKA (22.10.2007 20:12) matěj
Děkuji Vám za to, že mne zastupujete.
OTÁZKA (22.10.2007 19:58) anonim
Máte pravdu je to CHRCHEL!
OTÁZKA (22.10.2007 19:57) Mato
Já odmítám aby jste nadále otravovali náš vzduch. Vaše názory mě nezajímají. Chrchlejte si v jiné diktátorské zemi. Tato země snad jednou bude svobodná a demokratická.
OTÁZKA (22.10.2007 19:18) Milan
Otázku nemám, jen chci vyjádřit rozhořčení nad jednáním Vás i celého zastupitelstva. Knihovna je geniální architektura, kterou nám jednou bude svět závidět a vstoupí do dějin umění. Nebude-li stát, vstoupíte do dějin vy - jako Jakeš, Štěpán a podobní dusiči lidského práva a svobody.
OTÁZKA (22.10.2007 19:01) Tomas Werner
Proc se hleda pro knihovnu nove misto? Proc bylo vybrano misto, ktere z niceho nic nevyhovuje? V pripade ze se jedna o stavbu, proc rovnou nereknete, ze vyhlasovani mezinarodni souteze byla chyba?
OTÁZKA (22.10.2007 18:44) JC
Proc se vsichni tak divoce a radobyodborne vyjadruji k tomu, zda se jim ta stavba libi a netrapi nas treba to, ze bude stat minimalne kolem 5ti miliard korun? Zaplacenych z nasich penez, z penez ktere jsme sverili statu. Nemame opravdu nic dulezitejsiho za co bychom je chteli utratit? Co treba reforma pomale justice, zlepseni vysokych skol nebo kvalitni silnice? Ono tech 5 miliard je kuprikladu vic nez celorocni rozpocet Akademie Ved CR. A je to kolem 0.5% procenta rozpoctu, tedy asi stejny dil rozpoctu, ktery vlada USA dava na straslive drahou valku v Iraku. To jen pro predstavu kolik stoji ''levna'' knihovna...
OTÁZKA (22.10.2007 17:58) Noric
Otázku nemám, ale chci vám vyjádřit podporu. Super, překažte ten hnus.
OTÁZKA (22.10.2007 17:54) Petr
Nemohli by tam taky bydlet Teletubbies?
OTÁZKA (22.10.2007 17:46) straka
...jako volic ODS se musim stydet za to co predvadi pan Bem a zastupitele ODS! Takto se chova pravicova strana, strana jejiz volicskou zakladnu tvori prevazne vysokoskolaci? Vzpamatujte!
OTÁZKA (22.10.2007 17:27) Lela
Byla bych ráda, aby se věc přestala politizovat. Ale mohli by také architekti přijmout, že mnohým "obyčejným lidem" se návrh Kaplického prostě nelíbí svým stylem?
OTÁZKA (22.10.2007 17:02) Pavel Veselý
Vážený pane poslanče, zaslechl jsem již mnoho pejorativních přirovnání projektu knihovny. Dosud jsem však neslyšel: "Poškozený cirkusový stan." Nepřipadá Vám nyní budova přijatelnější vhledem k tomu, že na Letné je poměrně často hostem některý z velkých cirkusů ?
OTÁZKA (22.10.2007 17:01) Josef Horák
Pan Ježek byl jedním z těch, kteří podporovali tak zv. televizní stávku, jejich výsledkem je sou- časné komunistické vedení ČT.Dále byl iniciátorem akce "děkujeme odejděte".Pro pana Ježka pracuje jako poradce s. Kováčik předseda klubu posl.KSČM. Ví o tom pan Kaplický když vehementně kritizuje ODS?Zřejmě ano, neboť má hlavní podíl na politizaci NK. Každému laikovi musí být zřejmé, že kuželovýprostor NK bude pouze třetinový,proto ji zapustil do země. Nemluvě o osvětlení. Co na to zelení když jim vadí lustr na Hradě? Takže je zřejmé,že p.K. jde o pomník bez ohledu na funkčnost,nákladovost,vždyť to zaplatí daňový poplatník. Proto ten poprask pravdy a lásky.
OTÁZKA (22.10.2007 17:00) daimonion
Sochař Ladislav Šaloun také kdysi vytvořil takovou moderní sochu Jana Husa na Staromáku ... a dnes se tomu říká "kupa hoven" a jistá skupina výtvarníků ji dokonce pokládá za jednu z nejhorších soch .... jenže odstranit sochu lze daleko snáz na obrovskou budovu ...
OTÁZKA (22.10.2007 16:43) František Chalupný
Vážený pane myslíte že je v pořádku aby o věcech vyjímečných rozhodovali lidé kterí se duševně zmohli jen na kariéru komunálního politika, a ještě se tvářili jako že ochraňují národ před něčím strašným, nebo je to jen zase zámá hokynařina s pozemky dodávkami staveb a podobně ???
OTÁZKA (22.10.2007 16:42) J.Karafiát
Pane zastupiteli - zaplatí ODS která svým zástupcem návrh schválili oněch 28 milionů, když se stavba neuskuteční ? Nebo to zaplatíte ze svého Vy ? Nebo pan Bém,nebo pan Klaus? takto se přece s penězi občanů, z kterých jste také placen V, hospodařit nedá. Nehrajte si na kult osobnosti to už tady bylo! Já považuji spíš za velikášství a nezodpovědnost postoje ODS k Olimpiádě ! Kdo ví kdo bude v té době vládnout a kdo by to měl potom zaplatit - Bude to platit ODS nebo Vy? Když šetřit tak od pana presidenta až dolu - tak také na Vašich platech - Mohl by jste zdělit občanům kolik jako zastupitel za ODS berete čistého? Občany by to rozhodně zajímalo víc než vaše pochlebování panu presidentovi !
OTÁZKA (22.10.2007 16:41) Ivana Kovanicová, Lužiny
Pane Vodrážko, naše rodina (4 dospělí) bydlí na Lužinách. V minulých volbách jsme vám dali své hlasy. Stal jste se naším starostou i pražským zastupitelem, protože jsme se domnívali, že budete dobře hájit a prosazovat naše zájmy. To, jakým způsobem se snažíte znemožnit postavení knihovny na Špejcharu (je to opravdu přímo ulice Na Špejcharu, ne Letná) mě přimělo informovat vás o tom, že pokud si včas neuvědomíte, že ve svých funkcích máte zastupovat naše a ne své vlastní zájmy a vkus, nemůžete už v příštích volbách s našimi hlasy počítat. Předpokládali jsme, že při svých rozhodováních se v záležitostech, pro které nemáte dostatečnou kvalifikaci, budete radit s odborníky. Mezinárodní komise na nejvyšší odborné úrovni považuje Kaplického knihovnu na Špejcharu za ideální řešení. Můžete mi říci, co vás přimělo k boji proti jejich rozhodnutí, proti zájmům a vůli vlastních voličů? Je to opravdu jen váš nepoučený vkus? A odpusťe si, prosím argumenty "typu Bém". On ten internet je potvora, tam najdete všechno. Ještě pro upřesnění dodávám, že já i mé okolí (vše vaši voliči) jsme navrhovanou stavbou okouzleni a velmi si přejeme, aby brzy sála na místě, pro které byla projektována.
OTÁZKA (22.10.2007 16:33) GALL
Každému, kdo se jen trochu orientuje v problematice architektury, urbanismu a pořípadě sociologie je jasné, že tato "stavba" postrádá jakoukoliv městotvornou logiku. Je to soliter a to velice arogantní soliter. Bez proporce a souvztažnosti obsahu s formou natož s okolím. Pokud vím, pan architekt Kaplický je známý ale dosud nic skutečně velkého nezrealizoval a oceněná realizace je rozsahem rovna rodinnému domku. Proč nemá za sebou desítky skvělých realizací? Protože ostatní investoři jsou hlupáci a nebo jsou jen více přemýšlející než podplacená porota? Osobně si myslím, že pan Kaplický se rád relizace této obludy vzdá, neboť výsledný projekt (při dodržení stavebního zákona a příslušné vyhlášky + požární a hygienické předpisy) by musel vypadat od původního diametrálně jinak. Ta stavba bude stát aspon 5,5 miliardy a muj dotaz je následující: Prosím o zdůvodnění pana ředitel v čem je toto řešení tak skvělé v době, kdy vše směřuje k jedinému a to dálkovému přístupu k informacím? Tedy přes internet? A mám 2. dotaz. Kdo viděl parter slavného Tančícího domu - nudný, nedotažený a neskutečně špinavý - a tento parter je relativně malého rozsahu - co se bude dít s neskutečně nesmyslně velkým přízemním prostorem - především s venkovním prostorem??? Kdo ho bude hlídat proti vandalům, kdo ho bude udržovat a uklízet? -------- Maličkost na závěr - nemohu se zbavit dojmu, že to není knihovna a hypermarket - má to totiž logiku hypermarketu - davy lidí v přízemí - nahoře luxusní restaurace - mezitím obchodní podlaží kam nemusí svítit denní světlo a nepřehlédnutelná obludnost by se stala tou nejznamenitější reklamou.
OTÁZKA (22.10.2007 16:28) Karta
Pane zastupite, mohl by jste říci jaké odborné vzdělání v kultuře máte ? To že jste zastupitel nemusí ještě znamenat, že rozumíte všemu, obzvláště když jste se probudil až po vyjádření pana presidenta . trocho jako komunisti za minulého režimu ! KULTÍK OSOBNOSTI BY SI U NÁS HLAVA STÁTU MĚLA ODPUSTIT , JIŽ Z DOBY TOTALITY JE TO NEPOPULÁRNÍ. Kde jste byli s kulturou, když tam visel obrovský portret Klause - No přežilo to tam Stalina i Klause - přežije to i knihovnu a fanatiky z ODS
OTÁZKA (22.10.2007 16:13) Matěj
Dobrý den, prosím proč se "nikdo" nezabývá průběhem a vyhodnocení celé soutěže? Proč se raději neřeší to, že Kaplického návrh vyhrál v rozporu s podmínkami soutěže(umístění konzervačního fondu)? Kdyby vše proběhlo podle soutěžních podmínek, nikdy by k výstavbě Kaplického knihovny nemohlo dojít.
OTÁZKA (22.10.2007 16:10) Martina
Kde berete to sebevědomí jakkoliv zasahovat do návrhu renomovaných a světoznámých architektů? Co si to dovolujete, podávat návrhy na přemístění a úpravu vzhledu knihovny, kterou navrhl pan Kaplický? Když Vaši voliči, většinou říkají knihovně "ano", přizpůsobíte se jejich hlasu?
OTÁZKA (22.10.2007 16:09) Karel Novák
Dobrý den, nemáte pocit, že se vyjadřujete o něčem, čemu tak nějak úplně nerozumíte? Navíc, když podle všech průzkumů za vámi nastojí většína občanů...
OTÁZKA (22.10.2007 16:05) honza
U každé investice je řada parametrů, které ji charakterizují, jedním z hlavních jsou i náklady a/ investiční b/ provozní. Teprve nyní po měsících tlachání se objevily první zprávy o miliardách, které létají vzduchem. Jako zadavatel výběrového řízení přece musím definovat nejen základní technické parametry stavby, ale i ekonomické. Jak může pan Ježek říci, že až po dopracování detailů návrhu pana Kaplického bude možné říci, kolik to vlastně bude stát??? Každý architekt musí mít před sebou určitý limit a zkušený architekt musí umět odhadnout, zda jím navrhované řešení se do něj vejde. Kdo to neumí je buď diletant, nebo hochštapler, nebo má jistotu, že mu to zadavatel zbaští. Pan Ježek stavbu platit nebude, tak se ani neptal co bude stát. Vláda ji platit bude - tedy vlastně my jejím prostřednictvím - a správně se musí ptát zda jsou to účelně vynaložené peníze. To vše za předpokladu, že po technické a provozní stránce návrh budovy vyhoví zadání. Podíváme-li se na jiné význačné stavby podobného druhu - Národní či Stavovské divadlo, Národní muzeum, Rudolfinum, nemocnice Bulovka či Thomayerova, to jsou nadčasové stavby, které slouží mnoho desetiletí, dlouhá období se zanedbanou údržbou a přece slouží. U navrhovaného řešení arch. Kaplického mám jako projektant námitky ne k vzhledu, to je věc vkusu, ale k funkčnosti, nárocích na údržbu a provozní spolehlivosti budovy.
OTÁZKA (22.10.2007 16:01) Radim
Pane Vodrážko, zvažovali jste při schvalování stavby Národní knihovny variantu, že odborná porota vybere jako vítězný návrh, návrh který bude megalomanský nebo extravagantní, který nezapadne do prostředí? Což se, myslím, zrovna stalo. Jestli se má knihovna nutně stavět, nejde vybrat nějaký jiný návrh ze soutěže, který nebude jak ze sci-fi filmu a který lépe zapadne na Letnou?
OTÁZKA (22.10.2007 15:55) lomihnát
hloupý překlep."s"
OTÁZKA (22.10.2007 15:53) lomihnát
Pokud používáte pro práci druhého označení chrchel, jistě se nebudete zlobit, když někdo vaše vývody veřejně označí jako bull-shit. Je to taková pražzká kulturnost, že?
OTÁZKA (22.10.2007 15:44) jana
Jaký je tedy skutečný záměr s pozemkem, na kterém měl stát blob?
OTÁZKA (22.10.2007 15:39) Karel Smutný z Prahy 8
1. Dobrý den pane místopředsedo, má již dnes klub ODS,nebo alespoň Vy pane místopředsedo, představu o dlouhodobé koncepci dalšího vývoje prostoru letenské pláně a přilehlých parků? 2. Jak by měl být tento prostor využit pro konání OH v Praze? Měla by stát na Letné, byť ve zcela jiné budově, knihovna, nebo by tam mělo stát cokoli v souvisejícího s OH, nebo ani jedno z uvedeného? Zajímá mne Váš osobní názor. 3. Můžete mi, prosím, odpovědět přímo a exaktně na předchozí dvě otázky? Velmi a předem Vám děkuji, Karel Smutný z Prahy 8
OTÁZKA (22.10.2007 15:38) petr charvát
Je váš postoj proti knihovně který je podle mě dostupných informací z tisku v podstatě nespravedlivý a neoprávněný, ale díky politické moci bohužel prosaditelný motivován tím že se vám knihovna nelíbí, nebo jde pouze o politický postoj (podpora strany)? Nebo snad skutečně peníze, něco z čeho by byl úplatek? Nechce se mi tomu věřit.Díky.
OTÁZKA (22.10.2007 15:37) Dr. Petra Šubrtová
Návrh knihovny je velmi moderní, ale krásný, nejlépe by mu to slušelo uprostřed letenské pláně, nemyslíte?
OTÁZKA (22.10.2007 15:28) Gorgonzola
Otázka z trošku jiného soudku - není Vám trošku stydno při vyslovení stavby Prokopský vrch ? Jsem totiž jedním z postižených touto megalomanskou a Vámi posvěcenou stavbou...A nesnažte se nikomu namluvit, že radnice P-13 z toho nemá žádný profit...Díky za odpověď
OTÁZKA (22.10.2007 15:27) stanislav S.
Je ukolem politiku rozhodovat o stavbe “neceho“ nekde a v pripade zvoleni jinych politiku zbourani tehoz a postaveni neceho jineho, dle vladnouciho vkusu a nalady? Nemluvte prosim o zpravovani verejnych financí, verejnost nejste jen vy na radnici!
OTÁZKA (22.10.2007 14:48) Robert
Můžete říct, odkdy se hlasuje o kvalitě nějakého díla, aniž by hlasující byli odborníky? A také odkdy se porušuje slovo?
OTÁZKA (22.10.2007 14:43) Jeden z Prahy 13
Vážený pane Vodrážko. Během funkčního období p. Bratského jako starosty MČ Praha 13 se docela urbanisticky zkvalitnilo Sluneční nám. a i nová radnice se docela povedla. Během vašeho funkčního období vyrostly na obou stranách radnice dva výškové domy tak, že vyvedená budova radnice se mezi zcela ztrácí. Nevím, kde vy jako urbanistický prznitel okolí radnice P13 berete tu drzost, že se vyjadřujete k panaramatu Prahu. Až půjdete z radnice přes Sluneční nám. ohlédněte se, prosím. Uvidíte urbanisticky zničené okolí radnice, jejíž "dominanta" - věž s hodinami komicky zespodu podhlíží na své dva povyrostlé sousedy.
OTÁZKA (22.10.2007 14:42) anonym
Proč chrchel?
OTÁZKA (22.10.2007 14:40) Petr Kral
Jsem mozna jen naivni profesor, zijici ve Spojenych Statech, ve srovnani s panem presidentem. Domnivam se ale ze je vse vyrazne a dosti nechutne propojene: neprima volba presidenta, olympiada, aportujici sef Prahy, ksefticky ODS (kterou bych byl volil). Je to uzasna a nechutna ostuda pro Cechy, ktera jasne ukazuje kdo tady zije. Snad nejhorsi je pro mne myslenka na to ze vse roztocil clovek ktery se svymy vyroky o globalnim oteplovani radi na uroven Iranskeho presidenta s jeho vyroky o tom ze holocaust se nikdy neodehral. Nechapu jak nas muze takovy clovek vubec moralizovat, nebo se snad mylim?
OTÁZKA (22.10.2007 14:29) J. Karlík Plzeň
Vím, že na každou takto položenou otázku lze odpovědět v podstatě jakkoli. Jsou tedy zbytečné. Zeptejte se sám sebe, proč došlo k takovému trapnému tajtrlíkování kolem zdůvodnění proč až teď knihovně ne. Je to ostuda.
OTÁZKA (22.10.2007 14:27) pavel
Dobrý den, 1. je město schopno nabídnout NK nějaký jiný pozemek v centru? Nemyslím Strahov a ještě vzdálenější končiny? 2. Jaký je Váš postoj vůči projektu tzv. naárodního stadionu?
OTÁZKA (22.10.2007 14:23) Tonda
Je pravda, že se na uvedeném místě počítá se stavbou luxusního hotelu??? Proč jste mlčeli celých 7 měsíců????
OTÁZKA (22.10.2007 14:17) obcan
Za tim je Klaus, ktery chtel vlastnim telem projektu zabranit, a jelikoz je politikem, rozdal durazna doporuceni zastupitelum ODS, kteri mohou jeho akci dotahnout do konce. O duvodech, ktere k tomu Klause vedou, mam jasno. Cituji "Splní-li knihovna svůj základní účel, lze „chobotnici“ navíc vnímat i jako symbol oprávněně se vysmívající místu, kde za časů neblahé paměti mašírovala armáda Varšavské smlouvy a na 1. Máje postávaly davy s rudými fangličkami." (Viz clanek Alese Knappa, ktery byl publikovan v cervnovem cisle casopisu 51Pro a dne 28.6.07 pod nazvem Triumf kulturní rafinerie na www.virtually.cz) Důvod proč NERICT CHOBOTNICI NE: Když nezvolíte Klause prezidentem, bude sestavovat příští vládu.
OTÁZKA (22.10.2007 14:10) MB.
Proč zastupitelé neodržují svá vlastní usnesení v této věci?
OTÁZKA (22.10.2007 14:08) Ondřej Doležal
Pokud se přes všechny překážky podaří budovu prosadit a postavit, stane se to, co historie již dobře zná. Ono zrealizovat stavbu, která se vymyká své době a všeobecně zažité představě o tom, jak mají domy vypadat, bylo vždy těžké. Proti Zídkově návrhu Národního divadla také pražtí radní protestovali a jak se nám dnes líbí. Obecní dům chtěli funkcionalisti zbourat, jak je ohyzdně přeplácaný, ten Tančící byl moc roztančený a kyselo je moc kyselé. Průměrnost kupředu - dříve kupředu levá! Dnes vadí, že přečuhuje, ale planeta se otepluje, třeba ty naš letenské stromy brzy porostou výše a ještě budeme rádi, že je v čítárně dost světla. Když posavil v Hradci Králové Gočár své vlakové nádraží kilometr za městem, lidi remcali, že musí pěšky, dnes je to na kraji širšího centra a z Hradce se smějí do Brna: Kdybyste měli Gočára, nemusíte dnes nic stěhovat. Ne říkejme šedi a fádnosti, odvaze a světovosti Ano.
OTÁZKA (22.10.2007 13:55) jock
pane Vodrážko, kdyby to bylo na Vás, co byste na tom místě nejradši viděl? 1. park, 2. knihovnu, 3. hotel, 4. administrativní budovnu, 5. obytný dům, 6. parkoviště?
OTÁZKA (22.10.2007 13:50) O. Lopaur
Navrzena knihovni budova je skvela, kotraverse nedustojna zastupitelstva
OTÁZKA (22.10.2007 13:46) Jenik
Už bylo někým podáno trestní oznámení za pletichy při veřejné soutěži? Bez změny závazných podmínek (v průběhu soutěže, na nátlak p. Ježka) by byl p. Kaplický povinně vyřazen již v prvním kole.
OTÁZKA (22.10.2007 13:32) PetrJ
Když se již jedná o takovou diskuzi, která rozděluje lidi i politiky, tak proč se o tomto problému nerozhodne v referendu. Tedy jste pro pražské referendum ohledně knihovny? Mohl bych pokračovat: jste pro celonárodní referendum ohledně Olympiády? Zajímají Vás názory občanů? Díky.
OTÁZKA (22.10.2007 13:21) Miles
Knihovna musí mít především výborné osvětlení dovnitř. Pochybuji silně,že do tohoto monstra je vůbec vidět.Také náklady na stavbu tohoto monstra jsou skoro dvojnásobné.Pryč s Kaplickým a jeho monstrem.
OTÁZKA (22.10.2007 13:20) Václav Šámal
Proč nezpochybňujete soutěž, ze které vyšel vítězně návrh pana Kaplického? Tam přece všechno začalo. Architekti, kteří pracovali podle zadání, měli samozřejmě nad zemí výrazně větší hmotu budovy než pan Kaplický a tedy ZCELA jiné podmínky.
OTÁZKA (22.10.2007 13:14) Jiří Ešl
Dobrý den, měli jste v porotě pana Béma, tedy starostu i významného člena ODS. Proč neprosadil svoje stanovisko v porotě? Otevřít základní diskuzi o umístění budovy až po výsledku soutěže svědčí přece jen o neznalosti a omezenosti vás zastupitelů - vždyť jste se mohli do procesu zapojit předtím. Teď už se jenom chcete trapně zviditelnit. Chováte se populisticky. Přesvědčte mě o opaku. Děkuji.
OTÁZKA (22.10.2007 13:13) Milca
Když jste takový milovník zachování současné podoby panoramatu z Karlova mostu, proč se tak hlasitě neozýváte i proti mnohem viditelnějším mrakodrapům na Pankráci. A co jste říkla citlivé rekonstrukci Hegertovy cihelny? Myslíte, že když si pan Pawlowski rozšířil pozemek do Vltavy pár metrů od Karlova mostu, že to je O.K.?
OTÁZKA (22.10.2007 13:12) Jan
Dobrý den, v Praze nevznikla v posledních 50 letech jediná stavba s nadčasovým potenciálem. Knihovna může patřit mezi významná díla světové architektury, shodla se na tom mezinárodní porota významných architektů. Navíc má tento projekt nadpoloviční podporu obyvatel Prahy. V minulých volbách jsem jako obyvatel Prahy 1 volil ODS a jako takový očekávám od svých zastupitelů podporu tohoto projektu. Nikoli házení klacků pod nohy, ale snahu o nápravu a přidělení pozemků ke stavbě. Pokud se tak nestane můj hlas jst dostali naposled. MUDr. Jan Kynčl
OTÁZKA (22.10.2007 12:45) Kateřina Štrosová
Pane Vodrážko, zajímalo by mě, jestli víte o tom, že z centra nebude chobotnice téměř vůbec vidět. Dokázal to mimo jiné pokus s balónem, který měl původně dokázat opak. Možná také nevíte o tom, že barva má být zlatožlutý odstín barvy šampaňského, nikoli zelená (pan Kaplický ukazoval barvu těch dlaždiček v TV). Model a vizualizace neukazuje barvy přesně. Podle Vašich výroků v televizi se mi zdá, že tyto dvě věci jsou právě tím podstatným, co Vám vadí, ale v tom případě byste měl možná názor přehodnotit, co myslíte? Jste můj soused a starosta, myslím, že to u nás vedete celkem dobře, nepředpokládám, že budeme mít stejný vkus, ale to, jak jste argumentoval ohledně Kaplického návrho, mi opravdu vyrazilo dech...
OTÁZKA (22.10.2007 12:41) Honza
Česko je země s velmi bohatou historií. Chápal bych, že bude návrh knihovny v souladu s její kulturou a tradicemi. Tento návrh bych situoval (a byl by tam velmi vhodný) například do Sydney, nebo jiného přímořského města. Do Prahy se opravdu, při vší úctě k panu architektovi, nehodí. Není špatný, ale k nám by se slušel úplně jiný typ architektonické podoby. Otázka - vadí Vám na návrhu knihovny více její rozměr, cena investice a jiné formality, nebo její architektonická podoba?
OTÁZKA (22.10.2007 12:39) Standa Tomík
V Disneylandu by to vypadalo skvele
OTÁZKA (22.10.2007 12:38) Jiri
Je pravda, ze se v prubehu architektonicke souteze zmenily puvodni podminky souteze, aby jim co nejlepe odpovidal Kaplickeho navrh? Tedy, "mezinarodni" soutez byla vlastne fraska? Je nejaky osobni vztah mezi predsedkyni poroty teto souteze a Kaplickym?
OTÁZKA (22.10.2007 12:35) NEDVĚDOVÁ
Jako obyvatelku z karlovarska by mne zajímalo proč se stavbě knihovny tolik bráníte,vždyť ta slavná Letná je z architektonického hlediska,s prominutím,hnusná.Na cestě do centra asi tři vybydlené domy,hrozná tribuna Sparty,obytný dům z padesátých let poněkud hororového vzhledu doa budova min.vnitra to opravdu skvěle dokresluje.Já bych určitě do Prahy nejezdila do oceanária,ale tak pěkná knihovna mne skutečně oslovila,záviděla bych ji Praze.Vás,pánové radní,skutečně pražanům nezávidím.
OTÁZKA (22.10.2007 12:30) jána
Proč neřeknete rovnou, že na Letné se budou stavět stadiony, které jsou už v návrzích!
OTÁZKA (22.10.2007 12:23) Martin Kubal
Dobrý den pane Vodrážka, rád bych věděl proč jste s kritikou Kaplického návrhu nevystoupil dříve? A jak je vůbec možné, že se počítá stále s návrhem Kaplického, když sama Metinárodní unie architektů přiznala 21.září chyby ve výběrovém řízení na stavbu nové národní knihovny? Děkuji předem za odpověď a přeji hezký den Martin Kubal
OTÁZKA (22.10.2007 12:23) tomas
Myslíte si, ze rozumíte architekture? Myslíte, ze ji rozumí pan prezident? Myslíte si, ze to prezident s ohrožením demokracie myslí vážně nebo ho již atakuje počínající senilní demence? Budete protestovat i proti jiným stavbam, které rostou v Praze a jsou takove uplne bezduche? Dekuji.
OTÁZKA (22.10.2007 12:19) Mirek Mareš
Gratuluji, pane primátore, zapsal jste se nesmazatelně do knihy historie daleko dříve než sama Národní knihovna, bohužel na tu lichou stránku, narozdíl od knihovny.
OTÁZKA (22.10.2007 12:17) stepan
Zdravím Vás, nevím jestli znáte tzv ´bilbao-efekt´. V Bilbau ve Španělsku se postavilo v 90.letech muzeum od architekta Gehryho (tančící dům). Potom se do města začali hrnout turisté kvůli této stavbě. Poté se postavilo nové letiště od architekta Calatravy. Ve městě které má 380 000 obyvatel bylo potom zbudováno metro od architekta Fostera, bylo postaveno nové autobusové nádraží od architekta Grimshawa....atd Nebyla by to škoda rozpoutat podobný řetězec v Praze? Nebo se Vám líbí prostor Florence, líbí se Vám dopravní situace v Praze? Mně ne. Díky
OTÁZKA (22.10.2007 11:52) Barka
Pane Vodrážko, magistrát napřed pro Národní knihovnu odhlasoval pozemky a přislíbil NK určitou cenu za ně. Následně Útvar rozvoje (patřící pod magistrát) přislíbil potřebné změny v územním plánu, o čemž se koneckonců v brožuře k výstavě o architektonické soutěži zmiňuje i primátor. Státní rozpočet zase počítal s penězi na výstavbu knihovny. Nedomníváte se, že výše uvedenými kroky byla role politiků v celé záležitosti splněna a dále už nemají do procesu právo zasahovat, protože svým jednáním umožnili vypsání soutěže na projekt knihovny a o jeho kvalitě mohou rozhodnout pouze odborníci, tj. architekti a knihovníci? Nedomníváte se, že pokud vám připadalo nevhodné stavět něco na Letné, pak magistrát neměl Národní knihovně přislíbit pozemky právě tam? A že pokud měl magistrát požadavek, že stavba má mít přísně konzervativní vzhled, měl si tuto podmínku stanovit předem, nikoliv s ní vyrukovat až po proběhnutí soutěže?
OTÁZKA (22.10.2007 11:51) Sýček
http://www.cka.cc/priloha/UIA_knihovna_preklad,http://www.cka.cc/oficialni_informace/stanoviska-cka/stanovisko-cka-nk.html Jak je možné, že v mediích je slyšet pouze hlas pro s dehonestujícími odsudky těch, kteří mají proti tomuto projektu námitky. Jak je možné, že media zcela pomíjejí nebo bagatelizujístanoviska UIA a ČKA?
OTÁZKA (22.10.2007 11:46) Miloš
Vážený pane, úloha zastupitele spočívá umět naslouchat odborníkům. Nebo si troufnete i na posuzování zařízení nemocnice či dopravního uzlu. Vězte, že od toho jste na radnici, abyste dali na hlasy architektů, jedná-li se o panorama Prahy. V Paříži by nikdy neměli Eiffelovku nebo pyramidu v Louvru. A přitom jsou to skvosty, které už léta přitahují lidi z celého světa.
OTÁZKA (22.10.2007 11:28) Michal
Dobrý den, viděl jsem ostatní návrhy knihoven a všechny byly moderní až futuristické. Když se vyhlásí mezinárodní soutěž na moderní knihovnu, která má být v sousedství Pražského hradu a má sloužit budoucím generacím, těžko nám tam dnes někdo postaví neogotický dům. Co si o tom vážený pane myslíte? Děkuji
OTÁZKA (22.10.2007 11:25) Markéta Viková
Jako vaše - nyní již nejspíš bývalá - letitá volička jsem překvapena, rozhořčena a zklamána arogantním a ostudným přístupem zastupitelů ODS ke Knihovně, který mi dokonce připomenul dávné praktiky KSČ. Žádám vás, abyste zastupovali zájmy nás občanů, kteří vám dali své hlasy a nikoli zájmy své. Většina Pražanů si Chobotnici na Letné přeje a vy ignorujete nejenom hlas lidu, ale i výsledky soutěže a názory odborníků. Nebojíte se, že diskreditujete ODS a vůbec celou pravicovou politiku s jejími demokratickými ideály? Co můžu jako občan udělat pro to, aby Knihovna na Letné stála?
OTÁZKA (22.10.2007 10:59) vorličková
Představ ovala bych si ji někde jinde. Naprosto s Vámi souhlasím.
OTÁZKA (22.10.2007 10:58) František Vrtulka
Připustíte alespoň možnost (mimochodem obecně uznávanou), že Vaše snaha o znemožnění stavby NK na Letné je reakcí na striktní postoj prezidenta republiky a vazeb Pavla Béma na jeho osobu?
OTÁZKA (22.10.2007 10:52) combee
Dobry den, proc nejde jednoduse blob presunout o tech nekolik metru?
OTÁZKA (22.10.2007 10:51) Jarda
Zatím se prezentuje stavby z pohledu ze shora, což ale většinou nikdo nebude takto vidět, zkusil již někdo vizualizovat pohled normálně stojícího člověka někde na ul Milady Horákové? Já když si to představím tak mi začně jímat hrůza. Myslím, že by pak spousta lidí změnila názor
OTÁZKA (22.10.2007 10:48) Milan
Proč byla vybrána tak otřesná barva? (viděl jsem několik variant, asi i podle kvality reprodukce jiné, všechny hrozné).
OTÁZKA (22.10.2007 10:39) miki
Dobrý den, chci se zeptat, byl by opravdu tak velký právní problém přesunout budovu NK do jiné části Prahy, kde by se mohla stát dominantou a symbolem oné části Prahy?
OTÁZKA (22.10.2007 10:07) Jiri
Neslo by dat knihovnu do jedne z honosnych budov a palacu mnoha ministerstev, senatu, parlamentu, kancelare presidenta, predsednictva vlady a poslat polovinu statnich byrokratu do vysluzby nebo do novych levnych kancelari na predmesti? Sedmimilionove Svycarsko se svymi 7 ministry, z nichz jeden dela bokem presidenta a predsedu vlady, kdyby melo Hradcany, umistilo by tam vsechna ministerstva plus parlament a senat.
OTÁZKA (22.10.2007 10:04) Pavel S.
Vy jste ten, ktereho jsem slysel v TV bohorovně posuzovat, cituji, "chrchel" na Letne a predvadet se, jak to zatrhnete? Kde berete to sebevedomi, ze tomu rozumite, ze zrovna vas nazor je ten spravny, ten, ktery by mel vetovat volbu a nazor jinych, kteri, na rozdil od vas, jiz v oboru neco dokazali, tu arogantni namyslenost hlupaka, ktery byv momentalne obdaren jakousi pofiderni moci, nemuze odolat puzeni diktovat druhym a predvadi svou omezenost... (Stydim se, ze jsem mel kdy co spolecneho s ODS a dam si pri pristich volbach vetsi pozor. Nemam samozrejme nic proti nazoru "me se to nelibi/libi")
OTÁZKA (22.10.2007 10:02) Vladimír Selichar
Nevymýšlejte problémy a pomožte panu primátorovi v prosazení knihovny na Letné. Voliči ODS.
OTÁZKA (22.10.2007 9:58) Ag
Zelený chrchel se mi nelíbí,vypadá to jako dílo dětí z MŠ.Do staré Prahy se nehodí
OTÁZKA (22.10.2007 9:32) Zdeněk
Je mi Vás líto. Chcete se stát něčím, čím nejste - to jest kriteriem estetiky, vkusu. Proč si myslíte, že jste kompetentnější, než většina běžných lidí. Vždyť jste normální, průměrný, nijak extra vzdělaný či zkušený p. Vodrážka. Moje otázka zní: Co učiní pražští zastupitelé pro odvrácení mezinárodní ostudy ?. Na jednu stranu totiž hodláte v Praze pořádat OH, tedy kromě jiného dát prostor zahraničním architektům při realizaci potřebných staveb a na druhou stranu světu předvádíte umolousané čecháčkovství svým nekorektním postojem k Národní knihovně. Nevím, proč se přitom nejste schopni zasadit např. o odstranění těch příšerností, které si postavili přímo zaměstnanci magistrátu v památkově chráněných objektech - konkrétně např. Malostranské nám. č. 265/6, vestavba půdní rezidence včetně otřesné zahrádky na terase udělané z části historické malostranské střechy. Vše je dobře patrné z ochozu věže sv. Mikuláše (člen památkového odboru, podřízený p. Kněžínka). Něco podobného včetně bazénu na domě ihned vedl Malostranské besedy !
OTÁZKA (22.10.2007 9:16) JSP
Vaše "intelektuální" poznámka, že nechcete při procházce po Karlově mostě být sledován nějakým "okem" z Letné by mě docela rozesmála, kdyby nešlo o vážnou věc. Spíše svědčí o tom, že Váš intelektuální obzor nepřekročil hranice obce Stodůlky. Jak dlouho žijete ve Stodůlkách?
OTÁZKA (22.10.2007 9:10) jirka n.
Trošku to v té pražské ODS přeháníte, přečtěte si např. debatu s Bémem v MF ať víte co si o Vás lidé myslí. Jestli chcete opět "vyhrát" volby, tak jen pokračujte s pp. Bémem a Búrgermeisterem v takovýchto krocích jako je knihovna.A především olympiáda ! V pražské ODS již dávno vládne hysterie, když Búrgermeister vyhrožuje, že jestli nebude olympiáda tak nebude ani vláda ! ODS již dávno nevolím.
OTÁZKA (22.10.2007 9:01) MS
Pane místopředsedo,mohl by jste sdělit, jaké máté vzdělání?Jste architekt, nebo snad urbanista či nějaké umělecké vzdělání? Víte, pokud ne, tak Vám podle nejen mého názoru nepřísluší do tohoto tématu mluvit. Nechme to odborníkům v oboru. Proč si jako politik myslíte (a nevztahuje se to jen na Vás), asi pod dojmem "moci" nad ostatními, že Vám přísluší o tomto rozhodovat? Nevím, co je na otázce moderní nové knihovny politického, aby to politik řešil vyjma pomoci v uspořádání vhodné formy odborné debaty, či nějakého způsobu rozhodnutí většiny. Ale promiňte, osobní zaujatosti proti projektu od politika nerozumím. Myslím, že tohle Vám nepřísluší.
OTÁZKA (22.10.2007 8:56) J.K.
Nemám nic proti moderní architektuře, ale dominanta Prahy jsou Hradčana . Ten kdo toto srovnává s "Tančícím domem" tak nezvažuje rozdílnost prostorů kde je dům umístěn a kde by měla být umísgtěna knihovna. Pan architekt tak křičí, protože když by projekt nebyl realizován tak by neměl za to ten peníz a pak sis říkám zda mu jeho novomanželka moc nehovoří do příjmů ???
OTÁZKA (22.10.2007 8:50) kolja
ODS Praha měla ve volebním programu výstavbu knihovny na Letné. Po skončení výběrového řízení Topolánek prohlásil, že na ní nejsou v rozpočtu peníze. Bém si k tomu vymyslel pohádku o záměně pozemků....nebude to jen zas taková hra, jako s kolečkem ODS, kterak si po volbách všichni polepší ?
OTÁZKA (22.10.2007 8:47) Vladimir
Do jake miry je potrebne ukladat tiskoviny v centru hlavniho mesta? V Bavorsku pro to maji specializovane budovy postavene mimo jakakoliv centra.Co bude s uprazdnenym prostorem Klemetina (nova TK na Praze 6). Kolik hospicu reprezentuje castka 3 miliard Kc?? Co by znamenala zminena castka jako specialni injekce do skolstvi?
OTÁZKA (22.10.2007 8:31) marek kucera
Dobry den, chtel jse se Vas zeptat pouze na dve veci. 1/ jaka odbornost vas vede ke kritickym poznamkam k navrhu nove knihovny (kriticke poznamky vase i vasich kolegu jsou dosti prizemni a hlavne od veci)? 2/ mate predstavu o kolik volicu jste diky teto kauze, ktera se jevi jako kecani prechytralych strejcu v hospode u piva, prisli? dekuji za odpoved.
OTÁZKA (22.10.2007 8:26) Jana
zkoumal někdo provozní náklady v této knihovně, zda budou srovnatelné s "běžnými" klasickými stavbami, nebo budou vyšší vzhledem k použitému strojnímu vybavení, zasobníkům dusíku atd. ?
OTÁZKA (22.10.2007 8:23) Pázlar
Dobrý den,existoval v soutěži projekt,který by bylo s čistým svědomím na letné realizovat ? Jak vypsat soutěž tak,aby projekty akceptovaly konzervativní ráz historického centra Prahy ?
OTÁZKA (22.10.2007 8:19) Agáta
Jaká kritéria pro stavbu knihovny vidíte jako prioritní pro rozhodovacé proces ?
OTÁZKA (22.10.2007 8:15) Yiksa
Návrh od pana Kaplického se mi moc líbí. Ale na Letné v tom místě, kde byla plánována, ne! Proč by mělo kvůli ní padnot tolik stromů a keřů. Zase by se kácelo, zase??? Jako vždy, těm "nahoře" vadí stromy?? Knihovnu bych na Letnou chtěla, ale přesně na tu prázdnou pláň. Tam by se kácet nemuselo!!! A cyrkusy? Ty by mohly být třeba v Letňanech nebo jinde!
OTÁZKA (22.10.2007 8:09) Michal
Podivný pocit, který vítězný návrh (pominu-li jisté neférovosti provázející hodnocení) u mnoha lidí vzbuzuje, má, dle mne, biologické souvislosti. Sám architekt Kaplický mluví o svém návrhu jako o oku nad Prahou. Někteří architekti, kteří jsou pro stavbu, mluví dokonce o oku kyklopa. A v tom je jádro pudla. Oko v živočišné říši je prokazatelně hrozivý prvek, který nejeden druh používá k odstrašení "nepřítele", většinou superiorního predátora. I mezi lidmi upřený pohled není většinou příjemný. A shlíži-li na vás takové gigantické oko seshora, je hrozivý dopad ještě vyšší. Připojí-li se k tomu nepopiratelná podobnost s hlavonožcem, jehož pověst si nezadá s hadovou, tak je o přímo biologickém pocitu nevolnosti jasno. Je to pudový strach z monstrózního kyklopa. Tolik mé vysvětlení nepříznivého přijímání Kaplického návrhu.
OTÁZKA (22.10.2007 7:54) Jarka
Pěkný den pane Vodrážko. Co Vám asociuje Kaplického blob? Některým lidem - např. spisovateli I.Klímovi - asociuje exkrement. Co Vám? Medůzu, chobotnici nebo...?
OTÁZKA (22.10.2007 7:51) Majkl
Opravdu kroutím hlavou, co všechno dokáží pražští zastupitele zpolitizovat. Hlavně, že pan primátor důrazně prohlásil, že se nejedná o politický problém. Havel vystupuje pro návrh a V.Klaus by se přivazoval jako ekologičtí aktivisté. Já mám z vás pocit, že vy si ty kauzy vyrábíte, aby jste mohli odůvodnit tu svou zatracebou činnost. Uvědomte si pane Vodrážko, že politik se umístuje pravidelně v žebříčku oblíbenosti u lidí na předposledním místě před uklízečkou. A to si vemte, že máte s těch hodnocených profesí zdaleka nejlepší platy - z našich daní, pane Vodrážko!
OTÁZKA (22.10.2007 7:46) František M.
Můžete potvrdit, že za tu blamáž a mezinárodní ostudu může ve finále pan Ježek, který nechal vypsat soutěž na špatné pozemky? Nebo v tom hraje roli ta skutečnost, že jste přišli dodatečně s falešnou záminkou, jak zastavit onen návrh Kaplického, který vyhrál regulárně vyhlášenou soutěž, jež nás stála 24 mil.? 24 mil. pane Vodrážko stálo ono výběrové řízení!!! To si musíte uvědomit! To půjde všechno do háje?
OTÁZKA (22.10.2007 7:41) Milan Berger
Jak si vysvětlujete Bémův veletoč? Je to důsledek vyvíjejícího se názoru na věc, anebo je to takový farizej? TV NOVA a jiná média nám připomněly, co říkal před půl rokem. Tehdy mluvil úplně jinak - ten nápad veřejně vychvaloval. Dnes tvrdí, že je ten návrh arogantní ke svému okolí. Jsem zvědav na jeho preference. Byl nejpopulárnější, ale nyní si určitě pohorší.
OTÁZKA (22.10.2007 7:38) Luděk
Vážený pane, je pravda, že hlas čestného předsedy ODS je ve Vaší straně svatý? Byli jste jím zásadně ovlivněni? Pavel Bém to popřel. Proč neřeknete na rovinu, že se vám Kaplického knihovna nelíbí? Akorát vypadáte jako alibistiští oportunisti, když říkáte, že by Vám jeho návrh konvenoval, kdyby stál jinde. Vy přeci víte, že jinde stát nemůže. V podstatě tím říkáte, že ho nechcete, akorát to říkáte kamuflovaně. Není to nečestné?
OTÁZKA (22.10.2007 7:34) Jiří Černý
Pane zastupiteli - nemyslíte si, že jednou z největších ctností politika by mělo být umění dodržovat pravidla hry? Přeci, když mezinárodní porota rozhodne o vítězi, musí jen trochu sportovně založený člověk takové resumé respektovat! Jak chcete mít v Praze olympiádu, když na každou olympijskou stavbu musí být vypsána mezinárodní soutěž? Koho do té soutěže přitáhnete, pokud dáte najevo, že mezinárodní soutěže jsou v Praze považovány de facto za frašku? Jakou reklamu tím pro naši zemi vytváříte? To mi prosím zodpovězte.
OTÁZKA (22.10.2007 7:32) Petr Forman
Dobrý den, Nezdá se Vám krajně nefér, že Kaplický utře nos, ačkoliv měl mít zaručeno, že bude jeho návrh automaticky realizován, pakliže vyhraje? Takže celá soutěž, jež byla vypsána, a stála danové poplatníky 25 mil, vyjde vniveč? Opravdu Vám nerozumím pane Vodrážko. Jednak budeme mít mezinárodní ostudu par excellance, a za druhé tady došlo k podvodu. Přeberte si, kdo ho má na svědomí.
OTÁZKA (22.10.2007 7:30) Petr Forman
Dobrý den, Nezdá se Vám krajně nefér, že Kaplický utře nos, ačkoliv měl mít zaručeno, že bude jeho návrh automaticky realizován, pakliže vyhraje? Takže celá soutěž, jež byla vypsána, a stála danové poplatníky 25 mil, vyjde vniveč? Opravdu Vám nerozumím pane Vodrážko. Jednak budeme mít mezinárodní ostudu par excellance, a za druhé tady došlo k podvodu. Přeberet si, kdo ho má na svědomí.
OTÁZKA (22.10.2007 4:15) peter matousek
unistneni knihovny na Letne porusi panorama Prahy. Je treba pouzit selsky rozum, a kdyz, tak najit prihodne misto mimo classickou panoramu Prahy. Je tezko rozumet, ze to spousta lidi ignoruje, nebo nechape.To neni predmet k diskusi. Vec je jasna.
OTÁZKA (22.10.2007 0:17) Jan
Vam se asi opravdu vice libi novy stadion na Letne nez knihovna? V celem svete se stavi nove knihovny, snadno pristupne "volicum". Knihovna neni vec jen minulosti... A reakce na jiz zverejneny dotaz: Prevest veskere texty do elektronicke podoby a zverejnit je na internetu by stalo mnohem draz a trvalo mnoho, mnoho let, nez stavet knihovnu. Proc to takto neudelali jine knihovny v bohatsich statech???
OTÁZKA (22.10.2007 0:15) Pisatel
Kolik? (za změnu "názoru")
OTÁZKA (21.10.2007 23:53) Ladislav
Podle p,Ježka by knihovna měla stát 3miliardy.Nebylo by účelnější ty peníze použít na užitečnější věci?Dálnice,čističky atd.P.Kaplický říká,že se z toho dělá politika,ale to jsou peníze z rozpočtu (z naších daní)a to přece politika je.Politik nemusí určovat co je vkusné a co ne (1000 lidí,1000 názorů),ale nakládá z našimi penězi(i z mými).To nejsou peníze p.Kaplického.To že vyhrál nějakou mezinárodní soutěž mu nedává nárok na realizaci projektu.
OTÁZKA (21.10.2007 23:07) uz vam nedam hlas - roman
V tomto state se zacinam bat absolutni vetsiny, ODS ma na prazske radnici nadpolovicni vetsinu a vidite co se stalo, politici zacali mluvit do veci, ktere jim naprosto nenalezi,... vlada jedne strany zacala urcovat vkus a zasahovat do umeni... nemyslite si, ze vase prace by mela byt spise administrativni? spise bezproblemove opatrit pozemky a finance? urcovani co je vkusne a co ne by jste radeji mel prenechat odbornikum, myslim si ze takova Zaha Hadid ma co rict k architekrute mnohem vice nez vy nebo pan Bem... nemyslite? Nebo si myslite, ze politik ma pravo tak zasahovat do spolecnosti? ja jsem radeji pro minimalni stat, kde politici jsou spise urednici, kteri dohlizeji na chod byrokracie
OTÁZKA (21.10.2007 23:00) Martina Dostálová
Já nemám ani tak dotaz ,jako spíš názor a ten je že něco jako národní knihovna by měla reprezentovat.Máme národní muzeum ,národní divadlo a to jsou skvosty kterými se můžeme pyšnit. To zůstane jako naše dědictví.Ale návrh pana Kaplického je cirkus který se hodí na centrum dětských her a rozhodně ne na něco co má být uchované pro generace budoucí.A vrcholem všeho je to usadit tuto ani nevím jak to pořádně nazvat,do středu Prahy.Doufám že se najde dost rozumných lidí ,kteří budou mít dost vkusu ,aby se tak nestalo.Dostálová
OTÁZKA (21.10.2007 22:43) CTOKOKOTOB
Na http://www.praguecoldwar.cz/eisenstein1.htm je záznam rozhovoru J.V.Stalina, S.M. Ejzenštejnem, kde generalissimus vysvětluje Ezejštejnovi, jak má točit filmy. Nic mu nepřikazuje, nezakazuje, pouze říká svůj názor "jako divák". Dopročuji speciálně Vám k přečtení. Co si podle Vás o Ezejštejnově filmu Ivan Hrozný poté mysleli Ždanov, Molotov a Čerkasov? A otázka za 1000 bodů: Jak se vyvíjelo nacházení a ztrácení financí pro filmy, které se Stalinovi nelíbily vůbec?
OTÁZKA (21.10.2007 22:38) krystof
uz jste navstivil stranky - www.ANOnoveNARODNIknihovne.cz????
OTÁZKA (21.10.2007 22:03) šebek antonín
Kdyby současný zastupitelský sbor Magistrátu Matičky vydal alespoň na 2O let stavební uzávěru na Letenské pláni (tedy ani žraloci, ani čutálisti, ani blob natož Olympiáda), zbavila by se latentního podezřívání z korupce. I po 2O-či více letech "vstanou noví architekti", nemusíme jim tedy všechno zabetonovat. Co tomu říkáte?
OTÁZKA (21.10.2007 21:53) to je jedno
dobry den
OTÁZKA (21.10.2007 21:52) Tomas
Zase jedna rvačka o úplatky dokud nepodmaže Kapického klan kliku ODS na magistrátu tak ho budou blokovat jako vždy to není o zhotovení díla , ale o braní všimného jediný kdo na tom vydělá jsou novináři co mají o čem psát. politika prachy úplatky všimné a úředníci co jsou na všechno jiné jen ne na poctivou práci to je česká republika.
OTÁZKA (21.10.2007 21:47) fiala
Jsem přesvědčen, že klasické pojetí ztichlé čítárny, kde študáci narovnávají osahané rohy skript, je přežitek. A vůbec hodnotit celou věc, zda se mi "TO" líbí nebo ne, je irelevantní. Myslím, že by bylo lépe, aby se postavil kvalitní sklad na vzácné a archivní tisky a jejich obsah se převedl na internet. Tak by se do čítárny dostal každý student a ne jen ten, který to má z Pragocentra blízko na Letnou. Ušetřilo by se několik miliard na stavbu a ročně desetimiliony na ztrátový provoz. Souhlasíte?
OTÁZKA (21.10.2007 21:44) Ještěrka
Je strašně trapné, že jde o obyčejný pruh pozemků, který byl slíben výměnou za jiný.Nakonec k výměně nedošlo.Byla to vlastně taková pojistka, pokus být ještě o kousíček nad mezinárodní porotou a možnost rozhodnout, co tam vlastně bude nebo nebude...Já jsem jenom student stavební fakulty, ale věřte pane Vodrážko, že politika ODS na magistrátu je strašně, ale strašně průhledná pro každého občana této země. Tohle je taková malá generálka na olympiádu. Doufám,že obstojíte.Kdo se bude účastnit soutěží na olympijské objekty, když Kaplického pošlete do háje?Už teď je to mezinárodní ostuda..ale ještě se z toho dá nějak vykličkovat a problém s pozemky zdárně vyřešit...tak vám přeju hodně štěstí...
OTÁZKA (21.10.2007 21:40) K. Prokopič
Novináři v podezřelé shodě píšou, že proti chobotnici byli zástupci ODS, vím že například také dvě třetiny socdemáků. Můžete sem napsat kolik zastupitelů bylo proti (podle politické příslušnosti)? Děkuji.
OTÁZKA (21.10.2007 21:38) Jan Novák
Můžete mi říci, ze kterého prstu si pan Ježek vycucal ten údaj o 3 miliardách za blob? Já tipuji 4,9 miliardy. A Vy?
OTÁZKA (21.10.2007 21:35) David
Říkám blobu na Letné NE!
OTÁZKA (21.10.2007 21:33) Lída
Říkáme tomu hnusu fialovému NE!!!!To není knihovna ale cirkus a ještě k tomu šišatý.Snad bude mít vláda tolik rozumu a nedovolí takhle ničit Pražské panorama.Jestli ano, tak doufám, že toalespoň naši vnuci nehají zbourat.Budu šetřit na dynamit.
OTÁZKA (21.10.2007 21:12) DEDEK
JE ASI ZBYTEČNÉ POKLÁDAT ZDE OTÁZKY,JELIKOŽ ASI REDAKCE LIDOVEK TY NEPOHODLNÉ ODSTRAŇUJE! NEDOVEDU SI JINAK VYSVĚTLIT,ŽE AČKOLIV JSEM POLOŽIL LANGEROVI, JAKO PRVNÍ, OTÁZKU, NEBYLO MI NA NI ODPOVĚZENO!PROČ?!
OTÁZKA (21.10.2007 21:10) martina
....zastupitele ODS - nestydite se? Prekroucet fakta a mlzit porad do kola...ulehcete si a postavte kniovnu tam, kam patri a to je na Letnou
OTÁZKA (21.10.2007 21:06) w
proboha a proc???