OTÁZKA:
Jsem ráda, že to nenapadlo jenom mě, ale jak už psali někteří níže - proč nepostavit moderní nádraží v odsunuté poloze pro mezinárodní spoje a jinou tranzitní dopravu a nemodernizovat staré nádraží pro regionální dopravu, tak jak to vyhovuje nejen Brňanům, ale především velkému množství dojíždějících, kteří do toho doposud oficiálně neměli co mluvit - naprosto nelogicky. Nebudu opakovat co už zmínili jiní, ale tato varianta mi připadá nejlogičtější - spokojení by byli zajisté všichni, ale to by se politici neměli o co přetahovat a neměli by si na čem leštit svoje ego, že? Takže nastávající referendum mi přijde naprosto ku ničemu - řečeno slušně a nevyřeší se zase nic.
Helena Pospíšilová
Filip Tittl:
Dobrý den,
již jsem též odpovídal na podobný dotaz, nebudu tedy opakovat již řečené argumenty a použiji příklad. Praha něco podobného udělala v 80tých letech, když postavila pro průjezdnou železniční dopravu nové nádraží v Holešovicích. Idea byla, že právě dálkové vlaky nebudou muset zajíždět do centra. Dnes po více než dvaceti letech všechny dálkové vlaky zajíždí do centra na Hlavní nádraží, holešovice téměř úplně ztratily svůj význam. A přitom se jedná o místo obsloužené linkou metra s intervalem ve špičce menším než 2 minuty, tedy naprosto excelentně. Přesto se nakonec vyhlobily dva dlouhé tunely pod vítkovem, aby byl možné přivést vlaky od severu na hlavní nádraží.
Dálková doprava potřebuje dobrou dostupnost úplně stejně, ajko ta příměstská, nemluvě o přestupních vazbách. Dvě nádraží bych tedy určitě nedoporučil.
6.10.2016 15:31